Gå til innhold

Prøver på nr 2 og den siste, så familien blir komplett❤️

Love90

Anbefalte innlegg

Love90 skrev (På 1.1.2022 den 11.23):

Den el testen blir liksom aldri helt positiv altså🤔 men hvis jeg skal gjette så tror jeg at toppen var igår kveld og at eggløsningen finner sted iløpet av dagen idag🤞🏻 Tar ikke test på morgen urin men på dagens andre urin. Erfart at morgen urin er for lys. Så testet jeg ikke igår kveld da det var nyttårssaften og jeg gadd ikke å la være å drikke pga testingen, så regner kanskje med toppen var misset for at den faktisk var igår kveld

2107D481-C37C-480F-A9FA-5472F4F83B44.jpeg

Ekspander  

Spennende!! Det kan se ut til at det blir i løpet av dagen 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøver2021 skrev (På 1.1.2022 den 12.10):

Spennende!! Det kan se ut til at det blir i løpet av dagen 🤩

Ekspander  

Håper gullegget nå er sluppet❤️ Testen er nå negativ, så regner med egget er sluppet 🤞🏻 Blir spennende å se om tempen stiger imorgen😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 dpo 

nå sitter jeg på legevakta fordi har hatt syke smerter i nyren inatt og blod i urinen i hele dag😔 lei av å være plaget med UVI hver gang jeg har eggløsning, eneste forskjellen rundt eggløsningen og ikke er at mannen kommer inni meg rundt eggløsning og det virker som jeg reagerer på sæden fordi jeg får UVI noe jeg ikke får når han ikke kommer i meg. 😩 blir vel en runde antibiotika og jeg håper ikke dette ødelegger for et evt egg til å feste seg om en ukes tid😣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (På 2.1.2022 den 12.06):

1 dpo 

nå sitter jeg på legevakta fordi har hatt syke smerter i nyren inatt og blod i urinen i hele dag😔 lei av å være plaget med UVI hver gang jeg har eggløsning, eneste forskjellen rundt eggløsningen og ikke er at mannen kommer inni meg rundt eggløsning og det virker som jeg reagerer på sæden fordi jeg får UVI noe jeg ikke får når han ikke kommer i meg. 😩 blir vel en runde antibiotika og jeg håper ikke dette ødelegger for et evt egg til å feste seg om en ukes tid😣 

Ekspander  

Ah, det må være utrolig ubehagelig. God bedring!! ❤️ Satser på at det ikke har betydning for at egget vil feste seg 🤞🏻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne tempen! Noen som leser her som er gode på dette?🤪 vet jeg har litt for lite å sammenligne med da jeg begynte å tempe litt sent i syklusen, så er det vel for tidlig å si om når eggløsningen har vært iforhold til tempen, men hvis den stiger en dag til så ser det lovende ut eller?

Når kan eggløsningen ha funnet sted iforhold til tempen foreløpig? Er veldig spennende da dette er første gangen jeg temper og jeg vet jo faktisk ikke 100% sikkert om når jeg har eggløsning, jeg har jo bare gått utifra eggløsnings tester😄 så har jeg prøvd å tempe til riktig tid hver dag, litt vanskelig å våkne til riktig tid hver morgen da jeg har et barn til vekkerklokke som har våknet mellom hal 7-8🤪 så ble + -  en time noen dager, vet ikke hvor mye forskjell det kan utgjøre? Men når ser det ut som foreløpig at eggløsningen har vært? Eller har vært i det hele tatt?🤔 

prøvde å sette på høye temperaturer to dager frem i tid for å se hva som skjedde og da satte den kryss på cd 13🤨 men jeg hadde jo ikke positiv test før ettermiddag/kveld denne dagen😳 betyr det at eggløsningen min skjer når jeg har LH topp eller rett etter LH toppen for da blir jo 1 dpo på CD 14🤔 mulig eggløsningen min skjer mye raskere etter positiv el test enn jeg hadde trodd, en dag tidligere blir jo det😳

F707BA9A-47FF-48D9-A3A8-0A45D6FBB52A.jpeg

Endret av Love90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ut i fra det jeg har lært, skal man ha høye temperaturer i minst tre dager før FF setter kryss. Vanligvis bør det ikke være mer enn en time forskjell. Jeg står vanligvis opp 06.20 i hverdagen og temper da. I helgene har jeg hatt alarm på 06.45 og lagt meg igjen. Hvis man får trekanter, er det ofte fordi det er for store forskjeller (tror jeg). Anbefaler å tempe ca. likt tidspunkt hver dag. Ellers kan du ende opp med å få et skjevt bilde. Spennende å se hva som skjer i dagene fremover! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok temper før antatt EL i alle fall, men tolking av chart er nesten ikke vits før man har noen temper etter EL. Er derfor man temper - for å få en bekreftelse på når EL var. Men FF trenger minst tre temper for å få til det. Så akkurat rundt denne tiden må man bare vente.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 2.1.2022 den 19.18):

Du har nok temper før antatt EL i alle fall, men tolking av chart er nesten ikke vits før man har noen temper etter EL. Er derfor man temper - for å få en bekreftelse på når EL var. Men FF trenger minst tre temper for å få til det. Så akkurat rundt denne tiden må man bare vente.

Ekspander  

Skjønner nå at man trenger flere dager, idag ble tempen enda høyere, satt jeg inn en like høy temp imorgen for å se hva som skjer å da viser det seg at eggløsningen skjedde igår😳 så da ble det en hel dag senere igjenn enn jeg hadde trodd, to hele dager etter testen vises positv selv om el testen var negativ i de to dagene også😣 så det betyr at vi nesten aldri har sex på selve eggløsnings dagen 😩 for vi har bare samme dag som positiv test og dagen etter og da går det noen dager før vi kosdf åss igjen😪 så har sikkert nesten aldri lagt inn aksjer samme dag vi da om det er sånn hver syklus da. Resgerte litt på at det fortsatt var el slim igår men tenkte det bare var noen resten etter eggløsning, så fikk jeg ømme bryst igår ettermiddag så stemmer vel bra med at ømme bryst kommer rett etter el hos meg. Her er grafen idag så har jeg satt en høy temp imorgen også bare for å se… kan det være derfor det tar tid å bli gravide fordi vi nesten aldri har hatt sex på selve el dagen?😔

BFA2BFE7-059B-4BC4-8BD0-5DBCA3DCB88B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder å legge inn aksjer så sies det vel at dagen før EL er den beste dagen for aksjeinnleggelse, og ikke EL-dagen. Vi la kun inn annenhver dag da vi prøvde, da jeg hadde lest at det var veldig liten forskjell på hver dag og annenhver dag. Det er nok mye flaks/uflaks inni bildet, men kan jo være en god idé å legge inn et par aksjer i dagene etter positiv EL-test fremover for sikkerhets skyld ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at dagen før EL er den viktigste. Sædcellene kan jo leve en stund. Jeg tenker at du har like stor sannsynlighet for å lykkes denne gangen, men hvis det stresser deg, ville jeg lagt inn aksjer også dagene etter. Håper selvfølgelig at det klaffer for deg og dere allerede denne syklusen ❤️ Hvordan går det med UVI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrno skrev (På 3.1.2022 den 9.04):

Når det gjelder å legge inn aksjer så sies det vel at dagen før EL er den beste dagen for aksjeinnleggelse, og ikke EL-dagen. Vi la kun inn annenhver dag da vi prøvde, da jeg hadde lest at det var veldig liten forskjell på hver dag og annenhver dag. Det er nok mye flaks/uflaks inni bildet, men kan jo være en god idé å legge inn et par aksjer i dagene etter positiv EL-test fremover for sikkerhets skyld ☺️

Ekspander  

Så bra at dagen før er den viktigste, så får håpe de to dagene før holder🤞🏻 Tror eggløsningen fant sted på førmiddagen da jeg fikk ømme bryst rundt midt på dagen, så da er det heldigvis ikke så lenge siden aksjene ble lagt inn😅

blir vel å legge inn noen dager etter positiv test fremover om det ikke blir klaff denne runden tenker jeg😊

Prøver2021 skrev (På 3.1.2022 den 9.54):

Jeg har også hørt at dagen før EL er den viktigste. Sædcellene kan jo leve en stund. Jeg tenker at du har like stor sannsynlighet for å lykkes denne gangen, men hvis det stresser deg, ville jeg lagt inn aksjer også dagene etter. Håper selvfølgelig at det klaffer for deg og dere allerede denne syklusen ❤️ Hvordan går det med UVI?

Ekspander  

Bra det da, håper mulighetene er dr ettersom vi tross alt la inn to dager og dagen før, men irriterer meg grønt at det ikke ble lagt inn igår nå, og føler jo automatisk at sjansene er mindre for klaff da🤪 men uansett om jeg visste det igår så tror jeg at vi hadde måtte stått over pga UVI 😬 går bedre, fikk antibiotika som jeg skal gå på i 3 dager, en som er trygg for gravide heldigvis ettersom jeg er i dpo land så tenkte jeg det var greit å velge en trygg kur, men føler jo at sjansene har gått ned en del ettersom jeg fikk urinveisinfeksjon, kroppen har vel nok å jobbe med😔 kjipt at ting ødelegger og man føler sjansene minker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er slik charten din blir seende ut så vil jeg si at det ser veldig bra ut. Gjør absolutt ingenting om man ikke har sex på selve EL-dagen. Soldatene liker å kose seg litt og vente på forhånd, og det er også min personlige erfaring. Jeg har blitt gravid flest ganger de syklusene vi ikke har hatt sex på EL-dagen. Mitt yngste barn er unnfanget med sex kun to dager før EL (mannen reiste bort). Trodde nesten den syklusen var tapt da, men neida 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (På 3.1.2022 den 12.42):

Hvis det er slik charten din blir seende ut så vil jeg si at det ser veldig bra ut. Gjør absolutt ingenting om man ikke har sex på selve EL-dagen. Soldatene liker å kose seg litt og vente på forhånd, og det er også min personlige erfaring. Jeg har blitt gravid flest ganger de syklusene vi ikke har hatt sex på EL-dagen. Mitt yngste barn er unnfanget med sex kun to dager før EL (mannen reiste bort). Trodde nesten den syklusen var tapt da, men neida 😊

Ekspander  

Håper det holder og at det klaffer🙏 Kjenner jeg begynner å bli litt desperat etter at det skal klaffe da det nærmer seg såå den egentlige termindatoen 😪 men har fortsatt litt strekkbart el slim idag, ksn det være den enda ikke har vært? Selv om tempen har begynt å bli høyere!?🤪 eller er det veldig lite sannsynlig? Er så redd for å gå glipp av den om den viser seg å være enda senere nå, og vi ikke legger inn fler aksjer 😬

godt å høre at du hadde klaff på noen dager før og dagen før❤️ Håper mannen har så gode sædceller at de overlever en stund der inne, han har jo stått på vitaminer som skal gjøre sædcellene enda bedre i 3 mnd nå🤞🏻 Så hjelper sikkert 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endten så er jeg 4 dpo eller 2 dpo, blir så usikker etter tempen idag tidlig🤨 ikke til å bli klok på, håper jo på noen flinke damer her inne kan tolke, og jeg maser jo hver dag om tempen 😅 men er første gangen og blir veldig usikker… mannen begynte på jobb igjen igår og har tidlig  morgen vakter, rundt hal 6 ringer alarmen og jeg får hvertfall tatt tempen til samme tid fra igår fordi han har samme arbeidstid nå en stund fremover. Men idag så våknet jeg før alarmen og tenkte da at klokka var 3 eller noe og ble så skuffet fordi da ble den temp dagen ødelagt, så lå i ca 5-10 min helt stille i halv søvne også bestemte meg for å se på klokka, Viste seg at den var 10 på hal 6, så da tok jeg tempen med en gang, kan de 5-10 min våken før jeg  tok tempen ødelegge å vise feil tempratur? Lå i halv søvne og helt i ro vel og merke. For tempen sank litt idag igjen og da satte grafen kryss på at eggløsningen skjedde på CD 13, jeg som trodde den skulle fortsette å stige idag men neida 😣 får ikke til å stemme at eggløsningen skjedde samme dagen som jeg hadde positiv el test🙄 aksjer er jo lagt inn, men kjekt å vite uansett liksom 😬hva tror dere?🤔

D575BBA1-1A88-4D9E-A3A5-71C2754C1943.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du lå i ro i 10 min før temping så tror jeg den kan anses som ganske reell. Så ville ikke vært bekymret for det. 

Er ellers ikke så rart at du blir forvirret av temping og chart når det er første gang, det kan nemlig FF også bli! Veldig ofte blir den første en litt sånn bli-kjent-syklus. Kan hende den trenger alle tempene for å danne seg et bilde. Alle vil jo få klaff med én gang når man prøver, men det eneste positive med at befruktning lar vente på seg er at jo mer data FF får jo bedre er det. 

Det er ikke vanlig med EL samme dag som positiv EL-test, men noen kan oppleve det. Hadde dette vært min chart så hadde jeg nok hatt EL på CD 15. Tempene fremover kan kanskje hjelpe på i tolkningen... Kan hende FF flytter krysset da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  Amatariel skrev (På 4.1.2022 den 15.51):

Hvis du lå i ro i 10 min før temping så tror jeg den kan anses som ganske reell. Så ville ikke vært bekymret for det. 

Er ellers ikke så rart at du blir forvirret av temping og chart når det er første gang, det kan nemlig FF også bli! Veldig ofte blir den første en litt sånn bli-kjent-syklus. Kan hende den trenger alle tempene for å danne seg et bilde. Alle vil jo få klaff med én gang når man prøver, men det eneste positive med at befruktning lar vente på seg er at jo mer data FF får jo bedre er det. 

Det er ikke vanlig med EL samme dag som positiv EL-test, men noen kan oppleve det. Hadde dette vært min chart så hadde jeg nok hatt EL på CD 15. Tempene fremover kan kanskje hjelpe på i tolkningen... Kan hende FF flytter krysset da. 

Ekspander  

Takk for at du svarer meg😅 så bra at det mest sannsynlig gikk bra å vente 10 min, dumt hvis jeg ikke hadde fått det inn rett akkurat de dagene her da det er nå de dagene tempen gjelder for å se at den stiger 😊 

Er vel sant som du skriver at krysse fortsatt kan flytte seg til CD 15 for nå prøvde jeg å sette høyere temper i dagene fremover for å se og da flytta den seg, så de nærmeste dagene vil vel vise seg 😊 tok progesteron tablettene idag, for å teste om Jeg fikk vondt i magen av dem for tok tranebærtabl sist samtidig så var vel kanskje de jeg reagerte på, for har foreløpig ikke reagert på progesteron tabl denne gang🤔  men nå blir vel kanskje tempen uansett høyere ettersom jeg tar det eller?🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (På 6.1.2022 den 13.08):

Hva sa FF i dag? Hvilken DPO er du på? 💫

Ekspander  

Så hyggelig at du spør🥰 

ser ut til at eggløsning var på CD 15😄 håper bare at det er godt nok med aksjer to dager og en dag før, irriterer meg enda over at det ikke ble lagt inn noe på eggløsnings dagen og føler at sjansene for klaff er mye mindre 😬 har tatt progesteron tabletter siden 2 dpo, så håper det hjelper på 🤞🏻🤞🏻 Når det gjelder testing så har jeg litt angst for å teste kjenner jeg, så lei nedturer… får se hvor lenge jeg klarer å holde meg unna denne syklusen og spennende å se om jeg kjenner noe som jeg gjorde fra sist jeg var gravid fra 8 dpo, håper håper🤞🏻🤞🏻

CB4542FD-32A6-44DA-B4FD-6F7138D8D651.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...