Gå til innhold

flowers filosofiske hjørne


flowerpower

Anbefalte innlegg

:klem:

God bedring!!

Nå er det ikke lenge til jeg heller reiser nedover (29. november), så snart kan jeg også begynne å telle dager! :hoppe:

Håper alt går greit med pakkinga!

Når du kommer deg nedover skal du slippe unna all forkjølelse! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du

Leste at du hadde fått tak i gode pakkeesker. Det er lettere å pakke når den biten er klar.

Håper forkjølelsen gir seg snart slik at du kommer i form igjen. God bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeeeeiiiiiii, så godt at du er tilbake :klem: men dumt at formen er så dårlig enda. Har savna deg masse jeg :smilbla:

Når er det du drar egentlig? Jeg skal jo til snuppen på fredag og blir borte en god stund, kanskje uten internetforbindelse.

Men i tilfelle fulle fall så sier jeg noen ord om "bortgangen" din nå og håper hvertfall du får det utrolig fint der nede. At du klarer å slappe godt av og får oppleve masse nye ting som du kan fortelle oss om på KG etterpå.

Også må du hilse Lillesky ;)

Sånn, da var det gjort :smilbla:

Håper formen din er mye bedre til i morgen. Har hvertfall sendt deg masse varme tanker, og bilder også ;)

:klem:

Endret av ~Alwa~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere :klem:

Koselig å være mer inne her igjen, det er ikke det samme å "bare" lese i dagbøkene. Allright å kunne skrive litt også. Eneste jeg har hatt kontakt med har faktisk vært Lurven,- på msn. Kjempekoselig det da :sjenert:

LilleBallerina: :klem: til deg også. Er så godt å se at praksisen går bra. Er ganske spesiell arbeidssituasjon, husker det fra min egen praksis da jeg gikk på lærerskolen. Tok igjen seinere ved å bli praksislærer da :sjarmor:

Lillesky: Ja, nå er det ikke lenge til vi treffes :smile: Gleder meg! (nå har jeg sendt bildene fra leiligheten til Alwa også. Så hun kan bli litt misunnelig på oss :sjarmor: ) Klart jeg blir frisk der nede! Rødvin er bra mot baselusker har jeg hørt :ler: Jeg pleier aldri å være forkjøla, men hun jeg går hos med alternativbehandling har jo sagt at jeg skal rense ut mye nå,- og dette er virkelig en utrensing!!!!

Bettie: Det er sant! tror aldri jeg har hatt så flotte esker, enda jeg har flyttet så mye! Og nesten uendelig entall også. Takker alle de eldre for at de må ha bleier akkurat nå :sjarmor:

¤Escada¤: Takk, det går nok framover nå tenker jeg. Regner med at immunforsvaret trenger å ruskes opp i av og til ;)

~Alwa~: Hehe, har du fått bilder nå eller? Litt misunnelig på Lillesky og meg som skal nedover, kanskje :ler:

Reiser jo ikke før 2.november,da. Når kommer du tilbake da?

Og mens jeg er der nede slipper dere nok ikke unna, det er bl.a. en internett-kafè rett ved der jeg skal bo :sjarmor: Og dessuten lurer jeg på å lage meg en egen hjemmeside før jeg drar. Må bare finne ut noen ting først.

Mange :klem: til dere alle!

(hehe lurte meg til å kjøpe ei nydelig veske idag. Har prøvd å finne bilde for å vise dere,men ikke funnet den enda. Funnet firmaet, så kanskje litt seinere...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj, har du vært praksislærer! :sjarmor: Vel, da har jeg noen spørsmål. Hva setter du som krav, og har du noen gang strøket, eller vært på nippet til å stryke noen? Det er veldig spesielt å være i en slik læringssituasjon. Man er så sårbar og liten, at det skal ikke så mye til før selvtillitten daler ;)

Godt å se deg her inne igjen.. Elsker dagboken din :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Nei jeg strøyk ikke noen, men det var nok ei jeg burde ha strøket! Det er ikke lett å stryke noen, og dette var første gang jeg var praksislærer :sjenert: Så jeg kan bare håpe at hun fant ut at det ble for tøft for henne.

Men du stryker jo ikke, du får jo skryt både av pleiere og pasienter :klem:

Du har helt rett det er en veldig spesiell situasjon. Husker selv da jeg var i praksis, jeg følte (og det stemte jo også) at alt jeg sa og gjorde eller ikke gjorde ble notert. Første perioden min var tøff for jeg hadde aldri satt mine bein i en barnehage før og ante ikke hva jeg skulle spørre om :overrasket: Jeg fikk da høre at om jeg ikke stilte spørsmål trodde hun ikke jeg var interessert. Gjett om jeg kom fort over det!

Jeg skulle jo egentlig bli førskolelærer for å redde alle barna som måtte ligge på sykehus, tenk om vi to hadde jobbet sammen! Da hadde barna hatt det bra, tenker jeg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snill du ser ut, men samtidig kjempe røff med det røde håret :ler:

Snerten dame du ;)

Det er ikke umulig at jeg bruker det utsiktsbilde til screensaver jeg :sjarmor:

Det så hvertfall nydelig ut der.

God natt :klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødvin er sikkert en ypperlig medisin mot forkjølelse. Om ikke annet så kan det bli morsommere å være forkjølet etter noen glass rød drikke.

Ha en kos kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en idè! Vi kan starte sammen vet du, og slå to fluer i en smekk :klem: Er helt sikkert på at alle foreldrene ville blitt glad om en ballerina og en blomst tok vare på barna deres når de ikke kunne ;)

Jeg tror min kontaktsykepleier har lært en masse mens vi har vært sammen, fordi jeg spør henne ihjel. Da må hun slå opp når hun kommer hjem og oppdatere seg på ting og tang, for så å kunne svare meg :ler: Er ikke enkelt vet du! Jeg tror det må være veldig vanskelig å skal stryke noen. Spesielt når en aldri har vært veileder før.. Man sitter jo på en måte med noens yrkessjebne i sine hender.. Skumle greier :overrasket: Håper jeg slipper det, men må jeg, så må jeg. Vil ikke at noen som ikke duger til pleie skal få lov til å drive på med mennesker.

Herlige menneske :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper formen din er bedre nå og at helga blir av ypperste kvalitet ;) I morgen drar jeg norover. Ikke er det spesielt varmt der lengre, men jeg skal varme meg på snuppen så det gjør ikke no :sjarmor:

Skal prøve å få lagt inn en hilsen i ny og ne, men er litt usikker på hvordan nettilgangen vil bli. Håper du får det fint fremover hvertfall og nyter høsten for alt den er værdt.

Kos og klem fra litjtuppa :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på dere :klem: Koselig med hilsener, akkurat nå sitter jeg og forbanner alle de mannebein som går på jorda :sinna: Hvorfor skal de være så inn i hampen selvsentrerte og kalde overfor andres problemer og følelser?????

Er utrolig glad for at jeg er enslig for da slipper jeg å ha noe særlig kontakt med dem. Enten det er slekt, gode venner eller nett-kjente så er det akkurat som om de er støpt over samme lest alle sammen,jo!

Var hos frisøren i dag og fikk "fyllt" på med mer rødfarge,- deilig å bli stelt med. Det er dessuten ei jeg kjenner godt som har salongen, så det blir mye prating samtidig. Koselig.

Etterpå var jeg bare en liten tur i noen butikker, men da jeg kom hjem føltes det som om feberen var tilbake :tristbla: Spørs om det blir noe 40-års lag på meg i morgen.......

~Alwa~: Takk skal du ha, du er nå søt da (både på bildene og det du sier) :klem: I dag var jeg hos frisøren og fikk mer rødfarge i håret igjen,- deilig!

Ja, ikke sant utsikten er bra??? Der kan jeg kose meg med et glass rødvin og se utover Atlanterhavet og solnedgangen :plystre: Nydelige bilder du har også :Nikke: Kos deg hos snuppen,da :kline: Det fortjener dere begge to. Koselig om du stikker innom her allikevel,da!

Bettie: Rødvin skal visst være bra mot forkjølelse, så jeg burde kanskje prøve det. (Nå kan jeg jo bruke det til å "drukne" i også....)

chrizzy: Gårskvelden var bra den, men ikveld er det heller pyton. Sjelden jeg sitter og gråter, men nå gjør jeg det. Har ringt en god venninne og fått støtte i at jeg har gjort noe riktig, men allikevel renner tårene,- men det er vel sånn det er.

LilleBallerina: Klart hun har lært mye av å ha deg der! Det er jo noe av det fine med å ha en sånn jobb, med studenter MÅ en finne ut av ting og da får en frisket opp gamle kunnskaper + lært mye nytt!

Hadde vært fint om vi kunne startet noe, selvom barna kan ha med foreldrene på sykehus nå , så syndes det på mange områder allikevel. Da jeg tok spes.ped var vi en tur på Aker sykehus. Der fikk barna male, bake og drive med alt mulig i senga,- klart de ble raskere friske!!!

Takk for blomst også, det varmet :klem:

¤Escada¤: Takk skal du ha og i like måte!

Takk skal dere ha, alle sammen. Dere fortjener alle de :klem: jeg kan få gitt!

Og i morgen skal jeg ha behandling hos venninnen min med de "rare" behandlingene :ler: Gleder meg, for det jeg gjorde i dag (og som jeg gråter over nå) var å gi meg selv mer plass i verden, og det ba hun meg å gjøre! Så da er vel alt bra da.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er det jeg også sier, er det et godt og positivt miljø rundt pasientene enten det er barn eller voksen, så blir kroppen mer positiv til å bli frisk, og yter bedre. Synd at ikke flere leger etc ser dette, og gjør noe med det. Dog, det er jo tross alt helsenorge vi snakker om.. Hva fungerer egentlig som det skal her? Kan bli frustrert av mindre.. :forvirret:

Du får prøve å slappe av så godt du kan. Er ikke bra å anstrenge kroppen for mye for tidlig. :fy_fy: (her er det sykepleieren kommer inn ;) ) Kos deg i helgen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I love you ;D

hehe.. ikke langt ifra iallefall... hvordan går det med rødhårsberta??

var koselig å endelig få tatt en liten prat på msn! :)

og dere: flower er pen! ;)

nemlig!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...