AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #301 Skrevet 23. september 2020 15 minutter siden, loveli skrev: Men... baderomsplater!?!? Det er jo noe av det billigste du får både i pris, finish og utseende. Og ofte etterligner de jo nettopp fliser? Baderomsplater ja. Du finner mye fint. Og da tenker jeg ikke på baderomsplater som ligner fliser. Du kan finne baderomsplater med alt mulig, som står mer i stil til en hytte. Flis gjør iallefall ikke det. Anonymkode: 601c3...6fb 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #302 Skrevet 23. september 2020 Baderomsplater er ikke pent. Det ser billig ut, kanskje fordi det er billig. Det er fint med gipsvegger og våtromsmaling, men det er mye jobb, og det blir vel lagt opp til at de skal flislegge for å gjøre noe annet enn å sparkle og male slik som de har gjort, og skal gjøre, mye av i dette prosjektet. Synes det er kult at J&J ser ut til å få til flislegging! Det er gøy for dem. Anonymkode: 53d0d...0cd 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #303 Skrevet 23. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Baderomsplater er ikke pent. Det ser billig ut, kanskje fordi det er billig. Jeg synes iallefall baderomsplater med stein, marmor, skifer eller et eller annet treslag som ser ut som trepanel ser mye mye finere ut enn disse trasige flisene på en hytte. Eventuelt kunne deltagerne lagt et trepanel på badet, som dem kunne beiset i en farge. Selv ville jeg gjort sistnevnte. Er tross alt en hytte det er snakk om, og materialvalget bør for min del være noe annet enn industrifliser. Anonymkode: 601c3...6fb 6
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #304 Skrevet 23. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg synes iallefall baderomsplater med stein, marmor, skifer eller et eller annet treslag som ser ut som trepanel ser mye mye finere ut enn disse trasige flisene på en hytte. Eventuelt kunne deltagerne lagt et trepanel på badet, som dem kunne beiset i en farge. Selv ville jeg gjort sistnevnte. Er tross alt en hytte det er snakk om, og materialvalget bør for min del være noe annet enn industrifliser. Anonymkode: 601c3...6fb Hvorfor ikke velge stein, marmor, skifer eller treslag istedenfor noe som skal etterlignde disse greiene da? Du får lov til å like baderomsplater altså, men jeg skjønner ikke argumentet ditt når man finner alle disse (ekte) materialene på baderom til vanlig. Eneste positive er jo at det er billigere, for penere enn de ekte materialene er det ikke. Anonymkode: 53d0d...0cd 8
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #305 Skrevet 23. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke velge stein, marmor, skifer eller treslag istedenfor noe som skal etterlignde disse greiene da? Du får lov til å like baderomsplater altså, men jeg skjønner ikke argumentet ditt når man finner alle disse (ekte) materialene på baderom til vanlig. Eneste positive er jo at det er billigere, for penere enn de ekte materialene er det ikke. Anonymkode: 53d0d...0cd Fordi du får fuger, som gjør at det får denne kunstige flise-looken. Det er jo det jeg ikke liker. Flisesteinen i seg selv kan jo være fin, men det hjelper jo ikke når dem er limt sammen som et kunstig rutenett. Hva man finner til vanlig er veldig variert. Du kan ikke standardisere fliser, for det er langt ifra alle bad som har fliser. Hvis du er ute etter "ekte" materialer, så er det rart du ikke støtter opp om den meningen jeg egentlig har, og det var at jeg ville lagt trepanel heller. Hvor "ekte" fliser er kan også diskuteres. Anonymkode: 601c3...6fb 3
Gjest loveli Skrevet 23. september 2020 #306 Skrevet 23. september 2020 (endret) 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Baderomsplater ja. Du finner mye fint. Og da tenker jeg ikke på baderomsplater som ligner fliser. Du kan finne baderomsplater med alt mulig, som står mer i stil til en hytte. Flis gjør iallefall ikke det. Anonymkode: 601c3...6fb Men det ser jo skikkelig falskt ut. Falsk plastikkmarmor hvor mønsteret gjentar seg identisk flere ganger ser ikke bra ut. Hvorfor synes du fake plastikkmarmor er penere enn ekte marmor? Jeg skjønner ikke hvordan du kan like kopien og mislike ekte vare? 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes iallefall baderomsplater med stein, marmor, skifer eller et eller annet treslag som ser ut som trepanel ser mye mye finere ut enn disse trasige flisene på en hytte. Eventuelt kunne deltagerne lagt et trepanel på badet, som dem kunne beiset i en farge. Selv ville jeg gjort sistnevnte. Er tross alt en hytte det er snakk om, og materialvalget bør for min del være noe annet enn industrifliser. Anonymkode: 601c3...6fb Så billige imitasjonsindustriplater er bedre enn dyre ekte industrifliser? Skal ikke kverulere mer, men synes dette var meget merkelig. Så merkelig at det er uforståelig for meg. Endret 23. september 2020 av loveli
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #307 Skrevet 23. september 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi du får fuger, som gjør at det får denne kunstige flise-looken. Det er jo det jeg ikke liker. Flisesteinen i seg selv kan jo være fin, men det hjelper jo ikke når dem er limt sammen som et kunstig rutenett. Hva man finner til vanlig er veldig variert. Du kan ikke standardisere fliser, for det er langt ifra alle bad som har fliser. Hvis du er ute etter "ekte" materialer, så er det rart du ikke støtter opp om den meningen jeg egentlig har, og det var at jeg ville lagt trepanel heller. Hvor "ekte" fliser er kan også diskuteres. Anonymkode: 601c3...6fb Baderomsplater har jo også skjøt, eller "fuge". Det skal se ut som fliser, men er ikke det. Vi får bare være enige om å være uenige tror jeg Anonymkode: 53d0d...0cd 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #308 Skrevet 23. september 2020 1 minutt siden, loveli skrev: Men det ser jo skikkelig falskt ut. Falsk plastikkmarmor hvor mønsteret gjentar seg identisk flere ganger ser ikke bra ut. Hvorfor synes du fake plastikkmarmor er penere enn ekte marmor? Jeg skjønner ikke hvordan du kan like kopien og mislike ekte vare? Jeg ville lagt mørkbeiset trepanel på 3 vegglengder. Mot dør, vindu og langvegg imellom. På dusj- og vaskveggen ville jeg lagt baderomsplater som ser ut som naturstein eller naturstein som egentlig ikke har særlig mellomrom i seg (eventuelt kan innflettes i hverandre). Noe ala dette, bare med et annet dusjgulv: Synes du det var stygt? Anonymkode: 601c3...6fb 4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #309 Skrevet 23. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Baderomsplater har jo også skjøt, eller "fuge". Det skal se ut som fliser, men er ikke det. Vi får bare være enige om å være uenige tror jeg Anonymkode: 53d0d...0cd Nei, jeg snakker ikke om baderomsplater som ser ut som fliser. Jeg snakker om plater som flettes inn i hverandre, der veggen er helt skjøteløs. Det finnes faktisk det også. Men det ser ut som om at dere har et veldig innsnevret syn på hva en baderomsplate er. Anonymkode: 601c3...6fb 4
Gjest loveli Skrevet 23. september 2020 #310 Skrevet 23. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, jeg snakker ikke om baderomsplater som ser ut som fliser. Jeg snakker om plater som flettes inn i hverandre, der veggen er helt skjøteløs. Det finnes faktisk det også. Men det ser ut som om at dere har et veldig innsnevret syn på hva en baderomsplate er. Anonymkode: 601c3...6fb Det blir tydelige skjøter selv på plater som ikke er etterligning av fliser eller som har veldig tydelig skjøt. Man bare ser det. På wall2paint også, det synes! Og finishen er jo helt krise. Skikkelig fake. Men men, du liker det, vi liker det ikke og heldigvis skal vi ikke pusse opp for hverandre 🤣.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #311 Skrevet 23. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ville lagt mørkbeiset trepanel på 3 vegglengder. Mot dør, vindu og langvegg imellom. På dusj- og vaskveggen ville jeg lagt baderomsplater som ser ut som naturstein eller naturstein som egentlig ikke har særlig mellomrom i seg (eventuelt kan innflettes i hverandre). Noe ala dette, bare med et annet dusjgulv: Synes du det var stygt? Anonymkode: 601c3...6fb Jeg synes i hver fall det på bildet var stygt. Anonymkode: 14846...6a3 5
Gjest loveli Skrevet 23. september 2020 #312 Skrevet 23. september 2020 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville lagt mørkbeiset trepanel på 3 vegglengder. Mot dør, vindu og langvegg imellom. På dusj- og vaskveggen ville jeg lagt baderomsplater som ser ut som naturstein eller naturstein som egentlig ikke har særlig mellomrom i seg (eventuelt kan innflettes i hverandre). Noe ala dette, bare med et annet dusjgulv: Synes du det var stygt? Anonymkode: 601c3...6fb Stygt som juling! Badene er også små, uten vindu (naturlig lys) og dette krimskramset i mørke farger hadde ikke vært noe å dusje i om morgningen for min del. På baderom med badekar kunne det fungert med mørke farger fordi man bader for å kose seg og en mørkere nyanse gir en lunhet. Men på bittesmå bad med dusj vil jeg ha det lyst slik at jeg våkner om morgenen. Endret 23. september 2020 av loveli
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #313 Skrevet 23. september 2020 2 minutter siden, loveli skrev: Det blir tydelige skjøter selv på plater som ikke er etterligning av fliser eller som har veldig tydelig skjøt. Man bare ser det. På wall2paint også, det synes! Og finishen er jo helt krise. Skikkelig fake. Men men, du liker det, vi liker det ikke og heldigvis skal vi ikke pusse opp for hverandre 🤣. Akkurat nå, loveli skrev: Stygt som juling! Badene er også små og dette krimskramset i mørke farger hadde ikke vært noe å dusje i om morgningen for min del. På baderom med badekar kunne det fungert med mørke farger fordi man bader for å kose seg og en mørkere nyanse gir en lunhet. Men på bittesmå bad med dusj vil jeg ha det lyst slik at jeg våkner om morgenen. Okei. Du er den typen. Du foretrekker blått eller hvitt industribad på en hytte istedenfor mørkbeiset treverk og naturstein. Du har rett, det er bra vi ikke omgåes i virkeligheten. Anonymkode: 601c3...6fb 6
Gjest loveli Skrevet 23. september 2020 #314 Skrevet 23. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei. Du er den typen. Du foretrekker blått eller hvitt industribad på en hytte istedenfor mørkbeiset treverk og naturstein. Du har rett, det er bra vi ikke omgåes i virkeligheten. Anonymkode: 601c3...6fb Hæ!??? Det er jo DU som ikke liker naturstein fordi det kommer i fliseformat og derfor vil ha PLAST på veggen for å unngå fug! 🤣 Du vet at marmor er naturstein!?? Spesielt å ikke vite det, men man kan kanskje ikke forvente mer av en plastelsker.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #315 Skrevet 23. september 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Okei. Du er den typen. Du foretrekker blått eller hvitt industribad på en hytte istedenfor mørkbeiset treverk og naturstein. Du har rett, det er bra vi ikke omgåes i virkeligheten. Anonymkode: 601c3...6fb Fordi dere har forskjellig smak når det gjelder veggene på baderom? Anonymkode: 14846...6a3 8
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #316 Skrevet 23. september 2020 Akkurat nå, loveli skrev: Hæ!??? Det er jo DU som ikke liker naturstein fordi det kommer i fliseformat og derfor vil ha PLAST på veggen for å unngå fug! 🤣 Du vet at marmor er naturstein!?? Spesielt å ikke vite det, men man kan kanskje ikke forvente mer av en plastelsker. Passiv aggressiv stråmannargumentasjon her. Ja, jeg forventet vel egentlig det. Jeg har skrevet at naturstein er fint, men det industrielle fliseformatet er ikke fint. Spesielt ikke når det legges i knall blått eller knall hvitt, slik som på Sommerhytta. Det er det jeg misliker. Du finner forøvrig naturstein som kan legges nærmest (ikke helt, men nesten) skjøtefritt. Det tar jeg i på i dusjen for eksempel. Med mindre man finner baderomsplater som ser likens ut, helt skjøteløst og som ellers står i stil til rommet. At mine gjester leter etter skjøter får bli deres problem. Sluttproduktet blir knallbra. Men hovedpoenget mitt, som du avviser, er jo at trepanel på et hyttebad burde jo være det optimale. Det er det ingen som ser ut til å få velge. Jeg for min del ville heller lagt baderomsplater med treutseende enn å fliselegge badet som om at det var kjøkkenet på McDonalds. Anonymkode: 601c3...6fb 5
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #317 Skrevet 23. september 2020 Mørke bad med beiset treverk passer i en hytte på fjellet. Dette gjelder de øvrige rommene også, forsåvidt. En sommerhytte kler lysere farger. Anonymkode: 53d0d...0cd 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #318 Skrevet 23. september 2020 Ta med dere diskusjonen til hus og hage, har ikke noe med TV-programmet Sommerhytta å gjøre🙄🙄 Anonymkode: 3d1e0...7a8 24
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #319 Skrevet 23. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mørke bad med beiset treverk passer i en hytte på fjellet. Dette gjelder de øvrige rommene også, forsåvidt. En sommerhytte kler lysere farger. Anonymkode: 53d0d...0cd Er det ikke en helårshytte? Skal man ha hyttefølelse så er det jo treverk som er greia. Ikke lyse farger. Man skal jo ikke ha boligstil på en hytte. Isåfall kan det ikke kalles hytte, men en fritidsbolig. Det bør ihvertfall ikke være kjøkkenet til McDonalds på badet, uansett om det er "sommerhytte" eller fritidsbolig. Anonymkode: 601c3...6fb 4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #320 Skrevet 23. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ta med dere diskusjonen til hus og hage, har ikke noe med TV-programmet Sommerhytta å gjøre🙄🙄 Anonymkode: 3d1e0...7a8 Jo, det er jo basert på hva som skjer på sommerhytta som diskuteres. Men greit, jeg skal trekke meg ut. Jeg ser ut til å ha definert "hytte" annerledes enn andre her inne, som mer tenker fritidsbolig. Anonymkode: 601c3...6fb 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå