Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

Hei! Prøvd en stund, men helt ny på temping..kanskje noen kloke hoder her som kan hjelpe meg!

Har regelmessig syklus på 27-30 dager og får slim og kjenner eggløsningsmerter tydelig hver måned.

Nå har jeg hatt slim siden tors/fre og hadde sterke EL-smerter fredag kveld.

Var derfor helt sikker på jeg skulle få EL ila natt til lørdag eller lørdag. Ble derfor overrasket over svært beskjeden tempøkning i dag tidlig, og akkurat nå la jeg merke til at jeg fremdeles har EL slim?! Begynner å lure på om vi i tidligere PPer har sluttet å prøve for tidlig, da vi bare har prøvd når jeg har hatt slim/smerter. 
 

Hva tenker dere? Kan EL-smertene komme så mye som 1-3 døgn før man faktisk har EL? Legger ved tempskjemaet...begynte å tempe rett etter TR.

B4F37867-4903-47D1-9630-201B9BEFBBF2.jpeg

Anonymkode: f3d19...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 9.5.2021 den 19.01):

Hei! Prøvd en stund, men helt ny på temping..kanskje noen kloke hoder her som kan hjelpe meg!

Har regelmessig syklus på 27-30 dager og får slim og kjenner eggløsningsmerter tydelig hver måned.

Nå har jeg hatt slim siden tors/fre og hadde sterke EL-smerter fredag kveld.

Var derfor helt sikker på jeg skulle få EL ila natt til lørdag eller lørdag. Ble derfor overrasket over svært beskjeden tempøkning i dag tidlig, og akkurat nå la jeg merke til at jeg fremdeles har EL slim?! Begynner å lure på om vi i tidligere PPer har sluttet å prøve for tidlig, da vi bare har prøvd når jeg har hatt slim/smerter. 
 

Hva tenker dere? Kan EL-smertene komme så mye som 1-3 døgn før man faktisk har EL? Legger ved tempskjemaet...begynte å tempe rett etter TR.

B4F37867-4903-47D1-9630-201B9BEFBBF2.jpeg

Anonymkode: f3d19...f49

Jeg er ikke kjent med programmet du bruker, og har ikke sånn kjempe lang erfaring med temping selv, men prøver likevel. :) Jeg vet at man kan få EL-slim også etter at eggløsningen har vært, fikk det selv denne gangen og googlet meg frem til at det er ikke er så unormalt. 2-3 dager etterpå mener jeg det sto at kunne forekomme, i tillegg kan man visst få EL-slim i lutealfasen når vi får østrogenøkning nummer to. Så at slimet fortsatt er der, betyr ikke nødvendigvis at eggløsningen ikke har skjedd. :) 

Beskjeden tempøking etter EL er også normalt. Jeg pleier å ha sakte økning, hvor tempen krabber seg oppover i etapper. Du kan se mine charter her, om du har lyst. Fortsett å tempe i tiden fremover er mitt beste tips. :) Kanskje tempen bare trenger litt tid på seg før du ser den skikkelige stigningen. :) Om du ikke ser en økning i tiden fremover, men at den ligger stabilt på det nivået den ligger på nå, så kan jo tenkes at du hadde EL rundt 5/6 mai? På CD12/13? Ser jo en tydelig økning der. Veldig forskjellig hvor høyt den spretter etter EL også, så det er ikke godt å si. Kan like gjerne være naturlig variasjon i tempen, og at tempøkningen begynner først nå om du hadde EL den 8. mai. Tiden fremover vil nok gi deg mer svar enn jeg klarer, men håper det var litt til hjelp. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5AE27EAA-CFCE-43A6-BA32-3B9F1C4F6FCE.jpeg.9e068251f96f582f49f08b753218a3c7.jpeg

Ble en økning i dag 🤩 Akkurat 0,2 opp fra i går! Noterte dårlig søvn dog, for jeg har nok vært veldig spent i natt. Våknet mange ganger. 
Jeg har sneket litt på @Amatariel sine tips tidligere og prøvd meg på en «falsk temp» både fra lørdagen (hvor jeg ikke tempet) og i morgen, og da setter FF kryss på CD 33 i begge tilfeller, altså 3 dpo i dag. Premom og Ovia er enige i det, mens Flo mener EL var på lørdag. Har vel ikke så mye å si i det store og hele. Håper bare tempen klatrer videre i morgen, slik at jeg får det pokkers krysset uten å jukse 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette Sai! Skjønner godt du var spent på tempen altså... jeg har også opplevd mange slike netter der jeg har vært så spent og endt opp med å ikke få perfekt søvn 😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det en historisk dag for meg. Jeg har tempet for aller siste gang! Dèt er rart det. Jeg blir nesten litt vemodig og rørt av meg selv 😶 For lite visste jeg den høstdagen i 2009 at ved oppstart av temping for første gang så skulle jeg lære SÅ mye om kroppen min, bli "underholdt" i så mange timer av tempecharter, bli kjent med likesinnede tempejenter over flere år osv. Jeg har jo selvsagt hatt opphold i løpet av disse årene, men de årene jeg har vært prøver så har jeg vært 100% dedikert.

Det er derfor på sin plass å kopiere inn min siste tempechart her:

pp11.JPG.7ea490bf905c765eac7d9d7ab0152c91.JPG

Med overlay for de ovitrelle-pp'ene jeg har hatt:

overlay.JPG.3c87a73591ec038bee9e7d4dcade6824.JPG

Jeg syns jo det er spesielt interessant at FF er usikker (striplet kryss) på at jeg hadde EL da. Really? :Knegg: Jeg forsøkte å flytte detectoren til advanced igjen, slik egentlig anbefalt, men da vil den sette striplet kryss på CD12, og det er feil.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (5 minutter siden):

I dag er det en historisk dag for meg. Jeg har tempet for aller siste gang! Dèt er rart det. Jeg blir nesten litt vemodig og rørt av meg selv 😶 For lite visste jeg den høstdagen i 2009 at ved oppstart av temping for første gang så skulle jeg lære SÅ mye om kroppen min, bli "underholdt" i så mange timer av tempecharter, bli kjent med likesinnede tempejenter over flere år osv. Jeg har jo selvsagt hatt opphold i løpet av disse årene, men de årene jeg har vært prøver så har jeg vært 100% dedikert.

Det er derfor på sin plass å kopiere inn min siste tempechart her:

pp11.JPG.7ea490bf905c765eac7d9d7ab0152c91.JPG

Med overlay for de ovitrelle-pp'ene jeg har hatt:

overlay.JPG.3c87a73591ec038bee9e7d4dcade6824.JPG

Jeg syns jo det er spesielt interessant at FF er usikker (striplet kryss) på at jeg hadde EL da. Really? :Knegg: Jeg forsøkte å flytte detectoren til advanced igjen, slik egentlig anbefalt, men da vil den sette striplet kryss på CD12, og det er feil.

🤣Ff mente jeg ikke hadde el mnd jeg ble gravid med ovitrelle. Jeg la ikke inn positiv gtest for moroskyld og den ga meg under 20pts sjanse for graviditet 18dpo🤣

Anonymkode: b3b34...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende, rørende og stas med siste temp, @Amatariel Sikkert litt vemodig også - skjønner det ❤️
B603FB4C-B0F9-425C-A24E-B15438A6CD72.jpeg.eabccb06960d8764edb071224440abf1.jpeg

Jeg har fått mitt aller første kryss for EL i dag - helt i andre enden av skalaen enn deg 😂 Tusen takk for overbevisningen din om temping - dette er jo gøy! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for EL-kryss Sai! :duskedame: Nå blir det sååå spennende om ca. en uke da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ditt aller første kryss @Sai :yvonne: Husker godt da jeg fikk mitt første kryss, og hvor utrolig gøy jeg også synes det var. Spennende å tempe, og det kommer til å gi deg et stort innblikk i hvordan syklusen din er. Virkelig et kjempe nyttig verktøy. Gled deg til å lære deg selv å kjenne på en helt ny måte. :)  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg et spørsmål. Jeg tempet i én syklus, men slutta fordi jeg syns det var mer stress enn gøy og jeg har jo erfart i etterkant at jeg vet og kjenner når eggløsning er, så tempingen har liksom ikke vært en tanke. Nå er jeg 11 DPO, blendahvite tester, men tempet i stad (vet jeg skal tempe på morgenen etter søvn, men måtte bare) og da målte den 37,47! Er ikke det ganske høyt? Jeg går ut fra at basaltemperatur er minst kanskje en halv grad mindre. Æsj, liker ikke helt denne prøveperioden :P Føler så på kroppen at jeg er gravid, men så kjenner jeg så klassiske menstruasjonssymptomer også... Helvete 😂 Dessuten er det såååå mange gravide her inne om dagen, og jeg er innmari glad på deres vegne ❤️ nå vil jeg bare også joine dere!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh det blir så vanskelig å si Ms. Sommerfugl. Man skal jo ikke tolke bare en enkelttemp, og blir for vanskelig å sammenligne med en annen syklus du har hatt. Men håper sååå at du får en spennende strek på testen i morgen! Jeg vil også at du skal joine 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper din tur også kommer snart  @Ms.Sommerfugl! Tenk om du får en liten strek i morgen! 🙏 Jeg har forøverig også tempet på dagtid i lutealfasen en gang og fått måling på rundt 37.5 jeg også. Kan du ikke prøve å tempe i morgen tidlig og se hvor høyt den ligger da? Om den fortsatt er høy i morgen på 12 DPO så er jo dette kjempe spennende! 🤩 Håper masse for deg! :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Amatariel Ein nydeleg avslutning på "karriera di" som tempar :)

Eg forstår ikkje noko av tempen min. Er bombesikker på at EL var CD 15 (til nøds CD 14), noko som blei bekrefta av gynekolog i går. Men temperaturen går ikkje opp? Heilt merkeleg.

s_5J5IEI.png

Endret av Jennni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tempen viste altså 37,07 i dag, men ingen strek og bare mensenmurringer. Kan nok bare hende lutealfasen min har blitt litt lenger nå som jeg har noen sykluser bak meg 😊 

Endret av Ms.Sommerfugl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jennni skrev (13 timer siden):

Eg forstår ikkje noko av tempen min. Er bombesikker på at EL var CD 15 (til nøds CD 14), noko som blei bekrefta av gynekolog i går. Men temperaturen går ikkje opp? Heilt merkeleg.

Ja nå kom charten opp. Enig i at det er veldig merkelig! Hvordan var det gynekologen bekreftet EL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen erfarne tempere se litt på charten min?😊

Jeg hatt to tilfeller med positive eggløsningstester. Selv har jeg lest tro på den siste pga andre symptomer i tillegg. Dvs el på CD 14/15/16. Men tempen spiller ikke helt på lag med eggløsningstestene synes jeg.

 

Screenshot_20210512-140441.jpg

Anonymkode: 44ace...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (3 timer siden):

Ja nå kom charten opp. Enig i at det er veldig merkelig! Hvordan var det gynekologen bekreftet EL?

På ultralyd. Ho berre kommenterte "Og her har du hatt eggløysning, ja" då ho såg på den eine eggstokken. Tempen har gått litt opp i dag, då, men ikkje så mykje.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan noen erfarne tempere se litt på charten min?😊

Jeg hatt to tilfeller med positive eggløsningstester. Selv har jeg lest tro på den siste pga andre symptomer i tillegg. Dvs el på CD 14/15/16. Men tempen spiller ikke helt på lag med eggløsningstestene synes jeg.

Anonymkode: 44ace...cc6

Hm, nei, den var heller ikkje heilt lett å forstå seg på. Kunne jo vore CD14, men det rimer ikkje så godt med testane. Trur i alle fall ikkje den streken som er der no er rett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jennni skrev (2 minutter siden):

På ultralyd. Ho berre kommenterte "Og her har du hatt eggløysning, ja" då ho såg på den eine eggstokken. Tempen har gått litt opp i dag, då, men ikkje så mykje.

Hm, nei, den var heller ikkje heilt lett å forstå seg på. Kunne jo vore CD14, men det rimer ikkje så godt med testane. Trur i alle fall ikkje den streken som er der no er rett!

Nei enig i det. Jeg tenker kanskje jeg hadde raskt eggløsning etter positiv eggløsningstest på natt til CD 14, men skjønner ikke helt det heller.

Det er første gang jeg temper. Trodde det skulle være oppklarende og ikke forvirrende 😅

Anonymkode: 44ace...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...