Avianna Skrevet 20. oktober 2020 #321 Del Skrevet 20. oktober 2020 4 timer siden, Ollibolli skrev: Da har vi vært på OUL og alt er veldig bra med den lille jenta vår 🥰 Nå har jeg virkelig begynt å glede meg og føler meg så lettet! Har dere andre begynt å handle inn? Jeg er skikkelig gira på å få kjøpt inn ting nå 😄 gleder meg til å se babytingene i huset og til å gjøre i stand rommet til den lille! Gratulerer! Så bra med fin OUL og at alt er bra med jenta ❤️ Vi har begynt å handle inn etter OUL. Hadde samme følelse, nå kan jeg endelig håpe på at dette går bra 🥰 Har kjøpt 2x Stokke Sleepi Mini (+ Sleepi ekstensjon) senger og 2x Stokke Tripp Trapp stoler fra Finn på veldig gode priser. Liker at man kan bruke de i flere år, og at man kan endre på størrelsen når barna blir større. Har også fått en stor pose med gutte-babyklær fra en veninne, og skal få en pose til fra en annen venn. Tenker jeg må bare handle inn noen små størrelser (str 50/56) og jenteklær da, siden ingen av dem hadde jenter 😆 Har også laget en detaljert liste med andre ting som vi skal kjøpe, siden vi må holde øye på budsjettet. Ser på Bugaboo Donkey som barnevogn, men siden vi ikke har erfaring skal vi til BarnasHus og se på vognene og alt tilbehør og få råd der. Jeg vet ingenting om saker sånn som vognpose, lammeskinn, osv. f.eks.. Skal også kjøpe Aerosleep madrass siden jeg har lest at de kan forebygge krybbedød. Ellers har jeg vippestol, amme-ting, bade-ting, stellematte og tilbehør, bæresele og masse kluter på listen min 😃 Vi trenger ikke bilstol siden vi ikke har bil. Kan være vi skal kjøpe en eller to når vi skal reise til venner, men ikke til å begynne med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ollibolli Skrevet 20. oktober 2020 Forfatter #322 Del Skrevet 20. oktober 2020 31 minutter siden, Hopptimisten skrev: Så fint å høre at alt står bra til☺️ Jeg har begynt å handle inn litt klær til baby nå. Vi har ikke hatt lyst til å handle noe særlig så tidlig fordi vi føler oss så usikre etter å ha vært igjennom tre aborter først! Men tenker det blir storshopping på oss på black friday hvis det kommer noen bra tilbud på nett😁 Særlig de litt dyrere tingene! Også er jeg halvveis i graviditeten da, så føles litt tryggere å handle inn☺️ Takk, ja det er en god følelse å få det bekreftet nok en gang! Da kan selv en hysterisk hønemamma som meg slappe av litt 😂 Så koselig med babyklær! Her arver vi det meste av klær, men har kjøpt noen småting. Det var lurt å vente til Black Friday! Tror vi gjør det samme med de store tingene 😊 ellers saumfarer jeg finn.no etter noen gode bruktkupp 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ollibolli Skrevet 20. oktober 2020 Forfatter #323 Del Skrevet 20. oktober 2020 (endret) 23 timer siden, Avianna skrev: Gratulerer! Så bra med fin OUL og at alt er bra med jenta ❤️ Vi har begynt å handle inn etter OUL. Hadde samme følelse, nå kan jeg endelig håpe på at dette går bra 🥰 Har kjøpt 2x Stokke Sleepi Mini (+ Sleepi ekstensjon) senger og 2x Stokke Tripp Trapp stoler fra Finn på veldig gode priser. Liker at man kan bruke de i flere år, og at man kan endre på størrelsen når barna blir større. Har også fått en stor pose med gutte-babyklær fra en veninne, og skal få en pose til fra en annen venn. Tenker jeg må bare handle inn noen små størrelser (str 50/56) og jenteklær da, siden ingen av dem hadde jenter 😆 Har også laget en detaljert liste med andre ting som vi skal kjøpe, siden vi må holde øye på budsjettet. Ser på Bugaboo Donkey som barnevogn, men siden vi ikke har erfaring skal vi til BarnasHus og se på vognene og alt tilbehør og få råd der. Jeg vet ingenting om saker sånn som vognpose, lammeskinn, osv. f.eks.. Skal også kjøpe Aerosleep madrass siden jeg har lest at de kan forebygge krybbedød. Ellers har jeg vippestol, amme-ting, bade-ting, stellematte og tilbehør, bæresele og masse kluter på listen min 😃 Vi trenger ikke bilstol siden vi ikke har bil. Kan være vi skal kjøpe en eller to når vi skal reise til venner, men ikke til å begynne med. Takk 💕 Ja, det er en herlig følelse 🥰 Jeg har sett på de Stokke sengene selv. De er så fine! Genialt å kjøpe på finn, for det er fryktelig dyrt ellers synes jeg 😊 Vi skal også ha Bugaboo-vogn. Har fått testet Fox 2 en del ganger og liker den så godt 😊 Aerosleepmadrass har jeg også hørt mye godt om 👍 Jeg har handlet inn en del kluter, men tror vi trenger fler. Synes aldri jeg fikk nok med første! Endret 21. oktober 2020 av Ollibolli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fonni Skrevet 21. oktober 2020 #324 Del Skrevet 21. oktober 2020 Heii. Lurte på om jeg kunne melde meg inn? Litt seint ute, men veldig koselig å lese gjennom tråden. Termin 9 mars, gutt 💕 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ollibolli Skrevet 22. oktober 2020 Forfatter #325 Del Skrevet 22. oktober 2020 18 timer siden, Fonni skrev: Heii. Lurte på om jeg kunne melde meg inn? Litt seint ute, men veldig koselig å lese gjennom tråden. Termin 9 mars, gutt 💕 Hei! Velkommen 😄 veldig hyggelig med flere i skravletråden 😊Hvor gammel er du og er det første barnet? Skriver deg inn på listen 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fonni Skrevet 22. oktober 2020 #326 Del Skrevet 22. oktober 2020 8 minutter siden, Ollibolli skrev: Hei! Velkommen 😄 veldig hyggelig med flere i skravletråden 😊Hvor gammel er du og er det første barnet? Skriver deg inn på listen 😊 Tusen takk. 31 og barn nummer 1😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MVN90 Skrevet 26. oktober 2020 #327 Del Skrevet 26. oktober 2020 Da har jeg endelig vært på OUL og føler meg klar for å melde meg inn her jeg også 😊 (smuglest i ukesvis) Vi har fortalt storesøster, venner, jobb og familie om babyen i dag og alle ble like overrasket. Vi venter en lillebror 28.03.2021 så jeg er i uke 18+4 i dag 💙 Vi gleder oss veldig, skikkelig stas med en av hver og utrolig fint å se gleden til storesøster på 4,5 år ❤ Det blir nesten 5 år mellom barna og det føler vi er helt perfekt for oss! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ollibolli Skrevet 26. oktober 2020 Forfatter #328 Del Skrevet 26. oktober 2020 5 timer siden, MVN90 skrev: Da har jeg endelig vært på OUL og føler meg klar for å melde meg inn her jeg også 😊 (smuglest i ukesvis) Vi har fortalt storesøster, venner, jobb og familie om babyen i dag og alle ble like overrasket. Vi venter en lillebror 28.03.2021 så jeg er i uke 18+4 i dag 💙 Vi gleder oss veldig, skikkelig stas med en av hver og utrolig fint å se gleden til storesøster på 4,5 år ❤ Det blir nesten 5 år mellom barna og det føler vi er helt perfekt for oss! Velkommen og gratulerer så mye med en lillebror i magen 🎉💕 Så heldig du er som får en av hver! Hvor gammel er du? Vil du jeg skal skrive deg inn på forsiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MVN90 Skrevet 26. oktober 2020 #329 Del Skrevet 26. oktober 2020 1 time siden, Ollibolli skrev: Velkommen og gratulerer så mye med en lillebror i magen 🎉💕 Så heldig du er som får en av hver! Hvor gammel er du? Vil du jeg skal skrive deg inn på forsiden? Tusen takk, vi synes det er veldig stas med en av hver 😊 Jeg ble 30 år for noen dager siden, og det er veldig hyggelig om du skriver meg inn der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cumberbitch Skrevet 29. oktober 2020 #330 Del Skrevet 29. oktober 2020 (endret) Altså.. Vektøkning. Nå har jeg gått opp 8,5 kg fra startvekt. Og de 4 siste kiloene har komme ila de tre siste ukene. Grafen på preglife kommer jo til å sprenges om ikke dette stopper snart. Hjelp! Er det bare pga mat? Jeg vet jeg spiser litt mer, men jeg er aktiv i form av tur eller styrketrening nesten hver dag. 😳 Edit: vil bare si at jeg ikke er redd for å legge på meg i svangerskapet, bare syns vektøkningen har kommet veeeeeldig brått den siste tida. Hadde det vært 8,5 kilo med jevn oppgang fra start, så hadde det jo vært noe annet. Endret 29. oktober 2020 av Cumberbitch Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Switch Skrevet 29. oktober 2020 #331 Del Skrevet 29. oktober 2020 (endret) @Cumberbitch Ser ut som vi har cirka samme vektøkning.. Jeg spiser ikke så mye mer enn vanlig, og er aktiv og går mye. Husker ikke hvor mye jeg hadde gått opp på samme tid med de to andre, men ut ifra en kalkulator jeg fant link til her på kg så har jeg gått opp mer enn man kanskje skal så langt... Så har i grunnen ikke noe svar på det du spør om, men du er i alle fall ikke alene!😅 Endret 29. oktober 2020 av Switch Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Switch Skrevet 29. oktober 2020 #332 Del Skrevet 29. oktober 2020 Hvis noen ikke har fått tatt influensavaksine og vurderer å ta den, så ta den isåfall nå😬 Var tomt på legesenteret her, så måtte få resept og ta ut på apoteket isteden. Mannen min snakket om at ingen på jobben fikk tilbud om den lenger heller (han jobber på sykehus) fordi det begynner å bli tomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 29. oktober 2020 #333 Del Skrevet 29. oktober 2020 @Cumberbitch det er så utrolig individuelt når folk legger på seg! Så sant ikke lege/jordmor uttrykker bekymring tipper jeg det er best å ikke sammenlikne seg med andre Jeg har f.eks hyperemesis, og er dermed et skikkelig dårlig sammenligningsgrunnlag. Jeg jobber for å begrense vektnedgangen siden jeg var slank i utgangspunktet, og håper å klare å gå netto i pluss sånn når det nærmer seg tredje trimester 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ollibolli Skrevet 29. oktober 2020 Forfatter #334 Del Skrevet 29. oktober 2020 9 timer siden, Cumberbitch skrev: Altså.. Vektøkning. Nå har jeg gått opp 8,5 kg fra startvekt. Og de 4 siste kiloene har komme ila de tre siste ukene. Grafen på preglife kommer jo til å sprenges om ikke dette stopper snart. Hjelp! Er det bare pga mat? Jeg vet jeg spiser litt mer, men jeg er aktiv i form av tur eller styrketrening nesten hver dag. 😳 Edit: vil bare si at jeg ikke er redd for å legge på meg i svangerskapet, bare syns vektøkningen har kommet veeeeeldig brått den siste tida. Hadde det vært 8,5 kilo med jevn oppgang fra start, så hadde det jo vært noe annet. Jeg har hørt at det varierer veldig når man legger på seg i svangerskapet 😊 noen går opp mye i første trimester og noen i andre og tredje. Tviler sterkt på at du går opp kun pga mat, det er jo så mye annet som skjer med økt blodvolum (?), vann i kroppen, baby, morkake, fostervann... Jeg fikk beskjed av jordmor om å gå opp 15-17 kg 😳 synes det var mye, har gått opp 6 kg til nå. Men jeg tenker uansett så er det jo bare en periode og at man er sunn og frisk og baby har det bra er det viktigste 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cumberbitch Skrevet 29. oktober 2020 #335 Del Skrevet 29. oktober 2020 9 timer siden, Switch skrev: @Cumberbitch Ser ut som vi har cirka samme vektøkning.. Jeg spiser ikke så mye mer enn vanlig, og er aktiv og går mye. Husker ikke hvor mye jeg hadde gått opp på samme tid med de to andre, men ut ifra en kalkulator jeg fant link til her på kg så har jeg gått opp mer enn man kanskje skal så langt... Så har i grunnen ikke noe svar på det du spør om, men du er i alle fall ikke alene!😅 5 timer siden, miore skrev: @Cumberbitch det er så utrolig individuelt når folk legger på seg! Så sant ikke lege/jordmor uttrykker bekymring tipper jeg det er best å ikke sammenlikne seg med andre Jeg har f.eks hyperemesis, og er dermed et skikkelig dårlig sammenligningsgrunnlag. Jeg jobber for å begrense vektnedgangen siden jeg var slank i utgangspunktet, og håper å klare å gå netto i pluss sånn når det nærmer seg tredje trimester 😅 1 time siden, Ollibolli skrev: Jeg har hørt at det varierer veldig når man legger på seg i svangerskapet 😊 noen går opp mye i første trimester og noen i andre og tredje. Tviler sterkt på at du går opp kun pga mat, det er jo så mye annet som skjer med økt blodvolum (?), vann i kroppen, baby, morkake, fostervann... Jeg fikk beskjed av jordmor om å gå opp 15-17 kg 😳 synes det var mye, har gått opp 6 kg til nå. Men jeg tenker uansett så er det jo bare en periode og at man er sunn og frisk og baby har det bra er det viktigste 😊 Takk for svar dere! 🤗 Jeg hadde jordmortime i dag, så fikk spurt. Hun ble ikke nevneverdig bekymret, men ba meg følge litt med på kostholdet likevel. Hun syns det ble litt mye om jeg gikk opp over 16 kg 😅 håper jeg slipper det, det blir så tungt for kroppen - selv om det selvfølgelig er viktigst at bebis har det fint. ☺️ @Switch, du som går mye, har du særlig med kynnere mens du går? Jeg er begynt å plages med det, og det skulle heller ikke være noe farlig ifølge jordmor. Men jeg blir jo gal av ubehaget. Liker å gå langt, helst i terreng, men nå kommer jeg ikke så mye mer enn 5 km før jeg blir dritfettelei av magen. Kjenner jeg har så mye mer å gå på formmessig, så dette irriterer meg skikkelig 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MVN90 Skrevet 29. oktober 2020 #336 Del Skrevet 29. oktober 2020 (endret) Jeg har gått opp 4,5 kg til nå (uke 19) og ikke hatt synlig mage før den plutselig fant ut at den skulle tøye og strekke seg i dag 🙈 Tenkte det ikke skulle være like mye tøying og strekking med barn nummer 2 men den gang ei, flere som opplever dette? Jeg slet med selvbilde og vektoppgangen i forrige svangerskap, og kjenner på en viss panikk denne gangen også selv om jeg vet en endring av kropp og vekt må til. Håper jeg ikke blir enda større og tyngre denne gangen. Er det bare jeg som føler på dette, eller er det flere enn meg som synes endringene som skjer med kroppen er litt vanskelige? Ikke plaget med med kynnere, kan fortsatt gå og løpe uten problemer men det kommer vel 😅 Endret 29. oktober 2020 av MVN90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 30. oktober 2020 #337 Del Skrevet 30. oktober 2020 Har dere bestilt gratis eller utvidet gravidforsikring? Bestilte dere isåfall utvidet før eller etter ordinær ultralyd? Vanskelig å bestemme seg for om man bør betale litt ekstra for å få ekstra økonomisk støtte hvis det skulle være noe galt eller skje noe med fosteret! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Switch Skrevet 30. oktober 2020 #338 Del Skrevet 30. oktober 2020 12 timer siden, Cumberbitch skrev: Takk for svar dere! 🤗 Jeg hadde jordmortime i dag, så fikk spurt. Hun ble ikke nevneverdig bekymret, men ba meg følge litt med på kostholdet likevel. Hun syns det ble litt mye om jeg gikk opp over 16 kg 😅 håper jeg slipper det, det blir så tungt for kroppen - selv om det selvfølgelig er viktigst at bebis har det fint. ☺️ @Switch, du som går mye, har du særlig med kynnere mens du går? Jeg er begynt å plages med det, og det skulle heller ikke være noe farlig ifølge jordmor. Men jeg blir jo gal av ubehaget. Liker å gå langt, helst i terreng, men nå kommer jeg ikke så mye mer enn 5 km før jeg blir dritfettelei av magen. Kjenner jeg har så mye mer å gå på formmessig, så dette irriterer meg skikkelig 🙈 Har aldri merket noe særlig til kynnere i det hele tatt egentlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cumberbitch Skrevet 30. oktober 2020 #339 Del Skrevet 30. oktober 2020 11 timer siden, MVN90 skrev: Jeg har gått opp 4,5 kg til nå (uke 19) og ikke hatt synlig mage før den plutselig fant ut at den skulle tøye og strekke seg i dag 🙈 Tenkte det ikke skulle være like mye tøying og strekking med barn nummer 2 men den gang ei, flere som opplever dette? Jeg slet med selvbilde og vektoppgangen i forrige svangerskap, og kjenner på en viss panikk denne gangen også selv om jeg vet en endring av kropp og vekt må til. Håper jeg ikke blir enda større og tyngre denne gangen. Er det bare jeg som føler på dette, eller er det flere enn meg som synes endringene som skjer med kroppen er litt vanskelige? Ikke plaget med med kynnere, kan fortsatt gå og løpe uten problemer men det kommer vel 😅 Det er nesten litt godt å høre at det ikke bare er meg som syns de fysiske endringene er vanskelig. Får lite forståelse for det fra miljøet rundt meg. Jeg har alltid slitt med et par kilo for mye, men gikk ned en del frem mot sommeren mens jeg bygde mye muskler. Fikk en sunn kropp som var rimelig sterk, og klar for fjelltur og sekk. Men så ble jeg gravid, og det er ikke så himla gøy når buksene mine (som var hakket for stor i vår) er blitt trang over hofter og ræv - ikke bare over magen. Hører stadig vekk venninnene mine si at de aldri har følt seg så vel i sin egen kropp som da de var gravide, og jeg kan ikke forstå det litt engang 🙈 Det er bare rosenrødt og "herregud så fantastisk at kroppen min kan bygge et menneske". JA, det er fantastisk. Men det må være rom for å syns det er dritt å legge på seg overalt på kroppen, og kanskje ende opp med en helt annen kroppssammensetning enn før? 😬 Ellers syns jeg du er veldig heldig som kan løpe og gå uten problemer enda! Jeg syns det hjelper om jeg kan gå med hendene på magen som en slags varm støtte, men det er litt vanskelig mellom alle vinterklærne når jeg i tillegg har en hund på ene hånda 😂 1 time siden, Switch skrev: Har aldri merket noe særlig til kynnere i det hele tatt egentlig.. Heldig! Jeg syns selv det var litt tidlig å plages med sånt 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MVN90 Skrevet 30. oktober 2020 #340 Del Skrevet 30. oktober 2020 39 minutter siden, Cumberbitch skrev: Det er nesten litt godt å høre at det ikke bare er meg som syns de fysiske endringene er vanskelig. Får lite forståelse for det fra miljøet rundt meg. Jeg har alltid slitt med et par kilo for mye, men gikk ned en del frem mot sommeren mens jeg bygde mye muskler. Fikk en sunn kropp som var rimelig sterk, og klar for fjelltur og sekk. Men så ble jeg gravid, og det er ikke så himla gøy når buksene mine (som var hakket for stor i vår) er blitt trang over hofter og ræv - ikke bare over magen. Hører stadig vekk venninnene mine si at de aldri har følt seg så vel i sin egen kropp som da de var gravide, og jeg kan ikke forstå det litt engang 🙈 Det er bare rosenrødt og "herregud så fantastisk at kroppen min kan bygge et menneske". JA, det er fantastisk. Men det må være rom for å syns det er dritt å legge på seg overalt på kroppen, og kanskje ende opp med en helt annen kroppssammensetning enn før? 😬 Ellers syns jeg du er veldig heldig som kan løpe og gå uten problemer enda! Jeg syns det hjelper om jeg kan gå med hendene på magen som en slags varm støtte, men det er litt vanskelig mellom alle vinterklærne når jeg i tillegg har en hund på ene hånda 😂 Heldig! Jeg syns selv det var litt tidlig å plages med sånt 🙈 Jeg slet veldig med de kroppslige endringene sist, jeg har alltid vært tynn og trent. Jeg var kjempe heldig med formen sist, var på joggetur i snø med to hunder to dager på overtid. Alle sa jeg måtte være takknemlig for at jeg kunne få barn og var så god form, og det var jeg men jeg gråt når jeg så meg selv i speilet hver dag.. det var det få som forsto for alle andre følte seg så fine.. Jeg gikk opp nesten 18 kg selv om jeg jobbet fullt som sykepleier i tung jobb, trente kondisjon og løping 5 dager i uken, spiste sunt og helrenoverte hus flere timer hver dag til 3 dager før termin (Ja, var i latterlig god fysisk form). Og når jeg gikk opp så mye allikevel, syntes jeg det var vanskelig å akseptere. Denne gangen er jeg enda mer redd fordi man "ofte" blir fortere større og enda større generelt med barn nummer 2 🙈 Hvor vil det ende denne gangen liksom? Først de to siste dagene jeg har fått antydning til mage, men jeg vet den kommer fort de neste 20 ukene. Nei huff det her er selvfølgelig dumme tanker, og jeg virker sikkert utakknemlig og med feil fokus, men er heller ærlig sånn at andre som kanskje føler det her ikke føler seg helt alene 🤰🏼❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå