Lille Ballerina Skrevet 2. november 2005 #161 Del Skrevet 2. november 2005 Er det stor sjanse for smitte da? Håper den iallfall kommer og drar raskt. Jeg hadde bare tre stk vannkopper tilsammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 3. november 2005 #162 Del Skrevet 3. november 2005 Heia du! Næmmen så flink han er da!! Pleier de å gjøre det så tidlig?! Trøste meg, ikke lenge før han kommer listende bak deg og prikker deg på skuldra Lille goingen! Hvordan går det med lillemor da? Noen tegn til vannkopper? Er jo ikke noe særlig da...men er jo også greit å ha de unnagjort. Ingen vinn-vinn situasjon nei! Får håpe dere har det bra! Og god helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 4. november 2005 Forfatter #163 Del Skrevet 4. november 2005 Skulle bare legge inn bilde av min nydelige sønn i dåpskjolen, tok bilder til takkekort i dag. Men han er så opptatt av kamera, at det er klin umulig å få han til å smile... Fant ut at det er litt i grenseland hvorvidt lillemor får vannkopper, så den som lever får se! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 4. november 2005 #164 Del Skrevet 4. november 2005 Nyyydelig gutt! Utrolig lekker kjole også! Første og siste gang han noen gang har på seg en slik iallefall Ellers er alt bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 5. november 2005 Forfatter #165 Del Skrevet 5. november 2005 Hei LB! Ja her er alt fint. Så fremt det ikke dukker opp tvillinger i fremtiden, er det første og siste gang jeg strikker en slik kjole. Og ja, første og siste gang vi kler på han noe slikt, dersom han ikke bestemmer seg for noe annet når han blir stor.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 7. november 2005 Forfatter #166 Del Skrevet 7. november 2005 Grusomt dårlig samvittighet overfor lillemor. Blir alt for mye nei og alt for lite kos. Og enda er det sikkert 4 uker til sambo kommer hjem. Pondus gråter litt mindre nå, men han kan være stri på kveldene enda. Og når alle sammen har vært våkne siden 6.30 og lillemor dessuten er trett etter bhg dag, er det jammen ikke enkelt. Opplever smått at jeg dupper 2 sekunder når jeg ammer, da kommer lillemor å dulter i meg. Føler meg mest som en oppvridd klut når kvelden kommer... Sutrer bare i dag, men det går seg vell til. Det må jo det, vi har jo ikke annet valg. Snakket med sambo på tlf i dag, og luftet forslag om å søke 100% bhg plass til lillemor. Nå går hun bare 60%. Det er gråt fordi hun ikke får dra alle dager, og det resulterer i "dumme mamma" og "dumme lillebror". Sånn ønsket jeg ikke at dagene som 2-barnsmamma skulle være.... Men på den andre siden så har vi jo mange gode dager også!! Mest gode dager i grunn. Men er bare at de dårlige synes så godt, desverre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 8. november 2005 #167 Del Skrevet 8. november 2005 Ting er ikke alltid lett nei.. Skjønner at det må være tungt til tider å være "alene" mamma til to små.. Håper dere finner en løsning på det, slik at du kan få litt mer overskudd, ikke bare til ungene, men til deg selv også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 9. november 2005 #168 Del Skrevet 9. november 2005 Heia du! Så fiiiin han er lille mannen!! Skikkelig nydelig! Og den kjolen kan du være stolt av altså! ( Jeg kan ikke sy mine egne gardiner engang... ) Huff, skjønner godt at du blir sliten ja...Du må ha noe så enormt med tålmodighet.. Og alt annet som trengs for å takle en så travel og slitsom hverdag. Syns slett ikke det er klaging! Der er sååå lov å si hvordan man har det! Og vi er her vettu! Så det er bare å si akkurat hva du vil! Og så har du nr mitt hvis det er noe! Ha ei videre fin uke og siden jeg har seinvakt imorgen og reiser på fredag, må jeg bare ønske deg ei god helg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 9. november 2005 Forfatter #169 Del Skrevet 9. november 2005 Tusen takk for det, LB og Skytte. Ting er nok ikke så svart som jeg skal ha det til, men ei heller så rosenrødt som alle andre skal ha det til! Sånn er nå livet som småbarnsmor, og jeg kunne aldri i livet vært det foruten! Trodde ikke det gikk an å else noen så inderlig, og attpåtil klare å elske 2 stk så masse!! :grine2: I dag var det bhg-dag for lillemor, og barselgruppe for meg og pondus. Det var veldig trivelig, skravlet masse og spiste kake! Skulle ha tupperware-party (ja, du leste riktig, de fins enda.... ) i kveld, så jeg hadde planlagt å bake noen boller i ettermiddag. Vi spiste middag etter at lillemor var henta i bhg, og jeg fikk en grinete lillebror omsider til å sove i vippestolen. Vi lagde bolledeig og lillemor var riktig så fornøyd, hadde bakt 1 av 3 brett da hun stikker på stuen og vekker broren. Og der kunne det blitt skriking! Han hadde sovet i ca 20 min og var dødstrett. Kl var nå 17 og han vrælte omtrent hele tiden til jeg fikk han i seng 19.15. Måtte stå med han i bæreselen på magen, illsint, mens jeg trillet ut de 2 siste brettene med boller. Og så måtte jeg veksle på å bære og legge han ned når jeg skulle ta ut/sette inn boller i ovnen, og lage kveldsmat til lillemor. For hver gang jeg la han ned, og han var sånn noen lunde rolig, var hun borte å dasket til han eller slet han i armene slik at han vrælte på nytt. Så løp hun rundt i stuen med et triumferende smil, så stolt over å ha fått han til å skrike og fått meg sint. Spurte henne etterpå hvorfor hun gjorde det, og om hun syntes det var noe morro? Svarte at hun gjorde det fordi hun hadde lyst.... Tror jo igrunn at hun vil ha oppmerksomhet fra meg, men det blir bare så feil måte. Må være utrolig frustrende for henne igrunn. Desverre er jeg ikke blekksprut med 8 armer, og når han vræler til han nesten spyr, er jeg jo nødt til å prioritere han først..... Fikk dem nå i seng litt før 19.30, og da hadde jeg mest lyst til å avlyse hele partyet. Følte meg helt tappet for alt. Men hun som skulle holde partyet skulle komme kl 20, og gjestene kl 20.30. Måtte bare hive meg rundt og rydde, støvsuge, dekke bord og ordne med mat. Ble egentlig veldig koselig da jeg kunne sette meg ned og slappe av med en god kopp kaffe og ferske boller. I bunn og grunn burde jeg vært i seng for lenge siden, for gjestene dro for over 1 time siden. Men jeg måtte bare skrive av meg litt, for ellers blir jeg liggende å kverne på det i natt. I morgen er det også bhg-dag, tror ikke jeg skal gjøre noe annet enn å gå meg en laaaang tur med vogna og få luftet hodet skikkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 9. november 2005 #170 Del Skrevet 9. november 2005 Uff, det hørtes særdeles tungt ut Håper du får sovet godt i natt, og at barna også sover, og ikke vekker deg. Uff, Lillemor er nok en smule sjalu ja.. men sånn vil det kanskje være? Er på nattevakt jeg! Hurra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 9. november 2005 Forfatter #171 Del Skrevet 9. november 2005 Hun er nok sjalu ja. Det gjelder bare å finne den riktige måten å tekle det på, som gjør at alt blir til beste både for mamma`n, lillemor og pondus. Tusen takk for gode ord forresten, og kos deg på nattevakt. I morgen er det torsdag, og i teorien første dag lillemor kan få vannkopper. De neste 7 dagene vil vise om vi har vært heldige eller ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 10. november 2005 Forfatter #172 Del Skrevet 10. november 2005 Nå er vi på opptur igjen!! I dag leverte vi lillemor i bhg kl 8. Dro så på legesentret å tok en blodprøve. Hadde lave jernlagre da jeg var på 6-ukers ktrl, så legen ville ha en ny prøve. Hemoglobinnivået var i dag 12,5 % eller ca 80. Det er vel bra tror jeg. Satser på at nivået på jernlagrene også har steget, føler iallefall at formen er blitt bedre. I allefall, kjørte hjem derfra litt over 8.30, men sutrete pondus i baksete. Planla å kjøre hjem, gi pupp og så trille lang tur. Men på de 3 min det tok å kjøre hjem, sovna han i bilstolen. Utrolig nok våknet han ikke da jeg bar stolen inn fra bilen, og han sov til 11.15!! Da hadde jeg også blundet en times tid på sofaen. Kjørte en tur til byen og traff en venninne på kafè sånn snarest. Hun er dessuten en av pondus gudmødre. Senere kjørte jeg hjem, skiftet og gav pondus mat, og så tok vi den laaange trilleturen. Ble vel litt over 1 time, og så plukket vi opp lillemor i bhg på tur hjem. Hun hadde vært på tur i fjæra i dag, og samlet masse skjell og lekt. Vi koste oss litt hjemme, før vi tok en kjøretur slik at pondus fikk sovet litt. Var innom butikken en snartur, og endte opp på kaffebesøk til mams & paps. Der fikk vi boller!! Fikk ungene greit i seng kl 19.30 og har til nå sittet i godstolen å kikket litt på tv og brodert litt på adventskalenderen. Har vasket et par maskiner klær, og hengt opp den første. Nå skulle jeg bare surfe litt før det blir kveld. I morgen har jeg planlagt at jeg skal kose meg med ungene!! Ingen vannkopper på noen av ungene i dag. Mistenker at vi slapp unna smitte denne gangen. Ps: Notat til meg selv; har kuttet ut minipillen siden mandag, og humørsvingningene er betydelig mindre.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 10. november 2005 #173 Del Skrevet 10. november 2005 Får krysse fingre og tær på at vannkoppene har flydd en annen vei da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 10. november 2005 Forfatter #174 Del Skrevet 10. november 2005 Ja igrunn så håper jeg det. For en gangs skyld kan vel ungene vente til pappan kommer hjem før de blir syke.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 10. november 2005 #175 Del Skrevet 10. november 2005 Jeg fikk nå offesielt lyst på ostekake! Vet ikke hvorfor jeg fikk lyst på det, men det hadde noe med avataren din å gjøre :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 10. november 2005 Forfatter #176 Del Skrevet 10. november 2005 Har trekvart ostekake i kjøleskapet etter partyet i går kveld...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 10. november 2005 #177 Del Skrevet 10. november 2005 Tankeoverføring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 11. november 2005 Forfatter #178 Del Skrevet 11. november 2005 Er det helg alt? Her går dagene på samme viset, så jeg registrerer ikke om det er mandag eller fredag. I dag har lillemor fri fra bhg, og det har gått nokså greit. Sliter med søskensjalusi vi. Skikkelig tungt for mamma`n.... I dag har jeg veid lillebror, og så har jeg faktisk fått handlet opptil flere julegaver med ungene på slep. Var på besøk hos et vennepar i ettermiddag. Nå er det klesvask, atter klesvask, rydding av leker og div rot. Ingen kveldskos med god mat, ingen sambo, ikke noe godt i huset. Blir nok bare sapping med fjernkontrollen og mulig litt brodering/strikking. Da vi var å handlet julegaver, fikk lillemor kjøpe seg 3 smånisser (mann, kone, barn) som hun skulle få ha på nyrommet til pynt. Ble kjempeglad og behandlet dem som de skulle være av gull. Må passe på å gjøre litt stas på henne nå i denne tiden. I dag er lille Pondus 4 mnd. :grine2: Kan jo i den anledning komme med en liten tilstandsrapport: - Veide i dag 6650g og var 67cm lang. (ved fødsel 3240g og 48cm) - Fullammes enda, og er fornøyd med det! - Legger seg kl 19.30 og sover til 6.30, kun avbrutt av 2x10 min amming i søvne. - Ruller fra rygg til mage nå. - Klarer å holde seg oppe i mageleie en kort stund, hater nemlig å ligge på mage. - Har funnet hendene sine, og tygger på dem konstant. - Ingen tenner enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 11. november 2005 Forfatter #179 Del Skrevet 11. november 2005 Og ingen prikker! Da var vel sjansen over for denne gang da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 12. november 2005 #180 Del Skrevet 12. november 2005 Herlig å høre om den lille :-D Er han en rund og god beibi med sånne valker på lårene? Søs si tulle er ei skikkelig rund jente. Så god og myk Tenker lillemor synes det var stas å få noe til rommet sitt. Er sikkert ikke lett å ikke være "hovedfavoritten" lengre, men det går seg sikkert til etterhvert. Håper dere får en rolig og god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå