Gå til innhold

Ivf for første gang 🌺


Ellepelle

Anbefalte innlegg

Ellepelle skrev (9 timer siden):

Så koselig at du vil følge med!💕 Det blir fryktelig spennende framover ja. Tiden går jo ikke noe fortere nå😂

Ang. om den ene ikke fester seg så er det et veldig godt spørsmål, og jeg aner ikke! Må nok lese meg litt opp😅 Men man merker det vel vanligvis ikke hvis embryoet ikke fester seg når det bare er ett, så jeg vil tro man ikke merker det heller om det ene av to ikke fester seg? Så kan man vel etter hvert, hvis begge fester seg, likevel miste den ene feks i SA, men det kjenner jeg ikke til noen som har vært gjennom så vet ikke hvordan det arter seg heller. 

Haha, nei skjønner at tiden sikkert går eekstremt sakte nå! Men plutselig en dag våkner du opp og det har blitt desember😮😍 

Ahhh, nei det gir jo mening at man ikke blør dersom det ikke fester seg, da blir vel kansjke ikke slimhinnene berørt på noen måte☺️Det er interessant å høre om da, det er liksom et så nytt og stort felt. Utrolig fascinerende, forstår det må ha vært mye nytt for deg å sette deg inn i altså!

Vet du forresten når du kan få svar på om det er to små som spirer og gror der inne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annabel skrev (1 time siden):

Haha, nei skjønner at tiden sikkert går eekstremt sakte nå! Men plutselig en dag våkner du opp og det har blitt desember😮😍 

Ahhh, nei det gir jo mening at man ikke blør dersom det ikke fester seg, da blir vel kansjke ikke slimhinnene berørt på noen måte☺️Det er interessant å høre om da, det er liksom et så nytt og stort felt. Utrolig fascinerende, forstår det må ha vært mye nytt for deg å sette deg inn i altså!

Vet du forresten når du kan få svar på om det er to små som spirer og gror der inne? 

Ja, alt i denne IVF/prøververdenen var jo helt nytt! Har aldri prøvd på egen hånd da det ikke har vært noen vits, så jeg ble liksom bare kastet ut i helt ukjent territorie. Men det har gått overraskende greit! Og det som skal skje framover er jo like ukjent, jeg har aldri vært gravid før liksom😂

Tror de kan se om det er to på tidlig ultralyd. Før det skjer det jo ingenting, hvis det ikke skulle være noen grunn for å undersøke noe (og det håper jeg jo ikke det blir) 😊

Kjenner jeg sitter med tusen spørsmål. Feks elsker jeg terrengsykling, og snart er det sesong for det, men er det trygt? I tilfelle når? Jeg måtte holde meg unna det da vi holdt på med stimulering, fordi eggstokkene kan vri seg (eller noe sånt😅) når de blir så store, men har ikke fått beskjed om noe spesielt rundt fysisk aktivitet nå. Mat har jeg sånn høvelig kontroll på (liker uansett ikke spekemat og muggost som venninnene mine savnet mest da de var gravide), kaffeinntaket er stoppet av naturlige årsaker fordi jeg blir så kvalm av det (det ble jeg nesten med en gang etter innsett faktisk), og korona setter en stopper for festligheter så forklaring rundt at jeg ikke drikker slipper jeg jo unna. Og så er det alt mulig annet. Herlighet for en verden å sette seg inn i😅 Enn så lenge tar jeg det rolig, vil jo gjerne at dette skal bli litt sikrere før jeg tar helt av også. 

Endret av Ellepelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 4+5 og er bekymret for alt mulig😅 Er en person som vanligvis bekymrer meg litt, så det er ikke uventet altså. Har bestemt meg for å vente til onsdag, da jeg er 5+0, for å ta en ny digital test og håper den viser 2-3 uker. Testet litt før helga med strimler og ble bekymret for at de ikke ble sterkere, men tok en i går formiddag som faktisk så litt sterkere ut. Så nå skal jeg prøve å slappe av frem til onsdag. Ellers har jeg hodepine hver dag, er trøtt og har en god del menslignende murringer nederst i magen. Så bittelitt rosa på papiret i går kveld, men ingenting i natt og dag😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ganske naturlig å være bekymret... men husk at oddsen er på din side! Går bra for de fleste :klem: Veldig lurt å ha is i magen og vente på neste test. Ikke lenge til onsdag uansett nå! Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre har jeg hatt tiltakende menslignende smerter og blødning utover ettermiddagen i dag, så dette tror jeg ikke går veien.😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, dette er ikke noe som er ønsket nå! :( Skal krysse alt jeg har for at det er uskyldig! Men skjønner at det er veldig vanskelig å ha håpet oppe :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blør fortsatt og har enda sterkere magesmerter i dag, så anser vel dette som tapt. Det eneste håpet som henger igjen er at begge embryoene hadde festet seg og at bare det ene forsvinner nå, men har hatt så svake tester så tror dessverre ikke helt på det heller. 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem fra meg ❤️ det finnes ikke rettferdighet i denne prosessen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei.. Håper det er en som henger seg med videre ❤️

Hvordan er det med oppfølgingen når sånt skjer? Skal det sjekkes noe slik at du får et tydelig svar på hva som skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så utrolig trist :( Er kanskje ikke så lett å få målt hcg via blodprøver heller nå rett før påsken heller. Eneste man kan gjøre er vel å følge med på testene. Om du opplever en SA nå så kommer høyst antagelig testen til å bli blenda om ikke mange dager ettersom du er så kort på vei - dersom begge har gått tapt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (10 minutter siden):

Stor klem fra meg ❤️ det finnes ikke rettferdighet i denne prosessen. 

 

Atticmess skrev (9 minutter siden):

Ånei.. Håper det er en som henger seg med videre ❤️

Hvordan er det med oppfølgingen når sånt skjer? Skal det sjekkes noe slik at du får et tydelig svar på hva som skjer?

 

Amatariel skrev (9 minutter siden):

Uff så utrolig trist :( Er kanskje ikke så lett å få målt hcg via blodprøver heller nå rett før påsken heller. Eneste man kan gjøre er vel å følge med på testene. Om du opplever en SA nå så kommer høyst antagelig testen til å bli blenda om ikke mange dager ettersom du er så kort på vei - dersom begge har gått tapt :(

Tusen takk dere💕

Jeg vet ikke helt hvordan prosessen er videre, men får ringe avdelingen og høre hva de sier. Tenker jeg tar en test nærmere helga hvis de ikke får meg inn til blodprøve før påske, hvis hcg halveres på et døgn bør det jo ikke ta altfor mange dager før den blir negativ.

Så skal jeg la meg selv være negativ og lei meg noen dager! Det må være lov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altså ingen tvil om at jeg har hatt en spontanabort. Nå er spørsmålet om det fortsatt er håp i at den ene har klamret seg fast. Synes det er så vanskelig nå! Kjenner liksom etter gravidsymptomer hele tiden, og syns jeg er mer oppblåst og har ømmere bryster. Men jeg blødde fortsatt litt i går, så regner med at det like gjerne kan være fordi det fortsatt har vært litt hormoner igjen i kroppen. Får se om jeg tar en test i morgen eller søndag, men blodprøve til uka vil vel gi det sikreste svaret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på deg :troest: Så fælt å være uviten sånn. Håper virkelig på svar så snart som mulig over påsken, og at det er av den positive sorten. Mennesker har jo opplevd å miste en av to, så det er absolutt mulig at en har det bra 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kollega av meg har 2 ganger hatt en SA. Først en alene. Neste gang helt likt forløp, så hun var ikke i tvil om at hun mistet, men viste seg å fortsatt være gravid. Hadde mistet en tvilling, så krysser virkelig fingrene for at du enda er gravid. 🤞 Dette som er problemet med at man ikke kan se ting på ultralyd om det er for tidlig, for ellers kunne du jo fått sjekket det allerede 😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var testen tatt og den var som forventet helt blenda. Trist, men også bra at kroppen har klart å rydde opp selv (virker i alle fall sånn), og siden hcg har forsvunnet så raskt håper jeg jo at syklusen kommer tilbake fort også slik at vi kan komme i gang med neste forsøk. Blir spennende å høre hvor lang ventetid det er nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var leit å høre ❤

Håper du ikke trenger å vente lenge for neste forsøk 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Atticmess skrev (På 4.4.2021 den 22.06):

Det var leit å høre ❤

Håper du ikke trenger å vente lenge for neste forsøk 🤞

 

EXB1987 skrev (På 5.4.2021 den 11.19):

Huff, dette var skikkelig leit å lese! Håper det går bra med deg! 💕

 

kaffelarsen skrev (11 timer siden):

Hei Ellepelle.
Har fulgt med litt her, men aldri kommentert. Ville bare sende deg og en klem,:hug:

Tusen takk dere, det er så fint å ha en god gjeng her❤️ Det går fint med meg. Har fått bekreftet at det var en spontanabort og skal ta en blodprøve til neste uke for å se at alt er ryddet opp i. Så nå ser jeg frem mot neste forsøk, og håååper kroppen kommer i rute slik at vi rekker et til før sommeren🌺 Har mange ting å gjøre denne våren, så tiden skal nok gå sånn rimelig fort. Selv om jeg helst vil i gang igjen i morgen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Som fryktet (og forventet) er syklusen på bærtur etter SA, og jeg har fortsatt ikke fått mensen. Den er nå en uke og to dager forsinket. Det er litt stress siden de såvidt fikk klemt meg inn til forsøk rett før sommerstengt, men samtidig kan det jo hende de kan ta det én syklus tidligere hvis det blir enda mer forsinkelse. Så har ikke gitt opp nytt forsøk før sommeren helt enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...