Gå til innhold

Ivf for første gang 🌺


Ellepelle

Anbefalte innlegg

Rugedag 9

Kjenner jeg begynner å miste håpet om at jeg har blitt gravid.. Klarte ikke å vente lenger og tok en tidligtest i dag, som var negativ. Det er fortsatt litt tidlig, og jeg lovte meg selv at jeg ikke skulle miste håpet uansett resultat, men klarer ikke å la være å bli litt påvirket likevel. Angrer på at jeg tok den, og ikke bare ventet i alle fall til i morgen! Nå vet jeg ikke om jeg tør å ta noen ny test før blodprøve på mandag, men kjenner jeg meg selv rett så klarer jeg ikke å la være. Etter normal syklus skal jeg ha mensen i dag, eller i alle fall innen mandag, men nå er sikkert den litt forstyrret av hormoner, så er vel ikke noe godt holdepunkt det heller. Håper jo likevel at den ikke kommer🌺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg utrolig igjen i alt du skriver! Ganske håpefull rett etterpå... og så daler det ned jo nærmere IKM man kommer. Er det ikke rart!? Resultatet er jo det samme uansett. Men svingningene i humør og håp er helt klart tilstede.

Dag 9 er tidlig ja, men skjønner akkurat hva du mener med skuffelse når man faktisk hadde håpet å skimte noe på den! Var akkurat der jeg forrige fredag :roll: Men i sommer da jeg ble gravid kom det ingen strek (og den var svaaak) før 11 dpo. Så jeg krysser fingrene og håper for deg i helga her 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Amatariel skrev:

Kjenner meg utrolig igjen i alt du skriver! Ganske håpefull rett etterpå... og så daler det ned jo nærmere IKM man kommer. Er det ikke rart!? Resultatet er jo det samme uansett. Men svingningene i humør og håp er helt klart tilstede.

Dag 9 er tidlig ja, men skjønner akkurat hva du mener med skuffelse når man faktisk hadde håpet å skimte noe på den! Var akkurat der jeg forrige fredag :roll: Men i sommer da jeg ble gravid kom det ingen strek (og den var svaaak) før 11 dpo. Så jeg krysser fingrene og håper for deg i helga her 🤞

Ja, det er veldig rart. Egentlig burde det jo vært motsatt, at håper stiger jo nærmere et resultat man kommer! Men jeg var på en måte så sikker på at det skulle være en strek der, selv om jeg på en annen side var helt sikker på at det var for tidlig. Skikkelig splitta personlighet der altså 😅 Og nå syns jeg at jeg har hatt mensmurringer tiltagende gjennom hele dagen, og hver gang jeg har vært på toalettet har jeg vært skråsikker på mens. Men, foreløpig ingenting. For en slitsom periode 😅 Og dette er jo bare min første! Gud bedre, dere som har holdt på lenge, hvordan holder dere ut?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei - håper ikke det er mensen som melder seg! Håper på et mirakel ettersom mange opplever svangerskapsblødning 🤞  🤞  🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt samme type blødning, mindre enn normal mens, men med fare for TMI så lurer jeg på om det rett og slett ikke kommer fram pga crinonerester🤣 Uansett skal jeg ta blodprøve på mandag, men er nå innstilt på at den er negativ. Da får vi vel heller ikke fryseforsøk før ut i januar, da neste mens sannsynligvis kommer ganske tett opp mot jul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kom bekreftelsen på at prøven var negativ. Det var jeg jo godt forberedt på, så ingen krise. Men, lite lyspunkt er at vi får frysforsøk på neste syklus selv om det kommer opp mot jul, fordi de har åpent for ultralydkontroll i romjula! Så da blir det i alle fall ikke to måneder å vente 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei uff det var trist å høre at det ikke gikk på første runde :( Men helt klart gode nyheter å høre at det blir nytt forsøk så raskt igjen! Da er det kanskje ment to be et lite julemirakel til dere :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (27 minutter siden):

Nei uff det var trist å høre at det ikke gikk på første runde :( Men helt klart gode nyheter å høre at det blir nytt forsøk så raskt igjen! Da er det kanskje ment to be et lite julemirakel til dere :hjertesmil:

I grunn hadde jeg jo ikke trodd at vi skulle være så heldige at vi ville lykkes på første forsøk, men samtidig har man jo alltid et håp, i alle fall når det i utgangspunktet ikke er noe "galt" med noen av oss. Men, om det går på frysforsøk i jula vil det jo være litt fint å tenke på at unnfangelsen skjedde i en så koselig tid (selv om selve befruktningen fant sted på en lab i november🙈) ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellepelle skrev (21 minutter siden):

Men, om det går på frysforsøk i jula vil det jo være litt fint å tenke på at unnfangelsen skjedde i en så koselig tid (selv om selve befruktningen fant sted på en lab i november🙈) ❤️

Hehe, ja men det koselige vil jo være å få positiv test!! Og det blir herlig om det skjer i jula ♥

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dagbok (😂)

Jeg kjenner at humøret har steget et par hakk siden mandag, og det er veldig deilig. Tror muligens den hersens Crinone'n har påvirket meg litt, ser at det kan bidra til nedstemthet, og i helgen og på mandag satt tårene uvanlig løst. Men i dag er jeg i mye bedre humør! Likevel blir jeg litt frustrert. Jeg har jo hørt folk si at så fort man blir prøver, føler man at alle rundt seg blir gravide. Og jommen sa jeg smør; ALLE er jo gravide nå! Familie, venner, bekjente, you name it, graviditetsannonseringene popper opp både her og der. Tar meg selv i å tenke at det er så himla enkelt for alle andre, og så får jeg med en gang dårlig samvittighet fordi det vet jeg faktisk ingenting om, og selv har vi jo bare vært prøvere en bitteliten stund hvis man trekker fra ventetiden pga. koronakø. Hva vet vel jeg om hvor lenge andre har prøvd?

Nå gleder jeg meg bare til frysforsøk, og føler at tiden kanskje ikke går så sakte dit. Er jo allerede ferdig med mensen, og neste gang den kommer skal vi i gang med Progynova på dag 1 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg hadde egentlig trodd at denne ventetiden fram til oppstart på Progynova skulle bli uendelig lang. Men det er jo en fordel at det nærmer seg jul! Så nå nyter jeg advent, koser meg med å smake på forskjellige typer juleøl, spiser rakfisk og pepperkaker med blåmuggost, og drikker kaffe fra julekalenderen hver morgen med verdens beste samvittighet :) 

Så er det bare å krysse fingrene for at mensen kommer innen 20. desember, slik at vi rekker frysforsøk på neste syklus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Åh, nå har jeg de siste par dagene vært skikkelig pessimistisk, fordi jeg ikke har natt noen tegn til at mensen er på vei. Får vanligvis ømme bryster ca en uke i forkant, men merker ingenting. Men nå i kveld har jeg fått litt murringer i magen! Kjenner håpet stiger bittelitt, og krysser fingrene for at den kommer innen søndag, for det er siste frist for å rekke forsøk på denne syklusen🤞

Endret av Ellepelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsatt ikke fått mensen. Så dette toget har gått (gikk vel allerede på søndag!), såfremt ikke mensen blir kjempeforsinka så vi plutselig kommer over julestengt før det blir behov for kontroll. Skal ringe Riksen i morgen, men vil tro de bare sier vi skal prøve på neste syklus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig ikke så viktig når du har ultralyd på progynova. Det verste som skjer er at du kaster bort en syklus fordi det likevel utvikler follikler og du må slutte på progynova for så å vente på ny mens. Så jeg håper virkelig de er greie og lar deg begynne, selv om ultralyd ikke blir før på CD15 f.eks. Ofte er klinikkene nokså a4, men jeg krysser fingre 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (16 timer siden):

Det er egentlig ikke så viktig når du har ultralyd på progynova. Det verste som skjer er at du kaster bort en syklus fordi det likevel utvikler follikler og du må slutte på progynova for så å vente på ny mens. Så jeg håper virkelig de er greie og lar deg begynne, selv om ultralyd ikke blir før på CD15 f.eks. Ofte er klinikkene nokså a4, men jeg krysser fingre 🤞

Heldigvis var de fleksible, så når mensen kommer begynner jeg bare på Progynova. Så blir det ev innsett i slutten av uke 1👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amatariel skrev (På 24.12.2020 den 11.33):

Riktig god jul Ellepelle :hug: Jeg har god tro på at starten av året 2021 blir fantastisk for deg.

swexmas.gif.13fbaf50689a7281b6e6623cbccea011.gif

Tusen takk, Amatariel, og god jul til deg også! Du er jammen fantastisk å ha her inne, krysser alt jeg har for at det snart lykkes for deg🥰

Mensen kom endelig i går, nøyaktig en uke over tiden, så da har jeg begynt på Progynova.🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har knasket Progynova en ukes tid nå, null bivirkninger😊 Kontroll på tirsdag, merker jeg er litt spent! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slimhinnen ikke helt tykk nok enda, litt over 5 mm, så litt økning i dosen og ny kontroll fredag🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...