Gå til innhold

Sanna Sarromaa


Gjest Magritta

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Mattie16 skrev:

Jeg er ikke enig i alt Sanna skriver, langt i fra. Men jeg synes hun er tøff som tør å skrive innlegg som garantert blir upopulære, gang på gang. Ikke minst dele om seg selv. Synes hun innimellom har gode poeng. Er selv gift med en utlending og har tilbragt mye tid utenlands hele livet, så må le for meg selv når hun treffer spikeren på hodet om Norge og kulturen her😄

Det bor nok en husfinne i meg også, for jeg tenker mye av de samme tankene. Den store forskjellen er at jeg velger å holde kjeft om 90 prosent av det ( hvis jeg ikke tar det på KG)  Noe av problemet er at hun påtar seg rollen som frittalende, men setter seg i offerrollen med en gang hun blir konfrontert med hva folk tenker.  For alle andre er bare krenka.  Det er jo åpenbart at kvenene ikke ønsker å møte til debatt med henne, hvis hennes konklusjon allerede er at det er et tullespråk. Men det forstår hun ikke.  Hun forstår tilsynelatende heller ikke hvorfor hun  ikke får jobbene hun ønsker seg, selv om hun mener at hun jobber hardere enn de som får jobben. 

https://www.nrk.no/innlandet/her-er-notatet-som-gjorde-at-sarromaa-trakk-seg-1.12404091 Hun er inne i 15 minutter og gir en uttalelse om at en elev med down syndrom og autisme ikke har noe i klassen å gjøre.   Hadde jeg vært i hennes posisjon så hadde jeg gjort flere undersøkelser før jeg skrev notatet. Jeg lurer på om hun mangler impulskontroll og dømmekraft. 

 

 

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, jeg synes det er morsomt med skråblikk på nordmenn, og syns det er underholdene hvor sinna nordmenn blir av kritikk, men Sannoma fikk jeg oppi halsen ganske tidlig. Mest syting over at Norge ikke ikke er Finland. Joda noen poenger har hun iblant, men det er langt mellom de.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir så mye klaging. Det er ikke konstruktivt, det er ikke spesielt morsomt, ei heller løsningsorientert. Det er bare sytete. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun er morsom, jeg. Jeg humrer ofte av ting hun skriver, og ja, jeg kjenner igjen nordmenn i det hun skriver. Jeg tror også at det sunt for oss som folk at noen tør å holde fram speilet. Alt folkeslag har særegenheter som ikke er så sjarmerende, også nordmenn, svensker og finner, og vi trenger at noen pirker litt i det. Når det er sagt marker jeg også en forandring i det hun skriver. Det virker for meg som hun holder på å bli ganske bitter. Jeg kan forstå det med tanke på all motgangen hun har hatt de siste årene, men er det ingen som kan ta en for laget og bli sammen med dama? Hun trenger en kompanjong.

Skilsmisseboka hennes er knallbra. Jeg leste den fra perm til perm selv om jeg ikke har noen planer om å skilles. Den må være nesten terapeutisk for en som går gjennom et vanskelig brudd :) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, youcancallmejune skrev:

Jeg synes hun er morsom, jeg. Jeg humrer ofte av ting hun skriver, og ja, jeg kjenner igjen nordmenn i det hun skriver. Jeg tror også at det sunt for oss som folk at noen tør å holde fram speilet. Alt folkeslag har særegenheter som ikke er så sjarmerende, også nordmenn, svensker og finner, og vi trenger at noen pirker litt i det. Når det er sagt marker jeg også en forandring i det hun skriver. Det virker for meg som hun holder på å bli ganske bitter. Jeg kan forstå det med tanke på all motgangen hun har hatt de siste årene, men er det ingen som kan ta en for laget og bli sammen med dama? Hun trenger en kompanjong.

Skilsmisseboka hennes er knallbra. Jeg leste den fra perm til perm selv om jeg ikke har noen planer om å skilles. Den må være nesten terapeutisk for en som går gjennom et vanskelig brudd :) 

Jeg synes mye av det hun skriver er bra. Skilsmisseboka leste jeg også, selv om jeg ikke er en situasjonen hvor jeg vil bryte opp. 

Men det er ikke alt som egner seg på trykk. Alt får konsekvenser. Det virker det som om hun ikke helt forstår konsekvenser eller sammenhenger. Jeg følger med på Facebook-siden hennes, da hun legger ut mye dårlig språk, som hun ser i norsk aviser. Jeg lærer noe nytt om det norske språket hver gang.

Endret av Pipaluk
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sanna er den værste sytkjærringa! Mannen har finske røtter, han elsker alt hun skriver og deler stadig på Facebook. Jeg klikker! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.10.2020 den 8.15, youcancallmejune skrev:

Jeg synes hun er morsom, jeg. Jeg humrer ofte av ting hun skriver, og ja, jeg kjenner igjen nordmenn i det hun skriver. Jeg tror også at det sunt for oss som folk at noen tør å holde fram speilet. Alt folkeslag har særegenheter som ikke er så sjarmerende, også nordmenn, svensker og finner, og vi trenger at noen pirker litt i det. Når det er sagt marker jeg også en forandring i det hun skriver. Det virker for meg som hun holder på å bli ganske bitter. Jeg kan forstå det med tanke på all motgangen hun har hatt de siste årene, men er det ingen som kan ta en for laget og bli sammen med dama? Hun trenger en kompanjong.

 

Hun skrev en kronikk, en ode til bitterheten. Den synes jeg var interessant.  For hvorfor er bitterhet så skamfullt? Er det en følelse vi absolutt ikke skal vedkjenne oss? Tror vi da har kjørt oss fast, om vi innrømmer at vi er bitre? https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/7KlGeW/en-ode-til-bitterheten

Hun venter jo barn, med eggdonor. Så forhåpentligvis så tar det knekken på bitterheten hennes.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pipaluk skrev:

Hun skrev en kronikk, en ode til bitterheten. Den synes jeg var interessant.  For hvorfor er bitterhet så skamfullt? Er det en følelse vi absolutt ikke skal vedkjenne oss? Tror vi da har kjørt oss fast, om vi innrømmer at vi er bitre? https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/7KlGeW/en-ode-til-bitterheten

Hun venter jo barn, med eggdonor. Så forhåpentligvis så tar det knekken på bitterheten hennes.

 

Jeg for min del tenker vel at et barn ikke bør måtte komme til verden i den hensikt å redde mors humør. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2020 den 19.30, muffins81 skrev:

Sanna er den værste sytkjærringa! Mannen har finske røtter, han elsker alt hun skriver og deler stadig på Facebook. Jeg klikker! 

Er du venn med mannen? 
visste ikke at han også hadde finske røtter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprettballen
3 minutter siden, Pipaluk skrev:

Er du venn med mannen? 
visste ikke at han også hadde finske røtter 

Jeg tolket det som at mannen til @muffins81 har finske røtter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pipaluk skrev:

Er du venn med mannen? 
visste ikke at han også hadde finske røtter 

Tror hun mente sin egen mann

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder kommentarene hennes om dårlig språk er jeg 100 % enig hver gang. Flaut at så mange skriver dårlig, og superflaut (for nordmenn) at personer med et annet morsmål skriver bedre norsk enn mange nordmenn.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.10.2020 den 15.04, Anonymus Notarius skrev:

Når det gjelder kommentarene hennes om dårlig språk er jeg 100 % enig hver gang. Flaut at så mange skriver dårlig, og superflaut (for nordmenn) at personer med et annet morsmål skriver bedre norsk enn mange nordmenn.

Hun legger  ut mange eksempler fra aviser, hvor journalister surrer med eiendomspronomen og lenger/lengre. 

Er det dårlig kunnskap om norsk språk hos journalistene eller først og fremst tidspress?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/28/2020 at 8:32 AM, Sprettballen said:

Jeg tolket det som at mannen til @muffins81 har finske røtter

Viser bare hvor teit det er å skrive mannen når man mener mannen min.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pipaluk skrev:

Hun legger  ut mange eksempler fra aviser, hvor journalister surrer med eiendomspronomen og lenger/lengre. 

Er det dårlig kunnskap om norsk språk hos journalistene eller først og fremst tidspress?

Å nei, hun legger ut langt flere feil enn det. Og det handler nok først og fremst om slurv og dårlig språk enn tidspress. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 20.10.2020 den 15.07, Pipaluk skrev:

Forhåpentligvis finsk tradisjon. Jeg vet ikke om det er lov å hete det i Norge 

Det er ikke forbudt å kalle sitt barn Adolf/Quisling i Norge men tviler på at det er navn som tilfaller mange små gutter hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2020 den 16.44, Hyacinth skrev:

Dette er tidenes sidespor, men Sanna har en sønn til, Rudolf. Så ham på Norge Rundt hvor 15-åringen faktisk har sydd sin egen bunad til konfirmasjonen. Syntes det var så herlig og det gjorde Sanna hakket mer likandes at hun har en så dyktig gutt.

https://www.nrk.no/innlandet/rudolf-sisu-sarromo-_15_-syr-egen-bunad-med-finsk-stoff-til-konfirmasjonen-1.15161327

Fin festdrakt han skal være stolt av å ha laget den selv, men det er ei en bunad

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, T-Rex skrev:

Viser bare hvor teit det er å skrive mannen når man mener mannen min.

jeg burde skjønt at hun ikke viste til Sannas mann, men siden Sanna er opphengt i  eks-mannen og skilsmissen, så satt jeg lurte på om han også leste innleggene hennes. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Pipaluk skrev:

Er det dårlig kunnskap om norsk språk hos journalistene eller først og fremst tidspress?

Jeg har en gang iblant sendt e-post til journalister som har skrevet ting som er helt vilt - ikke bagateller, men grove feil. Noen ganger får jeg svar også. De skylder alltid på tidspress, men jeg tror nå hva jeg vil om akkurat det. Det er i hvert fall opplagt at mange ikke leser gjennom sakene sine en siste gang før de publiserer. Det tar jo ikke all verdens tid, og det ville trolig redusert antall setninger som ikke henger sammen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...