Gå til innhold

37 år,ufrivillig barnløs,finner aldri en god partner å dele livet med

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det som er frustrerende er at ditt "viktigste" problem her er daten din, hvordan dere skal kysse? really? Denne mannen er faktisk ditt minste problem. Du evner ikke å se dine enorme økonomiske problem som bare vokser og vokser, du går omtrent ikke ut for døra, spiser kokt ris, har alvorlige psykiske problem som du nekter å ta tak i osv. Hva gjør denne mannen den dagen det kommer frem at du ikke klarer å ta vare på deg selv? For det finner han jo ut før eller siden, det må du jo klare å innse. Jeg synes dine foreldre burde ha vært verge for deg for lenge siden og håper de tar tak. Dette blir mitt siste innlegg her siden du ikke evner å ta til deg råd heller. Har et stille håp om at dette faktisk er en trolletråd.

Anonymkode: 7f168...43a

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det som er frustrerende er at ditt "viktigste" problem her er daten din, hvordan dere skal kysse? really? Denne mannen er faktisk ditt minste problem. Du evner ikke å se dine enorme økonomiske problem som bare vokser og vokser, du går omtrent ikke ut for døra, spiser kokt ris, har alvorlige psykiske problem som du nekter å ta tak i osv. Hva gjør denne mannen den dagen det kommer frem at du ikke klarer å ta vare på deg selv? For det finner han jo ut før eller siden, det må du jo klare å innse. Jeg synes dine foreldre burde ha vært verge for deg for lenge siden og håper de tar tak. Dette blir mitt siste innlegg her siden du ikke evner å ta til deg råd heller. Har et stille håp om at dette faktisk er en trolletråd.

Kostholdet gjør nok ikke tannhelsen bedre heller. 

TS ignorerer alt, tenker kun på pikk (faktisk) og potensiell arv. Potensiell fordi man kan faktisk ikke vite at det er noe å arve. Familien kan gå «konk» og TS sitter der med enorm gjeld, null arv og MASSE kost til begravelsen av foreldrene. Jeg var i økonomisk uføre i 20-årene. Var livredd for å miste leiligheten min og uten foreldre som var i økonomisk stand til å hjelpe meg. Det tok beinhard jobbing for å få til, og den mestringsfølelsen av å få ting på stell, den savner jeg (nesten). Det er en helt ekstremt god følelse, å vite at du har alt i orden. Penger til lån, husleie og mat og strøm, og faktisk kan handle seg litt nye klær eller gå til frisør jevnlig. Vil du ikke ha dette TS? Hvordan kan dette være så lite prioritert? Hvordan kan det være lavere prioritert enn å få seg en type? 

Endret av miss summers
la til mer tekst
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Trist at det ikke er noe igjen av arven? Det som er trist er det økonomiske uføret du holder på å havne i, som du kanskje aldri kommer deg ut av. Hva hjelper det med arv om x antall år, når du på det tidspunktet til ha en gjeld som lagt overstiger arven? 

Anonymkode: 84c2f...f16

Ikke sant. Bruke litt av arven nå til å betale ned nå vs bruke langt mer enn arven til å betale ned gjeld + mange år med renter senere. TS velger selvsagt det sistnevnte, fordi drømmen er å kjøpe bolig nå 😂 Newsflash TS: du får ikke kjøpt en dritt med gjeld til SIS. Så du må betale ned det før du kan kjøpe bolig. Hvordan har du tenkt til å gjøre det? Det har du vel ikke tenkt på, nei.

20 hours ago, AnonymBruker said:

De gir seg ikke fordi de krever at du fyller ut en søknad om sletting av renter/gjeld antar jeg? Evt så ber de deg om mer dokumentasjon enn det du har gitt?

Du er klar over at om du kommer deg over på AAP eller uføre så kan du ha rett til å få slettet hele lånet ditt? 

Anonymkode: eb57f...94e

Du får ikke slettet studielån på AAP. Den økonomiske situasjonen må være varig, og AAP regnes ikke som varig. På AAP får en heller ikke lån i husbanken i TS’ situasjon. Det er mulig som ufør, men det er jo potensielt årevis frem i tid, siden TS ikke gjør noe som helst for å komme i behandling.

Anonymkode: 266b8...f61

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er da ute hver dag,kan du slutte å påstå ting du ikke veit noe om. Spiser ikke kokt ris hver dag. 

Skal da ta tak i økonomien!!

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss summers skrev (1 time siden):

Kostholdet gjør nok ikke tannhelsen bedre heller. 

TS ignorerer alt, tenker kun på pikk (faktisk) og potensiell arv. Potensiell fordi man kan faktisk ikke vite at det er noe å arve. Familien kan gå «konk» og TS sitter der med enorm gjeld, null arv og MASSE kost til begravelsen av foreldrene. Jeg var i økonomisk uføre i 20-årene. Var livredd for å miste leiligheten min og uten foreldre som var i økonomisk stand til å hjelpe meg. Det tok beinhard jobbing for å få til, og den mestringsfølelsen av å få ting på stell, den savner jeg (nesten). Det er en helt ekstremt god følelse, å vite at du har alt i orden. Penger til lån, husleie og mat og strøm, og faktisk kan handle seg litt nye klær eller gå til frisør jevnlig. Vil du ikke ha dette TS? Hvordan kan dette være så lite prioritert? Hvordan kan det være lavere prioritert enn å få seg en type? 

Har et godt kosthold vanligvis. Med fisk,grønnsaker og variert. Men nå er det lite av alt dessverre. Utbetaling i morgen,men skulle hatt diverse nå. Sitter med eksamen og skulle hatt noe som ga energi osv. Det blir ikke mye til julegaver. Skulle bake noen kakesorter også tenkte jeg etter innlevering,men med litt gjeldsbetaling+mat er det ikke mye til overs.Bare trist!!

Har forresten kjøpt klær fra tid til annen,men frisør er det x antall år siden sist. Føler håret er grusomt!!

Hvis min far skal f.eks betale noe til SIS,må han vel være utnevnt verge. Det ønsker jeg virkelig ikke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Har et godt kosthold vanligvis. Med fisk,grønnsaker og variert. Men nå er det lite av alt dessverre. Utbetaling i morgen,men skulle hatt diverse nå. Sitter med eksamen og skulle hatt noe som ga energi osv. Det blir ikke mye til julegaver. Skulle bake noen kakesorter også tenkte jeg etter innlevering,men med litt gjeldsbetaling+mat er det ikke mye til overs.Bare trist!!

Har forresten kjøpt klær fra tid til annen,men frisør er det x antall år siden sist. Føler håret er grusomt!!

Hvis min far skal f.eks betale noe til SIS,må han vel være utnevnt verge. Det ønsker jeg virkelig ikke!!

Nei, det må han ikke. Han kan betale fakturaen du har fått enten med kort eller i sin nettbank uten problem. 

Selv om det sikkert føles vondt nå å be om hjelp, så er jeg 100% sikker på at du vil føle det bedre med deg selv om kort tid. 

Anonymkode: 46879...d72

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er da ute hver dag,kan du slutte å påstå ting du ikke veit noe om. Spiser ikke kokt ris hver dag. 

Skal da ta tak i økonomien!!

Når?

Hvordan?

Anonymkode: 70ad2...9b5

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvem som helst kan betale en faktura. De bestemmer ikke hvilken konto det kommer fra. 

Anonymkode: 70ad2...9b5

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nei, det må han ikke. Han kan betale fakturaen du har fått enten med kort eller i sin nettbank uten problem. 

Selv om det sikkert føles vondt nå å be om hjelp, så er jeg 100% sikker på at du vil føle det bedre med deg selv om kort tid. 

Kan ta i mot litt betalingshjelp om min far vil det. Men ikke hele beløpet. Det er mye. Tror han mener at å betale f.eks 20 000,-  er som «å pisse i buksen,det er varmt bare en kort stund»,at det ikke har hensikt pga renter og styr. Han er jævlig sta og det er ikke lett å komme gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan ta i mot litt betalingshjelp om min far vil det. Men ikke hele beløpet. Det er mye. Tror han mener at å betale f.eks 20 000,-  er som «å pisse i buksen,det er varmt bare en kort stund»,at det ikke har hensikt pga renter og styr. Han er jævlig sta og det er ikke lett å komme gjennom.

Det er du som er sta her! Faren din har rett, om han kan betale alt og slukke brannen så gjør det at du raskere kan komme på beina økonomisk. Betaler du bare litt og fortsetter å misligholde gjelden så er den innbetalingen spist opp på null komma niks. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Å betale litt av rentene er jo som å brenne penger. Du må ta hele summen for å komme deg med hodet over vann. Og du har jo faktisk muligheten til å gjøre det. De aller fleste i din situasjon har ikke så gullhår i ræva at pappa kan cashe ut hele gjelda.

Anonymkode: 4a3ad...bc7

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Siterer deg en gang til. Hva med å foreslå at han betaler gjelda nå, så betaler du tilbake til han litt og litt når du har muligheten? Da fjernes rentene, og til mer du betaler til bake til større del av arv får du når den tid kommer. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Å betale litt av rentene er jo som å brenne penger. Du må ta hele summen for å komme deg med hodet over vann. Og du har jo faktisk muligheten til å gjøre det. De aller fleste i din situasjon har ikke så gullhår i ræva at pappa kan cashe ut hele gjelda.

Anonymkode: 4a3ad...bc7

Da er det INGENTING igjen når arven kommer. Da er det kun mitt søsken som får utbytte av det. Det er MYE det er snakk om hos SIS. Det er godt over 350 000😳😢 Hva med å betale 25 000 så en viser en kan betale noe av det?Men om min far gjør det uten å være oppnevnt som økonomisk verge så sladrer vel SIS til Nav?!?

Det verste er at han gjør dette uten å blunke. Uansett om jeg ikke ønsker det eller ber han instendig om å ikke gjøre det,blir jeg ikke hørt.  Jævlig frurstrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da er det INGENTING igjen når arven kommer. Da er det kun mitt søsken som får utbytte av det. Det er MYE det er snakk om hos SIS. Det er godt over 350 000😳😢 Hva med å betale 25 000 så en viser en kan betale noe av det?Men om min far gjør det uten å være oppnevnt som økonomisk verge så sladrer vel SIS til Nav?!?

Det verste er at han gjør dette uten å blunke. Uansett om jeg ikke ønsker det eller ber han instendig om å ikke gjøre det,blir jeg ikke hørt.  Jævlig frurstrende.

Om du har masse gjeld til SIS når arven kommer er det fortsatt ingenting igjen til deg da SIS krever å få pengene før de utbetales til deg. Stol på meg, å la han betale alt er nøkkelen til at det skal være arv til deg når den tid kommer.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har så mye lån som kommer fra lånekassen? Er det en grunn til det. Dokumenter sykdom i ettertid som kan fjerne deler av lånet? 

Et semester var jeg syk,fikk da omgjort 100 % av lån til stipend. 

Anonymkode: e86e9...174

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Om du har masse gjeld til SIS når arven kommer er det fortsatt ingenting igjen til deg da SIS krever å få pengene før de utbetales til deg. Stol på meg, å la han betale alt er nøkkelen til at det skal være arv til deg når den tid kommer.

Klarer ikke å betale han tilbake det beløpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Om du har så mye lån som kommer fra lånekassen? Er det en grunn til det. Dokumenter sykdom i ettertid som kan fjerne deler av lånet? 

Et semester var jeg syk,fikk da omgjort 100 % av lån til stipend. 

Anonymkode: e86e9...174

Legeattest kan redusere. Problemet har vært å komme seg til lege. Han skrev en attest i august men der sto der blant annet at vi ikke møttes. Og det blir for dumt å sende oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW, her var det utvikling.. Leste litt på de første sidene av denne tråden og så de siste sidene. Hva har skjedd i mellom der?? Fra å være akademiker med høye krav til partners utdanning, dannelse, økonomi og utseende til.... dette.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det vil uansett ikke bli igjen noe arv til deg om du lar gjelden vokse, fatter du ikke det? SIS kommer til å ta hele arven fra deg uansett!! Nå har du muligheten til å betale ut hele gjelden, og innen du skal arve kan det godt hende at boligprisveksten sørger for at det blir litt arv likevel. 

Anonymkode: 84c2f...f16

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette livet til TS eskalerer til stadighet. Nå tror jeg faktisk at det er en trolletråd 😂 Det her kan jo bare ikke være sant?

Hvis det mot formodning er sant, håper jeg ikke et eneste øre av denne gjelden blir slettet. Helt sykt.

Anonymkode: 99fe9...dcc

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...