Gå til innhold

37 år,ufrivillig barnløs,finner aldri en god partner å dele livet med

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, miss summers skrev:

Jeg skulle gjerne handlet for deg TS. Men vi bor på forskjellige steder i landet. Jeg har noen ganger bestilt mat via Meny, har de utkjøring der du bor? 

Takk for det, hyggelig av deg. Nei, de har ikke det dessverre. Lurer på om de hadde det på Kiwi under lockdown,men ikke nå tror jeg. Tro meg jeg har sjekka. Jeg har "støtta" Europris.no myyyye siste månedene men de har ikke så mye mat. 

Anonymkode: 1bb8f...613

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har aldri nevnt en eneste plass at alt har vært på stell. Men ja jeg er flau over alt som ikke er det. Det er nitrist. Jeg har kjørt meg i grøfta som mine foreldre har sagt x antall ganger.  Flaut at alt dette kom frem her egentlig men gjort er gjort. Føler meg dum. 

Jeg er veldig sta og derfor har jeg ikke villet tatt i mot hjelp. Men ser jo at jeg ikke har klart det selv. Men å involvere alle instanser er helt feil, å bruke lege/psykolog er jeg og har alltid vært positiv til. Ikke noe psykiatrisk tjeneste og andre ting. 
Forstår mine foreldre at det er tungt for de å stå på sidelinja og observere at ingenting skjer.  Men at de skal involvere alle og alt hjelper i hvertfall ikke, det gir motsatt effekt. 
Og når jeg må si til potensielle fyrer at jeg ikke har bil, jeg leier osv. Føler meg så dum. Det meste burde være på plass i min alder.  Er folk på min alder i bygda her som aldri har jobbet en dag i sitt liv, som har uføretrygd som har flere barn,hus og bil. 

Men alt dette KAN endre seg! Det eneste som faktisk stopper deg er jo din psykiske helse - angsten din. Og du må være sterk nok til å komme over den. Jeg vet du ikke vil inn i psykiatrien som jeg forstår det, men jeg vil likevel anbefale deg å ta kontakt med fastlegen. Få han til å henvise deg til det private. Private psykologtimer. Rimelig sikker på at det fortsatt dekkes med egenandel. Du trenger ikke bli lagt inn på noe psykiatrisk avdeling, du er jo ikke 100% ute av stand til å ta vare på deg selv.. med mindre du nå skal sulte utenfor butikkdøra. 

Få hjelp med den psykiske helsa di på ordentlig, så blir du kvitt angsten. Når angsten er borte kommer humøret og selvtilliten, overskuddet til jobbsøking. Med jobb kommer inntekt. Med inntekt kommer bolig og bil, friheten, selvstendigheten. Du kan få alt dette, men du må nesten ta grep!

Anonymkode: 4a3ad...bc7

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du greier jo ikke å ta tak i det.. Du har ikke mat i skapet, men greier allikevel ikke å gå på butikken. Og vurderer å betale en annen for å handle for deg sånn at du kan unngå butikken og folk, men greier ikke å kontakte ham heller. Dette er jo det motsatte av å ta tak! 

Anonymkode: 30a26...83b

Kan spør han nå i kveld om han vil hjelpe meg i morgen, men er redd han avviser og ja jeg synes det er pinlig med avvisning. Så har jeg kun 500 kr og det rekker ikke veldig langt og han vil nok ha noe betaling om han skal gjøre det. Melk,brød,smør og pålegg, banan og noe middag blir vel 300 kr?!? Lyst på rødvin også men det blir selvsagt nedprioritert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men alt dette KAN endre seg! Det eneste som faktisk stopper deg er jo din psykiske helse - angsten din. Og du må være sterk nok til å komme over den. Jeg vet du ikke vil inn i psykiatrien som jeg forstår det, men jeg vil likevel anbefale deg å ta kontakt med fastlegen. Få han til å henvise deg til det private. Private psykologtimer. Rimelig sikker på at det fortsatt dekkes med egenandel. Du trenger ikke bli lagt inn på noe psykiatrisk avdeling, du er jo ikke 100% ute av stand til å ta vare på deg selv.. med mindre du nå skal sulte utenfor butikkdøra. 

Få hjelp med den psykiske helsa di på ordentlig, så blir du kvitt angsten. Når angsten er borte kommer humøret og selvtilliten, overskuddet til jobbsøking. Med jobb kommer inntekt. Med inntekt kommer bolig og bil, friheten, selvstendigheten. Du kan få alt dette, men du må nesten ta grep!

Dette er feil, men det finner vel TS ut av selv. Psykologer som har avtale om driftstilskudd er det hun må ha, for private koster over 1000 kroner for 45 min. Men det er ofte lang ventetid her. Jeg mener at TS i første omgang må ta kontakt med sosialtjenesten slik at hun får dekket sine primære behov. Deretter få hjelp i psykiatrien. Og det er ikke sånn at det eneste alternativet er innleggelse, herregud. Kontakt det ambulante teamet, TS. Få hjelp nå med en gang. 

Anonymkode: fe0ac...937

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er feil, men det finner vel TS ut av selv. Psykologer som har avtale om driftstilskudd er det hun må ha, for private koster over 1000 kroner for 45 min. Men det er ofte lang ventetid her. Jeg mener at TS i første omgang må ta kontakt med sosialtjenesten slik at hun får dekket sine primære behov. Deretter få hjelp i psykiatrien. Og det er ikke sånn at det eneste alternativet er innleggelse, herregud. Kontakt det ambulante teamet, TS. Få hjelp nå med en gang. 

Ut fra denne tråden virker det som Ts tror det, eller at hun skal bli innviklet dypt inn i psykiatrien og forskjellige instanser. Men som jeg har sagt til TS - det er flere kommuner som har lavterskeltilbud med gratis psykolog. Min forrige kommune hadde hvertfall dette. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du være vennlig å pelle deg ut av tråden min? Nå begynner jeg å bli rimelig lei av hva du skal fortelle meg og andre hva jeg skal gjøre. Ærlig oppriktig talt så skal jeg ikke ha noe ambulerende team. Dessuten så får jeg fire timer i mnd med psykologen for 1000 kr. Altså en hver uke.  Skal da søren meg ikke i noe psykiatri. Nå er det nok!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du være vennlig å pelle deg ut av tråden min? Nå begynner jeg å bli rimelig lei av hva du skal fortelle meg og andre hva jeg skal gjøre. Ærlig oppriktig talt så skal jeg ikke ha noe ambulerende team. Dessuten så får jeg fire timer i mnd med psykologen for 1000 kr. Altså en hver uke.  Skal da søren meg ikke i noe psykiatri. Nå er det nok!!!

Hvorfor tenker du at ambulerende team = psykiatri?

Anonymkode: c061b...23d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier veldig ofte «snart». Snart skal du gå i butikken, snart skal du møte venninna di, snart skal du gjøre både det ene og det andre, uten at du gjør noen av delene. Du må bare hoppe uti ting, det nytter ikke å sitte hjemme og overtenke alle situasjoner. 

Ut og lev! Det er garantert ingen som snakker om deg, alt foregår oppe i ditt eget hode. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, hippyskippy skrev:

Du sier veldig ofte «snart». Snart skal du gå i butikken, snart skal du møte venninna di, snart skal du gjøre både det ene og det andre, uten at du gjør noen av delene. Du må bare hoppe uti ting, det nytter ikke å sitte hjemme og overtenke alle situasjoner. 

Ut og lev! Det er garantert ingen som snakker om deg, alt foregår oppe i ditt eget hode. 

Du har helt fullstendig rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lyst på barn og ikke gidder å stresse med en mann - det finnes alternativer (kunstig befruktning) i Danmark, så kommer "mannen" når han kommer .... :)

Bare nevner det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fire timer for 1000 kr? Hva slags arbeid driver denne psykologen med? Svart? Er du sikker på at han har sine papirer i orden? Jeg har vurdert psykolog selv om det vil koste meg fra 1000 - 1400 kr pr gang. 

Anonymkode: 58e68...cff

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nooni skrev:

Hvis du har lyst på barn og ikke gidder å stresse med en mann - det finnes alternativer (kunstig befruktning) i Danmark, så kommer "mannen" når han kommer .... :)

Bare nevner det. 

Takk ,det er mange som har nevnt det i tråden. Men med gjeld og styr så har jeg ikke sjans til det for tiden. Mitt søsken har sagt hen ikke vil bli tante/onkel til et slikt barn. Men jeg tror virkelig jeg klarer å ta vare på et barn.  Har hatt klart navn lenge også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire timer for 1000 kr? Hva slags arbeid driver denne psykologen med? Svart? Er du sikker på at han har sine papirer i orden? Jeg har vurdert psykolog selv om det vil koste meg fra 1000 - 1400 kr pr gang. 

Anonymkode: 58e68...cff

Betalte 300 kr via therapion for e-post kontakt. Fikk litt flere svar enn det for de 300 kr. Han sa han fikk 240 kr av de 300 kr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk ,det er mange som har nevnt det i tråden. Men med gjeld og styr så har jeg ikke sjans til det for tiden. Mitt søsken har sagt hen ikke vil bli tante/onkel til et slikt barn. Men jeg tror virkelig jeg klarer å ta vare på et barn.  Har hatt klart navn lenge også. 

Jeg personlig tenker at det er innafor å gå på byen og ta med seg noen hjem - og ikke bruke kondom. Den som ikke ønsker barn bør ta ansvar for seg selv og sine handlinger. Du tar ansvar for dine  - og tiden etterpå. Han trenger ikke stå oppført som far. 
Jeg bare navner det. Det vil komme masse drit som svar på dette, men det er et alternativ. Jeg dømmer deg ikke. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke at jeg mener du er klar for dette ennå MEN: hvorfor i huleste bryr du deg om hva søskenet ditt sier???

Anonymkode: 9acc9...d1b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke at jeg mener du er klar for dette ennå MEN: hvorfor i huleste bryr du deg om hva søskenet ditt sier???

Anonymkode: 9acc9...d1b

Fordi jeg ønsker vedkommende skal ha med barnet og gjøre og omvendt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert dumt spørsmål men hvor sikker er en kondom?? Noen som har brukt to?😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, du må kontakte familien din og be dem handle mat for deg. Uansett hvor teite de er, gjør de det sikkert med glede. Ingen foreldre ønsker at barna ikke får mat. Du trenger sikkert utstyr som toalettpapir og såpe også. Eller spør mora di om dere kan gå sammen på dette kjøpesenteret. Hvis du ikke vil ta imot penger så ta det ihverfall som et lån. Eller at de tar det av arvepengene dine. Du trenger mat!

Anonymkode: d2573...a20

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, du må kontakte familien din og be dem handle mat for deg. Uansett hvor teite de er, gjør de det sikkert med glede. Ingen foreldre ønsker at barna ikke får mat. Du trenger sikkert utstyr som toalettpapir og såpe også. Eller spør mora di om dere kan gå sammen på dette kjøpesenteret. Hvis du ikke vil ta imot penger så ta det ihverfall som et lån. Eller at de tar det av arvepengene dine. Du trenger mat!

De har gjort det noen ganger tidligere. 1,5 år siden sist kanskje. Men de vil ikke gjøre det. Det er en bjørneteneste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert dumt spørsmål men hvor sikker er en kondom?? Noen som har brukt to?😂

Et kondom er 97-99 % sikkert ved rett bruk. Det er viktigste at de er ferske, da er de mest effektive. Du får diskrete, ferske kondomer gratis på nett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...