Gå til innhold

37 år,ufrivillig barnløs,finner aldri en god partner å dele livet med


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du skulle sagt ja til å beholde skrivet og så spurt venninnen din med jurist-bakgrunn om råd. 

Anonymkode: eb57f...94e

Han mener jeg gjør meg til latter om jeg spør henne om råd. Han er nok redd for å bli latterliggjort selv. 

Skal slå opp vergeloven selv.

 

Shit! Det er ny date igjen,hyyl😱

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han mener jeg gjør meg til latter om jeg spør henne om råd. Han er nok redd for å bli latterliggjort selv. 

Skal slå opp vergeloven selv.

 

Shit! Det er ny date igjen,hyyl😱

Anonymkode: 1bb8f...613

Tror du har rett i at han er redd for å bli latterliggjort/avslørt.

 

Det går nok bra på date! 😊

Anonymkode: eb57f...94e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han mener jeg gjør meg til latter om jeg spør henne om råd. Han er nok redd for å bli latterliggjort selv. 

Skal slå opp vergeloven selv.

 

Shit! Det er ny date igjen,hyyl😱

Anonymkode: 1bb8f...613

Og gjelden din vokser, hyl😱

Anonymkode: 85a65...c11

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tror du har rett i at han er redd for å bli latterliggjort/avslørt.

 

Det går nok bra på date! 😊

Anonymkode: eb57f...94e

Takk,men er nervøs igjen😬

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

C654DC04-7092-4D60-9614-B2F3FF6D04CF.jpeg

B6DEC44D-3B67-4400-9831-853EF8C25A78.jpeg

Anonymkode: 1bb8f...613

Fant ikke om den der det evt står at den kan bli tatt uten samtykke?

Står jo at det ikke kan gjøres om om den som blir satt under vergemål,motsetter seg det. Og jeg motsetter meg i aller høyeste grad,men det brydde ikke min far seg om. Helt sykt!!!!!!

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter vergemålsloven § 20 første ledd er det følgende vilkår for å bli satt under vergemål som voksen:

- Vedkommende må lide av sinnslidelse som demens og psykisk utviklingshemming, rusmiddelmisbruk, alvorlig spilleavhengighet eller alvorlig svekket helbred (vil ofte være av fysisk karakter)

- Vedkommende er ikke i stand til å ivareta sine interesser

- Det må være behov for vergemål

 

Det kan godt være du oppfyller de to siste vilkårene, men det skal nok mye til for at du passer inn under det første. Vilkårene er kumulative, så det hjelper ikke med to av tre. Tror ikke du trenger å bli latterliggjort dersom du tar kontakt med en jurist for å få litt info om dette. Det går fint å sende en e-post til noen som kan det, så slipper du å ringe. 

Anonymkode: d8992...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Etter vergemålsloven § 20 første ledd er det følgende vilkår for å bli satt under vergemål som voksen:

- Vedkommende må lide av sinnslidelse som demens og psykisk utviklingshemming, rusmiddelmisbruk, alvorlig spilleavhengighet eller alvorlig svekket helbred (vil ofte være av fysisk karakter)

- Vedkommende er ikke i stand til å ivareta sine interesser

- Det må være behov for vergemål

 

Det kan godt være du oppfyller de to siste vilkårene, men det skal nok mye til for at du passer inn under det første. Vilkårene er kumulative, så det hjelper ikke med to av tre. Tror ikke du trenger å bli latterliggjort dersom du tar kontakt med en jurist for å få litt info om dette. Det går fint å sende en e-post til noen som kan det, så slipper du å ringe. 

Anonymkode: d8992...65d

Skreiv blant annet om kumulativ effekt på hjemmeeksamenen. 

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette forsøkte jeg å si til min far men han nektet,og leste opp noe som var gjeldende i følge han. Og det var at jeg ikke kunne sette meg i mot på noen som helst måte😳

 

41C7B0E3-5D4C-4FAE-B636-CFEAF6EF36E6.jpeg

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bli blind av illusjon og drøm.

Hilsen snart 40årig kvinne med 2 årig datter med sykdom som må følges opp.

»Drømmemannen» har jeg vært med i fire år og han er vel alt annet enn.

Jeg var helt lik deg - samme tankene og alt det der, «alle er gift», «alle har barn», «alle er lykkelige», «alle» har alt jeg vil ha men ikke får. Nå savner jeg henne og ville vært henne - altså hun single barnløse.

Det er farlig å tenke slik, man kan gjøre «feil». Ikke alle, skal ikke kutte alle over samme greia, men for meg ble det feil. Fant ut at jeg er mer egoistisk enn jeg var klar over, tilsløret med «lystpåbarn» øyne, fant ut at han drømmemannen ble en annen med barn  - drømmen om barn og realiteten/virkeligheten med barn er ikke den samme.

endre tankesett- sett pris på alt du har, ikke kast bort tid på å savne alt du ikke har. Sett pris på deg, lek deg, kos deg - Finn glede i deg og det du har. Så kommer kanskje mannen du vil ha når du gløder av deg selv. Tenk Camilla pihl var 42 år og fikk unge 😛

 

lykke til!

Anonymkode: 80ca9...57c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette forsøkte jeg å si til min far men han nektet,og leste opp noe som var gjeldende i følge han. Og det var at jeg ikke kunne sette meg i mot på noen som helst måte😳

 

41C7B0E3-5D4C-4FAE-B636-CFEAF6EF36E6.jpeg

Anonymkode: 1bb8f...613

Bare ignorer ham. Han får ikke gjort noe som helst, det er nok bare tomme trusler for at du skal gjøre som han vil.

Anonymkode: d8992...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Bare ignorer ham. Han får ikke gjort noe som helst, det er nok bare tomme trusler for at du skal gjøre som han vil.

Anonymkode: d8992...65d

Ganske sjukt i seg selv at han kan være så påståelig og så ond. Burde aldri tilgitt det men er for snill til å snu helt ryggen.

 

 

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ganske sjukt i seg selv at han kan være så påståelig og så ond. Burde aldri tilgitt det men er for snill til å snu helt ryggen.

 

 

Anonymkode: 1bb8f...613

Godt mulig han bare vil ditt eget beste :) For foreldre er det av og til vanskelig å innse at man ikke kan bestemme over barna sine, uansett hvor dårlige valg man synes de tar.

Anonymkode: d8992...65d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ganske sjukt i seg selv at han kan være så påståelig og så ond. Burde aldri tilgitt det men er for snill til å snu helt ryggen.

 

 

Anonymkode: 1bb8f...613

Eller så kan det jo tenkes at han ser fordel å håndtere gjelden før den vokser og blir større. Du har jo ikke de pengene selv... 

Anonymkode: 58e68...cff

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Bare ignorer ham. Han får ikke gjort noe som helst, det er nok bare tomme trusler for at du skal gjøre som han vil.

Anonymkode: d8992...65d

Han sa faktisk sist jeg var på besøk hos dem, at han kunne kontakte SIS og betale hele gjelden min, og jeg kunne ikke si eller gjøre noe som helst for å få stoppet det😳🙄🤷‍♀️

 

Jeg bare; Du MÅ HA FULLMAKT.

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Han sa faktisk sist jeg var på besøk hos dem, at han kunne kontakte SIS og betale hele gjelden min, og jeg kunne ikke si eller gjøre noe som helst for å få stoppet det😳🙄🤷‍♀️

 

Jeg bare; Du MÅ HA FULLMAKT.

Anonymkode: 1bb8f...613

Nå vet jeg ikke hvordan det fungerer med SIS, men det er vel fullt mulig å betale regninger for en person uten fullmakt?

Anonymkode: d8992...65d

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.8.2020 den 0.22):

Er fortvilt!!Sitter å gråter og hyperventilerer. Har prøvd så lenge å finne en bra fyr å dele livet med uten hell. Er så lei meg og frustrert. Som om Gud/universet/noen «oven»/forbannelse har bestemt man ikke skal lykkes. Har ikke hatt nærhet/sex på x antall år. Føler man er fratatt alt «alle andre» har og får oppleve. 
Har vært av og på datingapper en god del år men har ikke vært på date på over tre år. Er nok litt kresen,men klarer ikke møte noen jeg ikke finner attraktiv og med god personlighet som matcher min. I det siste er det lite matcher på datingappen også så det er ingen å potensielt treffe heller. Det er bare helt fortvilt😭 De fleste venner har to eller tre barn og/eller mann/samboer. Ønsker det så inderlig selv men finner aldri noen og jeg ser på forskjellige typer menn,men der må være noe som trigger nysgjerrigheten og interessen. Der har det dessverre ikke vært siste tiden. 
Jeg er dessverre lite ute på andre arena grunnet folk er opptatt med sitt og jeg syns ikke det er så kjekt å gå ut alene. Heller ikke mye som er åpent nå i koronatid. 

En slektning sa for noen år siden at det er ikke alle som skal ha noen. Synes dette var svært sårende. Veit ikke om vedkommende mente det stygt eller ei.  Yngste barnet til denne slektningen,som jeg vokste opp sammen med da vi er rundt samme alder,venter nå sitt tredje barn. Noe som er svært sårt,selv om jeg ønsker henne det beste. Har ikke lyst å være «hun enslige uten barn»,det er ekstremt sårt når du ønsker det motsatte. Er så sliten av å feile. Har prøvd law of attraction,meditation etc men det ser ikke ut til å hjelpe. Selv om enkelte ting med the law of attraction virker...
Jeg er allminnelig av utseende og hadde alltid draget tidligere på godt og vondt. Men det å finne ekte kjærlighet har vært vanvittig vanskelig. Har nok sikkert tenkt at det skal være vanskelig,og derfor har det vært nettopp det. Så prøver å snu den tankegangen. 
Blir så misunnelig(sikkert ikke bra å være det)på de som har funnet mennene i sine liv,og noen flere ganger. Unner de alt godt men ønsker det så inderlig selv. Vet det er mange som unner meg å finne en bra livspartner og oppleve gjensidig kjærlighet.

 

Årene flyr og man står bare å spinner og snart kan man ikke få barn noe som skremmer livskiten ut av en. Ønsker meg et barn for det er kun det man rekker muligens. Men det er langt bedre enn null barn. Hadde vært evig takknemlig for et friskt barn. Og nei å reise til Danmark er ikke et alternativ. Har dårlig økonomi og har ikke lyst å få barn på den måten. Kudos til de som gjør det,spesielt alene👊


 

Anonymkode: 1bb8f...613

Men hvis ønsket ditt om barn er veldig stort, så hadde jeg faktisk reist til Danmark! En kjæresten kan du plutselig få, men kanskje ikke et barn om du venter for lenge. 

Anonymkode: 3b25a...973

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nå vet jeg ikke hvordan det fungerer med SIS, men det er vel fullt mulig å betale regninger for en person uten fullmakt?

Anonymkode: d8992...65d

Det er det. Må bare ha kontonr. og kid. 

Anonymkode: 84c2f...f16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hvis ønsket ditt om barn er veldig stort, så hadde jeg faktisk reist til Danmark! En kjæresten kan du plutselig få, men kanskje ikke et barn om du venter for lenge. 

Anonymkode: 3b25a...973

Hvis du tenker Storken, så er det vel ikke gratis? Hvordan skal TS betale for det?

49 minutter siden, AnonymBruker said:

Ganske sjukt i seg selv at han kan være så påståelig og så ond. Burde aldri tilgitt det men er for snill til å snu helt ryggen.

Anonymkode: 1bb8f...613

Kaller du din far ond?? Er ikke dette den samme faren som vil betale deg ut av uføret med innkrevingssentralen, og som ser at du ikke klarer å ta vare på deg selv og prøver å finne løsninger?

Ekte "ondskap" i min bok ville vel være å snu ryggen til og la deg fortsette å rote rundt på egen hånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...