Gå til innhold

Prøver på nr 2 og den siste, så familien blir komplett❤️

Love90

Anbefalte innlegg

Love90 skrev (23 minutter siden):

har følelsen av at det ikke klaffer denne mnd heller egentlig😬 har tenkt litt mere på dette siden igår enn ellers om dagene. Er vel fordi jeg har kommet så langt som 10 dpo og burde kjenne noe forskjell snart fra andre sykluser om jeg er gravid.

Næ, det trenger ikke være noe forskjell på hva man føler/kjenner. I 7 av 8 ganger jeg har blitt gravid så trodde jeg ikke det hadde gått, og jeg var helt sikker på mensen kom.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 dpo.
Siden igår kveld har jeg hatt sånne vonde menssmerter bak i sidene. Er ikke til å ta feil av at dette er menssmerter av at mensen nærmer seg og ikke en graviditet. For hadde nye mensmurringer og smerter som gravid sist men aldri den type smerten her. Er sånne typ takevis skikkelig vonde smerter som bare kommer når jeg skal ha mensen... 

enn at vi går inn i pp 9😳 hadde vært pp 12 om vi ikke hadde hatt prøvestopp på 3 mnd. Men pp 9!! Hadde aldri trodd vi kom til å bruke så lang tid på nr to, tenkte at det skulle gå enklere denne gangen selv om nr 1 tok 2 år.. enn å ha så lange prøveperioder på begge barna😪 klarer seriøst ikke tanken på å ha en like lang prøveperiode altså. Planen er å ta kontakt me fertilitets klinikken der vi har egg på frys, men de tar jeg ikke kontakt med før etter sommeren for da er jeg ferdig med vaksine nr 2. er veldig glad for at den kommer på syklusdag 2 noe som gjør til at å prøve den mnd er helt trygt🤗 men håper jo så klart at jeg blir gravid før den tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, det er kjedelig når det det blir lange prøveperioder hver gang liksom. Syns helt klart folk som brukte tid på nr.1 kan være heldig og få senere barn litt kjappere nemlig.gif.a750fdb33adbbf5da41483f34cf89534.gif Irriterende at kroppen skal bestemme dette helt selv. Forstår litt hvordan du har det, for mine to yngste + den jeg er gravid med nå satt etter 13, 14 og 13 måneder. Ikkeno' klaff med èn gang der akkurat. Satser HELT klart på at du ikke må runde året denne gangen! Vil føles bedre om du kan halvere prøvetiden fra sist :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 9.6.2021 den 10.19):

Off, det er kjedelig når det det blir lange prøveperioder hver gang liksom. Syns helt klart folk som brukte tid på nr.1 kan være heldig og få senere barn litt kjappere nemlig.gif.a750fdb33adbbf5da41483f34cf89534.gif Irriterende at kroppen skal bestemme dette helt selv. Forstår litt hvordan du har det, for mine to yngste + den jeg er gravid med nå satt etter 13, 14 og 13 måneder. Ikkeno' klaff med èn gang der akkurat. Satser HELT klart på at du ikke må runde året denne gangen! Vil føles bedre om du kan halvere prøvetiden fra sist :hug:

Ja, håper så inderlig at det ikke skal ta så lang tid og egentlig slippe ivf også... selv om vi har på frys. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 dpo 

jeg kjenner jo på livmortappen et par ganger om dagen fra ca 10 dpo, da jeg kjenner veldig tidlig på den om mensen er på vei. Den var lav og åpen igår = mensen er på vei. Det samme er den idag og brunlig utflod på fingeren når jeg kjenner på den «oppi der» så over og ut denne gang også😓

Jeg har jo ikke tenkt like mye på en graviditet i dpo land denne syklusen, skyvet det veldig vekk og hatt mye å gjort. En tankegang bak dette var å prøve det for å se om det hjalp, ettersom den mnd sist jeg ble gravid gjorde jeg det samme å da satt den jo!  men er visst ikke sånn det fungerer.

Jeg skjønner ikke hvorfor dette skal være så vanskelig! Jeg tenker mye i kveld på ting fremover. Aldersforskjellen barna kommer til å ha mellom seg på 4-6 år regner jeg med, 4 år da er vi heldig om det skjer, da må jeg bli gravid innen to mnd, og passerer vi litt over 4 år så er det heller ikke helt krise. Men 5-6 år, ikke det vi helt ser for oss. Ja vi har jo lyst på et barn til men også at barna skal ha noe nytte av hverandre i småbarns tiden også, også er det noe med det å begynne helt på nytt når jenta vår er så selvstendig og stor. Også har jeg tenkt litt på hvor gidd det egentlig er med IVF når vi først begynner der igjen. Vi har jo 4 blasto på frys, men et innsett med et egg er mye mer påkjenning om det ikke klaffer kontra en helt vanlig syklus der man prøver «normalt» og det ikke går. Følte vi var så ferdige med det kapitlet etter vi var så heldige å få et barn❤️ Så å gå dit igjen skal litt til også, men samtidig så tenker jeg at hvis jeg går for å sette inn et egg til høsten for å så bli gravid, ja da er det jo verdt det selvfølgelig. For enn hvis det er det som skal til? Synes alt er litt vanskelig nå. Noen dager tenker jeg og vurderer å legge alt på hylla. Klarer ikke å prøve å se hva som skjer metoden, men klarer vel heller ikke å la mannen hoppe av i svingen hvis vi lar dette ligge i de dagene jeg vet jeg er fruktbar🙈 må tenke å finne en frist, for da må det være ute av verden og begynne på prevensjon eller noe.
For i lengden så orker jeg ikke dette. Orker ikke tanken på å komme til høsten og fortsatt ikke gravid, for kanskje sitter vi her om et år frem i tid og fortsatt ikke er gravide også😳 er ganske sykt å tenke på alle de forhåpningene og nedturene i løpet av 1 år fra nå. Må sette en frist. For jeg tror ikke jeg klarer dette så lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner så godt hva du mener. Man ser for seg en aldersforskjell på barna sine, og da blir man skuffet når det ikke blir sånn. Men jeg LOVER at det blir bra uansett. Når man får et søsken så ender den aldersforskjellen med å bli perfekt for akkurat dem ❤️ Jeg har jo prøvd tre ganger nå i over 1 år, så ideelt ville jeg jo egentlig ha søsken med ett års mindre aldersforskjell enn jeg faktisk har. Men det endte med å gå helt fint. Det er 6 år mellom min nr. 1 og 2 og det har jeg virkelig ingenting negativt å si om. Rett og slett utelukkende positivt. Barna har vært uendelig glade i hverandre hele veien. Vokst opp sammen og vært som erteris. Senest i går satt 17-åringen og leste Harry Potter høyt til 11-åringen ❤️ De fine barndomsårene de har hatt sammen har gitt dem et sterkt og godt grunnlag for voksenlivet de vil ha etter hvert. Og så har jeg 5 år mellom nr. 2 og 3. Og nå er jeg gravid igjen og hvis denne sistemannen faktisk kommer, så blir det 7 år mellom den og nr.3. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (1 time siden):

Jeg skjønner så godt hva du mener. Man ser for seg en aldersforskjell på barna sine, og da blir man skuffet når det ikke blir sånn. Men jeg LOVER at det blir bra uansett. Når man får et søsken så ender den aldersforskjellen med å bli perfekt for akkurat dem ❤️ Jeg har jo prøvd tre ganger nå i over 1 år, så ideelt ville jeg jo egentlig ha søsken med ett års mindre aldersforskjell enn jeg faktisk har. Men det endte med å gå helt fint. Det er 6 år mellom min nr. 1 og 2 og det har jeg virkelig ingenting negativt å si om. Rett og slett utelukkende positivt. Barna har vært uendelig glade i hverandre hele veien. Vokst opp sammen og vært som erteris. Senest i går satt 17-åringen og leste Harry Potter høyt til 11-åringen ❤️ De fine barndomsårene de har hatt sammen har gitt dem et sterkt og godt grunnlag for voksenlivet de vil ha etter hvert. Og så har jeg 5 år mellom nr. 2 og 3. Og nå er jeg gravid igjen og hvis denne sistemannen faktisk kommer, så blir det 7 år mellom den og nr.3. 

Jeg synes jeg hadde sett du har skrevet om at du hadde en del år aldersforskjell mellom to av dine barn, trodde ikke du hadde så mange år og mellom de alle 3 barna! Veldig fint å høre erfaringene dine Amatariel❤️ Tusen takk! Skal ta med meg dine kloke ord og erfaringer videre i tankene mine fremover! Til syvende og sist så blir jo barna voksne også, og da har de vel uansett stort nytte av hverandre i det voksne liv uansett om det er 2-10 år tror jeg😃 var veldig godt å høre dine erfaringer hvertfall! Det hjalp veldig, føler jeg har stresset i 1 år nå for å bli gravid fordi jeg så klart har et så stort ønske om et barn til, men også stresset litt fordi jeg ser hvor stor jenta vår begynner å bli🙈 står mye på om hvor lenge vi orker nedturer hver syklus med at det ikke går også, når vi først har en, har sagt det før, hadde aldri gitt opp om vi ikke hadde hatt et barn, men nå som vi har et barn så kan det være jeg ikke holder ut like lenge med prøvingen og den bobla det fører med :) så vil tiden vise hvor altopslukende dette blir fremover, fortsetter det sånn som denne syklusen så et det veldig innafor👍🏻 Ser kanskje ut til at dette er enklere i det lysere tider, mens i mørketider takler jeg prøvebobla dårligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til neste syklus :)

Håper du blir gravid før høsten og mørket så du slipper å ta en beslutning på når når er nok :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt at det ikke gikk denne gangen ☹️ Angående aldersforskjell så har de mye glede av hverandre selv om det er noen år mellom. Mannen har 4 søsken hvor det er 5 år mellom alle bortsett fra han og lillesøsteren hans. Og de har et kjempe godt forhold alle sammen! Til og med mannen og søsteren hans det er 15 år mellom:) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg glemte også å si at aldersforskjell ikke har noe å si for hvor nære de blir. Jeg har 11 år mellom meg og min søster, og vi er omtrent som bestevenninner. Snakker daglig og deler alt. Men det er 2 år mellom meg og min bror, og vi sender omtrent kun julegave til hverandre, sporadisk litt FB-kontakt. Sånn er det i mannens familie også. 7 år mellom han og hans søster. De ringer hverandre hele tiden, skravler og møtes så ofte de kan i ferier o.l. Superclose!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 3 

mensen kom som jeg trodde på CD 28 og da stemte det at eggløsningen var iløpet av dagen vi la inn den ene aksje, noe som gjør til at jeg teller den som PP 8, og vi går inn i PP 9 nå. 
Om 1 mnd er det 1 år siden vi begynte prøvingen, har hatt 3 mnd pause inni der. Truffet med sex 1,2 og samme sag som eggløsningsdagen som regel alle syklusene, noen av de med 1 dag før og 2 dager før men ikke samme dag som eggløsningen. Har hatt stabile sykluse med eggløsning mellom CD 10-15 med masse eggløsningsslim hver syklus. Så alt har jo ligget til rette til for full klaff hver mnd og egentlig store sjanser... selv om vi brukte 2 år sist så hadde jeg aldri trodd vi kom til å sitte her å ikke være gravide 1 år senere. 

Har nettopp bestilt eggløsningstester både strimler og digital, for er 3 mnd siden sist jeg testet med eggløsningstester, synes det har vært ganske greit også men har også hatt en usikkerhet om når eggløsningen har vært og ikke funnet ut helt sikkert før iforhold til når mensen dukker opp, og den vet jeg er veldig presis på dag 15 etter eggløsning. Så sånn sett blir det veldig greit å begynne med eggløsnings testingen igjen. Har ikke bestilt noe g tester da jeg tenker som sist syklus, se an om mensen ig pms symptomer bare kommer på løpende bånd igjen. Er jo med 1 gratis test når man bestiller fra babyplan da, tanken er å ta den ene på 10 eller 11 dpo 😊 så blir jeg vel å angre på at jeg ikke bestilte flere hvis det skulle vise seg å dukke opp to streker🤣 det hadde vært en drøm det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten ikke til å tro😠🥵 

måtte begynne på en medisin som jeg må bruke i 8 uker!!! Som jeg ikke kan bli gravid samtidig som jeg går på!!! Altså jeg har snart ikke ord, hvor mye skal komme i veien for ønske om nr 2?! Jeg gir snart opp! Virker ikke som det er meningen mer ! Tenker jeg blir borte her ifra en stund nå, er bare nok nå. Kroppen min fungerer så dårlig fortiden og jeg har rast ned i vekt og er veldig sliten og nå denne jævela medisinen som jeg ikke vil gå inn på her om hvorfor jeg må ta. Føler kroppen min stritter veldig imot en graviditet, og det er veldig vanskelig fordi ser ut som målet mot en graviditet og baby er så langt unna! Nå når jeg har rast ned i vekt og er så sliten så føler jeg også at det må bygges opp først! Har bare vært så sinnsykt mye siden jul at kroppen har reagert sånn tror jeg. Alt jeg vil er en baby nr to også må jeg tenke på dette med at kroppen ikke skal fungere nå, og akkurat NÅ, det passer såååå dårlig😖 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neei, det er så urettferdig 😣😣 Det er ingen grenser for hva du må tolerere, på veien mot målet 😔 Føler virkelig med deg, og har full forståelse for behovet for en pause herfra. Høres også lurt ut å prioritere å få kroppen på rett spor igjen, etter en tung periode hvor vekta raser ned.. Stor klem ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neei dette var jo det siste du trengte nå! :( Forstår at medisinen er viktig og den må tas og prioriteres, men enig i at det er skikkelig urettferdig at du må ha prøvepause igjen!! Full forståelse for at du føler seg motløs... Kan sikkert være lurt med litt pause her i fra da ja, og rett og slett prøve å nyte sommeren på alle andre måter du kan. Plutselig er den over, og det vil da medisinbruken din også være :hug: Ser frem til å høre fra deg igjen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Da er ting greit igjen! Fikk også tatt vaksine nr 2 for to uker siden i samme slengen som denne prøvestoppen, så greit å ha den ferdig innabords også..  var så usikker på om jeg skulle oppdatere her nå, om jeg bare skulle legge dagboken dø eller om jeg skulle fortsette.. vi har en så fin sommerferie ❤️ Koser oss og drar på små turer innimellom!  

er idag på CD 13 og positiv eggløsningstest men ting her er veldig usikkert iforhold til prøvingen fremover. Har vært veldig deilig med prøvestopp og vi har det så fint vi sammen. Har fortsatt lyst på en til men samtidig ikke. Tenker den jobben det er med er graviditet, baby, småbarnstiden på nytt med mye mer. Men er veldig mye fint også så klart. Og ønske om en til og et søsken til jenta vår er jo der selvfølgelig. Problemet også er vel at mannen har mye mindre lyst nå, så ting er litt vanskelig på den måten nå. Vet ikke om han er til å snu om denne gangen☹️ Hvis han ikke er til å snu om på, så har vi hatt så mange håp og så mange prøvestopper osv uten grunn! Jeg er enig i at ting er fint som vi har det nå og godt med et barn og mye fordeler med å ha et barn, men jeg tror ikke jeg klarer å slippe helt tanken på alle de positive tingene, og det å få oppleve alt en gang til, og ikke minst at et liv til skal få komme inn i familien vår! Jeg tror ikke jeg rekker å få han på gli innen imorgen ( eggløsnings dagen) og kanskje ikke for alltid😩 hadde egentlig lyst til å slette dagboken min å ikke legge igjen mer spor sånn som det ser ut nå, men samtidig så trengte jeg å fortelle dette her inne.  Tror med tiden om det fortsetter denne veien at det blir tyngere å godta etterhvert også.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest igjennom dagboken din, og synes virkelig at du har fått ufortjent mye å slite med. :( Skjønner veldig godt at det siste året har vært bein tøft, både helsemessig fysisk og mentalt med de ufrivillig prøvepausene og negative tester. Det er fryktelig vanskelig å stå i situasjoner som er uavklart når det er ting som betyr så mye for en, slik du gjør akkurat nå.  Jeg er sikker på at du vil falle på det valget som passer deg, og familien din best. :klem: Ønsker deg lykke til med valget, og videre på den eventuelle prøvereisen mot nummer to. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
bittelillebolla skrev (23 timer siden):

Har lest igjennom dagboken din, og synes virkelig at du har fått ufortjent mye å slite med. :( Skjønner veldig godt at det siste året har vært bein tøft, både helsemessig fysisk og mentalt med de ufrivillig prøvepausene og negative tester. Det er fryktelig vanskelig å stå i situasjoner som er uavklart når det er ting som betyr så mye for en, slik du gjør akkurat nå.  Jeg er sikker på at du vil falle på det valget som passer deg, og familien din best. :klem: Ønsker deg lykke til med valget, og videre på den eventuelle prøvereisen mot nummer to. 

Så hyggelig at du titter innom, skal ærlig innrømme at jeg har snik lest litt i dagboken din av å til😅 tusen takk for hyggelige ord❤️ Valgene i livet som er så store kan jo være vanskelige å ta, med nr en så var det liksom ingen tvil, da visste vi jo at barn ville vi ha, begge to! Mens nå så passer det egentlig aldri selv om jeg samtidig har så lyst så klart! 🙈 så føler jeg aldri at kroppen min fungerer som den skal så en graviditet passer. Men er vanskelig når ønsket egentlig er så stort. Så tenker jeg også langsiktig, at en graviditet og babytiden som er koselig men også litt slitsom synes jeg, varer tross alt veldig kort i det store og hele ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 16 og 2 dpo. 

Forrige innlegg ble ikke som jeg hadde trodd i ettertid som beskrevet forhold til mannen 😅 han hadde jo sagt litt nå og da når jeg har hintet i at vi kunne starte prøvingen snart, om vi nå skulle ha en nr to, ettersom jenta vår begynner å bli så stor og vi merker jo nå når hun er større at ting begynner å bli enklere ettersom hun har blitt så selvstendig osv. Så han er vel litt negativ til å begynne på nytt nå, nå som vi har det så bra og ting er egentlig mye roligere og enklere med et barn. Tror han også har blitt litt skremt av å se venner ha flere barn en et, ser jo mye mer hektisk ut og foreldrene virker som er slitne hele tiden og har så og si null tid til seg selv, han har jo sagt at det ser så mye mer hektisk ut 😅 er forsåvidt enig og begynner selv å synes valget her er kjempe vanskelig! Så vanskelig at jeg holder en knapp på å kjøre på videre i frykt for å angre senere på at vi ikke fikk den siste, fordi når man uansett får en til  så angrer man ikke uansett, så føler ikke vi  har noe å tape der. Men nå når man enda ikke er gravid så synes jo jeg også vi har det så fint nå så hvorfor endre det liksom? Har jo skrevet om dette tidligere også så tydelig det har kommet opp nå og da i tankene og spessielt i de periodene vi har hatt prøvestopp før vi har begynt prøvingen igjen🙈 

men over til starten av innlegge her, at det forrige innlegge ikke ble som jeg så for meg, å få mannen på gli.. vi skulle jo kose oss og mannen visste jo på forhånd at det egentlig bare var å begynne prøvingen, så uten at jeg hadde mast meg med han, for jeg trodde ikke han ble med uansett, så ble det lagt inn en aksje som overrasket meg der og da🙈 ble lagt inn på CD 13 og 14🤗 hadde positiv eggløsningstest CD 13 på kvelden og negativ på CD 14 så det var en kort LH topp denne gangen, da jeg pleier å ha topp i 2 dager. Sist jeg ble gravid var også LH toppen så kort så blir spennende å se nå da☺️ Samtidig så sitter jeg med en følelse av om dette er riktig, og om vi kommer til å fortsette i denne prøve på nr to retningen etter denne mnd, hvis det ikke skulle klaffe nå så klart. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner tankene dine/deres så godt! Jeg har også vært i tvil før endelig avgjørelse om å kjøre på for hvert barn vi har fått! Den familien vi har der og da virker så perfekt.. og vi har det jo så bra. Både da vi hadde 1, 2 og 3.... Litt frykt for å ødelegge det liksom. Men heldigvis har det vært ubegrunnet frykt. Ja, det ble anderledes å gå fra å være en familie på bare tre til fire... osv. Men på en god måte 💕  Det har gitt intet annet enn berikelse og glede. Både for oss foreldre og søsken. 

Blir spennende å se om aksjen bærer frukter og dette er ment to be nå 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 28.7.2021 den 11.51):

Jeg skjønner tankene dine/deres så godt! Jeg har også vært i tvil før endelig avgjørelse om å kjøre på for hvert barn vi har fått! Den familien vi har der og da virker så perfekt.. og vi har det jo så bra. Både da vi hadde 1, 2 og 3.... Litt frykt for å ødelegge det liksom. Men heldigvis har det vært ubegrunnet frykt. Ja, det ble anderledes å gå fra å være en familie på bare tre til fire... osv. Men på en god måte 💕  Det har gitt intet annet enn berikelse og glede. Både for oss foreldre og søsken. 

Blir spennende å se om aksjen bærer frukter og dette er ment to be nå 🤗

Fint å høre at det har gjaldt flere og at man selvfølgelig ikke angrer på valget sitt når barnet er her! Dette er jo noe som har vært litt hele tiden i tankene, men enda sterkere etter prøve stoppene vi har hatt og før vi har begynt igjen, så får vi litt ekstra kalde føtter selv om vi har lyst på et til og søsken til jenta vår. Mannen også, men mitt ønske er jo høyere. 

håper dette er mnd ja🤞🏻 Selv om jeg ikke helt har troa, hvorfor skal det gå nå liksom!? Ser for meg det samme når jeg av og til iløpet av en dag kommer på at vi igjen har begynt prøvingen og sommerfuglene i magen over det hele! For enn hvis! Ser for meg positiv test og alt det fine det bærer. Men samtidig så tenker jeg at sannsynligheten for å oppleve det nå snart er så liten! Og jeg kjenner jo igjen nå på en forhåpning så blir vel også skuffet hvis ikke også. Hadde vært fint å blitt gravid nå. Er akkurat 1 år siden vi begynte og selv med noen mnd prøvestopp opp i det så går jo tiden og boblen på dette har vart så lenge og det er slitsomt. Og ikke minst så er det våren/tidlig sommer jeg veldig gjerne ønsker meg termin også! Så hadde passet veldig bra! 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...