Gå til innhold

Sanna Sarromaa


Gjest Magritta

Anbefalte innlegg

9 timer siden, baldrian skrev:

Jeg har en gang iblant sendt e-post til journalister som har skrevet ting som er helt vilt - ikke bagateller, men grove feil. Noen ganger får jeg svar også. De skylder alltid på tidspress, men jeg tror nå hva jeg vil om akkurat det. Det er i hvert fall opplagt at mange ikke leser gjennom sakene sine en siste gang før de publiserer. Det tar jo ikke all verdens tid, og det ville trolig redusert antall setninger som ikke henger sammen. 

I så fall, så kan de så dårlig norsk rettskriving i utgangspunktet, at de ikke har tid til å sjekke grunnleggende skriveregler. Og det gjør ikke akkurat saken bedre. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, parmanoia skrev:

I så fall, så kan de så dårlig norsk rettskriving i utgangspunktet, at de ikke har tid til å sjekke grunnleggende skriveregler. Og det gjør ikke akkurat saken bedre. 

Er ikke rettskriving en stor del av journaliststudiet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pipaluk skrev:

Er ikke rettskriving en stor del av journaliststudiet?

Jeg vet ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pipaluk skrev:

Er ikke rettskriving en stor del av journaliststudiet?

Nei, det er det ikke. Journalistikk er nyhetsjakt, ikke skrivekunst.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at hun får spalteplass. Hele greia hennes er jo «Norge er så rart, og Finland er så mye bedre».

Vel, ingen har tvunget deg til å flytte hit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Aricia skrev:

Nei, det er det ikke. Journalistikk er nyhetsjakt, ikke skrivekunst.

Jeg vil nå tro at du får tilbakemeldinger på språket ditt, all den tid man gjør det på fx jusstudiet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Ezio skrev:

Jeg vil nå tro at du får tilbakemeldinger på språket ditt, all den tid man gjør det på fx jusstudiet...

De hadde vel reagert om en som skulle bli journalist hadde store lese og skrivevansker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Pipaluk skrev:

De hadde vel reagert om en som skulle bli journalist hadde store lese og skrivevansker?

Ja, jeg tror jo også det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Pipaluk skrev:

De hadde vel reagert om en som skulle bli journalist hadde store lese og skrivevansker?

Lese- og skrivevansker. 
Hilsen Parmanoia og Sanna Sarromaa 😑

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, parmanoia skrev:

Lese- og skrivevansker. 
Hilsen Parmanoia og Sanna Sarromaa 😑

Ja det håper jeg at de hadde fanget opp om jeg søkte jobb som journalist ;)

Jeg får skylde på at jeg skriver ganske fort på KG.  Gjør ikke korrektur

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pipaluk skrev:

Ja det håper jeg at de hadde fanget opp om jeg søkte jobb som journalist ;)

Jeg får skylde på at jeg skriver ganske fort på KG.  Gjør ikke korrektur

Den er grei! 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kommer med en god del hatutbrudd som passer best i den private dagboken, men som man ikke sier i all offentlighet. Om eks-mannen og hans nye kjæreste: "Men en magesykdom var fint, for det kunne føre til at de fikk utlagt tarm. Og da ville de lukte fælt." 

https://www.nettavisen.no/livsstil/sanna-sarromaa-(39)-ble-forlatt-til-fordel-for-en-annen-kvinne---vi-ble-ikke-enige-om-a-skilles/3423839623.html

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, n_97 skrev:

Hun kommer med en god del hatutbrudd som passer best i den private dagboken, men som man ikke sier i all offentlighet. Om eks-mannen og hans nye kjæreste: "Men en magesykdom var fint, for det kunne føre til at de fikk utlagt tarm. Og da ville de lukte fælt." 

https://www.nettavisen.no/livsstil/sanna-sarromaa-(39)-ble-forlatt-til-fordel-for-en-annen-kvinne---vi-ble-ikke-enige-om-a-skilles/3423839623.html

Underlig at slike "forfattere" ikke blir utsatt for flere søksmål fra ekspartner. Det er og et godt bevis på hvilken dårlig mor hun er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, n_97 skrev:

Hun kommer med en god del hatutbrudd som passer best i den private dagboken, men som man ikke sier i all offentlighet. Om eks-mannen og hans nye kjæreste: "Men en magesykdom var fint, for det kunne føre til at de fikk utlagt tarm. Og da ville de lukte fælt." 

https://www.nettavisen.no/livsstil/sanna-sarromaa-(39)-ble-forlatt-til-fordel-for-en-annen-kvinne---vi-ble-ikke-enige-om-a-skilles/3423839623.html

Jeg kan tolerere mye surt oppgulp fra bitre folk, men dette var forferdelig trist å lese!

Responsen hennes etter å ha fått kritikk fra flere hold for holdningene sine: Krenkorama!

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Ezio skrev:

Underlig at slike "forfattere" ikke blir utsatt for flere søksmål fra ekspartner. Det er og et godt bevis på hvilken dårlig mor hun er...

Det er godt mulig de har saksøkt henne, men at det er noe hun ikke velger å informere offentligheten om. En annen ting er at det kan være greit å skåne barna. Så kanskje de velger å heller la henne sutre en stund og håpe at det går over.

Men enkelte uttalelser er så bak mål at det faller på sin egen urimelighet. Det sier mer om Sanna enn om hennes X

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den samme artikkelen:

"Rundt et og et halvt år etter bruddet, skulle hun hente sin eldste sønn hos faren. Bilen til eksens nye kjæreste sto i gårdsplassen, og Sarromaa reagerte på impuls. Hun skrev hore med leppestift på bilen til eksens nye kjæreste." 

Skal sies at hun angret seg og vasket av, men det sier jo litt om impulskontrollen. Hva om barna så det? Hun sier også at hun ikke angrer. Det er kanskje ikke helt uten grunn at hun ble meldt til barnevernet?

Helt til sist vil jeg si at jeg synes det er leit at hore er et skjellsord. De fleste horer (såklart ikke alle) er i en ekstremt vanskelig situasjon. 

https://www.nettavisen.no/livsstil/sanna-sarromaa-(39)-ble-forlatt-til-fordel-for-en-annen-kvinne---vi-ble-ikke-enige-om-a-skilles/3423839623.html

https://www.oa.no/i-nyhetsbildet/sanna-sarromaa/debatt/morskap-som-moralsk-autoritet-og-hersketeknikk/o/5-35-479771

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, n_97 skrev:

I den samme artikkelen:

"Rundt et og et halvt år etter bruddet, skulle hun hente sin eldste sønn hos faren. Bilen til eksens nye kjæreste sto i gårdsplassen, og Sarromaa reagerte på impuls. Hun skrev hore med leppestift på bilen til eksens nye kjæreste." 

Skal sies at hun angret seg og vasket av, men det sier jo litt om impulskontrollen. Hva om barna så det? Hun sier også at hun ikke angrer. Det er kanskje ikke helt uten grunn at hun ble meldt til barnevernet?

Helt til sist vil jeg si at jeg synes det er leit at hore er et skjellsord. De fleste horer (såklart ikke alle) er i en ekstremt vanskelig situasjon. 

https://www.nettavisen.no/livsstil/sanna-sarromaa-(39)-ble-forlatt-til-fordel-for-en-annen-kvinne---vi-ble-ikke-enige-om-a-skilles/3423839623.html

https://www.oa.no/i-nyhetsbildet/sanna-sarromaa/debatt/morskap-som-moralsk-autoritet-og-hersketeknikk/o/5-35-479771

Jeg lurer på hvor mye slike skriblerier påvirker jobbmulighetene? Hun sliter jo tydeligvis med å få seg fast jobb. Jobbene hun får er langt utenfor Lillehammer.  Kronikker er jo ikke noe de kan bruke mot henne, som svar på at hun ikke fikk jobben, men det er vel ikke ubetydelig heller?  Det kommer frem at hun sliter med veldig stor impulsivitet. At hun har blitt meldt til det berømte BV teller ikke til hennes fordel heller. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille Potet

Sanna er medias klikkhore. 

Vi har fryktelig mange aviser i Norge, som kjemper om de samme annonsekronene. Sanna gir klikk, for hun er så drøy. Og hun har gått alt for langt, for hun har sikkert gjort seg avhengig av lesetall, delinger og tilbakemeldinger, negative og positive. 

Jeg leser henne ikke. Hun er middels flink til å skrive, hun lærer meg ingenting og det meste hun lirer av seg er negativt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er skremmende hvor mange foreldre som ikke forstår hvordan en foreldrekonflikt påvirker barna særdeles negativt. Og her skal barna liksom kunne lese om problemene til mor og far som er brettet ut til offentligheten. Hvem er egentlig en slik historie interessant for?! Håper hun virkelig fikk høre det av barnevernet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Pipaluk said:

Jeg lurer på hvor mye slike skriblerier påvirker jobbmulighetene?

Godt spørsmål. Hvor mange intervjuer hun har vært på vites ei. Hun gir inntrykk av å være ganske spesiell. Kanskje arbeidsgiverne ikke får så godt inntrykk av henne på intervju? Skriveriene hennes kan slå begge veier, at hun er en aktiv skribent og får trykket kronikkene i store aviser teller positivt. Men innholdet er spesielt, til tider. Siden hun sliter sånn veldig med å få jobb til tross at hun er en ganske kjent skribent så kan man lure. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...