Gå til innhold

flowers filosofiske hjørne

flowerpower

Anbefalte innlegg

Hehe,da maa vi vel ha baade barnehjem OG dyrepensjonat,da vel :sjarmor:

Hadde värt en fin ting det, men jeg maa nok vinne i lotto för jeg kan gjöre noe saant :sjenert:

Men, naar den dagen kommer saa kan vi jo ha en ordning med at alle fra KG kan komme og väre praktikanter. Hadde ikke det värt koselig,eller??

Hun som kanaliserte er engelsk, akkurat som de som driver Healing Hands. Kjempekoselige mennesker, og et nydelig senter.

Gaar det bedre med hodet ditt,Alwa? Hjelper nok etterhvert, men det er jo en töff behandling du har värt i gjennom, saa det tar nok tid.

Kan vel ikke si at tiden etter en ryggoperasjon höres särlig allright ut heller, men om legene sier jeg vil ha utbytte av det saa kan jeg jo ikke la väre. De 2 förste maanedene er visst et lite helvete, og saa maa jeg ha korsett i 6 maaneder etterpaa :tristbla: Men, men maa man saa maa man........

Haaper alle har det bra der i nord, fikk telefon fra broren min i gaar. Der er det Kongsberg-marken naa (obs" den er eldre enn den de har paa Röraas, altsaa!) og paa tirsdag var det -15, i gaar +3 :overrasket: Typisk markensvär egentlig, men er jo litt stusselig at det vingler saa mye.

:klem: til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barnehjem og dyrepensjonat - det kan bli livlig, det.

Det kan jo bli spennende å se hva som kan komme ut av kanaliseringen når du skal jobbe på egen hånd.

Når vet du noe om en eventuell operasjon av ryggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW :overrasket: I natt har vi hatt storm igjen!!! Kl.24 maatte jeg staa opp og tömme verandaen for alt lösöre og ta opp plast"vinduet". I dag er igjen noen av plantene "frosset" og det er de mest fantastiske bölger !

Jeg har värt paa den lille stranda som er synlig i et par timer naa, tatt masse bölge bilder og bare suget inn den kraftige energien som blir da. + faatt noen saltdusjer :ler:

Jeg hater de kraftige vindene (og det kan väre med paa at jeg ikke vil flytte hit :tristbla: ), men jeg elsker de flotte bölgene som blir etterpaa. Ikke enkelt!

Hei Bettie: Ja, det blir spennende aa se hva som skjer. Blant annet er jeg veldig nysgjerrig i forhold til HK, virket som det var han som dukket opp med de foreldrelöse barna nemlig :sjenert:

Ang operasjon, saa sender legen min henvisning til Riksen mens jeg er her saa det ikke blir saa lang ventetid paa time. Saa skal de sjekke ut om jeg kan ha utbytte, og om de mener det sier jeg ja takk. Og saa er det vel ny ventetid antagelig. Men, jeg haaper de sier at jeg vil ha utbytte av det. Det vil gjöre aarene i alderdommen mye enklñere antagelig. Og jeg bör jo gjöre det för jeg blir for gammel.

Haaper du har det bra? Gleder meg til aa komme til Norge, faa meg laptop og kunne surfe og besöke dagbökene deres ogsaa som i höst.

Stormfull :klem: til alle, fra en Flower som akkurat naa smaker deilig salt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende for deg å høre hva legene sier om baksiden din, da.

Akkurat nå tror jeg du har bedre av en sydlig storm enn av vinter, snø, kalde grader og vind. Du slipper i hvert fall unna to av plagene.

Kos deg videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved 7-tida i gaar morges var jeg lettet over at stormen var over for denne gang, og gikk til det som er igjen av stranda for aa ta bilder av de sväre bölgene. De var utrolig flotte, og det gir en enorm energi aa sitte der i salt spruten og suge inn kraften fra bölgene. Haaper mob og kamera ikke tar skade av saltspruten :sjenert:

Men, mens jeg var paa vei hjem startet det igjen :sur:

Det var bare aa rydde vekk alt löst fra verandaen og sette seg inn.

Paa ettermiddagen begynte jeg aa planlegge en meget fuktig avslutning paa dagen med det jeg hadde av röd og hvitvin :sjarmor: Saann at jeg i hvert fall skulle faa sove i natt!

Men, heldigvis slapp jeg aa slöse med godene for aa faa sove, for ved 21-tida sluttet det :klappe: Og det har holdt seg rolig hittil.

Men, naa er planter frosset igjen, og strandveien er ödelagt paa nytt!

Men, det er som du sier, Bettie: Jeg slipper aa maake, jeg slipper aa skli rundt paa holka og alt det andre. Men, jeg er jo ikke redd naar det er saant snövär som dere har hatt naa :tristbla:

Jeg lurer paa om jeg har opplevd noe med saant vär som gjör at jeg baade er fascinert og redd.

Jeg har endelig begynt aa meditere igjen, og i gaar kom det opp et bilde av mange mennesker i hvite klär som styrtet panisk til baatene sine i redsel. Kanskje det er mitt tidligere liv paa Atlantis som dukker opp og lager kröll for meg?

Du er naa snaal du Alwa ;) jeg skal nok klare meg om humöret holder, men problemet kan bli at jeg synker sammen mer enn det som er vanlig paa grunn av alder, og da faar ikke de indre organene lenger plass :overrasket:

Allerede naa har jo den ene lunga daarlig plass, saa jeg önsker bare aa väre litt i forkant, da skjönner du :sjenert:

Men, saa spörs det da om legen her i Norge vil operere naar jeg er "saa gammel" da......

Ha en fin dag i snöföyka, ikke slit dere helt ut med snömaaking,- den smelter snart allikevel :sjarmor:

:klem: til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt motto er at man skal ikke måke snø - for den smelter jo av seg selv. I år har jeg ikke kunnet leve etter det mottoet, og har måttet finne fram snøskuffa - og bruke den.

Jeg kjenner litt igjen fasinasjonen for uvær. Vi var flere år på Lista og gikk ut mot havet for å se bølgene slå inn over land mens det blåste godt rundt øra. Vi holdt oss på trygg avstand, for det er mektige kreter både i bølger og vind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Hei :)

Håper du har det fint! Når kommer du hjem? Ikke så lenge til nå?

Er herlig å meditere, er evigheter siden jeg til og med prøvde sist. Her har det vært 20 minus i lange tider. Så kom snøen, er ikke sikker på at jeg kommer meg ut døra i morra :ler: Engang snødde vi inne i et hus vi bodde i. Det er helt sant! Min mor måtte ringe kommunen å få de til å komme å mokke oss ut. Læreren min sa da han fikk se meldingsboka "Nei dette tar kaka Chrizzy! Du har bestandig alle verdens unnskyldninger for å komme forsent, men dette.....!!!" :ler:

Men han var nå skikkelig god han lærer`n....

Håper du koser deg masse! Gleder meg til å se deg igjen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei begge to :klem:

Ja, her har vi heldigvis ikke noe snö,nei. Jeg kan se Teide paa Tenerife og der er det snö paa toppen, men det er saa langt unna at det bare er pent aa se paa ;)

Närmer seg visst naa, men har ikke kjöpt billett enda, utsetter lengst mulig. Vil ikke hjem, nemlig...........

Haaper bare snöen er borte til jeg kommer i slutten av april, ellers snur jeg paa Gardermoen, tror jeg.

Skal selvsagt bli koselig aa komme til venner og familie igjen, men jeg har virkelig kost meg her nede, og lurer paa aa flytte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Skal du flytte asså? :overrasket: Da settes det krav til at du får innlagt internett asså ;)

Håper du får en fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Alwa :) Vet jo ikke det enda,da :sjenert: Men, saann det ser ut saa er det en mulighet. Jeg har ikke raad til aa betale leie baade her nede og i Norge, saa et valg ma jeg uansett ta.

Har et "lite" problem med alle tingene mine :tristbla: Er nemlig blant dem som er knyttet til ting, og det er forferdelig!

Ei venninne har foreslaatt "Kaoskontroll"programmet til NrK, skummelt men sikkert god hjelp!

Haaper alt er ok med deg naa? :klem:

Naa er forsommeren her, og vi har deilige 28-30-32 grader hver dag :sjarmor: Nyter kald hvitvin paa verandaen og har faktisk stekt meg paa solsenga litt. Er forsiktig pga kreften jeg hadde, men naar det blir litt i sola og saa litt i skyggen med en bok ++ saa gaar nok det bra.

Har enda ikke begynt aa lete etter flybillett, hm hva kan det skyldes tro???

Finner nok en tenker jeg....

Ha det godt alle sammen, haaper vaaren snart kommer hos dere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo flott at du trives så godt. Jeg håper også for din (og min) del at snøen er borte når du kommer hjem i slutten av april. Dine varme grader lyder mye mer forlokkende enn den stakkars ene varmegraden som viste seg her i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UÄH!!!! Storm i gaar og natt IGJEN :sur: Kan ikke de gode kreftene der oppe skjönne at jeg blir redd i saant vindvär??

Det pleier visst ikke väre saa ille som det har värt i vinter, saa det er vel til äre for meg,da :sjenert:

Egentlig en fordel at denne vinteren var saann, saa jeg ikke tror det er bare solskinn og eventyr her! Naa vet jeg jo at jeg har lyst til aa bo her paa tross av stormer og vanvittig regnvär ;)

Men, jeg unner dere virkelig at vaaren kommer naa :klem: Faar stadig sms'er naa med meldinger om nydelig "paaskevär", saa flott!!!

Ja, Bettie jeg og haaper baade for min og din (og de andres) skyld at snöen er borte i slutten av april :danse:

Naa har jeg värt hos den tyske bakeren og handlet 6-kornbröd + 2 grove rundstykker. Det er nam nam..... Skal naa til Spar og kjöpe röd og hvit vin (1.75 € pr flaske :sjarmor: ) + grönnsaker, frukt, godt paalegg og dagens Dagblad.

Ha en fin dag alle sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann! Regner med aa reise oppover i slutten av april, har saa vidt begynt aa kikke etter billett. Haaper paa en billig en selvsagt :sjarmor:

Akkurat naa kommer jeg fra stranda. Har truffet noen fra Kongsberg og vi har hatt en fin dag. De sier det er 20 gr i vannet og det var mellom 28-30 i lufta saa jeg klager ikke :ler: Pleier ikke ta turen ned til stranda, men naar jeg har selskap der saa gaar det jo an. Blir en kald dusj naar jeg kommer hjem, de reparerer anlegget saa det finnes ikke varmt vann...... Men, det gaar nok.

Haaper dere alle har det bra og at vaaren närmer seg? Jeg har prövd aa sende svalene oppover, men ser av og til at de er her enda.

Naa har jeg 4-5 firfisler rundt leiligheten ;) De er saa söte!! 2 er smaa, en er medium og en er litt störrelse paa. Den "store" har jeg funnet ut er glad i ost, saa den faar litt hver dag naa. Resultatet er at han ikke er saa innmari redd som han var, men tör faktisk aa se paa meg en stund för han forsvinner inn i hula si. Vi har funnet ut at det er en han og at den medium er kona. akkurat naa skifter de visst hud ogsaa, saa de ser ganske fillete ut.

Har saa smaatt begynt nedtelling, og er glad jeg har bestemt meg for aa flytte hit! Faar ogsaa lov aa leie samme leiligheten, heldigvis!

:klem: til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har bestemt deg for å flytte sydover. Det er nok et bedre klima for kroppen din enn vi har her i nord. Så fint at du får leie samme leilighet.

Men litt trekkfugl blir du vel - noen sommerferier i nordlige strøk?

Ønsker deg en riktig god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann Bettie! Jada, jeg blir nok trekkfugl :ler: maa jo oppover aa väre funksjonär paa jazzfestivalen,vet du :sjarmor: Har värt det siden 1992 saa jeg har det i blodet og klarer nok ikke la väre enda.

I dag har jeg for förste gang bestilt flybillett paa nett :overrasket: Skummelt!! Jeg tror som regel saa daarlig om meg selv at jeg er sikker paa at jeg har gjort noe galt..... Faar bare krysse fingre og bein. Saa naa har jeg dato for hjemreise- 26.april. Maa om Göteborg, men jeg slipper visst aa gaa ut av flyet saa da er det jo greit.

Dere skulle se kjäledyret mitt naa! Det er jo endel firfisler/salamandere eller hva de kalles rundt der jeg bor, de fleste smaa men en er det litt mer störrelse paa. Denne "store" er glad i ost har jeg funnet ut ;) Og i dag i en butikk fikk jeg greie paa at de elsker tomater ogsaa. De er saa söte men kjemperedde, og ikke farlige i det hele tatt.

I gaar hadde vi 33,1 grader og det er nok noe av det samme i dag :sjarmor: deilig!!!

Skjönner at vi er paa nyhetene over alt naa. Det er virkelig tragisk det som skjer med alle de illegale flyktningene som kommer hit og haaper paa et bedre liv :tristbla: Jeg har ikke sett dem (heldigvis), men det gaar hele tida fly og baater fra Guardia civile her og holder utkikk.

Haaper alle har det bra??? Og at vaaren snart kan komme til dere :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :hoppe:

Så du kommer hjem snart. Får håpe snøen forsvinner innen den tid, og du får vår. :)

Akkurat nå ligger snøen fortsatt tykt, det regner og veiene er ganske ille (underkjølt regn). Men de sa på radioen at det er tåke og regn, og at det fjerner snøen! :)

Har ikke hørt så mye om de illegale flyktningene, jeg får gå inn på Canariposten og lese litt. De kommer vel gjerne inn på land på natta?

Har du lært deg noe spansk forresten?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lillesky!

Har du ikke hørt om flyktningene :overrasket: Forsiden paa LørdagsDagblad stod det om at døde flyktninger flyter inn på strendene her nede! Og media over hele verden er visst opptatt av saken. Forferdelige greier i hvert fall.

Regner??? Du skulle se alle sms'ene jeg får fra Kongsberg i dag,- der snør det nemlig!!!

Håper det meste er borte når jeg kommer, ellers drar jeg ned i gjen ;)

Har nok bare lært meg noen småord på spansk, men siden jeg har planer om å flytte ned her, så skal jeg selvsagt lære med språket. Er jo litt moro å kunne gjøre seg forstått. Dessuten sier vi jo så mye om at flyktninger o.a skal lære seg norsk når de kommer hit,så....

Har visst handla litt i dag også:Var innom en liten butikk ved havna og kjøpte 2 saronger, 1 til gave og en til gardin på verandaen(må ha litt skygge nå som sola har flyttet seg....)

Kjøpte en liten firfisle med sand inni også.

Og så var jeg innom en optiker for å høre hva nye briller kommer på. WOW, det er jo gratis i forhold til i Norge!!! Fant noen lekre lilla (de som kjenner meg vet at det er fargen min...)

Klemz alle sammen, fra Sjømannskirken (derfor norske bokstaver) hvor jeg har skrevet ut "billetten" min (godt å ha noe på papir :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du jo en avreisedato. Det blir sikkert litt rart å komme hjem igjen, men det er klart - du har jo program for en del av sommeren med jazzfestivalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...