erbaremeg Skrevet 16 timer siden #161 Skrevet 16 timer siden fru Alving skrev (Akkurat nå): Sanna bruker mye ironi og mye spissformuleringer når hun setter på plass nordmenn. Jeg synes hun ofte har mye rett og blir aldri fornærmet eller tar det hun sier personlig. For eksempel er jeg 100% enig i at folk bør flytte på seg når de er unge og at små lokale høgskoler ikke tilbyr utviklende nok studiemiljø. Det å være student er noe mer enn å samle noen vekttall i nærheten av oppvekststedet ditt det er å ta del i et stort fagmiljø og møte på ungdommer fra inn og utland. Dette er ting hun har uttalt seg om angående lokaliseringsdebatt. Der er jeg helt enig. Og hun tar ikke helt feil av oss nordmenn. Jeg har aldri blitt såret når hun tok for seg bygda jeg vokste opp i. Gudsforlatt plass eller noe kalte hun det. Og alt anna hun også har skrevet og sagt. Ironien der er at sønnen tok videregående akkurat der den gudsforlatteplassen ligger... Så det er jo litt gøy. Selv er jeg enig i at den plassen passer best sett fra speilet i bilen som hun skrev den gang. Mennå bli såret at det hun sier og skriver....nei, det skjer ikke her. 2
Fossegrimen Skrevet 16 timer siden #162 Skrevet 16 timer siden fru Alving skrev (8 minutter siden): Sanna bruker mye ironi og mye spissformuleringer når hun setter på plass nordmenn. Jeg synes hun ofte har mye rett og blir aldri fornærmet eller tar det hun sier personlig. For eksempel er jeg 100% enig i at folk bør flytte på seg når de er unge og at små lokale høgskoler ikke tilbyr utviklende nok studiemiljø. Det å være student er noe mer enn å samle noen vekttall i nærheten av oppvekststedet ditt det er å ta del i et stort fagmiljø og møte på ungdommer fra inn og utland. Dette er ting hun har uttalt seg om angående lokaliseringsdebatt. Samstundes er der ein skilnad på høgskole og universitet. Formålet med disteiktshøgskolene var å skaffe utdanna arbeidskraft til distrikta. Den jobben greidde dei fint. Men når målet blir å leike universitet, er der jo openbert at det går dårleg. 3
erbaremeg Skrevet 16 timer siden #163 Skrevet 16 timer siden Stonegiant skrev (10 minutter siden): Jeg elsker henne! Er så gøy med folk som liker å provosere med glimt i øyet. Jaaaaaaa,endelig noen som har skjønt. 2
fru Alving Skrevet 16 timer siden #164 Skrevet 16 timer siden Fossegrimen skrev (15 minutter siden): Samstundes er der ein skilnad på høgskole og universitet. Formålet med disteiktshøgskolene var å skaffe utdanna arbeidskraft til distrikta. Den jobben greidde dei fint. Men når målet blir å leike universitet, er der jo openbert at det går dårleg. Men skal ikke alle disse høgskolene bli universitet gjerne? Her jeg bor var det tidligere høgskole, og jammen er det blitt universitet her nå. Og det er jo fint at det drives forskning og at vi har mange ulike fagmiljøer, samtidig så er ikke dette universitetet ledende og blir det nok heller aldri. 1
Lesehest_hage Skrevet 16 timer siden #165 Skrevet 16 timer siden erbaremeg skrev (21 minutter siden): Jaaaaaaa,endelig noen som har skjønt. Jeg har også sansen for henne.😊 3
Fossegrimen Skrevet 16 timer siden #166 Skrevet 16 timer siden fru Alving skrev (5 minutter siden): Men skal ikke alle disse høgskolene bli universitet gjerne? Her jeg bor var det tidligere høgskole, og jammen er det blitt universitet her nå. Og det er jo fint at det drives forskning og at vi har mange ulike fagmiljøer, samtidig så er ikke dette universitetet ledende og blir det nok heller aldri. Jo, det skal dei, og det er ein einaste stor tragedie. 2
Littelulla Skrevet 16 timer siden #167 Skrevet 16 timer siden erbaremeg skrev (53 minutter siden): Folk må jo lese mellom linjene når hun både skrive og sier noe. Det jeg mener er at folk tror hun mener alt hun sier om Norge og nordmenn....men hun gjør ikke det. Hun bruker mye ironi og hun har jo heller ikke feil når det gjelder oss nordmenn. En annen ting. Ikke kall meg "bedreviter" og at dere ikke er på "våres niva"...seriøst det blir for dumt(der går grensen for mobbing). Men les mellom linjene så skjønner du også hva hun faktisk mener. Skjønner ikke at folk faktisk såra av det hun skriver. Det er ironi og kun det Du mener jo at vi som ikke liker henne ikke forstår henne. Da må du nesten forklare bedre. Jeg forstår at hun er ute etter å provosere. Jeg forstår at hun setter ting på spissen. Likevel liker jeg ikke hvordan hun gjør det. Hvorfor skal du undervurdere min evne til å forstå bare fordi jeg er uenig? Det er derfor jeg ba deg forklare for oss som ikke er på deres nivå. Når andre her sier de liker henne, svarer du med at noen "endelig forstår". "Bedreviter" vet jeg ikke hvor du fikk fra. Du sier det er på grensa til mobbing når jeg ber deg forklare for oss som ikke er på deres nivå/har samme forståelse, mens du selv samtidig skal omtale meningsmotstandere som "såret" og at vi "ikke forstår". Det ville jeg tenkt over en ekstra gang. 3 6
Fant80 Skrevet 16 timer siden #168 Skrevet 16 timer siden erbaremeg skrev (1 time siden): Jeg kjenner henne faktisk personlig. Ikke bare som tidligere elev, men også som naboer i flere år i Lillehammer. Så den ble dum. Les mellom linjene på det hun sier og skriver. Hun tar heller ikke feil av oss nordmenn. Snakk om å bli såra av Hvem ble såra sa du? Dette tok du personlig som bare det. Endrer uansett ikke mitt syn på dama. 3 4
Lykkeliten* Skrevet 9 timer siden #169 Skrevet 9 timer siden Hun har verken snert, intellekt eller sjarm. Hvordan hun har blitt en stemme som man liksom skal høre på fatter jeg ikke. Hun fremstår faktisk ganske enkel og wannabe tøff. Pinlig dame. 3 4
Fossegrimen Skrevet 8 timer siden #170 Skrevet 8 timer siden Lykkeliten* skrev (51 minutter siden): Hun har verken snert, intellekt eller sjarm. Hvordan hun har blitt en stemme som man liksom skal høre på fatter jeg ikke. Hun fremstår faktisk ganske enkel og wannabe tøff. Pinlig dame. Korfor seier du at ho ikkje har "intellekt"? Kva veit du om det? Har du lese doktorgradsavhandlinga hennar? Var ho dårleg, eller skriv du berre tomt drit om folk?
Nor Skrevet 8 timer siden #171 Skrevet 8 timer siden Digger henne. Synd for de som ikke skjønner humor og ironi. Et frisk pust, og herlig med folk som ikke tar seg så høytidelig . Anbefaler podcastene til Solveig Kloppen der Sanna forteller om sin barndom. Unner henne alt godt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå