Gå til innhold

flowers filosofiske hjørne


flowerpower

Anbefalte innlegg

Takk for pm.

Håper du hadde en fin dag i Oslo.

Og jeg forstår godt at du tenker på å flytte sydover fast, og heller være her i nord noen lyse sommermåneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Bettie! Hadde en kjempefin tur i Oslo. Det var sol fra skyfri himmel (scary, men utrolig deilig også :sjenert: ), så jeg satt på uterestaurant og koste meg med lunsj.

Og så var jeg i Apple butikken og kjøpte iPod :sjarmor: Så nå har jeg lagt inn det meste av cd'ene mine og slipper å tenke på at de tar plass og vekt i kofferten....... Har nok av ting jeg skal ha med meg allikevel :forvirret:

I dag regner det ganske jevnt her, egentlig ok siden det tross alt er høst. Tok meg en sykkeltur tidligere i dag i full "Bergens-bunad" (dvs regndress...) Slitsomt for pusten men deilig med en tur.

Er inne på nettet hver dag nå for å lete etter billige billetter. Den billigste jeg fant i dag var underkant av 3.000,- med 2 mellomlandinger, dvs at turen som vanligvis tar 5 t 45 min ville ta 14 !!! timer :sur:

Men, plutselig dukker det nok opp noe.

Håper alle har det bra, høstferie??

flower :klem: til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jaja, så har jeg endelig fått meg billett nedover,da. MEN, ikke blant de billigste,nei :tristbla: Jeg har lært noe i høst: Vær tidlig ute når du skal kjøpe billett, det er få restplasser og de blir IKKE billigere! I morgen legger Sterling ut sommer billettene så da skal vi se hva jeg finner for hjemreise...

Nå er mange av flyene fulle, så jeg begynte å få litt panikk, dessuten har jeg betalt husleie fra 1.oktober og det kan jo være greit å komme seg ned.

Så 24.oktober suser jeg nedover,- endelig! Ned til varmen, havet, firfislene, venner, vin og mat.

Kanskje like greit for jeg måtte levere den nye MacBooken min til reparasjon allerede :sur: Det viser seg at noen av de nye har feil på hovedkortet, og min er visstnok blant dem. Godt det skjedde før jeg drar, i hvert fall......

Var pga Mac'en i Oslo på lørdag, men var også på Helse-og skjønnhetsmessen på Spektrum. Det firmaet jeg er distributør for var der, så jeg fikk tatt en scanning av huden min. Hehe, enda så lite flink jeg er til å passe på den, så er den veldig bra ;) Men, det kan nok hende jeg kommer til å prøve hudpleieproduktene siden jeg nå VET at helsekosten fungerer.

Har kjøpt en krem som skal ta de verste rynkene, hehe,- blir vel bare yngre og yngre etter hvert nå tenker jeg :sjarmor:

Håper alle har det bra?

Flower :klem: til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Ja, vi bestilte flybilletter for en stund siden. Det er veldig lurt å være tidlig ute!

Skal du bo i samme huset?

Så kjipt at det er tull med Macen. :( Men det er bra at du får det ordnet, det er veldig kjekt det at de ordner det. Vi har ikke hatt noen problemer med vår (den er over 1 år nå). Men vi har jo stasjonær.

Jeg har også tatt sånn scanning. Det var i begynnelsen av depresjonen, og nivået mitt var på bånn, ikke så rart. Pappa betalte LifePak for meg for en stund, men det kostet jo over 500 kr. i mnd! Jeg bruker heller trankapsler, og er blitt mye friskere av dem (tranen altså). ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det full nedtelling, altså.

Så fint at helsekosten fotsatt virker. Det er jo ok å finne noe man kan tro på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på dere :klem:

Ja, det er LifePak jeg bruker, lillesky. Den koster jo noe, men det gjør det en kjøper i helsekosten også (+ at det kan være rester av plantevernmidler i dem :overrasket: )

Og siden både ny scanning (økte fra 35000 til 47000 på 2 måneder med halv dose!!) og blodprøvene hos fastlegen blir bedre (bl.a er jernlageret nå oppe i 17!), så kan jeg nesten ikke slutte.

Bruker også glukosamin og har litt mindre hodepine nå :) Håper det vil hjelpe på ryggsmertene også.

De har jo også hudpleiemidler og annet,- og der bruker jeg tannkremen, håndkremen, håndvaskemiddel (til å ha i veska), krem mot hard hud på føttene (hjalp utrolig raskt!), og et pudder. Prøver meg nå med en krem som skal hjelpe på rynkene :sjarmor: Hehe, får se da........

Skal bo i samme leiligheten, og det er på tide jeg kommer meg nedover siden jeg allerede betaler husleie.

I dag skaffet jeg meg hybel til neste sommer :ler: Sentralt i byen her, nyoppusset og med alt jeg trenger. Deilig så trenger jeg ikke bekymre meg for det i hvert fall. Har også funnet hjemreise til ca 1.000kr, så jeg hopper vel på den tenker jeg.

Ser det er diskusjoner ang julen som begynner å dukke opp i enkelte butikker. Jeg fikk ikke spist julemarsipan i fjor, men nå har jeg klart det!! Synes selvsagt det er for tidlig, men det var nyyydelig!

Ser helt klart nå hvorfor jeg ikke har reist nedover enda. Det har skjedd mye stusselig i forhold til minste nevøen min, men nå ser det ut til å gå sånn som jeg har håpet på lenge. Broren min har hatt foreldreansvaret som det ble bestemt i retten, men nå ser det ut til at mor snart bare får møte sønnen med tilsyn. Kanskje den lille fyren kan få litt ro snart.

Er i hvert fall kjempetakknemlig for at jeg er her og ikke sitter der nede når alt dette skjer. Godt å kunne være her og støtte dem litt.

Ha en fin kveld alle sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, bare koselig det lilleBille :klem:

Hadde koselig "avskjedsmiddag" med bl.a vår felles kjente på søndag, de skal jo til Las Palmas å spille kamp,jo!!!!!! Blir nok ei tante på tribunen med flagg, da ja :sjenert: Skal du nedover også eller????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å kunne komme å se på. :)

Nei jeg skal ikke nedover - har ingen som skal reise - og det hadde uansett ikke vært aktuelt denne gangen ... men de får sikkert en kjempetur.

Noen av oss får ta oss av kampene her hjemme også :ler: Men det hadde jo vært deilig med en tur til varmere strøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles bra når man kan støtte familien.

Så fint at du har funnet deg en hyble til neste sommer, og at hjemreisen er nesten i boks. Da kan du jo bare dra avgårde med god samvitighet og pågangsmot.

Ønsker deg en god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såååå sint nå :sur: Så dere nyhetene i går? Om de kinesiske soldatene som skyter nonner på pilgrimsferd over fjellet? Og dette er noe som skjer nesten daglig i Tibet! Endelig fikk noen filmet det! Hvis dere ikke så det, har jeg lagt det inn på Aktuelle nyheter her inne.

Nonner og munker skytes eller fengsles bare for å synge frihetssanger. Ikke finn på å ha bilde av Dalai Lama i veska om du skal på tur dit! Da blir du også fengslet!

Da Kina fikk sommer OL måtte de love å rette opp negative aktiviteter i forhold til menneskerettighetene. I stedet er det stadig meldinger om at det faktisk har blitt verre!! Og ingen kan gjøre noe????

Egentlig hadde jeg tenkt å skrive noe hyggelig nå, men det er vanskelig når sånne ting skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 23. oktober blir det minnestund foran Stortinget fra kl 16-18.

Møt opp dere som kan!!

*********************************************************

Jeg får dessverre ikke vært med, siden jeg drar hjemmefra kl 05.30 neste morgen. Synd, skulle gjerne vært der :tristbla:

Ellers er det mange lunsjer og besøk nå ;) "Alle" skal si ha det til meg før jeg drar på tirsdag. Var hjemme hos ei kattevenninne til lunsj idag og skal besøke ei annen venninne i kveld. I morgen er det 2 som vil møtes på kafè.

Koselig at folk vil møte meg før jeg drar, men det blir litt dyrt siden de fleste vil møtes på kafè :sjenert:

Skal bli godt å dra nå, det begynner å kjennes på kroppen at det er kjøligere nå. Selvom jeg ikke har reumatisme el.l verker jeg i hendene, og jeg blir veldig fort andpusten nå.

Håper alle dere får den vinteren dere ønsker dere, enten det er lite eller mye snø ;)

Lillesky treffer jeg antagelig der nede, er det andre som skal nedover så er det jo bare å sende en pm eller skrive det her så kanskje vi kan møtes?

Jeg har nå ordnet det meste. Fikk til og med beskjed fra flyselskapet i dag at jeg kan ha med 10 kg utenom vanlig bagasje pga medisiner :overrasket: Ikke dårlig!

MacBooken blir visst ferdig reparert fredag, så jeg får ta en tur innover lørdag, tør ikke ta sjansen på at de skal sende den. Kanskje den kommer hit for seint??

Gleder meg til å bruke den og iPod'en der nede. Kanskje jeg kan få ut de bøkene som surrer rundt i hodet mitt?

Har også tenkt å kjøpe meg en symaskin og lage barnetøy i vinter. Kan jo selge det på loppetorg el.l til sommeren.

Får nok å gjøre tenker jeg. Dere skulle se hva som gjør bagasjen tung: X-antall bøker :sjarmor: Jeg er hekta på bøker, både på norsk, svensk, dansk og engelsk! Ikke så rart siden jeg i 2 tidligere liv har jobbet på biblioteker :ler:

Skal prøve å stikke innom her igjen før jeg drar.

flower :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig at folk vil møte meg før jeg drar, men det blir litt dyrt siden de fleste vil møtes på kafè :sjenert:

Lillesky treffer jeg antagelig der nede, er det andre som skal nedover så er det jo bare å sende en pm eller skrive det her så kanskje vi kan møtes?

Men på GC er det ikke så dyrt! :sjarmor: Tror du det er billigere å spise lunsj på kafé på GC enn å lage mat hjemme i leiligheten? :klø: Vi har svømmebasseng, men jeg tviler på at det er oppvarmet, så da blir det ingen bading der...

Vi har internett i leiligheten så jeg kan sende deg pm! Sees på GC!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, Bettie :klem:

Nå er pakkingen snart ferdig, både det jeg skal ha med nedover og det som skal i boden jeg har leid. Har vært kjempestressende siste tiden, alle planene mine skar seg, så jeg trodde nesten ikke jeg skulle bli ferdig,- men det har vært hyggelige aktiviteter,da :)

Var kjempeheldig og fikk med meg basketkamp med nevøen min i går!!!! Det var en litt spesiell kamp. Han har flyttet over fra hjemmelaget til Sandvika for å slippe bussturer til trening i uka, og i går spilte de mot det "gamle" laget hans ;) Jeg ropte og skrek så jeg har nesten ikke stemme igjen ( var forkjøla på forhånd også, gjør det jo ikke bedre), noen jenter fra hjemmelaget snudde seg og lurte på hvem den gale dama som heia på gjestene var :sjarmor: Men nevøen min og laget vant med 20 poeng!!!!!!

Ser jo ut til at han skal til Las Palmas i ovember og spille mot et spansk lagt, da får tanta ropt og skreket litt mer......

Har som jeg skrev blitt forkjøla :sur: Gleder meg derfor ikke til flyturen, men skal kjøpe nesespray i dag så da går det vel. Det er rundt 30 grader der nede nå, så jeg holder meg nok i skyggen til jeg er litt bedre.

Gleder meg vilt nå!! Har sendt nedover en eske med posten. Smart! Den kosta 249,- og jeg kunne ha opp til 10 kg i den. Så da sendte jeg noen bøker og klær. Siden jeg skal ha med endel medisiner (til 7 måneder) får jeg også ha med 10 kg ekstra på flyet!!!! Så jeg har ganske mange bøker nedover denne vinteren. Deilig!

I tillegg til lesing, meditasjon, gåing og besøke kjente, har jeg tenkt å kjøpe en symaskin så jeg kan sy barneklær som jeg kan selge på torget når jeg kommer oppover igjen + t jeg har tenkt å hekle endel. Både barnetopper, løpere og grytekluter. Ser ut til at jeg får det travelt! Har med et par broderier jeg vil ha ferdig også :sjenert: Så vi får se i juni hvor mye jeg har rukket......

Dere får ha det godt. Skal prøve å være flinkere til å være inne her i vinter. Har fått et tips om en antenne jeg kan kjøpe så jeg kan snike meg til bredbånd..........

Mange,mange flowerklemmer til dere alle :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I'm back in paradise :sjarmor: (Men ogsaa i den forferdelige spillehallen med alle maskinene som braaker...)

Var veldig spent paa flyturen siden jeg er saa forkjöla, men med nesespray, tyggegummi og örepropper gikk det bra. Men, var helt utkjört da jeg kom til Casa Mama, saa jeg la meg tidlig. Hadde bare sovet ca 2 timer natta för pga hoste + staatt opp kl04.00, saa det var godt aa legge seg.

Tirsdag var det varmt + overskya med litt vind, i gaar blaaste det kraftig og var overskyet. Passet meg bra pga forkjölelsen :sjenert: I dag er det 31 grader og skyfritt. Skal nok overleve det ogsaa,jeg :ler: Blir nok mye i skyggen + ta det med ro til jeg blir bedre,men jeg har jo god tid ;)

Det förste jeg saa paa verandaen var ei lita firfisle, og den holdt meg med selskap hele kvelden :-) Fölte jeg ble önsket velkommen av vennene mine.

Koselig aa bli gjenkjent her ogsaa, i boliganlegget + butikkene. Ikke saa mange vinterturister enda, stille og fredelig,men de kommer nok sigende etterhvert naa.

Kan virke som det har värt en calima(sandstorm med sand fra Sahara) i sommer,det var utrolig skittent baade ute og inne.

Venter med aa gaa til Arguineguin til jeg er litt bedre, gleder meg til aa treffe igjen de paa Healing Hands. Til uka kommer 2 fra hjembyen min, en annen kom med samme fly som meg,- ingen grunn til aa föle seg forlatt...

Haaper alle har det bra! Jeg skal etterhvert ut paa leting etter en antenne saa jeg kan faa inn internett hjemme,- det skal bli deilig!!!!

Flower :klem: til alle

(hehe, en av de jeg fikk sms fra förste kvelden var Mr. Hong :overrasket: Han "hörer" visst til i livet mitt her nede for jeg har ikke hört fra han i hele sommer!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å bli ønsket velkommen av "husdyr" da du kom hjem.

Her er det grått og veldig vått. Håper forkjølelsen din gir seg raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei Bettie! Haaper du har det bra?

Skal si denne förste maaneden ble litt anderledes enn i fjor!

Jeg var jo skikkelig forkjöla da jeg kom ned, da hosten ga seg ble jeg ikke bedre, saa tilslutt gikk jeg til legen her nede. Begynnende lungebetennelse! Bare aa ta det med ro. Saa det gjorde jeg, orket jo ikke saa mye heller....

Men, det tok tid aa bli frisk, for samtidig hadde vi baade Calima og Sirocco! Det er fin sand fra Sahara som blir blaast over hit. Veldig mange sliter da med hodepine, saar hals, öreverk, öyeplager og kjempedaarlig pust.

Men, naa er alt bare bra! Väret har stabilisert seg og helsa er god. Det blir jo faktisk jul i Norge paa meg i aar! Nevöene mine er hos faren og önsket seg besÖk av tante paa julaften, og da maa jeg jo komme....

Skal bo hos en venninne og passe hus og pus den förste uka, og hos ei annen venninne med hus og pus den andre uka! Koselig,da :)

Haaper alle har det bra. Ser jo ut som en daarlig vinter hittil i aar, men snöen kommer nok! Jeg selv haaper jo paa ca 10 cm snö og -5 gr naar jeg kommer....

Klemz, og ta vare paa dere selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Atte du :sjenert: Jeg har glemt å si i fra, men jeg kommer ikke nedover! :(

Pga. min samboers helse (han har problemer med :hjerte: ), så har jeg latt være.

Men pappa er der nede nå og koser seg!

Han har ikke sagt noe om Calima, kanskje han ikke har merket det? :ler: Det må være det verste med GC, spesielt for de med allergi/astma, den Calimaen. Sambo jobber med en som er fra GC, og de flyttet derfra (til Norge! :overrasket: ) pga. Calimaen.

Stooooooooooooor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...