Gå til innhold

Vi elsker hverandre, men kan ikke være sammen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg møtte en fantastisk mann for omtrent 6 mnd siden. Da vi møttes var det som om vi hadde kjent hverandre alltid, og ting bare klikket. Vi har det fantastisk fint sammen, og jeg forstår endelig hva forelskelse er. I går kom derimot bomba. Han har barn sammen med sin eks, som ikke taklet dette i det hele tatt at han var gått videre. Hun har lagd et skikkelig helvete og truet med å ta fra han barna kun fordi han er sammen med meg. Jeg har hele tiden holdt meg på sidelinjen og prøvd å ikke blande meg for mye opp i det, da dette er mellom han og hans eks. 
 

sjokket kom i går, da han sa at han måtte slutte og treffe meg, fordi situasjonen var så dårlig og gikk utover barna. Jeg er helt knust, og jeg vet at det ikke er dette han ønsker heller, så derfor gjør det så ekstra vondt at det ikke hadde en naturlig slutt. Det er ingenting jeg har mer lyst til enn å være sammen med han, og det at eksen skal ødelegge gjør meg så sint og frustrert.. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre 

Anonymkode: d9c84...830

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som du sier: han er en fantastisk mann.

Han gjør det rette.

Du må respektere hans valg. 

Anonymkode: 03a25...d7b

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg møtte en fantastisk mann for omtrent 6 mnd siden. Da vi møttes var det som om vi hadde kjent hverandre alltid, og ting bare klikket. Vi har det fantastisk fint sammen, og jeg forstår endelig hva forelskelse er. I går kom derimot bomba. Han har barn sammen med sin eks, som ikke taklet dette i det hele tatt at han var gått videre. Hun har lagd et skikkelig helvete og truet med å ta fra han barna kun fordi han er sammen med meg. Jeg har hele tiden holdt meg på sidelinjen og prøvd å ikke blande meg for mye opp i det, da dette er mellom han og hans eks. 
 

sjokket kom i går, da han sa at han måtte slutte og treffe meg, fordi situasjonen var så dårlig og gikk utover barna. Jeg er helt knust, og jeg vet at det ikke er dette han ønsker heller, så derfor gjør det så ekstra vondt at det ikke hadde en naturlig slutt. Det er ingenting jeg har mer lyst til enn å være sammen med han, og det at eksen skal ødelegge gjør meg så sint og frustrert.. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre 

Anonymkode: d9c84...830

Hva du skal gjøre? Å bli sint og frustrert hjelper ikke hvert fall.

At de har barn sammen er ikke en god nok grunn for at eks skal kontrollere noe som helst. Hvis hun tror det er det på tide hun våkner opp og blir med resten av oss i virkeligheten.

Og hvis eksen vil at du ikke skal blande deg så høres det ut som en god plan å blande seg, fordi man absolutt ikke gjøre som sånne ekser vil.

Straks de får viljen sin litt så tror de plutselig at de eier andre mennesker. Noen av de hvert fall. Og da kan det jo være de hører hjemme på lukket avdeling egentlig, men det har kanskje bare blitt skjult så lenge fordi ingen ville snakke om det.

Før noen ville snakke om det. Det kommer alltid noen som vil snakke om kjipe ting dersom noen lider unødvendig på grunn av enkelte sine urealistiske kontrollbehov.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva får hun gjort? Gå til sak fordi han har ny kjæreste?

Anonymkode: 5787d...e8f

Avtalen er at han skal ha barna så og så mye. Etter han begynte å treffe meg har hun sendt meldinger om at han bare kan gi faen i å ha barna i morgen, de gangene hun vet han har vært hos meg. Jeg har prøvd så godt jeg kan og være støttende, men hun er helt seriøst stein hakka gal. Og han bryr seg selvfølgelig om henne fordi hun er tross alt mor til han sine barn og det står det selvsagt respekt av. Men han lar henne overkjøre han totalt. Jeg har foreslått å lage en samværsplan sammen med familievernet, slik at det skal være ryddig og slik at ikke eksen kan holde på som hun gjør med å gi og ta barna akkurat sånn som det passer henne, men han ønsker ikke å måtte gå til de lengdene. 

Anonymkode: d9c84...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som en unnskyldning fra han. 

Anonymkode: da0f8...9dd

Det har jeg også vært inne på. Det som har vært verst er at han har beroliget meg hele veien, selv om jeg i starten etter et par måneder foreslo at vi skulle gi oss mens leken var god. Det gjorde vi ikke, fordi han forsikret meg konstant om at dette ikke var noe som jeg skulle tenke på, og at hun ville roe seg ned etterhvert..

Anonymkode: d9c84...830

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge siden er det siden de gjorde det slutt seg i mellom?

Jeg forstår fortvilelsen din, det gjør jeg virkelig.  Men hvis forholdet tok slutt på grunn av deg (ikke nødvendigvis utroskap) kan jeg i noen tilfeller forstå den andre siden også.

 

Anonymkode: 1a18b...930

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bør ta dette opp med familievernkontoret. Hun kan ikke bestemme hans liv slik. Og hun har ikke mer krav på barna enn far. 

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den ene siden skjønner jeg at barna er viktig for han, på den andre siden virker det veldig tafatt å ikke også se at hans egen lykke er viktig - så hvis ikke dette er en unnskyldning men en reel greie tenker jeg kanskje du er bedre stilt uten en mann som lar seg styre av eksen selv om det gjør vondt nå? Jeg ville i allefall heller hatt en mann som jeg visste var på "mitt lag mot verden" enn en som ofret meg i en slik setting, 

En annen ting er selvsagt det signalet han sender barna sine om at mor alltid bestemmer - en fordeling av foreldrerollen jeg er usikker på om tjener barna på sikt - så uansett hva han gjør bør han i allefall ta dette opp og få en slutt på det. Forholdet til eksen er historie, og hva han gjør og ikke gjør så lenge han fortsatt er en god forelder skal hun rett og slett la være å bry seg med.

Endret av Carrot
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge siden er det siden de gjorde det slutt seg i mellom?

Jeg forstår fortvilelsen din, det gjør jeg virkelig.  Men hvis forholdet tok slutt på grunn av deg (ikke nødvendigvis utroskap) kan jeg i noen tilfeller forstå den andre siden også.

 

Anonymkode: 1a18b...930

Det er over et år siden det ble slutt mellom dem og han har vært helt ferdig enda lengre, men hun klarer ikke gi slipp. Det har ikke vært noen utroskap i bildet i det hele tatt 

Anonymkode: d9c84...830

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Avtalen er at han skal ha barna så og så mye. Etter han begynte å treffe meg har hun sendt meldinger om at han bare kan gi faen i å ha barna i morgen, de gangene hun vet han har vært hos meg. Jeg har prøvd så godt jeg kan og være støttende, men hun er helt seriøst stein hakka gal. Og han bryr seg selvfølgelig om henne fordi hun er tross alt mor til han sine barn og det står det selvsagt respekt av. Men han lar henne overkjøre han totalt. Jeg har foreslått å lage en samværsplan sammen med familievernet, slik at det skal være ryddig og slik at ikke eksen kan holde på som hun gjør med å gi og ta barna akkurat sånn som det passer henne, men han ønsker ikke å måtte gå til de lengdene. 

Anonymkode: d9c84...830

 

Gå til de lengdene? Å lage samværsplan? Alle gjør det, og alle med barn må på minst en megling på familievernkontoret for å lage samværsplan. Så han her er nok ikke helt ærlig med deg. Ja, eksen bråker nok, og da betyr ikke du nok for han til at han orker å ha deg inne i dette bråket. Han må rydde i skilsmissen sin først, før han går inn i nytt forhold. Det er klokt av han. Avtal at dere tar opp tråden igjen til sommeren, hvis begge fremdeles er single da.

Anonymkode: 90179...f99

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er over et år siden det ble slutt mellom dem og han har vært helt ferdig enda lengre, men hun klarer ikke gi slipp. Det har ikke vært noen utroskap i bildet i det hele tatt 

Anonymkode: d9c84...830

Det er faktisk ikke lenge, og mange vil nok reagere på at ekspartner finner ny kjæreste så fort, spesielt om de var den som ble forlatt. Hvor gammel er barna? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Gå til de lengdene? Å lage samværsplan? Alle gjør det, og alle med barn må på minst en megling på familievernkontoret for å lage samværsplan. Så han her er nok ikke helt ærlig med deg. Ja, eksen bråker nok, og da betyr ikke du nok for han til at han orker å ha deg inne i dette bråket. Han må rydde i skilsmissen sin først, før han går inn i nytt forhold. Det er klokt av han. Avtal at dere tar opp tråden igjen til sommeren, hvis begge fremdeles er single da.

Anonymkode: 90179...f99

Jeg vet det og er helt enig. Har tenkt tanken på å si at vi lar det roe seg nå, og tar opp kontakten igjen senere dersom begge ønsker det. Men samtidig så føler jeg ikke at det er riktig at jeg skal sitte og vente på han til eksen hans har roet seg ned og tatt til fornuft, noe som sannsynligvis ikke kommer til å skje i utgangspunktet

Anonymkode: d9c84...830

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Avtalen er at han skal ha barna så og så mye. Etter han begynte å treffe meg har hun sendt meldinger om at han bare kan gi faen i å ha barna i morgen, de gangene hun vet han har vært hos meg. Jeg har prøvd så godt jeg kan og være støttende, men hun er helt seriøst stein hakka gal. Og han bryr seg selvfølgelig om henne fordi hun er tross alt mor til han sine barn og det står det selvsagt respekt av. Men han lar henne overkjøre han totalt. Jeg har foreslått å lage en samværsplan sammen med familievernet, slik at det skal være ryddig og slik at ikke eksen kan holde på som hun gjør med å gi og ta barna akkurat sånn som det passer henne, men han ønsker ikke å måtte gå til de lengdene. 

Anonymkode: d9c84...830

Hvis hun er stein hakke gal, så kan man ikke høre på henne. Det står ikke respekt av å ta stein hakke gale mennesker seriøst.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Raven.Writingdesk skrev:

Det er faktisk ikke lenge, og mange vil nok reagere på at ekspartner finner ny kjæreste så fort, spesielt om de var den som ble forlatt. Hvor gammel er barna? 

4 og 6 år 

Anonymkode: d9c84...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

HAN har valgt selv å slå opp med deg. Han skylder på eksen, men det er han selv som ikke gidder å gå på familievernkontoret. Hvordan er han i arbeidslivet? Er han der han ønsker i karrieren? Eller blir han forbigått og skylder på frekke kollegaer, eller noen som ødela utdanningen hans?

Han velger selv! Han kan ikke legge skylden på eksen! Vil han ha deg, så slår han ikke opp.

Anonymkode: c5837...bf6

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men samtidig så føler jeg ikke at det er riktig at jeg skal sitte og vente på han til eksen hans har roet seg ned og tatt til fornuft

Vente på at HAN har tatt til fornuft. Det er ikke normal oppførsel at folk slår opp fordi eksen sier det.

Anonymkode: c5837...bf6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at du er lei deg og synes det er urettferdig. Han burde ikke la henne styre på slik, men når det er barns hans involvert kan jeg forstå han selvom han nok skulle stått i mot mer. For din del, selvom det nok er veldig tøft, så tror jeg det er best å prøve å gå videre. Gi deg selv tid til å være lei deg. Det kan hende han vil komme tilbake til deg når han ser hvor mye han savner deg, men om han ikke gjør det så har du ikke noe å tape på å gå videre. 
 

Det sagt, kan det være noe du ikke vet om om han og eksen? Virker så spesielt at hun lager så mye rabalder nå. Etter det jeg skjønner hadde han vært singel ca 6mnd da dere møttes? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen må jo gå til mekling og få en fast samværsavtale. Hva slags forutsigbarhet er dette for barna da? At deres samvær med far er så uforutsigbart og avhengig av en ustabil mors luner? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...