Gå til innhold

Prøver på nr 2 og den siste, så familien blir komplett❤️


Love90

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (8 timer siden):

Jeg forstår deg så veldig godt :hug: Den verste tiden som prøver er definitivt de månedene som går etter en MA slik der man hele tiden tenker hvor man kunne vært nå. Jeg har to ganger nådd termindato uten å være gravid på nytt, og det er ubeskrivelig vondt. Bare dem som har vært igjennom det selv kan forstå :klem: Men jeg har blitt gravid på nytt igjen etter det, så håper du kan klamre deg til håpet!

Ja, veldig vanskelig å kjipt at der tar tid å bli gravid igjen etter en MA 😔 nå ikveld har menssmerter dukket opp bak i korsryggen også så jeg begynner å se hvilken vei dette går🙄 kjenner kroppen min veldig godt så merker tidlig at ting ikke gikk egentlig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår veldig godt at det er vanskelig å stå i prøvingen når man har opplevd MA. Jeg kjente det på samme måte. Man får et stort behov for å erstatte det som var og ønske blir så inderlig mye større. Jeg har troen på at det klaffer for deg snart ❤️ Husker gynekologen sa til meg «Det er lett å tenke måned for måned, men se heller for deg at neste jul kan det være du sitter med en nyfødt baby i armene. Da føles det plutselig ikke så fjernt lengre» ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (13 timer siden):

Forstår veldig godt at det er vanskelig å stå i prøvingen når man har opplevd MA. Jeg kjente det på samme måte. Man får et stort behov for å erstatte det som var og ønske blir så inderlig mye større. Jeg har troen på at det klaffer for deg snart ❤️ Husker gynekologen sa til meg «Det er lett å tenke måned for måned, men se heller for deg at neste jul kan det være du sitter med en nyfødt baby i armene. Da føles det plutselig ikke så fjernt lengre» ❤️

Takk for gode ord! Er jo veldig sant at man blir veldig nedfor for hver mnd og ikke ser langsiktig ja, men samtidig så er jeg veldig redd for en lang prøveperiode 😔 ser ikke for meg mer enn 5 år mellom jenta vår og et fremtidig søsken, og det er ikke så lenge til at det blir over det og kanskje mye over det, så var vi prøvere i 2 år før jeg ble gravid med jenta vår uten å se en positiv test så jeg vet jo at jeg eller vi kanskje ikke er super fruktbare selv om det ikke er funnet noe feil. Tenker kanskje mer i baner der vi ikke klaffer bra sammen iforhold til å lage barn. Har tanken min vært mange ganger. Jeg ser ikke for meg at jeg orker tankene og nedturene så mye lengre, og at å prøve å bli gravid tar så mye av livet mitt nå. Vet ikke hvor lenge jeg orker å ha det sånn. Nesten så det er bedre å legge det på hylla snart å bare godta, for da slipper jeg forhåpninger og tankene hele tiden. Vi har snakket om å heller satse på å bestille oss en sydentur og kjøpe enda en hund istedenfor, da sydentur er uaktuelt som gravid eller med en baby for meg. Veldig vanskelig å legge fra seg men har tenkt mer å mer tanken nå som det dreier seg så mye om æ bli gravid. Er ikke bra… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 dpo, testet men den siste clear blue pluss som jeg har liggende idag tidlig, helt hvit idag, var greit å få bekreftet at det var en slags skygge på testen igår. Jeg vet jo at jeg testet helt hvit på formiddagsurin med clear blus pluss på 9 dpo sist og noe svakt på kvelden. Men selv om jeg vet det så har jeg hatt smerter i korsryggen som kommer og går, menssmerter. Veldig spesielt også ettersom jeg ikke pleier å få så sterke smerter som dette før dagen før mensen. Men er veldig kjent med at sånne smerter uansett ikke er positivt for min del. Mulig smertene kommer tidligere når jeg går på progesteron? Synes det også er rart men…. Så ser det også ut til at tempen begynner å dale litt nedover 🙄 så går vel bare en vei. Er en dritt dag egentlig, og blir nok enda kjipere imorgen hvis testen fortsatt viser hvit 😣 heldigvis har jeg og mannen fri imorgen, så håper på å finne på noe hyggelig sammen så dagen blir litt bedre.. 

0CA360D8-13AC-4C0F-BACC-ABB3B9537855.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt mye håp igjen :troest: Den tempen ned i dag er helt normalt, også som gravid. Samme er negativ test 9 dpo.

Men gudene skal vite at jeg forstår deg godt! Har hatt mange av de samme tankene som deg. Hvorfor fortsette? Best å gå videre med livet... Aldersforskjellen har vært så viktig for meg også. Så skjønner deg. Stor klem! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier det samme som @Amatariel. Det er fortsatt håp igjen. Min temp pleier også å synke på det tidspunktet og gjorde det da jeg var gravid. Når det er sagt, forstår jeg at du blir fortvilet. Det er en utrolig vanskelig situasjon og en tålmodighetsprøve… Håper det snart er deres tur!! ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 dpo

tok test igår kveld, ganske sterk skyggestrek😣 fikk jo litt forhåpninger ettersom Jeg fikk noe ultra svakt sist på samme tidspunkt, men ettersom jeg vet av mye erfaring at de testene der gir skygger så hadde jeg heller ikke alt for mye forhåpninger idag tidlig. Legger de mest ut nå for å vise at de testene der er noe dritt for tiden! Den var synlig med en gang den hadde blitt ferdig trekt inn også😪 idag tidlig ser jeg også noe svakt, mulig svakere enn denne da den er vanskeligere å se, men jeg ser den. Så tenker jo at løpet er kjørt denne gang med menssmerter osv. så jeg slutter på progesteron tablettene også, så regner jeg med tempen går ned iløpet av få dager, var fin og høy temp idag igjen, men alikevel. Tiden går…😓

DFE25593-9CA7-46EE-8E22-EED3AB249A3A.jpeg

D0076183-E428-4131-98F3-338BD9A2C0E0.jpeg

Endret av Love90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (55 minutter siden):

10 dpo

tok test igår kveld, ganske sterk skyggestrek😣 fikk jo litt forhåpninger ettersom Jeg fikk noe ultra svakt sist på samme tidspunkt, men ettersom jeg vet av mye erfaring at de testene der gir skygger så hadde jeg heller ikke alt for mye forhåpninger idag tidlig. Legger de mest ut nå for å vise at de testene der er noe dritt for tiden! Den var synlig med en gang den hadde blitt ferdig trekt inn også😪 idag tidlig ser jeg også noe svakt, mulig svakere enn denne da den er vanskeligere å se, men jeg ser den. Så tenker jo at løpet er kjørt denne gang med menssmerter osv. så jeg slutter på progesteron tablettene også, så regner jeg med tempen går ned iløpet av få dager, var fin og høy temp idag igjen, men alikevel. Tiden går…😓

DFE25593-9CA7-46EE-8E22-EED3AB249A3A.jpeg

D0076183-E428-4131-98F3-338BD9A2C0E0.jpeg

Husk at jeg fikk såvidt antydning til strek 12 DPO, så det er fortsatt tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg ser noe altså! Og skyggestreker er jo nesten uumulig å få fanget på kamera. Ettersom det var sånn her min første test oppførte seg på 10 dpo da jeg var gravid så klarer jeg ikke HELT slippe håpet. Håper det er ok at jeg håper litt til for deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (2 timer siden):

Husk at jeg fikk såvidt antydning til strek 12 DPO, så det er fortsatt tidlig. 

Ja, er helt sant. Er vel mest pga pms symptomene at jeg gir opp, hadde det ikke vært for det så hadde jeg fortsatt hatt håp☺️

Amatariel skrev (15 minutter siden):

Syns jeg ser noe altså! Og skyggestreker er jo nesten uumulig å få fanget på kamera. Ettersom det var sånn her min første test oppførte seg på 10 dpo da jeg var gravid så klarer jeg ikke HELT slippe håpet. Håper det er ok at jeg håper litt til for deg :klem:

Ja, de testene der er fra igår sent på kvelden, burde blitt noe sterkere idag tidlig om det var babystrek tenker jeg🤔 takk for at du håper for meg❤️ Sikkert så deprimerende å lese dagboken min når jeg gir opp på 9 dpo😅 men kjenner vel kroppen min så godt at jeg vet ifra da🤷‍♀️ Bestemte meg for æ ta progesteron tabletter litt til, kjipt om det er noe også slutter jeg på dem.. har en test igjen og den har jeg tenkt å spart til 12 dpo for jeg må teste en gang til for å være sikker før jeg slutter på progesteron 12 dpo 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 dpo

negativ test som forventet, ikke fått til å tempe de to siste dagene da det har vært mye oppvåkninger 😓 men ikke sett noe blod enda, så bedre enn forrige syklus da jeg begynte å spotte 11 dpo, sluttet med progesteron tablettene igår. Tok sjansen på det da jeg hadde så sterke menssmerter. 
 
Jeg og mannen har snakket sammen, og vi har jo 4 fryste blasto egg på st.olav. Vi tenker å begynne å bruke de nå. Da slipper vi en evt lang prøverunde igjen, det tok 2 år med vår datter og det kan ta tid igjen. Pluss at etter jeg gikk gravid med jenta vår så har jeg gått på sterke medisiner og stråling som i vesrte fall kan ha skadet eggene mine, noe som kan være årsaken til MAen🤷‍♀️ Legene er ganske sikre på at det ikke skal ha tatt skade, men hvem vet. Bruker vi eggene vi har på ST.Olav så vet vi at de ikke er skadet på den måten hvertfall. Orker selvfølgelig ikke gjennom hormonbehandling og uttak av nye egg da det er en stor påkjenning, men kommer til å ringe på mandag for å høre om å få bruke de ned fryste eggene og forklare situasjonen, regner med de synes det er greit ettersom vi har ned fryst der nå fra før og da er det veldig enkelt å bare sette inn! Så spent på hvor fort vi får komme inn der! Har stengt tlf for dagen, så ringer på mandag. I bestefall så får jeg innsett på syklusen som kommer nå eller neste🤞🏻🤞🏻 Blir veldig spennende fremover og noen av de 4 blasto eggene må jo være brukbare ❤️ Så hvis vi nå får bruke de tross graviditer så er det godt å tenke på at ikke all den påkjenningen og rundene med ivf var forgjeves, da kan det jo faktisk bli et barn av all sliten og kjøre med hormoner og uttak av de eggene som ligger der! Rart å tenke på! Nesten så det er meningen !😊 

Endret av Love90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så spennende med de fryste blasto da. Det høres jo absolutt ut som veien å gå. Lykke til med samtalen på mandag, håper legene hører på dere og legger opp en så enkel og grei plan som mulig ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Åå så spennende med de fryste blasto da. Det høres jo absolutt ut som veien å gå. Lykke til med samtalen på mandag, håper legene hører på dere og legger opp en så enkel og grei plan som mulig ❤️

Ja, håper der blir så vi kan gå for det, ser ingen grunn til at vi ikke kan ettersom vi har på frys 😊 snakket med fertilitets seksjonen der idag, de sa at ettersom vi har på frys så er det bare å ringe sykepleier å avtale tid, var ikke verre enn det virket det som🤷‍♀️ Sikkert å avtale syklus, og ultralyd nærme eggløsning for å følge med når innsett blir. hadde i naturlig syklus på innsett sist, uten hormoner på fryseforsøk, så regner med det blir det samme nå. Håper sånn på denne syklusen eller neste! 🤞🏻

Spennende tider for deg nå da! Nå skjer jo ting når som helst! Gleder meg til å følge med! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en god plan!! Så spennende ❤️ Håper at det er lett å få avklart og at dere er i gang så snart som mulig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 3 

mensen kom og det noe voldsomt😬 tydelig at progesteron tilskuddet gjør til at det blir en større blødning 😳 

jeg snakket med st.olav og vi må bare ta noe blodprøver som de da gjør av alle par før oppstart , sjekker hepatitt/hiv osv. skal heldigvis på sykehuset der uansett om en uke, så kunne ta blodprøver med det samme, så kunne jeg ringe igjen en uke etter blodprøvene for å planlegge oppstart 👏🏻 Mest sannsynlig så får jeg sette inn i neste syklus 😄 dette gjør til at jeg føler sjansene for en graviditet er mer rett foran meg nå, og ikke en evig lang prøveperiode ! Klart det er jo ikke sikkert vi lykkes på innsett nr 1, men håper jo veldig at en av de går 🥰 tror og håper at en graviditet nå ikke er så langt unna❤️ Med dette i bakhode gjør til at jeg slapper mer av nå. For nå blir jo sjansene mye større for en graviditet fremover! Så får skjebnen bestemme nå da, skal det bli et barn til naturlig nå før vi begynner med innsett, eller skal det komme et barn til som egentlig er 5 år gammel befruktning🙊 vis meg hva som er meningen skjebne sier jeg bare!
Blir jeg gravid på denne syklusen nå rett før innsett så er det meningen med akkurat det barnet!  Bare jeg som tenker sånn?😅 blir spennende! Og blir jeg ikke gravid denne syklusen før innsett så vet jeg jo at innsette er rett rundt hjørnet så da blir ikke fallet så stort! Eneste som var en liten nedtur var at jeg mente og huske vi hadde 4 blasto på frys, men sykepleieren sa vi hadde 3😳 er jo en mindre, men hun sa at med stor sannsynlighet så blir hvertfall en av de endt med en graviditet, for blasto er det beste de setter inn😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Godt å høre at prosessen er i gang. Har stor tro på at det ikke er lenge til du sitter med positiv test ❤️ Godt å høre at du også er mer optimistisk. Ser frem til å følge deg i prosessen 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 blasto høres ut som god odds ja. Blir bra dette! Så fint du får komme for å ta blodprøver i neste uke. Tenk, kanskje vi er samtidig på samme sykehus da?? 😊

Jeg kjenner iallefall på meg at graviditet ikke ligger langt unna for deg nå :klem: Håper jeg har rett i det! Gleder meg til å følge deg videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (23 timer siden):

Så spennende! Godt å høre at prosessen er i gang. Har stor tro på at det ikke er lenge til du sitter med positiv test ❤️ Godt å høre at du også er mer optimistisk. Ser frem til å følge deg i prosessen 🥰

Har veldig troa selv at det er rett rundt hjørnet, samtidig som etter å ha lest osv er super nervøs for om noen av de tre blasto eggene våre ikke skulle  overleve opptiningen når den tid kommer. Har jo allerede begynt å tenke på prosessen 🤪 er jo mye nerver i sving i en sånn prosess! Om de overlever opptiningen, også har man mye høyere forventninger til en graviditet etter innsett kontra ved en normal aksjer på en syklus 😊 håper vi har flax og får lykken etter 1. forsøk men tror nok jeg har litt store forhåpninger igjen der, så har jeg allerede begynt å tenke på om vi skal kjøre på med å legge inn aksjer I tilegg til innsett, for enn hvis jeg 5 dager etter eggløsning får tlf om at ingen overlevde opptingen noe som er en sjanse for å vi ikke har lagt inn aksjer så er det jo en mnd uten noe håp liksom🤪 men samtidig litt skummelt fordi enn hvis vi får klaff på begge deler så blir det jo tvillinger😅 har allerede begynt å tenke på det. Og tror vi går for å sikre oss en sjanse. 😊 

Amatariel skrev (23 timer siden):

3 blasto høres ut som god odds ja. Blir bra dette! Så fint du får komme for å ta blodprøver i neste uke. Tenk, kanskje vi er samtidig på samme sykehus da?? 😊

Jeg kjenner iallefall på meg at graviditet ikke ligger langt unna for deg nå :klem: Håper jeg har rett i det! Gleder meg til å følge deg videre. 

Håper det blir en baby av en av de 3 hvertfall 🥰 ja! Enn hvis! Kanskje vi tilome går forby hverandre om du er oppe å vandrer en tur i kiosken eller noe😅 hadde vært kult! 

takk for det, at du har håp for meg, Amatariel🥰 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å lese at det tar tid - I vår blir det også to år siden vi begynte, så jeg skjønner godt at det er vondt. ❤ Jeg gruer meg til å nå det punktet om vi ikke har fått det til enda. 

MEN, så spennende at dere har tatt en valg med nye forsøk på st.olavs! Det er deilig å være i gang med noe!🤞🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helne90 skrev (På 22.1.2022 den 10.44):

Så trist å lese at det tar tid - I vår blir det også to år siden vi begynte, så jeg skjønner godt at det er vondt. ❤ Jeg gruer meg til å nå det punktet om vi ikke har fått det til enda. 

MEN, så spennende at dere har tatt en valg med nye forsøk på st.olavs! Det er deilig å være i gang med noe!🤞🤩

Ja er virkelig ikke noe godt når man passerer sånne tider da man vet det er så å så lenge siden man startet, så har vi jo den egentlige termindatoen hengende foran oss strax å, så veldig kjipt om vi må passere den uten noe ny graviditet! Håper jeg er gravid innen da hvertfal som er i april🙏 
ja, blir godt å være i gang der å vite at sjansene er mye større for klaff🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...