Gå til innhold

37 år,ufrivillig barnløs,finner aldri en god partner å dele livet med


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Foreldrene mine nekter å la meg bruke av gavepengene til å betale til Statens Innkrevingssentral. De mener at SIS kan sladre til Nav om hvor de har fått pengene. Prøvde å si at det er ikke sikkert de gjør det og at for de er det viktigst å få innbetalt. Da var jeg uerfaren og hadde ikke levd like lenge som dem osv. Det er umulig å komme gjennom til de. 

 

Anonymkode: 1bb8f...613

Så la dem betale slik de har foreslått! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

miss summers skrev (1 time siden):

Så la dem betale slik de har foreslått! 

Ikke aktuelt å ta fra noe arv!!!!!

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest tråden på lenge, hvordan går det med  Jakten på den store  kjærligheten?

Anonymkode: 4785b...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ikke aktuelt å ta fra noe arv!!!!!

Anonymkode: 1bb8f...613

Du får heller gå personlig konkurs, da.

Anonymkode: d2573...a20

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.11.2020 den 19.17):

Det kan tenkes du er uheldig med måten du ordlegger deg på, men du fremstår kanskje litt annerledes, i hvert fall her inne. 

Med mindre du har fortalt din mor om tråden, har noen andre tipset henne om den - hun ble nysgjerrig og slik fant hun tråden. Har du tenkt over at det kanskje er mange som har gjenkjent deg? Ikke lurt å utlevere seg og sine sårbare sider så mye. Forstår at du finner trøst i tråden når du ikke har så mange, men igjen, det er fremmende. Og kanskje mennesker som du ikke ønsker skal vite om din situasjon, som nå vet veldig mye. 

Anonymkode: 85a65...c11

TS har garantert lærevansker av noe slag. Det er ingen på 37 år som har så lite forståelse av konsekvenser. Hun vet at moren og venninner har lest, men fortsetter å utlevere seg i samme grad. Hun er villig til å la gjelden sin øke til tross for at hun kan få hjelp til å håndtere den. Det er klart Statens Lånekasse kan sladre til NAV. Skulle bare mangle når du har gjemt unna penger!

Anonymkode: 58e68...cff

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ikke aktuelt å ta fra noe arv!!!!!

Anonymkode: 1bb8f...613

Jeg skjønner ikke helt. Du har masse gjeld som hoper seg opp månedlig, og foreldrene dine vil hjelpe deg å betale det ned, men det er ikke aktuelt? Alle med litt vett vet at hva man har tilgjengelig er formue minus gjeld. Og det er vel bare et spørsmål om tid før gjelda er større enn formuen?

Anonymkode: 4a3ad...bc7

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ikke aktuelt å ta fra noe arv!!!!!

Anonymkode: 1bb8f...613

DU HAR SKREVET AT DIN FAR VIL BETALE DET AV EGEN LOMME! Hold nå oversikt på hva du utleverer. Og la foreldrene fine hjelpe deg. Å ha studielån hos SI er kanskje det desidert verste. Sånt syns ingen banker noe om. Studielån er det «beste» lånet, og mislighold av det ses ikke pent på av banker. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts trenger ikke si ja til å få økonomisk verge, men dette med økonomien klarer hun ikke aleine nå. Vi er flere voksne som har måttet få hjelp av familien, både lån, gaver og praktisk økonomisk hjelp. Økonomien min var det reneste rot en periode, pga sykdom, videreutdanning og samlivsbrudd, men jeg beit i det sure eplet og fikk hjelp av familien. Tok opp privat lån hos dem, blant annet. Alle kan komme i en vanskelig situasjon, men man må gjøre noe sjøl for å rydde opp. Iblant betyr å klare seg sjøl, at man får hjelp, og er sterk nok til å ta imot. Holde blikket mot målet, feks leilighet, og ta stegene for å nærme seg målet. 

Anonymkode: d2573...a20

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ikke aktuelt å ta fra noe arv!!!!!

Anonymkode: 1bb8f...613

Hvilken arv? Var det ikke gavepengene på ca 120 000 du ville ta de fra? Har du en annen arv utenom på en konto? Eller hva mener du egentlig?

Uansett, de 18 000 bare vokser, hva er planen din? Hvorfor sier du nei takk til å la faren din betale?
 

Og hvorfor tar du ikke kontakt med Nav, lege, tannlege? Hva tror du daten din tenker dersom du ikke behandler tennene dine som du vel har sagt at du skal gjøre?

Anonymkode: 9acc9...d1b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har ikke lest tråden på lenge, hvordan går det med  Jakten på den store  kjærligheten?

Anonymkode: 4785b...a34

Hun bør først og fremst konsentrere seg om å få livet på stell... tannlege, lege, tørre å gå i butikken, betale regningene og kontakte Nav. 

Anonymkode: 9acc9...d1b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilken arv? Var det ikke gavepengene på ca 120 000 du ville ta de fra? Har du en annen arv utenom på en konto? Eller hva mener du egentlig?

Uansett, de 18 000 bare vokser, hva er planen din? Hvorfor sier du nei takk til å la faren din betale?
 

Og hvorfor tar du ikke kontakt med Nav, lege, tannlege? Hva tror du daten din tenker dersom du ikke behandler tennene dine som du vel har sagt at du skal gjøre?

Anonymkode: 9acc9...d1b

Etter mine foreldre. 

Gavepengene er fra en gammel slektning. De er øremerket mine men de nekter å la meg bruke de. Helt latterlig😳

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Etter mine foreldre. 

Gavepengene er fra en gammel slektning. De er øremerket mine men de nekter å la meg bruke de. Helt latterlig😳

Anonymkode: 1bb8f...613

De tilbyr deg å betale deler/hele gjelden som forskudd på arv? Hvorfor si nei til det?

Hvis du får legeattest, så kan du sikkert få ettergitt deler av rentene og fryst studielånet ditt til du kommer deg ut i arbeid.

Det må være en enorm belastning å ha et lån og en kreditor som puster deg i nakken. Hvis du ikke gjør noe, så risikerer du at de kommer på døren din for å hente eiendelene dine, som feks PC-en din. 

Anonymkode: eb57f...94e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Etter mine foreldre. 

Gavepengene er fra en gammel slektning. De er øremerket mine men de nekter å la meg bruke de. Helt latterlig😳

Anonymkode: 1bb8f...613

Jeg tror du har litt å lære ang økonomiforståelse. Hvorfor vil du ikke ha 18 000 i forskudd på arv nå heller enn å la rentene på studielånet løpe løpsk? Det blir jo mye mye dyrere totalt sett?

Hvor mye har du totalt i studielån? Du skal kjøpe leilighet (på nyåret) har du skrevet tidligere. Da trenger du vel boliglån? Hvordan tror du banken vil se på at du har latt studielånet gå til inkasso? De 120 000 kommer du ikke langt med og du må uansett trekke fra studielånet når se beregner egenkapital.

Anonymkode: 9acc9...d1b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

De tilbyr deg å betale deler/hele gjelden som forskudd på arv? Hvorfor si nei til det?

Hvis du får legeattest, så kan du sikkert få ettergitt deler av rentene og fryst studielånet ditt til du kommer deg ut i arbeid.

Det må være en enorm belastning å ha et lån og en kreditor som puster deg i nakken. Hvis du ikke gjør noe, så risikerer du at de kommer på døren din for å hente eiendelene dine, som feks PC-en din. 

Anonymkode: eb57f...94e

Fordi da er det ingenting å hente når de en dag ikke er her. Og kun til mitt søsken. 

 

 

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg tror du har litt å lære ang økonomiforståelse. Hvorfor vil du ikke ha 18 000 i forskudd på arv nå heller enn å la rentene på studielånet løpe løpsk? Det blir jo mye mye dyrere totalt sett?

Hvor mye har du totalt i studielån? Du skal kjøpe leilighet (på nyåret) har du skrevet tidligere. Da trenger du vel boliglån? Hvordan tror du banken vil se på at du har latt studielånet gå til inkasso? De 120 000 kommer du ikke langt med og du må uansett trekke fra studielånet når se beregner egenkapital.

Anonymkode: 9acc9...d1b

Vil ikke oppgi summen. Har delt og utlevert nok.

Det er snakk om betaling langt over 18 000. Min far vil betale hele summen hos SIS,som forskudd på arv. Da er det ingenting mer å hente.Hvor trist er ikke det?!?

Ønsker ikke at min far skal gjøre seg til økonomisk verge. Men han har det papiret med bevis fra loven,at han kan gjøre det,så jeg kan ikke si eller gjøre noe for å «slippe unna». Veldig frustrerende.

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fordi da er det ingenting å hente når de en dag ikke er her. Og kun til mitt søsken. 

 

 

Anonymkode: 1bb8f...613

Det er 18 000 kr det er snakk om? (Foreløbig... for det vokser hver måned).

Så du vil heller la gjelden vokse ukontrollert nå fordi de 18 000 kr vil gå til fratrekk på arv?

Hva tror du lønner seg mest for deg? Nå og på sikt? Hva når gjelden har økt til 500 000? Hva gjør det om 20-30 år når du får arv, om du får fratrekk på 18 000? 
 

Jeg gir nå definitivt opp å kommentere på denne tråden!! Det er jo totalt håpløst!!

Anonymkode: 9acc9...d1b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vil ikke oppgi summen. Har delt og utlevert nok.

Det er snakk om betaling langt over 18 000. Min far vil betale hele summen hos SIS,som forskudd på arv. Da er det ingenting mer å hente.Hvor trist er ikke det?!?

Ønsker ikke at min far skal gjøre seg til økonomisk verge. Men han har det papiret med bevis fra loven,at han kan gjøre det,så jeg kan ikke si eller gjøre noe for å «slippe unna». Veldig frustrerende.

Anonymkode: 1bb8f...613

Det er tristere å miste foreldrene sine. Jeg veit hva jeg snakker om. At du heller ser for deg en «fet» arv i en fremtid du ikke aner noe om sier mye. Uff. Dette var lavmål. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er 18 000 kr det er snakk om? (Foreløbig... for det vokser hver måned).

Så du vil heller la gjelden vokse ukontrollert nå fordi de 18 000 kr vil gå til fratrekk på arv?

Hva tror du lønner seg mest for deg? Nå og på sikt? Hva når gjelden har økt til 500 000? Hva gjør det om 20-30 år når du får arv, om du får fratrekk på 18 000? 
 

Jeg gir nå definitivt opp å kommentere på denne tråden!! Det er jo totalt håpløst!!

Anonymkode: 9acc9...d1b

Haha ja, det er det. TS gjør konsekvent det komplett motsatte av det som er fornuftig.

Anonymkode: d8992...65d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...