Gå til innhold

Ivf for første gang 🌺


Ellepelle

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Her er det visst en stund siden jeg har vært! Dagene flyr forbi, og jeg har det så travelt med jobb og andre forpliktelser. Men likevel snegler tiden seg av gårde når det er snakk om forsøk.. Hvis syklusen min holder seg i skinnet nå rekker vi akkurat et forsøk før ferien, med én dags margin😱 Dvs. at jeg kan ikke være mer enn én dag forsinket, da må vi vente til over sommeren. Så nå er det bare å krysse fingrene for at dette går! Selvsagt hadde jeg mensen så vidt i hele sju dager nå sist, der jeg vanligvis er ferdig etter fem dager, så det skulle ikke forundre meg om jeg pga. det blir to dager forsinket neste gang.😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå det var små marginer ja! Men absolutt håp om at mensen kommer når den skal. Hadde vært helt magisk om du fikk gjort forsøket på denne siden av sommeren 🤞 :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Får vel så smått bevege meg inn her igjen. Som ventet kom mensen akkurat en dag for sent til at vi rakk forsøk i juli, så nå venter vi på neste syklus i månedsskiftet juli/august. Jeg kjenner at jeg er litt avventende til hele greia, for det var visst bare såvidt de fikk klemt meg inn i august, og da ser jeg jo for meg at mensen kommer for tidlig eller for sent til at vi får forsøk da også. Var visst "heldig" som fikk plass i august. Akkurat det ble jeg faktisk litt provosert av, for er det én ting vi ikke har vært i denne prosessen er det heldig! 30. august er det ett år siden vi satte i gang første forsøk, og på den tiden har vi kun rukket ett fullført forsøk med to innsett som ikke ble til noe. Resten av tiden har vi bare fått høre at det er fullt, og når syklusen ikke spiller på lag blir det jo bare utsatt og utsatt. Jeg hadde ikke trodd at dette skulle bli noen dans på roser, men at systemet er lagt opp til at man må ha stabil syklus forundrer meg veldig. 😢

Endret av Ellepelle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det var skuffende at det ikke ble forsøk før ferien :( Og helt enig i at hele systemet høres fryktelig tungvint ut. Er vel fåtallet som har stabil syklus..!? Håper du snart slipper å forholde deg til alt dette, og at augustforsøket er det som skal til. Håper alt jeg kan for deg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

  • 2 uker senere...

Tredje kontroll i morgen, har økt dosen (som vanlig😂), og kjenner en del ubehag fra eggstokkene nå. Har derfor tro på at det nærmer seg uttak som de har estimert til fredag eller i helgen foreløpig. Blir spennende å se i morgen! Er litt ute av bobla egentlig, men regner med at følelsene og spenningen bygger seg opp etterhvert som vi kommer nærmere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (12 timer siden):

Håper du får gode nyheter i dag :klemmer:

Det fikk jeg! Det blir uttak fredag, alt så veldig bra ut og det var (i alle fall slik jeg tydet det på skjermen🤣) mange eggposer. Ganske like store på hver side også, forrige gang var det litt ulikt. Så nå håper jeg uttaket går bra og at vi får litt flere brukbare embryo denne gangen😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode ønsker om smertefritt uttak og god uttelling med masse fine embryo ❤🙇‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eris skrev (2 timer siden):

Hvordan går det? ☺️

Det går sakte🤣 Men syns jeg kjenner litt de samme symptomene som sist da jeg faktisk ble gravid, så det er litt spennende. Ømme, "tunge" bryster, murringer nederst i magen, og forholdsvis lite crinonerester. Er bare på rugedag 6 (7 hvis man teller med dagen for innsett), så tenker å vente til hvertfall tirsdag med å begynne testingen. Men det klør i fingrene🤣 Testet vel positivt først på rugedag 10 forrige gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har skuffen full av tester og klarte ikke å dy meg, så tok en Babyplan tidlig og en vanlig. Og jeg syns liksom jeg kan skimte noe på begge to! Det er absolutt ikke slik som sist da det var en svak strek etter hvert, men ett eller annet syns jeg at jeg ser🤩

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...