Gå til innhold

Vi elsker hverandre, men kan ikke være sammen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 15.9.2020 den 7.59, AnonymBruker skrev:

Det har jeg også vært inne på. Det som har vært verst er at han har beroliget meg hele veien, selv om jeg i starten etter et par måneder foreslo at vi skulle gi oss mens leken var god. Det gjorde vi ikke, fordi han forsikret meg konstant om at dette ikke var noe som jeg skulle tenke på, og at hun ville roe seg ned etterhvert..

Anonymkode: d9c84...830

Jeg var sammen med en slik mann, avsluttet det så fort jeg forsto at eksen ville ødelle for mye mellom oss til at det ville fungert å være sammen.

Men han var langt fra drømmemannen da, jeg hadde kanskje prøvd kjempe litt hardere hvis han var det.

Jeg mistet respekten for han jeg holdt på med, han var jo skikkelig tøffel! Og så lot han frustrasjonen gå ut over meg i tillegg. Som sagt, han var ikke drømmemannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, loveli skrev:

Jeg var sammen med en slik mann, avsluttet det så fort jeg forsto at eksen ville ødelle for mye mellom oss til at det ville fungert å være sammen.

Men han var langt fra drømmemannen da, jeg hadde kanskje prøvd kjempe litt hardere hvis han var det.

Jeg mistet respekten for han jeg holdt på med, han var jo skikkelig tøffel! Og så lot han frustrasjonen gå ut over meg i tillegg. Som sagt, han var ikke drømmemannen.

Hvem er du til å sette en verdi på et annet menneske?

Og hvis det ikke er drømmemannen for deg så er det vel ikke noe problem. Alle passer ikke med alle og en som ikke er en drømmemann for en kan jo være en drømmemann for noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

HAN har valgt selv å slå opp med deg. Han skylder på eksen, men det er han selv som ikke gidder å gå på familievernkontoret. Hvordan er han i arbeidslivet? Er han der han ønsker i karrieren? Eller blir han forbigått og skylder på frekke kollegaer, eller noen som ødela utdanningen hans?

Han velger selv! Han kan ikke legge skylden på eksen! Vil han ha deg, så slår han ikke opp.

Anonymkode: c5837...bf6

Enig i dette. Jeg tror mange menn skylder på eksen. Var som sagt sammen med en slik mann og han valgte meg. Men han lot seg stadig styre av eksen og hun gjorde starten av vårt forhold til et helvete. Derfor ble det aldri noe med enn en start på meg og denne mannen, fordi jeg ikke ville ha en så veik mann. Spesielt når han lot sin frustrasjon prege vår tid sammen når vi ikke så hverandre så ofte fordi eksen la beslag på nesten alle tiden hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MarieLo skrev:

Det er en ikke-sak, for det skjer ikke for øyeblikket.

Det skjedd nylig og er det tråden handler om. 

Anonymkode: 22131...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting er helt sikkert, barnas ve og vel kommer alltid først. Her har den fantastiske mannen vurdert det slik at det beste for barna nå er å la ting ligge litt til ting roer seg. 
Det betyr ikke at han har avsluttet det helt med deg, men at han mest sannsynlig ser etter løsninger på problemet. 

Dessverre er det noen som overhodet ikke takler at en eks går videre. 
 

Anonymkode: ec1f9...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Faith_In_You skrev:

Hvem er du til å sette en verdi på et annet menneske?

Og hvis det ikke er drømmemannen for deg så er det vel ikke noe problem. Alle passer ikke med alle og en som ikke er en drømmemann for en kan jo være en drømmemann for noen andre.

Hæ!? Først sier du jeg ikke har rett til å si at han ikke var drømmemannen før du så sier at ikke alle kan være drømmepartneren til alle!? Du er jo enig med meg! Jeg sa ikke at han ikke var drømmemanenn til noen, jeg snakket jo fra eget perspektiv!?

KG as....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skjedd nylig og er det tråden handler om. 

Anonymkode: 22131...fcf

Åja. Lykke til med den tråden da. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En ting er helt sikkert, barnas ve og vel kommer alltid først. Her har den fantastiske mannen vurdert det slik at det beste for barna nå er å la ting ligge litt til ting roer seg. 
Det betyr ikke at han har avsluttet det helt med deg, men at han mest sannsynlig ser etter løsninger på problemet. 

Dessverre er det noen som overhodet ikke takler at en eks går videre. 
 

Anonymkode: ec1f9...68c

Det er bare den som ikke takler det sitt problem, å legge det på alle andre hjelper ingen. Kanskje det er nødvendig å oppsøke profesjonell hjelp da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MarieLo skrev:

Åja. Lykke til med den tråden da. :hjerte:

Hvorfor kverrulerer du sånn? 

Anonymkode: 22131...fcf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, loveli skrev:

Hæ!? Først sier du jeg ikke har rett til å si at han ikke var drømmemannen før du så sier at ikke alle kan være drømmepartneren til alle!? Du er jo enig med meg! Jeg sa ikke at han ikke var drømmemanenn til noen, jeg snakket jo fra eget perspektiv!?

KG as....

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kverrulerer du sånn? 

Anonymkode: 22131...fcf

Kverulerer da ikke, jeg har sagt mitt om det på KG. Dersom det ikke er ønskelig å høre på meg engang er vel ikke det de beste forutsetningene heller, og da trenger man hvert fall en lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er som om du skriver om meg om min eks (og vårt barn).

For seks mnd siden traff han en ny dame, da hadde det vært slutt med oss i et halvt år. Dette var i starten av corona, vi satt innelåst, pappa var ute å datet og hadde sex med andre damer. Jeg lot ikke han komme hit da. Hele karantenen vår og de lange dagene ødelagt pga han. Jeg sa han kunne komme når han var med bare en dame (noe han ikke var, men damene trodde det) 

Han fortalte meg at hun gikk fra han pga meg og barnet vårt, at hun ikke orket drama. 

Det hun ikke vet er at han er på alle datingsider, går på byen, ligger rundt. Drikker flere ganger i uka og er generelt en dårlig fyr som kontrollerer meg og barnet vårt. Han sover over hos noen og så orker han ikke komme. Jeg nekter han ikke å se barnet sitt nå (dette var i begynnelsen av corona) 

Denne mannen er noe av det ondeste jeg har møtt, han virker veldig sympatisk, og bruker «stakkars meg kortet» i alle situasjoner. Vanskelig på jobb, vanskelig eks, vanskelig ditt og datt.

Om den mannen du traff vil være sammen med deg så er han det. Han forteller ikke eksen sin at han sover over hos deg (det er bare ondskapsfullt og gjør vondt for henne) dere kan fint date uten at hun vet noe som helst. Så jeg stoler ikke på det han sier. 

 

Anonymkode: db44f...4da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2020 den 8.11, Raven.Writingdesk skrev:

Det er faktisk ikke lenge, og mange vil nok reagere på at ekspartner finner ny kjæreste så fort, spesielt om de var den som ble forlatt. Hvor gammel er barna? 

Nei, "mange" vil ikke reagere på dette med å true, nekte samvær og lage helvete. Skal han være singel helt til barna er myndige? Skal eksen bestemme om han kan treffe nye damer eller ikke? Sykt opplegg.

Anonymkode: 3b080...9a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, MarieLo skrev:

Kverulerer da ikke, jeg har sagt mitt om det på KG. 

Du kverrulerer ved å påpeke at de ikke er sammen mer. Neivel, men tråden handler om det nylige forholdet de hadde. 

Anonymkode: 22131...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Ragnar89 skrev:

Om hanh adde elsket deg, hadde han ikke gjort det slutt bare pga eksen er hysterisk. Ingen kan frata han ungene pga ny kjæreste. Her er det ugler i mosen. 

Enig med Ragnar. Jeg er selv samboer med en som flyttet til Norge på grunn av meg (avstanden til barna ble ikke lengre av den grunn). Eks fra helvete som prøvde å sette barna opp mot faren, fortelle dem at han ikke bryr seg om dem, at han er egoistisk drittsekk osv. Hele veien. Hun er selv gift på nytt, og det er hun som forlot samboer for 5 år siden på grunn av denne andre. Hun er bare en bitch.

Men her har samboer faktisk satt ned foten med en gang og gitt klar beskjed om at ethvert forsøk på samværssabotasje vil bli møtt med reaksjoner, i verste fall stevning til retten og sak om endring av barnas bosted. Han slo ned hvert forsøk på samværssabotasje og drittslenging, og viste med hele seg at han valgte både barna og meg. At det ikke var nødvendig med enten/eller. Barna på sin side har begynt å stå opp mot mor og nekte henne å snakke dritt om far. De har godtatt meg fra første stund, er veldig kontaktsøkende og positive mot meg og mine barn. Jentene våre ble venninner på dagen da de møtte hverandre for første gang, låste seg på rommet hver kveld og så på TikTok/YouTube, flirte og skravlet til langt på natt. Selv om de ikke snakker samme språk, så det gikk på vaklende engelsk 😄 Jeg har også hele tiden vist at jeg behandler alle barna likt, gir dem oppmerksomhet og er positiv og tålmodig. 

Menn som skylder på ekser for problemene sine, er svake og feige. Ingenting å samle på. Hvis han har en eks som kontrollerer ham, så er han ingen mann. Alle vet at man i Norge ikke kommer langt med å nekte samvær og styre på sånn som hun gjør. Barnevernet blir oftere og oftere oppmerksomme på familier med høyt konfliktnivå, der det å være bitch taler veldig imot deg selv. Så her ville han bare slå opp og leitet etter en grunn til å gjøre det. Han fremstår jo som mindre drittsekk hvis han gjør det slutt for å skåne barna, enn hvis han bare dumper deg uten grunn.

Anonymkode: 3b080...9a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis dere holder en lav profil og bare treffes når han ikke har barna, hvordan skal hun finne ut av det? Det å involvere barn for nye kjærester er noe man ikke bør gjøre før det er ganske seriøst tenker jeg. Det kan jo tenkes at dette er en unnskyldning for han. 

Anonymkode: 931e6...9ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kverrulerer ved å påpeke at de ikke er sammen mer. Neivel, men tråden handler om det nylige forholdet de hadde. 

Anonymkode: 22131...fcf

Okay. Får gi en lyd da, når en ikke er for opptatt med annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Alterego666 skrev:

Mye klokt i det du skriver.

Det er ingenting i hva TS skriver som antyder at dette er relevant i deres situasjon. Jeg forholder meg til det.

Da har vi forskjellige krav og kriterier til takt og tone, fordi fra mitt perspektiv er dette høyst relevant for situasjonen TS beskriver.

Først av alt så har mannen gått ut av forholdet, barnemor ønsker ikke dette. Hun har dermed følelser for mannen enda, noe han åpenlyst vet, siden TS vet det. Han velger å finne en ny kjæreste under ett år etter bruddet.

Det viser for det første at han ikke har brukt særlig mye alenetid til å prosessere forholdet han har vært i, de seneste 7-8 åra.

Videre: Enten er dette et lite sted, og/eller mannen og biomor har såpass hyppig kontakt at biomor har kjennskap til TS, da til tross for at dette "forholdet" er helt splitter nytt. 

Dette er informasjon han godt kunne holdt tilbake, også til det nivå at han ikke hadde behøvd å besøke TS sin bolig dagen før overlevering av barna (som TS beskriver har vært en katalysator for at barnemor har "klikket") 

Igjen så vitner det om dårlig vurderingsevne og manglende langsiktig tenkning. Han har nå fremprovosert en dårlig dialog med barnemor, uansett hvor urimelig hennes adferd er, så er den (i motsetning til barnefar) - ikke uforutsigbar.

Når han forlater henne og finner en ny så raskt, som han ikke klarer å dempe eller legge nok lokk på, slik at barnemor ikke oppdager det; ja, da har han utvist dårlig evne til konsekvenstenkning. Han løser dette via å dumpe TS. Igjen; vinglepetter. Ustabilt. 

__

Det finnes et alternativ til denne historien, og det er at mannen går tilbake til sin eksdame. Min erfaring er at i slike tilfeller som TS beskriver, så ender ofte resultatet slik. I slike situasjoner så er ikke det å finne seg en ny kjæreste fort, som eksen får info om, et resultat av manglende konsekvenstenkning. Det er et taktisk grep for å fremprovosere en reaksjon hos eksen, som igjen kan lede til en forsoning. Statistisk sett er det kvinner som går fra menn, ikke omvent. Spesielt når det er små barn inn i bildet. At mannen går fra en barnemor (uten å ha en annen kvinne på si) - og "tilfeldigvis" finner den store kjærligheten i en helt annen, ca 6 måneder etter bruddet, for så å dumpe denne personen av hensyn til biomor, gjør at jeg tenker i retning av at dette utfallet er minst like sannsynlig. 

____

Fra mitt ståsted vitner uansett begge to historiene om en mann med dårlig vurderingsevne og manglende konsekvenstenkning. 

 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...