Gå til innhold

Minner for dagen.


Felicity

Anbefalte innlegg

:velkommen:

Hei. :vinke:

Ja nå følte jeg for å begynne å skrive dagbok jeg også etter å sett alle disse fine dagbøkene rundt her inne :-)

Beskrive litt om meg selv. Jeg er ei jente med godt humør. Har sunget i kor i 10 år ca, Gikk musikk dans og drama på videregående. Har jobbet i barnehage fra -99. Med et lite opphold i amerika i tre måneder som aupair og et år som medarbeider på cubus. Og det siste året her nå har jeg vært dagmamma for søte små barn.

Til høsten starter jeg på voksenopplæring. Der skal jeg gå hjelpepleier i to år og videreutdanne meg som barnepleier etter det.

Bor i hus med min kjære samboere og to søte små kattepuser som heter Lykkeliten og Tommeliten.

Min kjære og jeg har bestemt oss for å prøve å få barn og det er spennende tid fremover. Sluttet med pilla 12.mai og har vel ikke hatt El enda(selvom jeg har trodd det, men ble fortalt at den kanskje bare lurte meg)Men syklusen er som den skal :-)

Så prøver jeg å få min kjære til å ta hintet med at han snart skal fri, men det tar han ikke.... :-(

"Det får vi ta etter at vi har fått barn" :grine:

Jaja da er det bare å smøre seg med tolmodighet og vente :-)

Men håper engang å få en ring på fingeren og stå hvit brud på kirketrappa :-)"sukk" :bryllup:

Er du innom min dagbok, skriv gjerne en hilsen til meg for da blir jeg så glad :-D

Klem fra meg.

Endret av Felicity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest seroxata

heisann! :smile:

så koselig med en ny dagbokskriver her inne:)

Skal følge med jeg :kgblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei seroxata. Takk, den første her inne som sender en melding. Hyggelig :-)

Ja nå er jeg tilbake fra en kort og fin Stockholms-tur. Der vi var og traff et vennepar. Hyggelig å besøke dem, men så utrolig hyggelig å komme hjem til pusene våres.

Nå skal vi se film og slappe av,

skriver siden :-)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med dagbok! Og takk for hilsen i min dagbok! :)

Blir spennende å følge med på prøvingen din (det er jo for det meste det hodet mitt er fylt med om dagen... :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei shoegal og Peony.

Takk for melding i dagboken min.

Jeg går rundt og har kriblinger i magen og tenker på "tenk om jeg fra neste måned har en spire i magen ;-) Ser frem til prøvinga nå fra neste uke. Har kjøpt 40 EL-tester så skal nok prøve å teste hver dag og hoppe i høyet hver andre tredje dag som ekspertene sier. Har EL rundt den 2 august tror jeg og begynner å teste rundt 28 juli.

Men jeg sluttet jo med p-piller ikke lengre siden enn snart tre måneder siden så det er ikke sikkert det klaffer enda, men er spent.

ÅÅÅÅÅ Jeg gleder meg til å fortelle det til folk når det klaffer :-) (håper det gjør det en gang da)Man tenker jo på alle som sliter skikkelig etter et år og slikt og det er ikke gøy tenker jeg. Og jeg som aldri har vært gravid og min samboer har ikke gjort noen gravide noen gang, så det er litt spenning om vi får det til!

Tok forresten hormon prøver hos legen siden jeg hadde en cyste i fjord, og hormon prøvene var helt normale. Jeg ble glad for å høre det :-)

Klem :)

Endret av Felicity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det Hannen :-)

Nå skal jeg gjøre reint i huset, skriver en hilsen her inne senere når jeg er ferdig. Må bli feridg til kjæresten kommer hjem fra fotball :-)

Klem :)

Endret av Felicity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

I går vasket jeg å ryddet hjemme. Så fint det er så lenge det er ryddig.Men det er skikkelig kjedelig å gjøre husarbeide....

Merkelig fordi da jeg var mindre så ryddet jeg og vasket og hjalp min mamma med husarbeid. Hun måtte faktisk si det at nå Lene må du gå ut å leke, nå tar jeg over....

Og nå, uff det er så kjedelig. Har ikke akkurat støv på hjernen nei. Og det er skikkelig irriterende. Min samboer tror ikke på at jeg var skikkelig flink før.

Vet ikke om det er fordi jeg er sliten som regel og at jeg la på meg nesten 20 kg, på under to år etter at jeg begynte å spise glutenfritt(det vil si at jeg har cøliaki og at jeg ikke tåler, hvete, bygg, havre, rug og malt.) Fikk konstantert det i nov-02 og etter det har jeg liksom vært så slapp og ikke orket å gjøre noe etter jobb.

Det har vel sikkert også noe med at vi pendlet begge inn til Oslo hver dag. Reiste hjemmenifra ti på halv syv og var ikke hjemme før seks tiden også var det matlaging. og vips så var kvelden over....

Men det er så kjedelig...

Håper jeg får litt mere futt nå som jeg skal gå på skole og være litt mere hjemme. Og man må jo bli flinkere når man får barn inn i huset som vi prøver på :-)

Noen vennepar og svigersøs har vaskehjelp, men føler at det er litt for dumt vi som bare er to enda :-)

Men jeg fikk iallefall gjort noe i går og jeg fikk ros da Samboern kom hjem :-) Hovedsaken, det er det ikke? :-)

I dag skal vi grille med mamma, blir hyggelig. Skal lage potet salat og spise frokost. Så må jeg tenke ut hva jeg skal bake til min bursdagsfeiring på lørdag(bursdag på søndag. Jippi enelig 25 år :-))

Tenkte å lage en sjokolade rullekake med vaniljekrem og vanlig krem pisket sammen med kokesjokolade smeltet på toppen. Bakte den første gang på bursdagen til Samboern og den blei skikkelig god.

Også lurte jeg på om jeg skulle prøve meg med en glutenfri ostekake, men tredje kaka vet jeg ikke om jeg skal lage bløtekake eller en ambasadekake som jeg fikk leste i dagboken til Hannen. Den så skikkelig god ut :-)

Nei nå går jeg og sier hei til Samboeren min og pusene mine og nå begynner jeg å bli sulten.

Vi prates.

4 dager igjen til jeg skal begynne å ta El tester :-) Speeeeenende.

En annen ting. Jeg har ei bestevenninne som prøver å bli gravid, lurer så fælt på om hun er det.... Nå er hun på ferie, så jeg får ikke sendt melding. men hun forteller det nok om hun er det så jeg spør ikke. Men jeg er bare så spente...

Klem :-)

Endret av Felicity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Ambasadekake er skikkelig godt. Jeg kan virkelig anbefale den. Her står den i kjøleskapet sammen med ostekake, sjokoladekake og smørbrød. Gjett om vi skal kose oss i bursdagen i dag.

Det å prøve å bli gravid er spennende. Jeg husker med glede tilbake på de gangene vi drev med prøving. Spenningen og siden gleden over å være gravid. Jeg håper dere lykkes.

Endret av Hannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia vennen!

grattis med dagbok her inne. Får vel ordne min også tror jeg...

Håper du har en flott dag!

Her skal det vaskes og fikses etter en uke på en øy.

Stooor klem :klem1::klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for meldingen i går Jandia.

Endelig kommet i gang jeg også ;)

Klem

Endret av Felicity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen!

Alt bra til?

Her sliter vi litt med morgenkvalme, :kvalm: men går fort over...

Nå skal det shoppes!

:sjarmor::sjarmor::sjarmor:

Ha en fin dag Lene... :vinke:

Endret av Jandia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann.

Takk for det, Jandia. Håper du ikke var for kvalm i dag :-)

Og at du har hatt en fin dag.

I dag var vi hos vetrinæren med den minste pusen og den fikk antibiotika. Har fått no tarmkatar eller noe sånt. Hun har masse blod i avføringen hennes. Så nå sprøyter vi inn medesin i munnen. dakar.... :(

Også har jeg og moren min gått to ganger rundt østensjøvannet. Spreke vi eller?:)

Var gangske sliten da vi kom hjem egentlig. Hadde jo joggebukse og langermet, for jeg trodde det var litt kjølig og regn. Men det var det ikke da.

Så gikk vi på besøk til min mormor og hjalp henne med en telefon hun har kjøpt.

Så kl. 17 traff jeg to venninner i byen og det var utrolig hyggelig. Jeg fikk bursdagsgave på forskudd siden de ikke er her på bursdagen min. To rosa kjeder og to rosa øredobber. ( og jeg som elsker rosa :))

Vi satt og tok en brus på mc donalds da det var en som besvimte. Jeg trodde det var epilepsi han hadde, men han hadde visst sakt at hjelp nå besvimer jeg. Ambulansen kom også...Var ekkelt og se på.

Nå skal jeg gå og legge meg. Tar med samboeren og pusen.

Nattaklem,

Endret av Felicity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Håper du mente at kvalmen ikke måtte vedvare, ikke motsatt :-) Knis knis.

Nå er det straks U2. Kvalmen har kommet og gått. Får ta meg litt cola og salte drops så blir det nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ja, at den forsvinner..... Er ikke SÅ slem at jeg vil du skal ha det vondt med vilje da :):ler::ler:

Kos deg på u2. Skulle vært der i lomma di :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hei igjen.

Jippi, snakket med aetat og de kunne fortelle meg at jeg får attføring. En lettelse. Nå får jeg vel brev i morgen når jeg ikke er hjemme :sur: og må vente til kvelden får å se det på svart på hvitt. Stoler ikke på at de sier det på tlf. må ha det skriftelig. Så lurer jeg på, jeg kan også søke om stipend fra lånekassa som blir omgjort til fødselstipend om jeg skulle blitt gravid og født løpet av skoleåret. Blei litt usikker om lånet forble det også etter at barnet er født. Snakket med dem, men var så mye informaskjon. Eventuelt kan jeg ringe tilbake.

Testet om El kommer snart og den var ikke positiv...Regner med at den blir det rundt 30-31. For da i beregninga mi så får jeg el den 2. aug. Men kroppen kan jo bli lurt sånn som den blei de forrige månedene så jeg får se... Andre her som har blitt gravid i pp2 så jeg kan jo si at jeg har 1% sjans for å være snill. :ler::ler::ler:

ja tenk 8 uker allerede, bare 7 måneder igjen :) Håper for all del at du ikke mister da, vennen. men kjønner du tenker på det.

Ellers så skulle jeg egentlig bake sukker brød nå, men blei opphengt i å lese innlegg her ;)

Skal i bursdag i morgen, feire bursdagen min på lørdag og i bursdag til mormora til samboern på søndag8på min bursdag) pluss at vi skal på grillfest på lørdags-kvelden... Aktiv helg..

Klem

Endret av Felicity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg spist kake og er god og mett...

Så nå er det straks leggetid.

nattinatt og kos deg hele helga. Du som har bursdag og greier.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...