Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

Testerforum skrev (21 minutter siden):

Hei dere. Idag gikk plutselig tempen min mye ned. Helt ned til 32,24. Er det mulig med festedipp så tidlig? 

Det er nok ikke umulig at det kan være festedipp på 5 dpo. Men om det ikke er det så er det ingen krise. Den er fortsatt høyere enn din før EL-temp og er over coverline (selv om det er såvidt). Tolke enkelttemp er vanskelig. Så er det som skjer fremover som blir interessant. Kan hende den er rett opp på normalen igjen i morgen.

Jeg er 6 dpo i dag
?i=10174802&

Tempen for denne dagen er helt normalt for meg ser jeg på overlayen
?o=1&

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende å følge dere alle nå altså 👏🏼 Jeg ligger likt med @Amatariel på 6 DPO i dag med en liten økning igjen 😄 

54FAC13C-2454-42B6-84DD-E4410274B022.jpeg.35e384300b0f1ba809dd317ee6367391.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eira2020 skrev (12 minutter siden):

Jeg ligger likt med @Amatariel på 6 DPO i dag med en liten økning igjen 😄 

:5:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Amatariel said:

:5:

Er så spennende å følge med på dere alle nå 🤗🤗

Quote
Spoiler

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ikke så mye spennende å vise til her. Trappet opp dosen på metformin i går. Tempen holder seg stabil, foruten en liten dip i går. Har også hatt el-slim de siste dagene og vondt nede til venstre i magen (der hvor eggstokken ligger tro?). Men vet ikke om dette kan være el-smerter eller ikke. Ikke fått positivt utslag på el-tester (middels sterk teststrek som gir 0,4-0,6 i utslag på Premom), men har bare testet 1x/dag. Kan jo være at kroppen gjør et nytt forsøk nå uten å lykkes. Jeg vet ikke, får bare fortsette å tempe og teste. 24F262BB-B8EE-47AC-AC16-E4C3A41EE135.jpeg.034adec295bae8df5d73c6415b9c4bab.jpeg

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke annet å gjøre @Bruspulver :troest: Veldig kjedelig når det tar sånn tid...
Men har gynekologen sagt noe om priomulut, kan det være aktuelt? Da jeg hadde eviglange sykluser så fikk jeg det i tillegg til oppstart av metforminen, for da fikk jeg en ordentlig syklusstart. Virker som kroppen din trenger en ny start her nå.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (33 minutter siden):

Ikke annet å gjøre @Bruspulver :troest: Veldig kjedelig når det tar sånn tid...
Men har gynekologen sagt noe om priomulut, kan det være aktuelt? Da jeg hadde eviglange sykluser så fikk jeg det i tillegg til oppstart av metforminen, for da fikk jeg en ordentlig syklusstart. Virker som kroppen din trenger en ny start her nå.
 

Nei, det nevnte hun ingenting om. Snakket om at hun ville ha meg tilbake i juli/august hvis jeg ikke var blitt gravid innen da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler sånn med deg @Bruspulver :klem: Jeg håper sånn kroppen din snart vil slippe egg! Forhåpentligvis så er dette den ene gangen hvor syklusen din dro seg virkelig ut på viddene, og at eggløsningene kommer som perler på en snor fremover. :hjerte: Det virker jo som at kroppen din egentlig vet hvordan, siden den hadde så fine sykluser før denne her. Jeg håper masse for deg. Trøsteklemmer sendes din vei! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (2 timer siden):

Jeg føler sånn med deg @Bruspulver :klem: Jeg håper sånn kroppen din snart vil slippe egg! Forhåpentligvis så er dette den ene gangen hvor syklusen din dro seg virkelig ut på viddene, og at eggløsningene kommer som perler på en snor fremover. :hjerte: Det virker jo som at kroppen din egentlig vet hvordan, siden den hadde så fine sykluser før denne her. Jeg håper masse for deg. Trøsteklemmer sendes din vei! 

Tusen takk! Det er jo lov å håpe, men akkurat nå føles det litt fjernt. Ettersom jeg ikke har hatt el enda, så er det jo minimum 14 dager til før eventuell menstruasjon, dvs at syklusen ligger an til å bli rundt 100d lang 🤯 Blir ikke mye barn av det... Hadde stor tro når jeg dro til gyn og fikk beskjed om pco og satt på metformin, og at NÅ skulle det endelig skje noe. Man blir jo veldig frustrert på egen kropp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruspulver skrev (6 minutter siden):

Hadde stor tro når jeg dro til gyn og fikk beskjed om pco og satt på metformin, og at NÅ skulle det endelig skje noe. Man blir jo veldig frustrert på egen kropp. 

Skjønner du blir veldig frustrert! Om jeg hadde vært deg så ville jeg tatt kontakt med gynekologen nå med det samme igjen. Å vente til juli/august dersom du ikke har blitt gravid er jo greit nok det, men det virker som en forutsetning at du skal få prøvd frem til da. Og det gjør du ikke nå. Så ville ringt og sagt at du er over 80 syklusdager og ingen eggløsning i sikte. Du burde få satt syklusen i gang med medisin og i tillegg bli satt på eggløsningsstimuli (letrozol). Og dersom gynekologen fortsatt vil holde seg til time etter sommerferien, så hadde jeg ringt noen andre. Dette er ikke holdbart nå :dry:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruspulver skrev (13 minutter siden):

Tusen takk! Det er jo lov å håpe, men akkurat nå føles det litt fjernt. Ettersom jeg ikke har hatt el enda, så er det jo minimum 14 dager til før eventuell menstruasjon, dvs at syklusen ligger an til å bli rundt 100d lang 🤯 Blir ikke mye barn av det... Hadde stor tro når jeg dro til gyn og fikk beskjed om pco og satt på metformin, og at NÅ skulle det endelig skje noe. Man blir jo veldig frustrert på egen kropp. 

Ja, det skjønner jeg så godt!! 😕 Dette er skikkelig kjipt! Synes du er kjempe flink, som temper og holder ut. Du gjør jo alt riktig, nå må bare kroppen våkne og spille på lag. 🙏 EL-slim er jo et kjempe godt tegn. Østrogen øker i kroppen før LH hormonet øker, og det er østrogenet som utløser EL-slim før eggløsning. Håper du får et klarer utslag på testene dine snart, og at EL dukker opp. ❤️ 

Endret av bittelillebolla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruspulver skrev (1 time siden):

Tusen takk! Det er jo lov å håpe, men akkurat nå føles det litt fjernt. Ettersom jeg ikke har hatt el enda, så er det jo minimum 14 dager til før eventuell menstruasjon, dvs at syklusen ligger an til å bli rundt 100d lang 🤯 Blir ikke mye barn av det... Hadde stor tro når jeg dro til gyn og fikk beskjed om pco og satt på metformin, og at NÅ skulle det endelig skje noe. Man blir jo veldig frustrert på egen kropp. 

Jeg er enig med det @Amatariel skriver over her, dette er ikke holdbart! Hadde det ikke vært for at jeg ble satt på Provera og etterhvert også Letrozol hadde jeg nok ikke enda hatt menstruasjon og hvertfall ikke eggløsning 😓 Nå ble jeg riktignok for utålmodig til å vente på time hos offentlig gynekolog og fikk startet opp med dette tidligere siden jeg gikk privat. Skjønner at ikke alle har den muligheten, men hvis du har mulighet er det jo et alternativ dersom hen ikke vil hjelpe deg i gang med det nå før sommeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har tempet etter primolut? Og opplevd at temperaturen opplever seg rart? Her er det store svingninger, legger med en tidligere kurve hvor tempen før EL var svært stabil 🤷‍♀️

D18D7779-C5FD-4209-9E59-B3E9F886C13B.jpeg

3347CB87-FC3C-455C-89C3-60B11162ECD7.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor får noen av dere en slik "luteal line" i FF etter eggløsning? 🤔 Jeg har premium men jeg har aldri fått det på mine charter. Husker jeg fikk det en gang i gratis prøveperiode, men den forsvant igjen. Har det noe med innstillinger å gjøre, eller er mine målinger i lutealfasen for ujevne kanskje? 🙈

Endret av bittelillebolla
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (42 minutter siden):

Flere som har tempet etter primolut? Og opplevd at temperaturen opplever seg rart? Her er det store svingninger, legger med en tidligere kurve hvor tempen før EL var svært stabil 🤷‍♀️

 

Oi den eldste charten din med den jevne tempen var nesten litt unormal jevn... tror aldri jeg har sett så så jevn før EL-temp. Jeg har bare èn chart hvor jeg tok primolut for å få i gang mensen, og det er denne 😊

?i=10062247&

bittelillebolla skrev (15 minutter siden):

Hvorfor får noen av dere en slik "luteal line" i FF etter eggløsning? 🤔 Jeg har premium men jeg har aldri fått det på mine charter. Husker jeg fikk det en gang i gratis prøveperiode, men den forsvant igjen. Har det noe med innstillinger å gjøre, eller er mine målinger i lutealfasen for ujevne kanskje? 🙈

Jammen ikke helt sikker på det. Jeg har plutselig fått det opp noen ganger i dpo-land, men så har det forsvunnet av seg selv. Må kanskje ha noe med hvilke temper man plotter inn? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (13 minutter siden):

N Oi den eldste charten din med den jevne tempen var nesten litt unormal jevn... tror aldri jeg har sett så så jevn før EL-temp. Jeg har bare èn chart hvor jeg tok primolut for å få i gang mensen, og det er denne 😊

?i=10062247&

Takk for svar :) Har ikke tempet så mye etter fødsel, så har bare den ene charten. Men tempet mye før svangerskapet og da gikk tempen litt mer opp og ned ja. Føler selv at det ble noe krøll etter den primolut-blødningen, den varte bare 4 dager (vs 7 dager som de andre har vart etter fødsel) og var litt annerledes i utseende. Men kan jo ha noe med at det bare ble 8 dager fra siste dag i mensen til start på primolut-blødningen 🤷‍♀️ Og puppene er vanligvis «tomme» og mindre  frem til EL, men nå har de vært tyngre, større og ømme hele veien 🤷‍♀️ Så nå skjønner jeg ikke så mye av denne kroppen 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei dere, 

Idag er en trist dag for meg, da tanta kom brått og for fullt idag. Det som er verst er at mensen faktisk kom en dag tidligere denne gangen enn de to forrige. Hadde en lutealfase på 7 dager denne syklusen og ikke 8 som i februar og mars, til tross for at jeg har tatt høy dose av b6, d vitamin og wild yam. Det føles tungt og veldig frustrerende nå :(  Lilla graf viser denne syklusen.

596492A3-2980-4D63-AF4F-CF9DECD4E9A1.thumb.jpeg.a2a39e27b482f5826d815f43896ab6e2.jpeg
 

Har bestilt time hos privat gynekolog imorgen. Håper de kan hjelpe meg og gi meg noen svar :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testerforum skrev (44 minutter siden):

Hei dere, 

Idag er en trist dag for meg, da tanta kom brått og for fullt idag. Det som er verst er at mensen faktisk kom en dag tidligere denne gangen enn de to forrige. Hadde en lutealfase på 7 dager denne syklusen og ikke 8 som i februar og mars, til tross for at jeg har tatt høy dose av b6, d vitamin og wild yam. Det føles tungt og veldig frustrerende nå :(  Lilla graf viser denne syklusen.

596492A3-2980-4D63-AF4F-CF9DECD4E9A1.thumb.jpeg.a2a39e27b482f5826d815f43896ab6e2.jpeg
 

Har bestilt time hos privat gynekolog imorgen. Håper de kan hjelpe meg og gi meg noen svar :( 

Åneei, så synd at mensen kom enda tidligere denne gangen! :troest: Håper du får noen gode svar hos gynekologen, og at de kan hjelpe deg slik videre mot en lenger lutealfase. Skjønner at dette er skikkelig dritt!! :( Har hørt at noen får progesteronstøtte, og at det kan hjelpe men det kan hende gynekologen vet om noe annen lurt også. Masse lykke til på timen i morgen. ❤️ Sender deg en stor trøsteklem! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testerforum skrev (52 minutter siden):

Hei dere, 

Idag er en trist dag for meg, da tanta kom brått og for fullt idag. Det som er verst er at mensen faktisk kom en dag tidligere denne gangen enn de to forrige. Hadde en lutealfase på 7 dager denne syklusen og ikke 8 som i februar og mars, til tross for at jeg har tatt høy dose av b6, d vitamin og wild yam. Det føles tungt og veldig frustrerende nå :(  Lilla graf viser denne syklusen.

596492A3-2980-4D63-AF4F-CF9DECD4E9A1.thumb.jpeg.a2a39e27b482f5826d815f43896ab6e2.jpeg
 

Har bestilt time hos privat gynekolog imorgen. Håper de kan hjelpe meg og gi meg noen svar :( 

Æsj, så kjedelig med mensen og enda kortere lutealfase enn tidligere! Krysser fingrene for at du vil bli møtt på en god måte i morgen hos gynekologen og får nyttig hjelp videre 🤞🏼❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til deg @Testerforum :troest: Så utrolig kjipt med mensen! Og at lutealfasen er så kort. Her trenger du nok absolutt progresteronstøtte, så håper du får hjelp via gynekologen.

10 dpo på meg i dag og tempen er selvfølgelig helt som vanlig.... 

?i=10174802&

?o=1&

Pleier ikke gå ned før 12 dpo som dere ser her, så det skjer vel på søndag... litt håp igjen er det, men kjenner det er slitsomt å håpe når jeg egentlig ikke tror det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...