Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

@Testerforum Uff, så kjipt med den lutealfasen! Trur absolutt at gynokologen vil ha noko som kan hjelpe deg. Du må seie korleis det gjekk :)

@Amatariel Skjønner godt at du blir litt motlaus når det ser så likt ut som tidlegare syklusar, men reint objektivt ser jo grafen din veldig bra ut! Eg kryssar i alle fall fingrane for at avslutninga blir annleis denne gongen :)

Eg har litt spennande dagar, faktisk - er på slutten av ein antibiotikakur pga. bakteriell ubalanse, og merkar at eg har ei heilt anna mengde EL-slim enn tidlegare (sorry for TMI ...). Reknar med EL i morgon eller overmorgon. Håper håper håper at det var dette som skulle til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra noe annerledes og spennende skjer med kroppen @Jennni! Blir kjempebra med EL i helgen! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2065501197_Skjermbilde2021-05-07kl_11_21_17.thumb.png.b6b7c904bdfe5eccc45aaf72901435ce.png

FF satte kryss på meg i dag! 🙌 Denne gangen er jeg imponert over at den klarte det, for jeg pleier jo alltid å få EL i en liten dip. Eggløsningen har hvert fall funnet sted, og mensen er ventet på selveste 17. mai denne gangen. Der røyk den roadtripen. 😅 Likevel er jeg bare glad for at syklusene ser ut til å jevne seg ut nå. EL på 24, 19 og nå 21. 🙌 Så fornøyd! 

Disse krabbestigningene, har det noe å si? Det betyr vel at kroppen produserer sakte progesteron, men gjør det noe med tanke på graviditet i fremtiden? Det viktigste er vel at den produserer progesteron lenge nok, og ikke fort? Misunner dere med spretthopp! De chartene er så nydelig! 😍

Endret av bittelillebolla
skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig @bittelillebolla! Deilig når FF klarer å sette kryss av seg selv. Men jeg stusser litt over at den gjorde det på positiv EL-test dagen. Det er mulig den blir å flytte krysset til CD22 når du får en temp i morgen.

Krabbetemp oppover er bare fin-fint! 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (25 minutter siden):

Men jeg stusser litt over at den gjorde det på positiv EL-test dagen. Det er mulig den blir å flytte krysset til CD22 når du får en temp i morgen.

Har prøvd litt med temperaturer i morgen, og det virker som FF er sikker i sin sak :) Den flytter ikke på EL selv om jeg legger inn høyere temp i morgen. Jeg er jo ganske sikker på at den har rett også, for kjente jo tydelig EL-murringer den dagen og veldig såre nipler på kvelden. Typisk EL-sympotomer for meg. Har jo fått EL på positiv EL-test dagen før også, kanskje derfor den har sett at det kanskje ikke er utypisk for meg? Aner ikke hvor "klok" FF er sånn sett. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det nok riktig sånn 👍 Viktig å stole på kroppens tegn også... FF er jo til syvende og sist bare et dataverktøy, så perfekt er den ikke. Heerlig at du er 3 dpo nå da! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Amatariel, @bittelillebolla og @Eira2020

Takk for tilbakemeldingene! Jeg forsvant litt fra forumet - det har vært veldig hektisk på jobb den siste tiden og en del på privaten etter jobb. Jeg har derfor ikke rukket å svare dere eller ringe gyn. Men, gynekologen ringte meg i dag for å høre hvordan det går. Hun sa det kan ta litt tid før el kommer etter man er satt på metformin. Hun sa også ag hun har sett litt nærmere på resultatene fra blodprøvene mine, og det viser seg at de kan tyde på at jeg faktisk har pcos og ikke pco som hun mente når jeg var på GU.

Så jeg blir nok rett og slett bare nødt til å ta tiden til hjelp. 
 

Og, Amatariel - jeg krysser både fingre og tær for at det dukker opp en liten strek nr.2 på gtest snart 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Bruspulver  Åh :( Så synd at det viste seg å være PCOS likevel. :troest: Føler virkelig med deg ❤️ Det er jo så forskjellig hvordan hver enkelt reagerer på å få en slik diagnose og jeg håper det går fint med deg. :hug: Sa hun noe ang hva som fikk henne til å endre mening? Heldigvis finnes det masse god hjelp for PCOS. De aller aller fleste med den diagnosen lykkes jo med å bli gravid, og når eggløsningen først skjer så har du like stor sjanse for å bli gravid som de uten diagnosen. Høres betryggende ut at hun mente at medisinene kanskje bare trengte litt mer tid før den virker. :) Når vil du nå maksdosen din? Har hørt at det finnes en medisin for alle med PCOS, og at det bare gjelder å finne den rette. Håper kroppen begynner å slippe egg igjen snart, og at syklusen din går tilbake til slik den var rett eller p.pille slutt. 🙏

Endret av bittelillebolla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (6 timer siden):

@Bruspulver  Åh :( Så synd at det viste seg å være PCOS likevel. :troest: Føler virkelig med deg ❤️ Det er jo så forskjellig hvordan hver enkelt reagerer på å få en slik diagnose og jeg håper det går fint med deg. :hug: Sa hun noe ang hva som fikk henne til å endre mening? Heldigvis finnes det masse god hjelp for PCOS. De aller aller fleste med den diagnosen lykkes jo med å bli gravid, og når eggløsningen først skjer så har du like stor sjanse for å bli gravid som de uten diagnosen. Høres betryggende ut at hun mente at medisinene kanskje bare trengte litt mer tid før den virker. :) Når vil du nå maksdosen din? Har hørt at det finnes en medisin for alle med PCOS, og at det bare gjelder å finne den rette. Håper kroppen begynner å slippe egg igjen snart, og at syklusen din går tilbake til slik den var rett eller p.pille slutt. 🙏

Ja, ikke så veldig gøy. Tanken har jo falt meg inn, men håpte jo at det «bare» skulle være pco. Hun nevnte st det var noe med hormonene det ble testet for som indikerte pcos, men utbroderte ikke noe utover det. Får bare håpe at dette er en sykluslengde som blir av den sjeldnere sorten, og at jeg normalt vil ha sykluser som er kortere enn dette framover. Jeg har gått 1 uke på 1x500mg /dag som ble økt til 2x500mg/dag denne uken. Planen er å øke til 3x500mg/dag neste uke hvis kroppen takler det. Medisinen kan gi kvalme, dårlig mage og gjøre at man blir litt uggen generelt. Planen er så å øke til 2-3x850mg/dag gradvis. Før hatet jeg å ha menstruasjon hver måned, nå skulle jeg bare ønske den kom så ofte 😅 

Takk det varmer! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du slipper unna bivirkninger @Bruspulver! Selv har jeg gått på 1500mg metformin tre ganger i godt over 1 år og aldri kjent bivirkninger, så det går fint an. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (10 timer siden):

Håper du slipper unna bivirkninger @Bruspulver! Selv har jeg gått på 1500mg metformin tre ganger i godt over 1 år og aldri kjent bivirkninger, så det går fint an. 

Har kjent litt på det, men ikke noe som har stor innvirkning på hverdagen 👍🏼 
Gleder meg til å komme opp i en dose som gjør at el blir et faktum 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at jeg skulle på oppleve en gravidchart igjen!!! Gleder meg til å se at den forhåpentligvis ikke går ned i morgen! (slik den pleier hos meg ved 12 dpo)

?i=10174802&

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Amatariel said:

Tenk at jeg skulle på oppleve en gravidchart igjen!!! Gleder meg til å se at den forhåpentligvis ikke går ned i morgen! (slik den pleier hos meg ved 12 dpo)

?i=10174802&

Ååååå så gøy 🥳🥰🥰 sender masse masse babystøv din vei 🙏 lykke til. Blir spennende å høre imorgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (9 minutter siden):

Tenk at jeg skulle på oppleve en gravidchart igjen!!! Gleder meg til å se at den forhåpentligvis ikke går ned i morgen! (slik den pleier hos meg ved 12 dpo)

Dette er så spennende @Amatariel!! ❤️ Det blir viktige og nervepirrende uker for oss begge to nå fremover 🤞🏼 Veldig glad (og overrasket) over at min første syklus med både temping og eggløsning også skulle gi utslag: 

951CDB2E-68A7-480B-97B2-768893A72F20.jpeg.0e872240318022025870fa4ae83135e6.jpeg

:strix: 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA for dere begge @Amatariel og @Eira2020:nordvesta:Blir noen fine supermånebabyer 💛
Så spennende at dere er helt likt, dere vil jo dele alle milepælene fremover. Håper dere vil fortsette å dele fremover, for jeg vil mer enn gjerne følge dere videre! ❤️ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, bittelillebolla said:

HURRA for dere begge @Amatariel og @Eira2020:nordvesta:Blir noen fine supermånebabyer 💛
Så spennende at dere er helt likt, dere vil jo dele alle milepælene fremover. Håper dere vil fortsette å dele fremover, for jeg vil mer enn gjerne følge dere videre! ❤️ 

Jeg også 🥳❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk @Cathrine 91 og @bittelillebolla :klemmer: Veldig glad dere vil følge med videre. Og jeg vil følge med her! Tempetråden er jo nesten mitt hjertebarn her på KG, og jeg elsker jo charttolking o.l. Så om det er greit så forsvinner jeg ikke herifra med det første akkurat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Amatariel said:

Tusen takk @Cathrine 91 og @bittelillebolla :klemmer: Veldig glad dere vil følge med videre. Og jeg vil følge med her! Tempetråden er jo nesten mitt hjertebarn her på KG, og jeg elsker jo charttolking o.l. Så om det er greit så forsvinner jeg ikke herifra med det første akkurat ;)

Godt å høre du blir uansett 🥰 men eg ønske virkelig drømmebaby for dere nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Tusen takk @Cathrine 91 og @bittelillebolla :klemmer: Veldig glad dere vil følge med videre. Og jeg vil følge med her! Tempetråden er jo nesten mitt hjertebarn her på KG, og jeg elsker jo charttolking o.l. Så om det er greit så forsvinner jeg ikke herifra med det første akkurat ;)

Jeg er såå glad for at du blir værende! ❤️ Har vært bekymret for at du skulle forsvinne. :fnise: Huff, det høres helt rart ut men det er sant! Du har vært en så stor inspirasjonskilde og har hjulpet meg masse masse med alle oppmuntringene dine. :klem: Setter virkelig stor pris på tempetråden, og all kunnskapen din! Uvurderlig! 🙌

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...