Gå til innhold

Prøver på nr 2 og den siste, så familien blir komplett❤️

Love90

Anbefalte innlegg

Så fantastiske nyheter❤️ har tenkt masse på deg i dag❤️

Håper du klarer å slappe av litt mer fremover 😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så magisk flott kjære deg! ❤️ Såååå søt liten bamsemums da! Håper du klarer å legge bekymringene litt bort nå :hug:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gode ord og at dere har vært optimister her og delt gode erfaringer før jeg var på ultralyden🥰 dere er så gode! Synes det er så fint med denne dagboken og andre jeg følger at vi kan støtte hverandre med erfaringer endten om det er en nedtur eller opptur❤️

Jeg har virkelig hatt helt andre tanker etter ultralyden, bare positive og begynner å tenke mer å mer at det faktisk mest sannsynlig nå kommer en baby i oktober🥰 samtidig så får jeg ikke nyta det veldig da jeg er sterkt plaget med kvalme og oppkast enda, skal inn å få noe intravenøst veske idag. Og må si dagene blir veldig lange og slitsomme når man ikke klarer annet enn å ligge på sofaen 🤢og får samtidig veldig dårlig samvittighet for jenta mi som jeg ikke får vært med like mye og mannen må ta det meste her. Håper bare på bedre dager snart så jeg får livet mitt tilbake❤️ 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intravenøst væske har ofte god effekt etter en liten stund. Så forhåpentligvis er du bedre om noen uker. Hjelper ikke på formen når man ikke får i seg noe, så litt væske og næring vil etterhvert hjelpe❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring ♥️ Håper det hjelper med litt væske i kroppen.

Har dere snakket om når dere skal fortelle jentungen om baby i magen? Siden du er så dårlig. Barn skjønner jo slik mer enn vi tror :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kakaoen skrev (7 minutter siden):

God bedring ♥️ Håper det hjelper med litt væske i kroppen.

Har dere snakket om når dere skal fortelle jentungen om baby i magen? Siden du er så dårlig. Barn skjønner jo slik mer enn vi tror :) 

Takk❤️

vi har snakket om det, men er så usikker på hva som blir riktig her. Om hun da tror babyen gjør meg vondt, og at det blir såå lang ventetid for henne å vente på at baby kommer når vi forteller så tidlig. Og ikke minst at hun kommer til å fortelle til ALLE🙈 veldig vanskelig dette da jeg synes det er så kjipt at hun vet jeg er kvalm og aldri blir bedre.. har du barn fra før? Noen tips og råd? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (5 minutter siden):

Takk❤️

vi har snakket om det, men er så usikker på hva som blir riktig her. Om hun da tror babyen gjør meg vondt, og at det blir såå lang ventetid for henne å vente på at baby kommer når vi forteller så tidlig. Og ikke minst at hun kommer til å fortelle til ALLE🙈 veldig vanskelig dette da jeg synes det er så kjipt at hun vet jeg er kvalm og aldri blir bedre.. har du barn fra før? Noen tips og råd? 😊

Ja jeg har to gutter på 6 og 9 år. Begge er veldig plaprete, men begge klarte å holde babyen hemmelig i flere uker før de fikk lov å si det til noen.

Jeg har ei god venninne som jobber med barn som rådet meg til å være åpen med de med en gang. Jeg fikk sv.diabetes veldig tidlig denne gangen og ble sykemeldt. Hun har masse erfaring med barn og sier at de får til MYE mer enn hva vi tror, og forstår MYE mer. Så om det skulle gått galt hadde de garantert merket at mamma var lei seg, men uten å forstå hvorfor. Noen barn tror da det kan være deres feil at mamma er lei seg, eller at mamma er syk.

Jeg sa til guttene mine at vi har en familiehemmelighet som bare oss i familien skal få vite om. Vi har tidligere snakket om forskjellen på gode hemmeligheter og dårlige.
Jeg sa også at dersom det var vanskelig å holde det hemmelig kunne de velge en voksen hver som de stoler på som de kan si det til. Og minsten på 6 år klarte seg noen uker før han hvisket det i øret på ei av de som jobber i bhgen :rodmer: Som tilfeldigvis er venninna mi og visste det allerede :ler: 

Jeg ville sagt til henne at når man har baby i magen produserer kroppen noen stoffer som kalles hormoner. Og at disse gjør at noen mammaer blir veldig kvalme/syke. Men at det pleier bli bedre etter noen uker fordi kroppen venner seg til de. F.eks. Og at du hadde det slik i noen uker da hun også lå inni magen din. At det ikke er farlig, bare uvant for kroppen. Og at derfor trenger mamma mer hvile i noen uker, mens pappa må hjelpe til litt ekstra ♥️

Jeg er tilhenger av å være ærlig med mine barn, men det modifikasjoner. Måtte forklare hele regla til 6 åringen om hvordan babyen ble laget inni magen. Vi har også sett på en del videoer på youtube som viser fosteret sitt utvikling. Han synes det er veldig spennende :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (13 minutter siden):

Ja jeg har to gutter på 6 og 9 år. Begge er veldig plaprete, men begge klarte å holde babyen hemmelig i flere uker før de fikk lov å si det til noen.

Jeg har ei god venninne som jobber med barn som rådet meg til å være åpen med de med en gang. Jeg fikk sv.diabetes veldig tidlig denne gangen og ble sykemeldt. Hun har masse erfaring med barn og sier at de får til MYE mer enn hva vi tror, og forstår MYE mer. Så om det skulle gått galt hadde de garantert merket at mamma var lei seg, men uten å forstå hvorfor. Noen barn tror da det kan være deres feil at mamma er lei seg, eller at mamma er syk.

Jeg sa til guttene mine at vi har en familiehemmelighet som bare oss i familien skal få vite om. Vi har tidligere snakket om forskjellen på gode hemmeligheter og dårlige.
Jeg sa også at dersom det var vanskelig å holde det hemmelig kunne de velge en voksen hver som de stoler på som de kan si det til. Og minsten på 6 år klarte seg noen uker før han hvisket det i øret på ei av de som jobber i bhgen :rodmer: Som tilfeldigvis er venninna mi og visste det allerede :ler: 

Jeg ville sagt til henne at når man har baby i magen produserer kroppen noen stoffer som kalles hormoner. Og at disse gjør at noen mammaer blir veldig kvalme/syke. Men at det pleier bli bedre etter noen uker fordi kroppen venner seg til de. F.eks. Og at du hadde det slik i noen uker da hun også lå inni magen din. At det ikke er farlig, bare uvant for kroppen. Og at derfor trenger mamma mer hvile i noen uker, mens pappa må hjelpe til litt ekstra ♥️

Jeg er tilhenger av å være ærlig med mine barn, men det modifikasjoner. Måtte forklare hele regla til 6 åringen om hvordan babyen ble laget inni magen. Vi har også sett på en del videoer på youtube som viser fosteret sitt utvikling. Han synes det er veldig spennende :Nikke:

Ja, vi var ærlige med jenta vår da vi mistet sist, for hun merket jo godt at jeg var lei meg, og da føltes det feil å lyve når hun spurte hva det var jeg var lei meg for. Og det tok hun veldig bra og virket som hun forsto mye, måtte jo si at ikke alle frø i magen som blir til baby, så hun ikke trodde det var en baby som var død🙈 hun fortalte det til alle hun møtte på og alle i barnehagen, så var litt kjedelig for meg at alle visste om det🙈 hun kunne fortelle det hvis vi gikk tur og stoppet og snakket med naboer😂 så ble litt flaut for min del😅 men så er det jo ganske vanlig og naturlig, så tenkte det egentlig ikke gjorde så mye i ettertid, men der og da ikke så veldig morsomt, men var uansett det riktige at hun visste om det❤️

så mange gode råd og tips! Setter pris på det! Er veldig usikker på om hun klarer å holde dette hemmelig🙈 men er jo ikke krise om folk får vite heller, de fleste hun møter på vet jo vi allerede har mistet så🙈 hadde kanskje gjort det enklere for min del også på samvittigheten når jeg alltid er kvalm og hun går og venter på at jeg skal bli bedre, en lettelse på at hun kan skjønne hvorfor og at det varer litt lengre enn en omgangssyke. 
så lurt å se på videoer sammen om babyens utvikling i magen. Det skal jeg definitivt vise jenta mi etter jeg har fortalt🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+0 

denne nye uken feirer jeg inni meg så mye mer enn forrige da jeg gikk i usikkerhet pga målavvik ifølge meg selv og brunt utflod. 
Jeg har ikke sett noe antydning til farge på utfloden på to dager nå! Jeg begynner å tenke på om det kunne ha skyldes at jeg egentlig skulle ha hatt mensen da dette kom, om det var en liten reaksjon på det kanskje, for varte liksom like lenge som jeg pleier å ha mensen også🙈 ihvertfall stoppet opp og godt er det! 

Fikk intravenøst veske igår og det gjorde godt for kroppen med litt påfyll, fikk litt mer energi, men fortsatt veldig veldig kvalm da, og får veldig dårlig samvittighet over kostholdet fordi jeg klarer ikke å spise så sunt. Går mye i havregrøt (er jo helt greit) prøver å få i meg et egg om dagen, ellers blir det veldig mye toast, er det enkleste å få i seg. Kaster opp stort sett 1-2 ganger om dagen, mest når jeg må anstrenge meg sammen med jenta vår, når jeg er alene med henne på morgenene eller ettermiddagen når mannen er på jobb.
Går fint så lenge jeg ligger men når jeg må opp av sofaen og lage meg mat så kaster jeg opp spesielt på formiddagen og kvelden. Ellers prøver jeg å gå en tur hver dag. 

idag har jeg hatt mye vondter i livmorområdet, blir jo litt bekymret men jeg regner med det er livmoren som strekker seg. Så kjenner jeg livmoren godt når jeg ligger flat rett over trusekanten nå, det gjorde jeg sist også på denne tiden. 
frem til nå har jeg sammenlignet veldig med forrige svangerskap, hva som er bra og ikke bra med det samme som sist. Jeg kjenner at det skal bli godt å komme lengre enn sist nå snart for da vinker jeg på en måte farvel til den og sammenligningen 🙈 og ikke minst redselen for å miste i samme tid og mye større sjanse for at det går bra når jeg passerer den tiden. Den ble målt til uke 9+2 sist, oppdaget i uke 10+3, mistet helt symptomer som kvalme 9+2, så jeg gleder meg til å gå å være kvalm denne uken, for da vet jeg at nå lever den enda og jeg har kommet lengre😅 så jeg håper kvalmen fortsetter så jeg kan være trygg, en liten stund til hvertfall🙈 

Har en siste ultralyd privat, jeg må bare ha en til før den vi har i uke 13, for å bekrefte liv etter der vi mistet sist, så neste ultralyd blir 10+4. denne gangen på nesten samme stadiet som sist, tror jeg blir en helt annen opplevelse❤️ 

så fulgte jeg rådet ditt «kakoen» vet ikke hvordan jeg siterer deg der🙈 men jeg snakket med mannen igår etter dine tips og råd om at det kan være lurt å fortelle jenta vår så hun skjønner hvorfor jeg er mye kvalm. Og vi hoppet rett i det! Syntes det var en god ide❤️ 
Hun smilte å ble såå glad! Og hun skjønner det med årstider og litt tidsperspektiver på den måten så hun vet at det skal bli vår og sommer først før babyen kommer på høsten🥰 var så fint å sitte rundt borde sammen og fortelle henne denne familie hemmeligheten som vi kalte det❤️ Gikk så bra så! Og har ikke fortalt det til noen foreløpig, ikke da jeg leverte henne i bhgen heller! Så ble overrasket over at hun ikke sa noe, og jeg tror faktisk hun klarer å holde på hemmeligheten, for jeg fortalte henne at litt etter påske så kan du få fortelle alle det, at jeg kan si ifra når hun får fortelle🥰 og det var hun veldig med på❤️ Hun gleder seg veldig og har stryket meg mange ganger over magen allerede😅 Så virket det også som om at hun forsto mer hvorfor pappaen må gjøre mye mere enn meg nå, og at de to er mer sammen fordi jeg er kvalm 😊 mye bedre å fortelle! Så takk for tips «kakaoen»😄

ble et langt innlegg dette, tanken fremover er å oppdaterer for hver ny uke, og da blir den gjerne litt lengre

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig lesing :strix: Nå ble jeg skikkelig rørt og måtte felle noen tårer av at dere har fortalt familiehemmeligheten til jenta deres :rodmer: Nå er jeg riktignok super hormonell og gråter av absolutt ingenting for tiden :ler:

Tipper ho fortsetter å overraske dere med hemmeligheten jeg 😉

halvannen uke til ny UL da eller? Hvilke dato skal dere inn igjen 😃

I følge mens termin skifter vi uke på samme dag :danse: Bare jeg er 10 små uker foran der :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (På 18.3.2022 den 17.30):

For en herlig lesing :strix: Nå ble jeg skikkelig rørt og måtte felle noen tårer av at dere har fortalt familiehemmeligheten til jenta deres :rodmer: Nå er jeg riktignok super hormonell og gråter av absolutt ingenting for tiden :ler:

Tipper ho fortsetter å overraske dere med hemmeligheten jeg 😉

halvannen uke til ny UL da eller? Hvilke dato skal dere inn igjen 😃

I følge mens termin skifter vi uke på samme dag :danse: Bare jeg er 10 små uker foran der :sjenert:

Så søtt at du ble rørt 🥰 jeg ble veldig rørt selv da vi fortalte det og var så blank i øyne, var en drøm jeg har sett for meg så lenge❤️ 
hun har enda ikke fortalt det til noen! Hun er så flink så! Tror faktisk det blir å fortsette sånn også, veldig overrasket at hun klarte det😅 

Neste ultralyd blir 30.mars!😄 

fredag er en fin dag å skifte uke på😄

Prøver2021 skrev (16 timer siden):

Så koselig at dere har fortalt det 🥰🥰 Veldig glad på deres vegne

Tusen takk gode deg🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 9+2

må oppdatere denne dagen, det er altså denne dagen sist jeg plutselig våknet opp og kvalmen var borte over natten og alt av andre symptomer som trøtthet og andre ting var borte. Det er denne dagen fosteret ble målt til da jeg var på ultralyd i uke 10. 

kjenner jeg blir veldig fort bekymret i uken her, om jeg er bedre av kvalmen som var der på samme tid dagen før så blir jeg bekymret med en gang. Sånn som på kveldene pleier jeg å være helt ekstremt kvalm, og igår kveld var jeg bedre, så kommer tankene med en gang, «kanskje den er død nå?» men våknet heldigvis idag tidlig med den kvalmen, og godt var det🙈

Jeg som har vært fri for brunt utflod i 4 dager nå så var det dukket opp igjen da jeg var på do når jeg sto opp idag😣 er ikke helt dagen jeg trengte det dukket opp igjen på kjenner jeg. Kjenner jeg bekymrer meg litt for dette, samtidig som at jeg er mer avslappet til det og ikke havner rett i kjelleren som det gjorde da det dukket opp i slutten av uke 7, så det på papiret i en uke så er på en måte vant til å de det. Men hadde håpet på at det var borte men det var det altså ikke. Trøster meg med og trygger meg på at jeg er kvalm så det må da være et godt tegn. Har neste ultralyd 30.mars. Kjenner det blir litt lange dager å vente frem til da for å være ærlig, etter den bruke utfloden dukket opp igjen! Er så unødvendig å få det og gå unødvendig å bekymre seg pga det! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+4

Har hatt skikkelige mensmurringer i magen siden idag tidlig, kjenner jeg engster meg mye og redd for å se blod hver gang jeg er på do🥺 håper det er helt uskyldig. Men er skikkelige murringer og kjennes ut som mensen skal komme hvert øyeblikk.
Kjenner den uken her er skikkelig dritt å være i… har urolige drømmer hver natt hele natten om at jeg mister der jeg oppdager blod, eller at jeg er på ultralyd og at den er død. Når jeg våkner etter drømmen så kjenner jeg hvor redd jeg pga drømmene. Kjenner på frykten om alt som raser sammen om det skjer. Uken her er vanskelig altså. Må være fordi denne var uken den døde sist. Jeg vil bare at dagene skal gå nå og at jeg kommer meg på ultralyd neste onsdag så jeg får bekreftet at nå er jeg kommet lengre enn sist… 

så har kvalmen vært bedre de siste dagene, og det synes jeg ikke noe om på akkurat denne uken. Berolige meg selv med at jeg fortsatt er kvalm på morgenen og inninellom om det tar for lang tid mellom hver måltid. Men har en veldig god periode midt på dagen, i mange timer nå. Håper alt er greit selv om🙏 

Har også noe doppler liggende, og dumme meg gikk på en smell igår, og fant jo selvfølgelig ikke noe hjertelyd så tidlig. Men føler selv jeg burde gjort det etter å ha sett youtube videoer på hvordan man finner så tidlig. Handler om å gjøre det skikkelig grundig, hver mm nederst på magen. Regner med det er for tidlig da❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke sette meg inn i frykten du kjenner på.

Men du har vært å fått bekreftet at det ser bra ut. Prøv å hold fast i det når du blir redd ❤️ også håper jeg dagene går fort frem til neste ultralyd!

Kanskje droppe doppleren, for å unngå bekymringer hvis du ikke finner hjertelyden❤️

Jeg håper og krysser fingrene for at det kommer til å gå bra, og at det etter dette bare blir et minne om en vond periode. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes skikkelig fælt ut med sånne drømmer og å kjenne på den frykten 😔 kanskje det er underbevisstheten din sin måte å reagere på siden det er samme uken som sist? Skjønner at det er mange bekymringer, men husk, de fleste svangerskap ender i baby og jo lenger du kommer, jo større sjanse for at det går bra! ❤️

Håper tiden går fort for deg til neste ultralyd 🥰

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (På 22.3.2022 den 9.29):

9+4

Har hatt skikkelige mensmurringer i magen siden idag tidlig, kjenner jeg engster meg mye og redd for å se blod hver gang jeg er på do🥺 håper det er helt uskyldig. Men er skikkelige murringer og kjennes ut som mensen skal komme hvert øyeblikk.
Kjenner den uken her er skikkelig dritt å være i… har urolige drømmer hver natt hele natten om at jeg mister der jeg oppdager blod, eller at jeg er på ultralyd og at den er død. Når jeg våkner etter drømmen så kjenner jeg hvor redd jeg pga drømmene. Kjenner på frykten om alt som raser sammen om det skjer. Uken her er vanskelig altså. Må være fordi denne var uken den døde sist. Jeg vil bare at dagene skal gå nå og at jeg kommer meg på ultralyd neste onsdag så jeg får bekreftet at nå er jeg kommet lengre enn sist… 

så har kvalmen vært bedre de siste dagene, og det synes jeg ikke noe om på akkurat denne uken. Berolige meg selv med at jeg fortsatt er kvalm på morgenen og inninellom om det tar for lang tid mellom hver måltid. Men har en veldig god periode midt på dagen, i mange timer nå. Håper alt er greit selv om🙏 

Har også noe doppler liggende, og dumme meg gikk på en smell igår, og fant jo selvfølgelig ikke noe hjertelyd så tidlig. Men føler selv jeg burde gjort det etter å ha sett youtube videoer på hvordan man finner så tidlig. Handler om å gjøre det skikkelig grundig, hver mm nederst på magen. Regner med det er for tidlig da❤️

Skjønner at du er redd og bekymrer deg, men dette kan likevel gå bra ❤️ Sender deg en klem! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 uker 

en milepæle da det går fra et embryo til foster nå🥰 Alle organene er ferdige og på plass, den mest krisitiske perioden er over, selv om den varer til uke 12, så er de ukene frem til uke 10 de mest krisitiske da det er de ukene alle organene osv ordnes. Regner med fasen varer til uke 12, fordi morkaken er ikke helt ferdig utviklet frem til da, Så eneste som gjenstår av det «kritiske nå» er vel at morkaken og navlesnoren må være helt ferdig og rett der inne. Men frem til nå er alle organene ferdige og på plass, selv om de selvfølgelig trenger tid for å vokse og modnes helt til terminen! Står også på babyverden at fra uke 10 så skal babyen rett og slett bare vokse seg stor❤️ 

kvalmen var helt borte i en dag, den dagen jeg skrev over her, jeg var super nervøs den dagen, men den kom tilbake dagen etter igjen😂 har ikke sett mer brunt utflod, bare litt gult. Også har jeg en del mensmurringer, spessielt på morgenen, og da kjennes det ut som at den lille klumpen nederst i magen som er livmoren sitter lengre opp før jeg får gått på do på morgnene, veldig ekkelt for har skikkelige murringer også når jeg våkner, idag så ille at jeg våknet av de murringene. Men regner med det er livmoren som strekker seg, for kjenner de murringene bare ikke så ille som på morgenen litt nå og da igjennom dagen. 
Ellers så har magen begynt å komme altså, er veldig tynn fra før med helt flat mage, men nå stikker den altså litt ut, synes veldig godt om jeg tar på meg en tettsittende genser🙈

Jeg og mannen har sånn smått begynt å snakke om navn🤩 både gutte og jente navn! Synes det er koselig, selv om det er tidlig. Vi er ganske enige om 3 jentenavn, men synes det er MYE vanskeligere å finne  et guttenavn vi begge liker🙈 har følelsen på at det er en gutt også🥰 selv om det kommer helt på det samme om hva det er! Sist så ønsket jeg meg veldig en jente, selv om jeg egentlig bare var glad for å få et barn. Så har jeg siden jeg var liten sett for meg å ha en jente. Men nå som jeg har jenta så kommer det helt på det samme denne gangen, så lenge jeg kommer til ultralyder og den er helt frisk! Det betyr så mye mer! 

Hun jeg skal på ultralyd til måtte flytte timen fra onsdag til nå på mandag, så det er ikke mange dagene igjen til vi ser den lille igjen. Og det på akkurat samme tidspunkt 10+3 som sist da den var død. Men da hadde jeg ikke hatt symptomer på en uke, så føler meg ganske så trygg denne gangen, selv om andre ting kan være galt. Men enn så lenge så liker jeg å føle på tryggheten selv om jeg kjenner en frykt inni meg også. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin oppdatering❤️ 

Koselig å ha begynt å tenke på navn, er så utrolig mange fine😊

Krysser fingrene for at alt står bra til på ultralyd 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...