Gå til innhold

Minner for dagen.


Felicity

Anbefalte innlegg

Hei på deg! :vinke:

Stakkar som er så kvalm, vet godt åssen det er og det er fælt. :troest: Håper du slipper å være det lenge! Synd å måtte utsette praksisen, men samtidig så er det jo fint at det er mulig å gjøre det. For antagelig er du bedre etter jul. :)

Spennende med legebesøk da! Det skjønner jeg at du gleder deg til, hvis du ikke har vært der ennå så får du jo helsekort for gravide og sånn. :)

Ha en fortsatt fin uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk Soul.

Jeg hadde det fint på fredag og lørdag, men søndag, mandag og i går var kvelmen tilbake. Og jeg har stort sett stått over doskåla :(

I dag fikk jeg sovet og slappet av til jeg var klar og i dag har jeg ikke kastet opp. Tror det har noe med at de dagene jeg er tidlig oppe kaster jeg opp. Har alltid skjedd når jeg har vært tildig oppe. Ikke de dagene jeg har fått sovet til ti halv ellve :) Så jeg trenger nok litt søvn.

Ellers så er terminen flyttet to dager før foreløbig og det vil si at jeg er 9 +2 i dag i stedet for 9 :) Alle dager som nærmer seg 12 måneder teller. 7-8 uken var vist mest kritisk forsto jeg :) Men ting kan jo skje, med da er det naturens måte og si at dette var ikke bra. Men krysser jo for at alt går bra. :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender en trøsteklem, ikke ålreit å henge over doen hele dagen. :troest: Forhåpentligvis er du bedre om en måneds tid, da hjelper det for mange i hvert fall. Takk for hilsen og oppmuntring forresten Felicity! Syns det har gått litt bedre for hver dag, det hjelper å komme inn i rutinene og bli litt kjent. :)

Ha en fin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker en god uke for deg og spiren, Felicity! Håper kvalmen roer seg. Tenk at dette har vært et problem i mange hundre år og så har noen enda ikke funnet noe som virker!!! Men det må da finnes noe du kan ta??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia budeia...

I dag var jeg hos jordmora mi, og da hun skulle måle hvor stor den lille er så sparka han/hun såååå hardt at både jeg og jordmora skvatt skikkelig. hehehe, utrolig gøy. Da måtte vi le, og hun bad om unnskyldning for at hun vekte den lille... hehehe...

Må ikke komme her og kødde liksom. :ler::ler:

Ellers så er formen min oppadgående. Har vaska og rydda masse i dag, og jeg har helgfri og alt er bare deilig.

Hvordan er formen din da? Håper du kommer over denne kvalmen snart. Går nok over skal du se. :-) Har du prøvd dundersalt? Hjalp meg utrolig mye. hehe

Klem klem :klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Soul, Wasabi og Jandia.

Jandia jeg får ikke i meg noe særlig som smaker sukker, fordi jeg blir bare kvalmere av det... Drikker ikke brus, spiser ikke godis og ikke potetgull lengre. Det smaker ikke noe godt og jeg har vært avhengig av dette. Med stor avhengig..... I dag har jeg fått i meg to små rundstykker, sikkert 8 skjeer med lapsskaus og ris på kvelden nå.

Jeg har ikke matlyst og ikke noe smaker...

Så glad for at jeg ikke hadde kastet opp på fire dager, men i dag kastet jeg opp i stua, så det kom litt på sofan, og i gangen rett utenfor toalettet.... Jeg følte meg virkelig dum som ikke rakk badet..... Men dette bare kommer ukontrulert.

Selvfølgelig så har jeg noen ekstra kg for mye, så vekten er ikke noe prøblem siden jeg ikke får i meg så mye, men verre med formen. Er så trøtt og sliten, gjør ikke mye her hjemme i huset selv om det rengs noe innmarri. Men sånn er det når man ikke får i seg nok næring....

Bebyen får jo næring uansett når jeg får i meg noe, men det er ikke så bra for meg....

Skal til Homopat og akupungtur på onsdag og det ser jeg frem til. Frøya klinikken i oslo, som er spesialister på de som prøver å bli gravid, er gravid eller har født. Så det er dette de er god for :)

Krysser for fullt at jeg blir bra etter noen behandlinger. De skal også hjelpe meg med å roe nærvene før oppkjøring om par-tre uker :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du snart blir bedre Felicity! Leit å være så dårlig. :troest:

Tusen takk for klem, jeg trengte den i dag. Så jeg sender en stor :klem: tilbake!

Hilsen Soul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg hos homopaten og tok akupungtur og fotsone terapi. Det gjorde litt vondt og stikke disse nålene, men det gikk jo bra :)

I går kveld var jeg skikkelig dårlig... Spøy til og med på kvelden og det har jeg ikke gjort før. Også på morgenen. Og var kvalm hele natten, fryktet hvordan min nye dag blei. Men den har ikke vært så dårlig... Moren min fortalte at akupungturen kunne forverre kvalem rett etterpå også bli bedre. så krysser for det jeg :)

Ellers så er det bare 4 dager igjen til vi ser den lille spiren. Tenk om de kunne sett antydning til hva det er? Det hadde vært morro, men de forteller nok ikke oss det nå. Men gleder meg til å se hjerte(håper det slår da) Drømt at vi var på ultralyd også slo ikke hjertet og det var et mareritt. Men er jo dårlig enda, så det går nok bra :)

takk for at dere stikker innom dagboken min Soul, Jandia og Wasabi :)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei alle sammen.

Ikke rart dere ikke legger igjen noe her inne som det ikke skrives noe om dagen :)

Nå er det lille julaften og vi rydder huset. Dette skulle egentlig vært en kose dag der vi bare slappet av og hygget oss, men i stedet ble det å kjøre for å hente gave hos mamma, mormor, hente pusen til søstern som vi skal passe i 14 dager, på grava til faren min, til svigerinna med mann og barn for å levere gaver, hos onkelen min, og et vennepar. FIkk kastet i oss litt potetmos her hjemme, så var det i gang med å rydde, vaske og pusse sølvtøy.

Har ikke fått tid denne uken da vi har kommet hjem rundt ti tiden hver dag.

Neste år, nei takk ikke så mye stress nei..

I morgen kommer sviger forendrene mine og da må det være strøkent, fordi de har støv på hjernen...

På tirsdag så vi den lille igjen og vi fikk 7 bilder. SÅ morsomt å se den her den ligger i min mage. Så utrolig å tenke på. ET MIRAKEL :)

Gynekologen kunne ikke se noen antydninger til noen tissemann og mente derfor at han trodde det var ei jente. Men tror ikke helt på det før om 4 uker. På ultralyd på ullevål. FOrtsatt tidlig, så det går jo lett ann og ta feil. Men spennende iallefal. Han pleide visst ikke å ta feil, for han kunne godt se det når det var noe mellom bena selv om jeg er 14 uker.

Og forresten så har jeg fått førekortet. Tok det endelig den 14, des. Endelig....

Håper dere får en fin jul dere som er innom.

Stor klem fra Lene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER med lappen! :hoppe: Så flott da! :)

Det var jammen koselig å lese litt "oppdatering" fra deg, så spennende at dere har sendt den lille! Det er jo fantastisk! :hjerte:

Hvordan går det med kvalmen, begynner du å bli bedre? Håper det nå som det er jul og greier. :klem:

Akkurat det med stress sa jeg og til mannen i dag, syns vi har løpt/kjørt rundt som noen gale de siste dagene. Men det er litt typisk oss da. Også skal vi ha jul hjemme for første gang, med svigermor + sambo på overnatting.

Ønsker deg/dere en KJEMPEFIN JUL! :nisse:

Juleklem fra Soul :nissekonekyss:

Endret av Soul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

I dag så er jeg 16+3(jordmor sa 16+4) Pytt pytt.

Takk for nyttårshilsen Soul :)

I dag så var jeg hos jordmor og hun virket skikkelig allrigth.(det dumme er at hun bare var i praksis der og at hun andre jordmora var syk)

Hun målte magen min, (livmoren var 17 cm)vi snakket mye og hørte på den hjertekjærende hjertelyden til den lille :)

Fortalte at jeg har fått vondt nederst i ryggen og hun mente det var bekkenløsning. Uff, håper det ikke er mere.(mine tre andre venninner har ikke hatt noen plager)

Går fortsatt til akupungtur fordi jeg er så kvalm og skal prøve en ny medisin nå som er spesielt for gravide. Hååååååper den hjelper.

Ellers skal jeg kjøre bil helt alene i dag for å hente ei venninne, noe jeg gruer meg til, men en dag må jeg jo gjøre det....

20. jan så er det ultralyd.

klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei og takk for besøk i boka mi! :)

Hvordan er formen din? Håper kvalmen snart har gitt seg, det er jo kjedelig at den skal vare så lenge. Men tenk nå har du kommet langt, bare litt over en uke til UL! :-D

Ha en fin uke videre Felicity! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Takk for koselig hilsen!

Det er neimen ikke lenge til du skal på ultralyd heller nå - så spennende det blir å se om det er en liten gutt eller en liten jente! Det er nå helt sprøtt at det er et menneske i det store og det hele, spør du meg! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Rognebær og Soul.

Det er jo så få som er innom hos meg så jeg er glad dere legger igjen et spor :)

Nå er jeg 17+3 og magen har såvidt begynt å forme seg. Den har blitt mere sammenhengende liksom. Det er litt morro.

Ligger og kjenner etter livmoren hver kveld, men finner den ikke. Jordmora mente at jeg hadde så masse muskler der at det ikke var sikkert jeg kjendte noe.

Også ligger jeg og kjenner på magen min for å kjenne om jeg kjenner noen luftbobler uten lyd, for da kan det jo være spark, men nei, kjenner ikke noe.

Var litt øm i magen i går kveld, håper det ikke var fordi jeg hadde disse magekrampene i et døgn her.

Natt til tirsdag fikk jeg noen skikkelige kramper i magen, over navelen ved magesekken. Og kastet opp syre. Trodde det kunne være at jeg hadde svelget for mye av en bakteriedrepende middel jeg fikk av tannlegen, men det fortsatte tre ganger utover dagen og natt til i går. Ringte legevakten og han mente det var omgansyke så jeg skulle faste i går.

Jeg fikk i meg en appelsin kl. et som ikke var noe vondt for magen, så lagde jeg meg potetmos som også gikk greit. Til middag var det potetmos og til kvelds var det to knekkebrød og har gått veldig bra.

Skal til legen på mandag og ultralyd på fredag og det ser jeg frem til :) Og krysser fingrene for at det var omgansyke lignende ting jeg hadde og ikke noe annet. Magen vokser jo, så det er ikke så rart jeg er øm. og særlig etter krampene.

Ellers så tror jeg kvalmen er på sin bedring. Jeg har ikke kastet opp siden forrige mandag(bortsett fra den ene gangen jeg hadde magekramper) og det er jo kryss i taket :) ikke vært noe særlig kvalm heller, noe om morgenen, men det har gått over etter litt mat.

Så kanskje det sakte, men sikkert går over for meg.

Det hadde vært noe for nå har jeg jaggu gått ned 7 kg, uten meningen.

(det kan jo være fordi jeg ikke drikker noe særlig med brus, spiser ikke noe særlig med godis lengre og ikke potetgull) Før drakk jeg brus hver dag(lett) og spiste godis i helgen og potetgull da også.

Og jeg er ikke redd for at barnet ikke får noe fordi jeg har 30 kg for mye som egentlig skulle vært borte. Men dette er heller ikke noen tid å slanke seg på, noe jeg heller ikke gjør......

Sorry for at jeg ikke skriver like ofte som mange andre her :)

klem fra lille meg og min lille huleboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...