Kjetil E Skrevet 22. oktober 2020 #741 Skrevet 22. oktober 2020 52 minutter siden, Ariana807 skrev: Jeg er veldig spent på hva som skjer i kveld! En tanke: det er 4 hammere igjen som skal deles ut. Hva om Gult lag får naboenes hammer som teller mest, og står med 3 hammere. Mens alle de andre 3 lagene får en hammer hver, og står med 4 hammere hver. Hvem vinner da? Hvem bestemmer hvem som da er vinneren? Uansett tror ikke det kommer til å skje. Jeg tror: Lars: Gult lag Finn: Grønt lag Aina: Grønt eller Rødt lag Naboene: Gult eller blått lag. Om gult lag klarer å stikke av med Lars og naboene sin hammer og de andre lagene kun før 1 hammer, så vinner jo de 🥳 De er dem jeg synes fortjener det aller mest. De har ikke bare hatt progresjon, men de har hatt såpass mye progresjon at de nå er flinkere enn blått lag som kom inn i konkurransen med erfaring. Blått lag går ikke over spiler hull og andre småting på samme måte, og er ikke like nøye på det. Men jeg tror at grønt lag klarer å stikke av med både Finn og Aina sin hammer, og da vinner alt. Naboenes hammer teller kun dobbelt hvis det er 2 eller flere med samme antall hammere. Hvis et lag har 4 hamre og de andre har 3 vær har det ingen ting å si at nabones hammer er hos en av de med 3. Vil synes det er rart hvis ikke E&A for hammeren til Lars.
Kjetil E Skrevet 22. oktober 2020 #742 Skrevet 22. oktober 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er egentlig umulig å skjønne hva Aina tenker eller mener. Hun elsker visst Ø&Ls kjedelige og fæle pallemøbler og gamle skap hentet fra dynga, men liker ikke J&Js moderne rom designet som et interiørmagasin. Hun mener E&As komfortable og tidsriktige stil er for kjedelig, og mener M&Cs personlige stil er for røfft. Utifra hva hun har sagt underveis om parene bør jo hennes gullhammer gå til Ø&L. Hennes mening om interiør blir da en dobbeltstemme til Ø&L, for dem fikk gullhammer når Ainas interiørsmak motsa Lars' snekkervurdering av E&A tidligere i programmet. Var det hemsen eller stuen? Husker ikke. Kanskje begge faktisk. Anonymkode: 601c3...6fb Misstenker at Aina er veldig glad i gjennbruk. Virker som om Aina og ble mer positiv til E&A etter de siste ominnredningene deres. Synes uansett Lars er den beste og mest objektive dommeren. 1
Gjest loveli Skrevet 22. oktober 2020 #743 Skrevet 22. oktober 2020 2 minutter siden, Kjetil E skrev: Naboenes hammer teller kun dobbelt hvis det er 2 eller flere med samme antall hammere. Hvis et lag har 4 hamre og de andre har 3 vær har det ingen ting å si at nabones hammer er hos en av de med 3. Vil synes det er rart hvis ikke E&A for hammeren til Lars. Spesielt etter at han ga hammeren til laget med størst progresjon i fjor (slik at dommerfavorittene KK skulle vinne). Da må han være konsekvent og gi hammeren til EA i år.
Ariana807 Skrevet 22. oktober 2020 #744 Skrevet 22. oktober 2020 23 minutter siden, Kjetil E skrev: Naboenes hammer teller kun dobbelt hvis det er 2 eller flere med samme antall hammere. Hvis et lag har 4 hamre og de andre har 3 vær har det ingen ting å si at nabones hammer er hos en av de med 3. Vil synes det er rart hvis ikke E&A for hammeren til Lars. Jeg vet at naboenes hammer kun teller mest om det står likt mellom flere lag, og at den da den avgjør vinneren. Men spørsmålet mitt var om den «bestemmende» nabohammeren havner hos gult lag som da er på bunn med 3 hammere (som betyr at den ikke betyr mer enn en vanlig hammer). Hvem vinner da om alle de 3 andre lagene står med 4 hammere hver? Hvem har da liksom den stemmen som veier mest? Hvem vinner da?
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #745 Skrevet 22. oktober 2020 28 minutter siden, Ariana807 skrev: Hvem vinner da om alle de 3 andre lagene står med 4 hammere hver? Hvem har da liksom den stemmen som veier mest? Hvem vinner da? Det paret av de gjenværende med flest stemmer fra hyttenaboene, selv om paret med aller flest stemmer er ute. TV2 har spoilet hvordan finalen avgjøres gjennom finalereklamen i dag. Jeg skal ikke si hvordan det avgjøres. Anonymkode: 601c3...6fb 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #746 Skrevet 22. oktober 2020 Jeg tror KK vinner i dag Anonymkode: ff2e4...c38 6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #747 Skrevet 22. oktober 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Beklager så meget at jeg ytret min mening da🙄 Anonymkode: adbce...375 Blir for dumt å si at noen ikke fortjener hytta. Alle har stått på og jobbet hardt. Det har ikke vært noe dårlig stemning mellom deltakerne der inne. Lov å nyansere det man uttrykker. Anonymkode: ff0f7...8ea 5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #748 Skrevet 22. oktober 2020 Alle fortjener å vinne! Alle har de stått på og hatt progresjon! Noen hadde mer forkunnskaper enn andre, men alle har utviklet seg! Ja, alt er ikke like byggeteknisk riktig - men det er en helhet. Viktig å huske på at det er amatører som holder på i tillegg. Det har vært god tone mellom alle parene og de har heiet hverandre frem. Dette er et underholdningsprogram. Hvis man ikke kan unne fremmede mennesker, som har stått på som bare det å vinne, eller at man mener alt ved programmet er dritt, spre løgner og dritt om deltakerne - så kan man skru av. Ingen tvinger deg til å se på. Anonymkode: ff0f7...8ea 5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #749 Skrevet 22. oktober 2020 Mens jeg venter på kveldens finale har jeg begynt å se sesong 1 av Sommerhytta. Det var jo et merkelig konsept med «hytterekkehus»😳 Tror jeg hadde blitt ganske skuffet når jeg skjønte at det var dét som var opplegget. (Men nå er ikke jeg en spesielt sosial person, da.) Gleder meg stort til i kveld, i hvert fall!👏👏👏 Anonymkode: 970ab...b0f 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #750 Skrevet 22. oktober 2020 Til neste sesong burde hente inn en ny gjestedommer hver uke. Anonymkode: ff0f7...8ea 8
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #751 Skrevet 22. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mens jeg venter på kveldens finale har jeg begynt å se sesong 1 av Sommerhytta. Det var jo et merkelig konsept med «hytterekkehus»😳 Tror jeg hadde blitt ganske skuffet når jeg skjønte at det var dét som var opplegget. (Men nå er ikke jeg en spesielt sosial person, da.) Gleder meg stort til i kveld, i hvert fall!👏👏👏 Anonymkode: 970ab...b0f Sesong 1 ble spilt inn i Solvang Kolonihager. Et veldig populært sted i Oslo. Anonymkode: ff0f7...8ea
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #752 Skrevet 22. oktober 2020 ... Og små-konkurransene burde gjennomføres ‘blindt’, så ikke dommerene vet hvem som har laget hva Anonymkode: 49ac2...cf3 12
Gjest loveli Skrevet 22. oktober 2020 #753 Skrevet 22. oktober 2020 (endret) 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til neste sesong burde hente inn en ny gjestedommer hver uke. Anonymkode: ff0f7...8ea Dessverre vil ikke det ha noe å si, det er TV2 som bestemmer vinnerne til slutt uansett. Endret 22. oktober 2020 av loveli
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #754 Skrevet 22. oktober 2020 Akkurat nå, loveli skrev: Dessverre vil ikke det ha noe å si, det er TV2 som bestemmer vinnerne til slutt uansett. Konspirasjonsteorier lenge leve🙄 Anonymkode: ff0f7...8ea 6
Gjest loveli Skrevet 22. oktober 2020 #755 Skrevet 22. oktober 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: ... Og små-konkurransene burde gjennomføres ‘blindt’, så ikke dommerene vet hvem som har laget hva Anonymkode: 49ac2...cf3 Det vil ikke ha noe å si.
Gjest loveli Skrevet 22. oktober 2020 #756 Skrevet 22. oktober 2020 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Konspirasjonsteorier lenge leve🙄 Anonymkode: ff0f7...8ea Konspirasjon?? Fordi det ikke er helt tydelig at konkurransen er rigget? Ok, du får tro at jeg konspirerer om konspirasjon. Mener du virkelig at alle hammerne i Sommerhytta er delt ut rettferdig? Helt ærlig? Eller har det blitt delt ut hamre på måter som gjør konkurransen spennende? Hm...... nei, er nok helt tilfeldig at det er helt likt (så likt som mulig) helt til finaledagen assa... m-m... Endret 22. oktober 2020 av loveli
Kjetil E Skrevet 22. oktober 2020 #757 Skrevet 22. oktober 2020 3 timer siden, loveli skrev: Spesielt etter at han ga hammeren til laget med størst progresjon i fjor (slik at dommerfavorittene KK skulle vinne). Da må han være konsekvent og gi hammeren til EA i år. Personlig tror jeg at hvis Lars ifjor hadde gitt sin hammer før naboene hadde gitt sin så ville det endt med seier til mor og datter. Lars hadde nok ikke gitt den til mor og datter, men tror den hadde gått til det tredje paret (som fortsatt da ville vært med i kampen) og da ville KK og Mor/Datter endt med like mange hammere. Og mor/datter ville vunnet da de fikk den fra nabone. Men siden det tredje paret var ute av dansen etter at nabone hadde stemt så kunne Lars kun velge mellom KK og mor/datter.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #758 Skrevet 22. oktober 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle fortjener å vinne! Alle har de stått på og hatt progresjon! Noen hadde mer forkunnskaper enn andre, men alle har utviklet seg! Ja, alt er ikke like byggeteknisk riktig - men det er en helhet. Viktig å huske på at det er amatører som holder på i tillegg. Det har vært god tone mellom alle parene og de har heiet hverandre frem. Dette er et underholdningsprogram. Hvis man ikke kan unne fremmede mennesker, som har stått på som bare det å vinne, eller at man mener alt ved programmet er dritt, spre løgner og dritt om deltakerne - så kan man skru av. Ingen tvinger deg til å se på. Anonymkode: ff0f7...8ea Vet ikke hvem du svarer til nå. Men det må faktisk gå an å ikke unne fremmede mennesker seieren hvis man mener at et av de andre lagene fortjener det mer. Det handler ikke om å spre dritt og løgner om deltakerene, og skjønner heller ikke hvorfor det skal gjøre at man ikke kan se på. Selv om deltakerene er amatører som står på og har en god tone seg i mellom, er det fremdeles en konkurranse hvor noen vinner, og det er veldig naturlig å heie på noen i en konkurranse og dermed ikke heie på noen andre. Ta det litt med ro, folk diskuterer bare programmet her inne, og hvis du ikke tåler å lese det bør du heller ikke klikke deg inn i tråden 🥰 Anonymkode: 7d21e...9e5 5
Gjest loveli Skrevet 22. oktober 2020 #759 Skrevet 22. oktober 2020 (endret) 9 minutter siden, Kjetil E skrev: Personlig tror jeg at hvis Lars ifjor hadde gitt sin hammer før naboene hadde gitt sin så ville det endt med seier til mor og datter. Lars hadde nok ikke gitt den til mor og datter, men tror den hadde gått til det tredje paret (som fortsatt da ville vært med i kampen) og da ville KK og Mor/Datter endt med like mange hammere. Og mor/datter ville vunnet da de fikk den fra nabone. Men siden det tredje paret var ute av dansen etter at nabone hadde stemt så kunne Lars kun velge mellom KK og mor/datter. Far/datter. Og jeg tror ikke det. Det er bestemt på forhånd hvem som skal få hammerne og TV2 setter da opp hvem som skal dele ut først, nettopp for å bevare spenningen. Det er ikke slik at Lars står der tilslutt og kan avgjøre hvem som vinner på slump. Jeg tror dommerne får føringer hele veien. Husk at dette er et dyrt program å lage, det er ikke slik at vinneren er tilfeldig. Programmet skal holde seg aktuelt, på flere plan enn bare underholdning. Endret 22. oktober 2020 av loveli
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #760 Skrevet 22. oktober 2020 Noen som husker hvem Lars ga hammeren sin til i fjor? Anonymkode: ff04b...89d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå