Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Cathrine 91 skrev (1 time siden):

Meg??

Beklager leste feil tråd når jeg sjekket opp hvem som hadde fått positiv test. Mente å gratulere@Eira2020 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Bruspulver said:

Beklager leste feil tråd når jeg sjekket opp hvem som hadde fått positiv test. Mente å gratulere@Eira2020 

Hehe ingen problem 😝 men skulle så gjerne ha ønsket!🥰 Men livet er hardt, men nå ble jeg henvist videre iallefall. Så blir spennende å se om er hjelp å få 🤩🤗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det så gøy å tempe, for ENDELIG fikk jeg en temp som skiller seg ut fra de andre. Åh så lenge jeg har ventet på det. Basaltemperaturen min har jo vært sååå (irriterende) jevn og lik hver syklus. Men i dag gikk den ikke ned som den pleier 😁

?o=1&

(Skal tempe frem til IKM på 14 dpo er planen)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Amatariel said:

I dag var det så gøy å tempe, for ENDELIG fikk jeg en temp som skiller seg ut fra de andre. Åh så lenge jeg har ventet på det. Basaltemperaturen min har jo vært sååå (irriterende) jevn og lik hver syklus. Men i dag gikk den ikke ned som den pleier 😁

?o=1&

(Skal tempe frem til IKM på 14 dpo er planen)

Spennende 🥰🥰🥰 håper fortsetter slik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfaring med "secondary estrogen surge" i lutealfasen? I går på 4DPO, og fikk en rar og lav temp helt nede på 36.66 som for meg bare så vidt er over coverline. Pleier å ha sakte klatre-temp, og noen ganger en dip lenger ut i lutealfasen. Denne gangen derimot kom den ganske tidlig, og utpå kvelden i går fikk jeg fertil utflod, EL-slim. 🤯 I alle dager tenker jeg, og begynte å lure på om jeg ikke hatt hatt eggløsning likevel. I dag tidlig tok jeg derfor en EL-test, for om jeg var fertil i går kveld så hadde den slått ut litt styrke i dag tidlig hvert fall. Den var veldig svak, heldigvis. Googlet eggehvite utflod i lutealfasen, og fant ut at det var vanlig med en periode på 1-2 dager med forhøyet østrogen i lutealfasen. Da kunne man få en lavere BBT måling, og/eller eggehviteutflod. Tenker det er høyst sannsynlig at det var dette jeg opplevde, når begge delene skjedde på samme dagen? Noen andre som har opplevd å få eggehvite utflod i DPO-land? Har dere da også fått en lavere temperaturmåling samtidig? Ble nysgjerrig jeg nå. 🙈

534635066_Skjermbilde2021-05-09kl_11_04_49.thumb.png.389e9205cb1809e8a8972b92fa54c1a3.png

Om jeg markerer E på gårsdagen blir linjen striplet, så jeg valgte å heller lage et lite notat av det isteden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt/sett eggehviteutflod, så jeg har dessverre ikke noen erfaringer å komme med der bittelillebolla.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (6 minutter siden):

Er det noen som har erfaring med "secondary estrogen surge" i lutealfasen? I går på 4DPO, og fikk en rar og lav temp helt nede på 36.66 som for meg bare så vidt er over coverline. Pleier å ha sakte klatre-temp, og noen ganger en dip lenger ut i lutealfasen. Denne gangen derimot kom den ganske tidlig, og utpå kvelden i går fikk jeg fertil utflod, EL-slim. 🤯 I alle dager tenker jeg, og begynte å lure på om jeg ikke hatt hatt eggløsning likevel. I dag tidlig tok jeg derfor en EL-test, for om jeg var fertil i går kveld så hadde den slått ut litt styrke i dag tidlig hvert fall. Den var veldig svak, heldigvis. Googlet eggehvite utflod i lutealfasen, og fant ut at det var vanlig med en periode på 1-2 dager med forhøyet østrogen i lutealfasen. Da kunne man få en lavere BBT måling, og/eller eggehviteutflod. Tenker det er høyst sannsynlig at det var dette jeg opplevde, når begge delene skjedde på samme dagen? Noen andre som har opplevd å få eggehvite utflod i DPO-land? Har dere da også fått en lavere temperaturmåling samtidig? Ble nysgjerrig jeg nå. 🙈

534635066_Skjermbilde2021-05-09kl_11_04_49.thumb.png.389e9205cb1809e8a8972b92fa54c1a3.png

Om jeg markerer E på gårsdagen blir linjen striplet, så jeg valgte å heller lage et lite notat av det isteden. 

Jeg hadde veldig vannet utflod på 6dpo, på grensen til El slim. Men da økte produksjonen av utflod og jeg var visst gravid. Aldri opplevd det ellers. Tempet ikke den mnd så har ikke noe sammenligningsgrunnlag temperatur messing 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når var EL? 🤷‍♀️🤷‍♀️ Jeg er uenig med FF (vet jeg kan override, men vet ikke hvilken CD jeg skal dette den til). Primolut før forrige blødning. Altså primolut-blødning-denne syklusen/charten. Vanligvis har jeg EL mellom CD 18 og 28, siden vanlig lengde på mensen er 33-41 dager. Tror det er helt usannsynlig at EL var på CD12. Og den kunne nesten like godt vært på EL 5 og 9 utifra hva som er lagt inn. Noen som er synske? 💁‍♀️
 

6541DC74-38A2-449F-A933-5CC50507DD95.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe annen info enn tempen Patriotpaula? EL-tester, EL-slim e.l?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Niny skrev (17 minutter siden):

Jeg hadde veldig vannet utflod på 6dpo, på grensen til El slim. Men da økte produksjonen av utflod og jeg var visst gravid. Aldri opplevd det ellers. Tempet ikke den mnd så har ikke noe sammenligningsgrunnlag temperatur messing 🤷🏻‍♀️

Dette er jo veldig interessant! :) Har hatt økt utflod generelt denne gangen her jeg også. Synes det er merkelig, for jeg tror ikke det er mulig at jeg kan være gravid. Skal skrive det bak øre til jeg blir prøver, for det hadde vært veldig spennende å oppdage slike tidlig tegn på graviditet. 🙏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (26 minutter siden):

Er det noen som har erfaring med "secondary estrogen surge" i lutealfasen? I går på 4DPO, og fikk en rar og lav temp helt nede på 36.66 som for meg bare så vidt er over coverline. Pleier å ha sakte klatre-temp, og noen ganger en dip lenger ut i lutealfasen. Denne gangen derimot kom den ganske tidlig, og utpå kvelden i går fikk jeg fertil utflod, EL-slim. 🤯 I alle dager tenker jeg, og begynte å lure på om jeg ikke hatt hatt eggløsning likevel. I dag tidlig tok jeg derfor en EL-test, for om jeg var fertil i går kveld så hadde den slått ut litt styrke i dag tidlig hvert fall. Den var veldig svak, heldigvis. Googlet eggehvite utflod i lutealfasen, og fant ut at det var vanlig med en periode på 1-2 dager med forhøyet østrogen i lutealfasen. Da kunne man få en lavere BBT måling, og/eller eggehviteutflod. Tenker det er høyst sannsynlig at det var dette jeg opplevde, når begge delene skjedde på samme dagen? Noen andre som har opplevd å få eggehvite utflod i DPO-land? Har dere da også fått en lavere temperaturmåling samtidig? Ble nysgjerrig jeg nå. 🙈

534635066_Skjermbilde2021-05-09kl_11_04_49.thumb.png.389e9205cb1809e8a8972b92fa54c1a3.png

Om jeg markerer E på gårsdagen blir linjen striplet, så jeg valgte å heller lage et lite notat av det isteden. 

Jeg fikk lavere temp «dip» igjen 4dpo den syklusen jeg ble gravid! Har hatt ELslim og/eller mer bodylotionaktig utflod helt siden EL 15. april, den har aldri forsvunnet!🙋🏼‍♀️ Legger ved bilde🥰

8A88CF8B-C38B-4DA1-8C29-1A5A855044B0.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (18 minutter siden):

Har du noe annen info enn tempen Patriotpaula? EL-tester, EL-slim e.l?

Ingen tester (aldri brukt det). Fordi vi er jo i IVF-verdenen, så gidder jeg  ikke å bruke verken tid eller penger på å teste etter el. Ikke lagt merke til noe spesielt el-slim, vært helt rart og unormalt hele syklusen. Hengt ut av skjeden ifbm toalettbesøk flere ganger, Sorry TMI. Skjønner ingenting 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei fine tempere! 
Jeg håper noen kan hjelpe meg - forhåpentligvis berolige meg, men bare å være ærlig. 
Jeg fikk positive EL-tester torsdag og fredag, negativ igjen i går. Jeg var så spent på dagens temp, men den er ikke spesielt høy når man sammenligner med tidligere. Kan det være at EL holdt på gjennom dagen i går/egget slapp i går og at det ikke har gått nok tid til tempstigning? Eller har jeg ikke hatt EL, kanskje? Er så frustrerende med en kropp som ikke skjønner hva den er «bygget for».. F65E7959-07AF-4B84-976D-72FD6400C203.jpeg.4a420699eeaf8d46b8447ae3c750a83a.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sai skrev (7 minutter siden):

Hei fine tempere! 
Jeg håper noen kan hjelpe meg - forhåpentligvis berolige meg, men bare å være ærlig. 
Jeg fikk positive EL-tester torsdag og fredag, negativ igjen i går. Jeg var så spent på dagens temp, men den er ikke spesielt høy når man sammenligner med tidligere. Kan det være at EL holdt på gjennom dagen i går/egget slapp i går og at det ikke har gått nok tid til tempstigning? Eller har jeg ikke hatt EL, kanskje? Er så frustrerende med en kropp som ikke skjønner hva den er «bygget for».. 

Jeg tror du hadde EL i går, og da er det for tidlig for tempeøkning :Nikke: Om du ser på mine charter som eksempler nedover her så er det nesten ingen økning å snakke om på 1 dpo, litt mer på 2 dpo og så er den litt høyt oppi der først på 3 dpo. Tror du vil bli mer glad for tempen fremover ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

saloni skrev (2 timer siden):

Jeg fikk lavere temp «dip» igjen 4dpo den syklusen jeg ble gravid! Har hatt ELslim og/eller mer bodylotionaktig utflod helt siden EL 15. april, den har aldri forsvunnet!🙋🏼‍♀️ Legger ved bilde🥰

 

Så moro å se hvor like chartene våre er i begynnelsen av DPO-land! 🤩 Alltid betryggende når man ser at andre har opplevd det samme, og i ditt tilfelle endte det jo veldig godt med positiv test! Det gjør det nok ikke her riktig enda, men moro å se likheten likevel. Takk for at du delte. 🥰

Sai skrev (27 minutter siden):

Hei fine tempere! 
Jeg håper noen kan hjelpe meg - forhåpentligvis berolige meg, men bare å være ærlig. 
Jeg fikk positive EL-tester torsdag og fredag, negativ igjen i går. Jeg var så spent på dagens temp, men den er ikke spesielt høy når man sammenligner med tidligere. Kan det være at EL holdt på gjennom dagen i går/egget slapp i går og at det ikke har gått nok tid til tempstigning? Eller har jeg ikke hatt EL, kanskje? Er så frustrerende med en kropp som ikke skjønner hva den er «bygget for».. 

Jeg er enig med Amatariel :) Ser ut som begynnelsen på en tempstigning i dag, og at eggløsningen mest sannsynlig var i går. Mine temper stiger ganske sakte, og bruker tid på å nå toppen av kurven. Om du har lyst kan du ta en titt her. Blir veldig spennende å se om morgen, om tempen din skyter i været eller om den klatrer oppover. :) Om du pleier å få et større temp hopp, så kan det jo være at du hadde eggløsning natt til i dag, og at den ikke har rukket å produsere nok progesteron til å sprette like høyt denne gangen. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUSEN TAKK  @Amatariel og @bittelillebolla❤️❤️

Godt å se andre sine charter og kunne sammenligne med akkurat det jeg lurte på! Da blir det spennende i morgen. Fikk ikke tempet i går, men håpet ikke det hadde for mye å si for grafen siden jeg også hadde positiv EL-test på fredag. 
Er jo første gang jeg temper så har jo ingenting å sammenligne med fra «egen kropp» ennå. Takk for at dere svarte meg - og beroliget meg ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...