Gå til innhold

flowers filosofiske hjørne


flowerpower

Anbefalte innlegg

Hei Bettie :klem: Ja, det blir rart aa komme "hjem",men som du sier jeg har jo program!

Ikke bare festivalen og forberedelser der, men jeg skal jo rydde, kaste,selge osv blant alt jeg eier :overrasket: Gruer til den jobben,men det er jo kjempenyttig og,da! Det er alt en trenger til hus + "litt" til + ting helt tilbake fra barndommen og ungdomstida!!! Skal selvfölgelig spare endel, maa jo ha igjen noe av livet mitt, og det faar jeg sikert lov aa ha enten hos broren min eller ei kusine.

Men, jeg skal ogsaa paa Riksen og höre ang operasjon,- det blir kjempespennende aa höre om de vil operere en "gammel" dame som meg......

Har endel annet program ogsaa, og saa skal jeg til Tallinn :hoppe: Broren min og kjäresten gifter seg endelig, alle papirer er i orden, og 7.april er den store dagen :bryllup: Jeg faar jo ikke värt i vielsen, men festen i Tallinn er etter at jeg har kommet oppover!! Gleder meg, det er jo en spennende by!

Naa skal jeg spise lunsj paa en restaurant som heter Heksa, det blir sikkert bra. Den ligger ved stranda her i Patalavaca hvor jeg bor.

Ha en fin dag alle sammen, naa tiner snöen har jeg hört,- akkurat som jeg har bestilt :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men, trenger du å ta vare på så mye da? Jeg tenker på "gamle" ting som du ikke bruker eller ser på. Hvorfor skal du lagre det? Er litt kritisk nå jeg. ;)

Pøh, gammel dame, du liksom. Alder er jo bare et tall! Hege har jo vært på riksen og blitt operert hun og.

Heksa? :klø: Ligger den helt der nede ved stranda hvor det ligger flere restauranter på rad?

Kos deg masse! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Hege har jo vært på riksen og blitt operert hun og.

Men hun ble jo operert på den andre siden av kroppen hun da :ler:

Krysser fingrene for ryggoperasjon og håper du får en fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Naa har jeg värt paa Taster Day paa Healing Hands :danse:

Först var jeg paa BreathWork med alan Dolan , hvor vi ble kjent med en egen maate aa puste paa. Ikke til daglig, men for aa oppnaa ting i livet vaart: bli kvitt gammelt gruff, komme ut av avhengighet (sjokolade...), faa ro i kroppen++++

Da vi hadde holdt paa föltes hendene mine som kjempedigre!!! Det var saa spennende at det skal jeg gjöre mer av, kanskje ha en time med han ogsaa for aa läre det ordentlig.

Saa hadde jeg massasje med Hot Stones! Anbefales, det er nydelig!

Deretter var jeg hos ei med tarot-kort, men hun var synsk og kunne fortelle mer enn det hun saa i kortene. Og hun ga meg en stor gave med det hun sa ;)

Til slutt var jeg hos ei med Iris-diagnostikk, og jeg bör bruke Himalaya-salt istedetfor vanlig salt! Ingen overraskelse siden jeg har en buddhistmunk som guide+ er opphengt i alt som har med Tibet aa gjöre (noe hun ikke visste).

Ellers er det litt overskyet naa, men det er tydelig at sommeren er her for varmen er helt anderledes enn tidligere i vinter. Deilig........

Heksa ligger i underetasjen paa Doñana i Patalavaca og er en engelsk restaurant, fylt av hekser i alle former og störrelser. God mat og hyggelige eiere.

Vet at alder bare er et tall jeg, Lillesky, og jeg föler meg ikke gammel, men det var noen som mente at kanskje det er en aldersgrense paa denne type operasjon :tristbla: Men, da reiser jeg til Sverige, for jeg har bestemt meg.

Alwa: Jeg holder meg til ryggen, jeg, er det ok eller?? :sjenert:

Nei, naa maa jeg ha meg mat, er kjempesulten etter alt jeg har värt med paa. Spörs om det ikke blir den "vanlige" lunsjen: Hvitlöksbröd + reker i hvitlöksolje....

Klemz til alle sammen

Endret av flowerpower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å ha fått smakebiter av forskjellige ting. Det er jo i din gate det.

Det blir sikkert litt av en oppgave å finne ut hva du skal ta vare på og hva du skal kvitte deg med. Men det går jo an å ta det i etapper. Først kvitte deg med det du er helt sikker på at du ikke vil ta vare på, og lagre resten, for så å gå gjennom resten etter et års tid. Da skulle du være temmelig sikker på at det du sparer er det du ønsker å ta vare på.

Spennende med fest i Talin, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie! Skulle nok gjerne tatt det i etapper (men har vel kanskje gjort det naar jeg har flyttet de siste aarene.....) Naa skal jo broren min bytte laavetak, saa jeg maa antagelig sette igang med en gang jeg kommer oppover :overrasket: Siden jeg er mer bundet til ting enn mennesker, er dette en jobb jeg gruer meg til. Har jobbet veldig med meg selv denne vinteren og tror jeg skal klare det bedre naa enn tidligere :sjenert:

Og som Lillesky skrev, saa har jeg tenkt aa beholde det som betyr MEST for meg, men jeg har jo minner knyttet til det meste :tristbla:

Gaar nok bra......

I gaar var jeg paa stranda med et vennepar fra Kongsberg, nydelig! Det er skikkelig varmt her naa (nesten litt for varmt paa natta,men...klager ikke altsaa!), saa det var godt med en dukkert.

Vi var ogsaa paa Freya, en dansk/norsk restaurant ved stranda og hadde lunsj. Jeg spiste gratinerte krabbeklör+ alioli (hvitlöksmajones)+ hvitlöksbröd :sikle: + kald cola light (drikker nemlig ikke alkohol hver dag,da :sjarmor: bare nesten.....og kun til maten)

I dag skal jeg bare slappe av hjemme, sole meg litt og sitte endel i skyggen. Maa vel mate firfislene mine ogsaa,- de elsker camembert og tomater! Blir nok litt lesing og skriving, kanskje litt meditasjon eller pusting ogsaa. Ikke at jeg ikke puster ellers altsaa :sjenert:

I morgen er det marked, skal dit med de samme vennene som skal reise oppover paa onsdag.

:klem: Klemz til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt at du har det varmt og fint nå. Skulle gjerne hatt noen flere varme grader her også.

Hvem skal mate firfislene dine når du reiser nordover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uaaaah, naa er det bare ên uke til jeg reiser oppover......

Saa naa er det vasking av leilighet og selvsagt soling......

I dag har jeg bursdag, saa jeg har tenkt meg ut og spise :gratulerer:

I morgen skal jeg ha innlegg om Atlantis paa en diskusjonsgruppe!!! Spennende!

Haaper dere alle hadde en fin paaske?? Her var det godt i hvert fall.....

Klemz til alle, Alwa, Bettie og saa Seroxata til og med :overrasket::klem:

Regner med at jeg kan väre litt mer regelmessig her inne naar jeg kommer oppover, har jo tenkt aa kjöpe laptop ogsaa og da blir alt saa meget bedre ;)

:klem::klem::klem::klem: fra varmen :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bursdag: - gratulerer så masse med dagen.

.. og akkurat nå er ikke Norge så ille heller - solen skinner - og blåveisen blomstrer ... selv om vi nok har det en smule kjøligere enn du er vant til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuusen takk, LilleBille :klem: Det var litt rart aa feire 'bursdag alene saa langt fra venner og familie for förste gang, men jeg fikk utrolig mange koselige sms'er, et par telefoner + et par mailer ;) Kjöpte inn god mat, vin og röde roser. Klarte faktisk aa slappe av den dagen, ellers driver jeg jo av med aa vaske ned leiligheten.

I gaar hadde jeg innledning om Atlantis i en diskusjonsgruppe,- kjempegöy! Vi var alle enig i at vi vil ha flere slike grupper her nede. Noen visste mye om Atlantis, andre ikke noe, saa vi var en fin blanding.

Etterpaa var jeg i klesbutikken ved siden av, Chantal, vet du Lillesky? Der er det -70% naa,- farlig!! Men, jeg handlet meg langt skjört + topp til brylluppsfesten for ca 240,- :sjarmor:

Tenk, naa er det bare noen faa dager för jeg reiser oppover. Skal bli koselig aa treffe familie og venner, og dessuten vet jeg jo at jeg drar ned igjen, saa det er ikke saa ille allikevel.

Har mye aa gjöre i Norge i sommer, baade i forhold til helsa (skal jo söke om operasjon av ryggen), en tante som er blitt daarlig i Oslo, venner som skal besökes i Oslo, ryggtreff, brylluppsfest i Tallinn++++ Saa snart er jeg vel her nede, tenker jeg :sjarmor:

Ha en fin dag alle sammen, naa maa jeg hjem og vaske litt........ Vel, blir nok litt soling ogsaa maa jo faa med meg mest mulig naa paa slutten.

:klem: til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UÄH, bare 2 dager igjen :overrasket:

Er ganske gaaen naa, pga nedvasking av leilighet og pakking + utrolig mange tanker i hodet samtidig :sjenert:

Heldigvis skal jeg ha en healing i dag, saa da faar jeg nok litt mer energi, tenker jeg. Dessuten skulle apoteket se om de fikk tak i tabletter som ligner mer de jeg bruker hjemme (noe de ikke har tilbudt seg tidligere!!), haaper de hjelper like godt som de jeg ellers bruker!

Reiser herfra onsdag kl 13.15, maa en liten svipp om Göteborg men slipper visst aa bytte fly! Er paa Gardermoen 21.05 og blir heldigvis hentet av en snill venninne! Saa da slipper jeg all bagasjen paa 2 busser, og blir kjört helt til döra :sjenert:

Torsdag skal jeg treffe broder'n, fruen og minstenevöen min,- litt gaveutdeling og klemmer.... Litt forsinket 'bursdagsfeiring ogsaa kan hende?'

Til helga er det alternativmesse paa Kongsberg, saa dit maa jeg selvsagt, men jeg har sagt fra meg aa ha miniforedrag om Atlantis,- har for mye som skjer i hodet akkurat naa. Dessuten har overgangsalderen gaatt inn i en ny fase, naa har jeg ikke bare hetetokter (som var om dagen og ok) naa har jeg faatt svettetokter paa natta!!!!! Saa det blir litt daarlig med sövn,ja :tristbla: Har begynt med noe helsekost,saa jeg haaper det hjelper.

Stooor klem til alle, antagelig siste fra varmen i denne omgang :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chrizzy

Hei :)

Tvi tvi med operasjon! Hvor lenge blir du i Norge i sommer? Høres herlig ut å være der, å være deg :):):)

Var på alternativmessa her jeg bor for en tid siden. Var med på masse rart, kjempe koselig var det. Ungene hører på hits for kids og rydder rommet, de har holdt på med det i tre dager nå :forvirret::ler:

Her jobber jeg bare med eksamene, steller med plantene mine, lager middag, går tur, har begynt å trene, drikker vin i helgene, planlegger bryllupet, jobber og ikke så mye mere :ler:

Håper du koser deg masse :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow :overrasket: Skjønner at jeg må ta meg en god og lang runde i dagbøkene snart! Skal du gifte deg, chrizzy????? Så koselig :klem:

Rart å være her i Norge, føler meg ikke hjemme,nei. Ikke vært det beste været her etter jeg kom heller,da, men det er i hvert fall bart på veiene.....

Skal prøve å finne meg en hybel for sommeren. Det er koselig å bo hos kusina mi, men jeg savner friheten ved å bo alene. Utrolig mye god mat jeg får her, så jeg kommer vel til å legge på meg tenker jeg.

Skal antagelig til Oslo og levere nøkler i morgen, så da er jeg jo litt alene igjen. I dag skal jeg kjøre nevøen min opp til faren hans, så da får jeg snakket med han også. Traff lillebroren hans på torsdag. Koselig!

Ha en fin 1. mai alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem igjen! :klem:

Nå er det bedre vær, så da er det sikkert litt bedre å være her? Men jeg skjønner at du savner GC! Når er neste tu ned? Blir det samme leilighet?

Du, har du noe peiling på soneterapi? Er det "skummelt"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Lillesky! Mye bedre nå som sola og varmen er her,ja ;) Neste tur nedover? Hvis vi får den tropesommeren de skal ha spådd her, så satser jeg på september/oktober, blir det dårlig vær reiser jeg nok nedover et par uker. Og jeg får leie samme leiligheten :)

Fotsoneterapi er nok ikke farlig, men det kan gjøre innmari vondt :sjenert: Men, det skal jo være en behandling som hjelper mange så det er sikkert verdt å prøve om du tenker på det.

Er nesten utslitt etter at jeg kom tilbake hit :overrasket: Det er noe hver dag!! Kusina mi har stor familie og er veldig sosial, så etter å ha vært alene i 6 måneder er det kjempeslitsomt med alle folkene her i huset. Koselig også, men slitsomt.

Så nå ser jeg meg om etter et sted å bo mens jeg er her, gjerne ved kysten så om noen av dere vet om noe,- så tar jeg gjerne i mot tips!!

I går var jeg først i begravelse til en gammel klasse og barndomsvenninne, masse folk som det jo ofte er når noen unge dør.

På kvelden var jeg på konsert med Silje Nergaard og Live Marie Roggen. Konserten var til inntekt for Kongsberg Jazzhus i Malawi som vi skal bygge sammen med SOS Barnebyer. Datteren til Silje Nergaard,Erle, og venninnene solgte smykker de hadde laget i vinter til inntekt for huset også.

Har vært hos venninnen min på kranio sacral behandling,-vi har begynt et spennende eksperiment,- skal fortelle når jeg vet mer om hva som skjer.

Nei, nå må jeg betale noen regninger og gå ut i sola, så dere får ha det så lenge!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om jeg koser meg nå! Jeg passer hus/pus og bil for ei god venninne mens hun og ungene er i Danmark ;) Huset er ei lita rød stue i skogkanten, det er stille og fredelig, og jeg er alene!!!!!

Tydelig at jeg må finne meg et sted mens jeg er her i landet. Problemet er at det bør være møblert siden jeg skal kvitte meg med så mye,- og da blir det ofte dyrt :tristbla: Men, det dukker nok opp noe,- kommer det som skal komme.

Håper alle har det bra? God helg, fra flower

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte om den konserten. Silje Nergaard er fin.

Litt av en overgang å komme hjem igjen, tenker jeg. Håper du finner et sted for deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...