Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

Testerforum skrev (2 timer siden):

Det skjønner jeg godt! Kan jeg spørre om du har prøvd lenge? :klemmer:

Jeg sluttet på prevensjon i Juli og syklusen stabiliserte seg i oktober, høsten var litt tøff så la det litt på hylla. Men det kunne jo ha skjedd da også. Så i desember så bestemte vi oss for å prøve for fult igjen så dette var pp3 etter nyttår! 😊 Har hatt totalt 6 sykluser siden oktober. 

Så må jo si det egentlig gikk ganske fort! Var redd det kom til å ta mye lengre tid. Nå krysser jeg fingrene for flere positive tester med økning fremover.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MissB skrev (40 minutter siden):

Jeg sluttet på prevensjon i Juli og syklusen stabiliserte seg i oktober, høsten var litt tøff så la det litt på hylla. Men det kunne jo ha skjedd da også. Så i desember så bestemte vi oss for å prøve for fult igjen så dette var pp3 etter nyttår! 😊 Har hatt totalt 6 sykluser siden oktober. 

Så må jo si det egentlig gikk ganske fort! Var redd det kom til å ta mye lengre tid. Nå krysser jeg fingrene for flere positive tester med økning fremover.

Så utrolig fint å høre at du nå har lykkes! Krysser fingrene for dere 🤞🏼Det gir håp til meg som prøver, som heller aldri har vært gravid før 🙈 føles så umulig og urealistisk å håpe på strek. Hjelper å høre gode historier ☺️ Masse lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissB skrev (19 timer siden):

Jeg sluttet på prevensjon i Juli og syklusen stabiliserte seg i oktober, høsten var litt tøff så la det litt på hylla. Men det kunne jo ha skjedd da også. Så i desember så bestemte vi oss for å prøve for fult igjen så dette var pp3 etter nyttår! 😊 Har hatt totalt 6 sykluser siden oktober. 

Så må jo si det egentlig gikk ganske fort! Var redd det kom til å ta mye lengre tid. Nå krysser jeg fingrene for flere positive tester med økning fremover.

Gratulerer med positiv test! 😍 Blir spennende å høre mer fra deg 👏🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fikk jeg en skikkelig økning i temperaturen i dag 🤩 Fra 36,63 i går til 36,78 i dag. Så ikke lengre noen tvil hos meg på at eggløsning har skjedd nå! En ting jeg stusser over er at FF mener jeg er på 5 DPO i dag, mens Flo og Premom setter det til 4 DPO. Selv mener jeg også at 4 DPO blir mest riktig basert på at positiv EL-test var den 26.04 og negativ igjen den 27.04. Noen som vet? 🤔
EA19CCA8-1FE1-43CF-9892-AF7098D6F1B5.thumb.png.937ab6515e2000a8b872cfbd405d7154.png

Endret av Eira2020
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eira2020 skrev (2 minutter siden):

Endelig fikk jeg en skikkelig økning i temperaturen i dag 🤩 Fra 36,63 i går til 36,78 i dag. Så ikke lengre noen tvil hos meg på at eggløsning har skjedd nå! En ting jeg stusser over er at FF mener jeg er på 5 DPO i dag, mens Flo og Premom setter det til 4DPO. Selv mener jeg også at 4DPO blir mest riktig basert på at positiv EL-test var den 26.04 og negativ igjen den 27.04. Noen som vet? 🤔
 

Mulig den gjør det pga EL-slimet, samt økningen du hadde etter antatt EL her. Hva skjer om du fjerner slimet? Hvis ikke krysset flytter seg så kan du sette på OPK som detector i settings, da tror jeg den gjør det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (8 minutter siden):

Mulig den gjør det pga EL-slimet, samt økningen du hadde etter antatt EL her. Hva skjer om du fjerner slimet? Hvis ikke krysset flytter seg så kan du sette på OPK som detector i settings, da tror jeg den gjør det. 

Skjedde ikke noe hvis jeg gjorde noe med slimet nei, men det fungerte heldigvis å sette OPK som detector 🙌🏼 Nå ble det mer riktig:

B3882665-BB9E-4C79-BA20-AE75491FC82B.thumb.png.c09d2deadd42d5e4004077b3d4f14aaf.png

 

Endret av Eira2020
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eira2020 skrev (39 minutter siden):

Skjedde ikke noe hvis jeg gjorde noe med slimet nei, men det fungerte heldigvis å sette OPK som detector 🙌🏼 Nå ble det mer riktig:

 

Så bra, av og til må man styre FF littegrann. Greit at det er et bra program, men perfekt er det ikke. Så når man skjønner noen ting selv, så må man overstyre litt. Jeg måtte selv gjøre det denne måneden da den trodde jeg hadde EL en dag for tidlig.

Min temp gikk også høøyt opp i dag 😊 Gøy at vi er helt likt! Neste helg blir det testing! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Så bra, av og til må man styre FF littegrann. Greit at det er et bra program, men perfekt er det ikke. Så når man skjønner noen ting selv, så må man overstyre litt. Jeg måtte selv gjøre det denne måneden da den trodde jeg hadde EL en dag for tidlig.

Min temp gikk også høøyt opp i dag 😊 Gøy at vi er helt likt! Neste helg blir det testing! :duskedame:

Ja, det var nyttig å vite altså 😄

Åå, så bra! Det er skikkelig gøy at vi ligger likt denne syklusen ☺️ Hvor tidlig kaan vi begynne? Er det vits så tidlig som DPO 7/8? 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eira2020 skrev (1 time siden):

Åå, så bra! Det er skikkelig gøy at vi ligger likt denne syklusen ☺️ Hvor tidlig kaan vi begynne? Er det vits så tidlig som DPO 7/8? 😇

Det tidligste jeg har testet svaakt positivt i mine svangerskap har vært 9 dpo. Men i fjor da jeg ble gravid så jeg ingenting før 11 dpo. Så det er 10 dpo jeg nå pleier å ha som startdato. Vel og merke hvis ovitrelle er ute av kroppen min... den tester jeg ut først. Så jeg tar en test hver ettermiddag her nå. Egentlig veldig greit, så får jeg ut litt testetrang 😅 Selv om jeg vet det ikke er reellt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Det tidligste jeg har testet svaakt positivt i mine svangerskap har vært 9 dpo. Men i fjor da jeg ble gravid så jeg ingenting før 11 dpo. Så det er 10 dpo jeg nå pleier å ha som startdato. Vel og merke hvis ovitrelle er ute av kroppen min... den tester jeg ut først. Så jeg tar en test hver ettermiddag her nå. Egentlig veldig greit, så får jeg ut litt testetrang 😅 Selv om jeg vet det ikke er reellt.

Kan jeg spørre hvorfor du tar test på ettermiddag? Jeg trodde hCG-test var morgenurin, og EL-test ettermiddag 😅 blir utrolig spennende å følge med på dere fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (20 minutter siden):

Kan jeg spørre hvorfor du tar test på ettermiddag? Jeg trodde hCG-test var morgenurin, og EL-test ettermiddag 😅 blir utrolig spennende å følge med på dere fremover!

Du har rett :) Årsaken min denne gangen er rett og slett at det er litt pes å teste ut ovitrelle hver eneste dag på et bad med full trafikk om morgenen. Så når det ikke er reell testing så tar jeg den bare på ettermiddagen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (25 minutter siden):

Du har rett :) Årsaken min denne gangen er rett og slett at det er litt pes å teste ut ovitrelle hver eneste dag på et bad med full trafikk om morgenen. Så når det ikke er reell testing så tar jeg den bare på ettermiddagen heller.

Åja haha skjønner 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eira2020 skrev (7 timer siden):

Gratulerer med positiv test! 😍 Blir spennende å høre mer fra deg 👏🏼

Tusen takk 🥰 Jeg skal oppdatere dere! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testerforum skrev (På 30.4.2021 den 15.08):

Så utrolig fint å høre at du nå har lykkes! Krysser fingrene for dere 🤞🏼Det gir håp til meg som prøver, som heller aldri har vært gravid før 🙈 føles så umulig og urealistisk å håpe på strek. Hjelper å høre gode historier ☺️ Masse lykke til ❤️

Har dere prøvd lenge? 🥰 Det er helt merkelig å få to streker, så gled deg til det blir din tur ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp begynt å tempe så kom jeg til å tenke på at hvis man har eggløsning om natten rekker tempen da å bli høyere på den samme morgenen? Jeg temper kl 06.00. Eller blir den ikke høy før dagen etter? Er veldig sikker på at jeg har hatt eggløsning i natt men tempen sier ikke det. 

Anonymkode: 01827...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei jenter, jeg er tilbake! Jeg har hatt pause fra forum imens jeg ventet på mensen. Gratulerer så mye til @MissB og @saloni som har fått positiv test siden sist! 🎉

Idag fikk jeg (endelig) temperaturfall og mensen. Det ble en lang syklus igjen, 36 dager er unormalt lenge for meg. Jeg vet ikke hva som skjer, dette er andre syklusen på rad. Men, det ser ut på charten at jeg har eggløsning da, så det er jo positivt. (har ikke EL-testet). 

Ff mener el var på cd20. Flo sa tidligere cd24 basert på temperatur, men når jeg la inn mensen i dag ble det endret til cd23. Akkurat som at flo mener at det er kun 14 dager lutealfase som er mulig. 

Jeg synes på charten at det ser ut som at el var cd24. Men jeg er helt nybegynner, hva tror dere? Cd20 eller cd24? 

Jeg har lagt inn eggehvite-utflod på cd20, som sikkert ff tar hensyn til. Men når jeg fjernet det ble ikke dag for el endret. Det ble bare stiplet linje i krysset i stedet for heltrukket. 

 

_20210502_101106.JPG

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissB skrev (18 timer siden):

Har dere prøvd lenge? 🥰 Det er helt merkelig å få to streker, så gled deg til det blir din tur ❤

Ikke så alt for lenge! Sluttet med p pillene i desember. Likevel føles det lenge for meg, månedene blir lange 😔 Det som er verst/rart er at syklusen min har vært så stabil «feil». Har tre måneder på rad fått eggløsning på dag 26, med kun 8 dagers lutealfase. Frustrerende å føle at man egentlig ikke har en reell sjanse når man prøver. Jeg må vel ta tiden til gode og håpe det ordner seg! 🤞🏼🤍 skjønner at det er merkelig! Gratulerer igjen 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har nettopp begynt å tempe så kom jeg til å tenke på at hvis man har eggløsning om natten rekker tempen da å bli høyere på den samme morgenen? Jeg temper kl 06.00. Eller blir den ikke høy før dagen etter? Er veldig sikker på at jeg har hatt eggløsning i natt men tempen sier ikke det. 

Anonymkode: 01827...661

Nei tror ikke tempen rekker å øke da. Hos meg skjer ofte ikke økningen før 2 dpo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Idag gikk plutselig tempen min mye ned. Helt ned til 32,24. Er det mulig med festedipp så tidlig? 
 

Jeg tenker vel heller dessverre at kroppen min er forvirret :(  Gikk en del opp og ned også forrige pp. Hva tenker dere?

1780FA4D-342D-41C1-BA5B-3EE762F8E5D0.thumb.jpeg.76a32e9946c5e7242f4578a669d78ef3.jpeg

Endret av Testerforum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...