Gå til innhold

Vi elsker hverandre, men kan ikke være sammen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Alterego666 skrev:

Det er mulig, men det endrer ikke situasjonen til TS og -mer viktig- barna.

Hvem har sagt at det endrer noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om hanh adde elsket deg, hadde han ikke gjort det slutt bare pga eksen er hysterisk. Ingen kan frata han ungene pga ny kjæreste. Her er det ugler i mosen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
1 minutt siden, MarieLo skrev:

Hvem har sagt at det endrer noe?

Det som vil endre noe, er at han står opp for seg selv, barna og TS.

Nå gir han eksen en bekreftelse på at det lønner seg å terrorisere ham og å bruke barna som et manktmiddel.

Det gjør ikke situasjonen bedre, det gjør den verre. Av og til må man bare gjøre det rette, traumatisert eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Faith_In_You skrev:

Kan nesten virke som eks vil prøve å sabotere uansett. Har jo prøvd i lang tid allerede så er det egentlig noen som ser for seg at det vil slutte?

Du har sikkert rett i det. Vedkommende har vel tross alt prøvd fra første dag av for 15 år siden så hvorfor skulle den holdningen plutselig snu nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Alterego666 skrev:

Det som vil endre noe, er at han står opp for seg selv, barna og TS.

Nå gir han eksen en bekreftelse på at det lønner seg å terrorisere ham og å bruke barna som et manktmiddel.

Det gjør ikke situasjonen bedre, det gjør den verre. Av og til må man bare gjøre det rette, traumatisert eller ei.

Ja, det er viktig å være ansvarlig for seg selv, og barn. Dette har jeg prøvd å si en stund og.

Skal han begynne å stå opp for seg selv nå da? Er dette et turning-point?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
Akkurat nå, MarieLo skrev:

Ja, det er viktig å være ansvarlig for seg selv, og barn. Dette har jeg prøvd å si en stund og.

Skal han begynne å stå opp for seg selv nå da? Er dette et turning-point?

Det er min bestemte mening ut fra denne tråden. Jeg er mer bekymret for barna enn for TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Alterego666 skrev:

Det er min bestemte mening ut fra denne tråden. Jeg er mer bekymret for barna enn for TS.

Jøss. Hvor er champagnen? Bør jeg sette et kryss i taket?

Og man burde være like bekymret for seg selv som barna, alle er like avhengige av hverandre, og det er unødvendig å tro at man er tøff eller sterk av å stå alene, det er man ikke og da velger man bare det alternativet som gir en dårligst forutsetninger.

Endret av MarieLo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
2 minutter siden, MarieLo skrev:

Jøss. Hvor er champagnen? Bør jeg sette et kryss i taket?

Og man burde være like bekymret for seg selv som barna, alle er like avhengige av hverandre, og det er unødvendig å tro at man er tøff eller sterk av å stå alene, det er man ikke og da velger man bare det alternativet som gir en dårligst forutsetninger.

Jeg forstår ikke helt hva du mener.
Dersom han velger å stå opp for seg selv og barna OG fortsette å være sammen med TS, er han både sterk og ikke alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Alterego666 skrev:

Det er ingen grunn for å bruke barna som et maktmiddel, og det er aldri grunn til å la den andre forelderen gjøre nettopp det.

Hun virker gal, og han mangler evnen til å stå opp for seg selv, barna og TS.

Om han ikke gjør noe med situasjonen, er det mulig TS er heldig som slipper unna.

Les deg opp litt, det frarådes på det sterkeste å finne seg ny partner under ett år etter skilsmisse. Det handler igjen om å ta hensyn. Å gå inn i en ny stormende forelskelse og parforhold krever energi og fokus. Nøyaktig det samme gjør det å etablere nye rutiner, ny hverdag og ny måte å samarbeide med sin nå fraskilte partner om ens nå skilsmissebarn. Det handler om å ta en ting i gangen.

Alt til sin tid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
Akkurat nå, Raven.Writingdesk skrev:

Les deg opp litt, det frarådes på det sterkeste å finne seg ny partner under ett år etter skilsmisse.

Av hvem? Av den guddommelige autoriteten som fordeler forelskelser og kjærlighet? De forsmådde mødres skytsengel?

Jeg er helt for å ikke trekke barn inn i ferske forhold. Det er heller ikke tema her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Alterego666 skrev:

Jeg forstår ikke helt hva du mener.
Dersom han velger å stå opp for seg selv og barna OG fortsette å være sammen med TS, er han både sterk og ikke alene.

- Og det er automatisk bedre?

Det er enkelte voksne som har helt fobi for å være alene. De hopper fra partner til partner, og for barn er det rett og slett ustabilt! Voksne med barn bør takle å være alene, og det er absolutt noe man bør jobbe med om man har store problemer med dette.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Alterego666 skrev:

Jeg forstår ikke helt hva du mener.
Dersom han velger å stå opp for seg selv og barna OG fortsette å være sammen med TS, er han både sterk og ikke alene.

Jeg ville ikke definert det som sterk. Tvert i mot.

Wups, tror jeg misforsto hvem TS var.

Endret av MarieLo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
4 minutter siden, Raven.Writingdesk skrev:

- Og det er automatisk bedre?

Det er enkelte voksne som har helt fobi for å være alene. De hopper fra partner til partner, og for barn er det rett og slett ustabilt! Voksne med barn bør takle å være alene, og det er absolutt noe man bør jobbe med om man har store problemer med dette.. 

Det er ingenting som tyder på dette med TS og mannen. Skal vi holde oss til deres situasjon? Dette er TS’ tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alterego666
Akkurat nå, MarieLo skrev:

Ja, hvor ofte snakkes det om TS i et forhold? Og hvor ofte har det vært noe sannhet i det?

Nå skjønner jeg ingenting. Jeg mener trådstarter når jeg skriver TS. Skriver vi forbi hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Alterego666 skrev:

Av hvem? Av den guddommelige autoriteten som fordeler forelskelser og kjærlighet? De forsmådde mødres skytsengel?

Jeg er helt for å ikke trekke barn inn i ferske forhold. Det er heller ikke tema her. 

Av forskning. Folk som arbeider med barn. Pedagoger + +


Google it. 
 

 

Som sagt, så er det helt greit at en ekspartner har ingenting med hva den andre gjør i eget kjæresteliv/seksualitet. Men om du opererer i den virkelige verden fremfor KG-land, så skjønner du også at rent praktisk så er det flere komponenter for krøll og bølger i sjøen om man skal kombinere ny stormende forelskelse umiddelbart etter skilsmisse hvor barn er involvert.
 

Og ja: rent praktisk er det høy sannsynlighet for at det forsurer forholdet til eksen ganske mye, uansett hvor idealistisk det er at man egentlig ikke skal bry seg om hva den andre gjør på datingfronten.

Jeg har hatt bekjente som fikk sin splitter nye kjæreste til å bli med for å hente flyttelasset hjemme hos barnefar i det som var deres felles bolig (barnas barndomshjem) De fleste med et snev av takt og tone, ren anstendighet, skjønner at det er unødvendig og uheldig. 
 

Det er enkelte mennesker som ikke er villig til å ta hensyn til noen, ikke en gang sine barn, ei heller sin eks. De mangler takt og tone, de mangler folkeskikk og basicly anstendighet.
Det er tacky og trashy folk. 

De ender opp med å gjøre dårlige valg som til syvende og sist kommer å biter dem bak, etter x-antall år. Unger som ikke vil ha noe med dem å gjøre fordi de har blitt utsatt for ustabile forhold, x’er og y’er som kommer i konflikt med dem fordi de er hensynsløse og uforutsigbare. 

Generelt voksne som er såpass ego at de ikke evner å tenke konsekvenser på lang sikt.

Innlegget ditt fremstår slik: idealistisk sett kan man bare pule i øst og vest etter en skilsmisse, få seg både to og tre nye kjærester. I den virkelige verden skjønner oppegående mennesker at det er ikke der man bør legge inn energien og fokuset, og det er lønnsomt for alle parter at man unngår adferd som oppleves som både sårende og provoserende i en overgangsfase. 
 

Det handler om å ta kloke valg, sosial kompetanse. Ikke bare korte svinger og egosentrisk fokus. Men: Enkelte er rett og slett bare for dum til å forstå det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Alterego666 skrev:

Nå skjønner jeg ingenting. Jeg mener trådstarter når jeg skriver TS. Skriver vi forbi hverandre?

Høres sånn ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raven.Writingdesk skrev:

Av forskning. Folk som arbeider med barn. Pedagoger + +


Google it. 
 

 

Som sagt, så er det helt greit at en ekspartner har ingenting med hva den andre gjør i eget kjæresteliv/seksualitet. Men om du opererer i den virkelige verden fremfor KG-land, så skjønner du også at rent praktisk så er det flere komponenter for krøll og bølger i sjøen om man skal kombinere ny stormende forelskelse umiddelbart etter skilsmisse hvor barn er involvert.
 

Og ja: rent praktisk er det høy sannsynlighet for at det forsurer forholdet til eksen ganske mye, uansett hvor idealistisk det er at man egentlig ikke skal bry seg om hva den andre gjør på datingfronten.

Jeg har hatt bekjente som fikk sin splitter nye kjæreste til å bli med for å hente flyttelasset hjemme hos barnefar i det som var deres felles bolig (barnas barndomshjem) De fleste med et snev av takt og tone, ren anstendighet, skjønner at det er unødvendig og uheldig. 
 

Det er enkelte mennesker som ikke er villig til å ta hensyn til noen, ikke en gang sine barn, ei heller sin eks. De mangler takt og tone, de mangler folkeskikk og basicly anstendighet.
Det er tacky og trashy folk. 

De ender opp med å gjøre dårlige valg som til syvende og sist kommer å biter dem bak, etter x-antall år. Unger som ikke vil ha noe med dem å gjøre fordi de har blitt utsatt for ustabile forhold, x’er og y’er som kommer i konflikt med dem fordi de er hensynsløse og uforutsigbare. 

Generelt voksne som er såpass ego at de ikke evner å tenke konsekvenser på lang sikt.

Innlegget ditt fremstår slik: idealistisk sett kan man bare pule i øst og vest etter en skilsmisse, få seg både to og tre nye kjærester. I den virkelige verden skjønner oppegående mennesker at det er ikke der man bør legge inn energien og fokuset, og det er lønnsomt for alle parter at man unngår adferd som oppleves som både sårende og provoserende i en overgangsfase. 
 

Det handler om å ta kloke valg, sosial kompetanse. Ikke bare korte svinger og egosentrisk fokus. Men: Enkelte er rett og slett bare for dum til å forstå det. 

Skal lete lenge etter noe så bastant som dette.

Og hvem er egentlig mest kjent for å være egoistisk og tenker konsekvent kun på seg selv og hvem er mest kjent for å ha empati og omtanke for andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
3 minutter siden, Raven.Writingdesk skrev:

Det handler om å ta kloke valg, sosial kompetanse. Ikke bare korte svinger og egosentrisk fokus. Men: Enkelte er rett og slett bare for dum til å forstå det. 

Mye klokt i det du skriver.

Det er ingenting i hva TS skriver som antyder at dette er relevant i deres situasjon. Jeg forholder meg til det.

Endret av Alterego666
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...