Gå til innhold

flowers filosofiske hjørne


flowerpower

Anbefalte innlegg

Føler veldig for å komme innom nå for å fortelle at timen hos venninnen min rydda opp i ganske mye forvirrende i hodet mitt :sjenert:

Så, mannebein er greie de,- stakkars de kan jo ikke noe for at de er som de er, og særlig ikke når jeg drar dem inn i noen av dramaene mine :forvirret:

Men, på den annen side er sånne krasj veldig nyttige også,da. Bare synd at det går utover noen.

Sånn som stakkars Lurven: Beklager at jeg stakk som jeg gjorde, du sleit jo sjøl igår så det var dårlig gjort av meg. Sorry :klem:

seroxata: Du er søt,du :ler: Ok,Ok jeg tror deg, så er jeg vel pen,da :klem: Skal si det var godt å lese det du hadde skrevet igår midt oppe i alt det andre.

LilleBallerina: Siden jeg ikke er supermedlem, må du sende meg en mailadr på pm, da vet du. Så kan du få se hvor jeg skal flytte til også :sjarmor:

På spes.ped'en hadde gruppen vår prosjekt om barn på sykehus, og det som er skremmende er at etter 13 år ser det ikke ut til at dere har mer om denne gruppen enn det var vanlig da i utdanningen :overrasket: Jeg ble kjent med ei som tok sykepleierutdanningen og vi lurte på om ikke jeg skulle komme og holde et lite foredrag om temaet. Så viktig som det er burde dere hatt ganske mange timer om det,synes jeg. Selvom det er anderledes nå, er det viktig å forhindre at barn får sånne problemer som jeg har og blir sånn at de ikke stoler på dere i hvitt.

Dette kunne vi nok snakket lenge om tror jeg ;)

:klem: til alle, jeg har det bra nå :rosasmil: Håper helga er bra for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er slitsomt, men bra å få hjelp til å rydde i tankene.

Det er nok mange barn som har vonde opplevelser fra sykehus, og også opplevelser de ikke burde hatt. Det er nok et forsømt tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg.. vi har diskutert det fram og tilbake med lærerne, og de mener hardnakket at vi ikke trenger mer enn den pedagogikken vi allerede har i pensum. Tull og tøys :frustrert: Samtidig har vi ingenting om fysiske og psykiske utviklingshemmede, akkurat som de aldri blir syk og kommer på sykehus. Vi aner ingenting om ulike syndromer annet enn det vi leser oss til på egen hånd eller kan fra før av.. Det er rystende :overrasket: Men igjen, ingenting overrasker meg med spl.utdanningen.. Latterlige greier.. :roll:

Jeg håper virkelig at jeg kan bidra til at barn kan føle seg trygg, både med og uten foreldrene til stede (og det tør jeg si at jeg prøver så godt jeg kan med) Men det er så vanskelig når den eneste pediatrien vi har er sykdomsrettet..

Som du sier, dette temaet kunne i brukt år og dag på å snakke om.. :klem:

Sendt deg en PM :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin dag idag! Kjempeflott høstvær :smile:

Var inne det meste av dagen, siden jeg nesten var verre av forkjølelsen idag enn de siste dagene :tristbla:

I ettermiddag var jeg til middag hos broren min og eldste nevøen, og fikk endelig hilse ordentlig på henne som skal bli svigerinnen min til våren! Kjempekoselig dame fra Estland. Så i flere timer nå har alt foregått på engelsk,- greit å trene til flyttingen :sjenert:

Så nå har jeg fått min første julegave :sjarmor: Ikke dårlig det,vel? Og det aller beste: Jeg fikk lov å åpne den nå!!

Jeg holder på å ordne julegaver selv også nå, greit å kunne lagre dem her i stedenfor å sende dem fra Gran Canaria!

I dag er det akkurat 1 måned til jeg reiser :hoppe::hakeslepp::briller2:

Hei Bettie! Jeg vet om mange som har problemer etter å ha ligget på sykehus. Da jeg var på Modum Bad (1988), var vi 4 stykker i en gruppe på 7 som sleit pga opphold på sykehus som barn. Nå var jo vi voksne og mye er endret siden da,- da fikk jo mange ikke en gang lov til å besøke barna sine fordi de gråt så fælt etterpå :overrasket:

Veldig greit å få hjelp til å rydde i tankene. Jeg har gått til psykolog siden 1988 :overrasket: , men nå har jeg sluttet og begynt hos venninnen min istedet. Fint med litt annen innfallsvinkel.

:klem: Håper du har hatt en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel det jeg fryktet, at det ikke er noe særlig i utdanningen nå heller! Synd, for det gjør både at ungene blir fortere friske og at de får mindre problemer seinere i livet. De fleste får sikkert ikke problemer, men det er jo viktig å forhindre at noen får det i det hele tatt. Som jeg skrev til Bettie, da jeg var på Modum Bad var vi 4 av 7 i en gruppe som hadde problemer pga sykehusopphold som barn.

Dette er en av de tingene som jeg brenner for,men det er vanskelig materie å jobbe med.

Men, som du sier : det er vel bare folk som ikke feiler noe fra før (fysisk/psykisk funksjonshemninger) eller er voksne som blir syke,da :sjenert:

Klemz, koselig å "snakke" med deg nå :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selv opplevd å bli "forlatt" på sykehuset som barn fordi sykepleiere/leger mente at jeg ville bli fortere frisk uten "stress og mas" fra mamma og pappa.. Trenger jeg å si mer.. :overrasket: Heldigvis trosset mamma og pappa dette ganske kraftig, og det fikk ganske store konsekvenser for avdelingen det gjaldt.

Jeg er lei meg for at du har et så negativt forhold til sykehus og "oss i hvitt", men jeg forstår det kjempe godt. Heldigvis har helsevesenet kommer litt lengre, men enda er det en kjempe lang vei å gå. Feks når det kommer til kunnskap innenfor helsevesenet.

Av og til angrer jeg på den beslutningen om yrke jeg har valg, men til syvende og sist ønsker jeg å gjøre en forskjell. Prøve å bryte kjettingen av gamle regler og "bilder" på hva som er rett og galt. Noen må iallefall prøve, så jeg skal iallefall gi det et forsøk, eller flere.

Det skulle vært flere som deg.. Det kan jeg si med sikkert.. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW! Nå har jeg blitt blogger :hoppe:

Har ikke peiling på hvordan dette vil funke, men jeg har lagt inn det første innlegget. Klarer ikke få fram bildet jeg vil ha på toppen enda, men det kommer nok.

Nå er jeg trøtt, så jeg får fortsette i morgen.

Jeg tror dette er adressen min: http://maisen05.blogs.no

Får se hva som finnes av morsomheter der etterhvert.

Klemz, glad i dere alle :klem: (Og Lurven du trenger da ikke liste deg ut vel :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er da nydelig også,da :klem: Den er helt på øvingsstadiet enda :sjenert: Klarer ikke en gang få inn bilder der enda, men det kommer, det kommer.....

Håper du har det bra? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Escada¤

Jaggu godt at helsevesenet har forandret seg i forhold til barn.. Har ik så veldig ofte barn på min avdeling men de vi har hatt får alltids enerom og mammen el papaen får seng til å sove på samme rom å sånn..

Hørtes fælt ut og oppleve d å væra isolert fra familien når en er så liten... kan ikkje forstå at d noen gang var lov! :overrasket: Må jo ta hensyn til barna og familien liksom... Bra at d er bestemt lover om at alle under 18 har rett til å ha en forelder hos seg om natta også.. :roll:

Håper ellers at du har en fin mandag.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er bra ting har endret seg, ¤Escada¤ :overrasket: Noen av de jeg snakket med ble til og med bundet til senga om de ville følge etter foreldrene :sinna:

Og vi ble sendt rundt som pakkepost uten noen særlig forklaringer.

Hvis dere leser tråden "Er det noen med scoliose her inne?" så vil dere se noe av det vi opplevde.

Men, vi "hevnet" oss også da, både LilleBille og jeg har vært med på å slippe pappkrus med vann i hodet på de som gikk på fortauet nedenfor Sophies Minde :sjarmor:

:klem: til deg, er sikker på at du også er en av de gode sykepleierne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet mye om å være barn på sykehus - fra den tiden da barns gråt forstyrret behandlingen og foreldre ble oppfordret til å ikke komme på besøk. Det har tatt lang tid å rydde i den delen av livet mitt.

En måned til du drar - det er ikke lenge til det, da. Misunner deg ikke i det heletatt.

Stilig med blogg, da. Var innom å tittet. Kommer nok på besøk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det tror jeg på- at du ikke er misunnelig :sjarmor: Tror ikke det er noen andre som er det heller.......

Så du hører til gjengen fra sykehuset du også :klem: Ja, vi er ganske mange som sliter!

Er jo helt i starten på bloggen,da, men jeg begynte igår og synes jeg finner ganske fort ut av ting. Har hivd meg over et par bloggere som har ting jeg vil ha også da.

Kan jo bli ok når jeg er nedover tror jeg.

Håper du har det bra? Ingen sinte menn på jobb enda??

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

wææææ, har du blitt blogger? jeg er så dårlig til å holde meg oppdatert i de, blir forvirra, hehe.. men skal få lagt deg til vet du ;)

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...