AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #181 Skrevet 9. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan mener du TV 2 jukser for å få riktig vinner? En ting er at deltagerne kanskje får inn ting som er mer verdt enn de har lov til, men det er jo ikke noe TV 2 går inn for? Worst case så er det vel dårlig håndhevelse av reglene, men de har jo ingenting å vinne på å peke ut en vinner foran noen andre. Irriterer meg litt sånne utsagn, da skal man ha gode bevis isåfall altså. Anonymkode: fed61...180 Er ikke unormalt at dommere både i småkonkurransene og i ukeskonkurransene stemmer basert på fordommer og konkurransehensyn, og ikke basert på det faktiske resultatet. I fjor var hele sesongen en skandale. KK vant tilslutt, men Jostein og Emma ble bortdømt ofte. Spesielt for at gullhamrene skulle spre seg rundt for å gi andre deltagere håp. Allerede fra start var dommerne overbegeistret for KK, for ikke snakke om Finn. Konkurransen var vunnet på forhånd, dem trengte bare gratis arbeidskraft i 10uker fra deltagere. Anonymkode: 601c3...6fb 6
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #182 Skrevet 9. september 2020 Hjelpes, den kaka til Øyunn og Levi 🥴 Anonymkode: 16d55...ac7 5
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #183 Skrevet 9. september 2020 På 18.8.2020 den 23.12, AnonymBruker skrev: Jeg må si at jeg foreløpig ikke er begeistret for årets deltakere. Eneste paret jeg liker er Esra og Arber. Øyunn og Levi har så dårlig kjemi, at jeg blir ukomfortabel av å se på. Jeg synes så synd på Jerry, han får jo ikke lov til å ha en eneste mening. Faren i det siste paret er så skrytete at jeg tipper jeg får ham opp i halsen etter hvert. Ellers synes jeg det er sjarmerende hyttetomter. Siden jeg allerede har en stor hytte på fjellet, så hadde jeg valgt den lille gule(tror jeg) - den som Esra og Arber valgte. Kjempeskjønn beliggenhet, og litt opp i høyden vekk fra de andre. Anonymkode: 63678...e22 Wow. Du har vanskeligheter med å like folk, forstår jeg. Alt dette ut fra.. 1-2 episoder? Utrolig. Anonymkode: ffaa8...324 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #184 Skrevet 9. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hjelpes, den kaka til Øyunn og Levi 🥴 Anonymkode: 16d55...ac7 Synes kanskje det var litt urettferdig at Mikkel fikk være med i dag. Han er kokk og konen hadde en periode hatt konditori, hvor han hadde vært med å hjelpe. Anonymkode: 14846...6a3 16
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #185 Skrevet 9. september 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes kanskje det var litt urettferdig at Mikkel fikk være med i dag. Han er kokk og konen hadde en periode hatt konditori, hvor han hadde vært med å hjelpe. Anonymkode: 14846...6a3 Iløpet av noen få småkonkurranser hittil i sesongen har dem altså prestert å legge opp til konkurranser hvor deltagere ikke kan delta og må ha step-ins pga kunnskap og erfaring, eller får delta til tross, nesten hver eneste gang. Man skulle tro dem kunne lage konkurranser som var mer nøytral. Eventuelt finne deltagere som ikke hadde spesialiteter som egentlig diskvalifiserer seg selv til flere av disse småkonkurransene. Tar du inn en kokk så burde alle matkonkurranser utgå. Det sier jo seg selv. Men neida. Anonymkode: 601c3...6fb 5
Gjest loveli Skrevet 9. september 2020 #186 Skrevet 9. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan mener du TV 2 jukser for å få riktig vinner? En ting er at deltagerne kanskje får inn ting som er mer verdt enn de har lov til, men det er jo ikke noe TV 2 går inn for? Worst case så er det vel dårlig håndhevelse av reglene, men de har jo ingenting å vinne på å peke ut en vinner foran noen andre. Irriterer meg litt sånne utsagn, da skal man ha gode bevis isåfall altså. Anonymkode: fed61...180 Du fikk svar fra en annen; 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er ikke unormalt at dommere både i småkonkurransene og i ukeskonkurransene stemmer basert på fordommer og konkurransehensyn, og ikke basert på det faktiske resultatet. I fjor var hele sesongen en skandale. KK vant tilslutt, men Jostein og Emma ble bortdømt ofte. Spesielt for at gullhamrene skulle spre seg rundt for å gi andre deltagere håp. Allerede fra start var dommerne overbegeistret for KK, for ikke snakke om Finn. Konkurransen var vunnet på forhånd, dem trengte bare gratis arbeidskraft i 10uker fra deltagere. Anonymkode: 601c3...6fb Ja, det var åpenbart at KK kom til å vinne. KK vant så mange minikonkurranser og fikk uttelling for arbeidet snekkere gjorde på hytta. F.eks. la de ikke flisene over i parketten selv, en snekker gjorde det. Men KK vant delvis pga dette. Så...
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #187 Skrevet 9. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hjelpes, den kaka til Øyunn og Levi 🥴 Anonymkode: 16d55...ac7 Herregud jeg holdt på å le meg ihjel. Jeg liker de to bare bedre og bedre. Det er så tydelig at de er utrolig gode venner i tillegg til kjærester. De to unge parene er mine favoritter. Og håper en av de vinner. Tipper Esra og Arber har størst sjangs dog av de to parene 😂 Anonymkode: 12e6f...fbd 7
Ariana807 Skrevet 9. september 2020 #188 Skrevet 9. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hjelpes, den kaka til Øyunn og Levi 🥴 Anonymkode: 16d55...ac7 Jeg har faktisk selv lagd noe nesten lignende. En firkløverkake, der jeg ikke husker het hvorfor, men kaka ble opp ned, og når jeg tok på kremen, så «sank» den ned i kaka og alt så helt grusomt ut. MEN den saftigste kaka jeg noen gang ever har smakt 👌🏻😂 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #189 Skrevet 10. september 2020 Er det noen som vet om deltakerne får med seg det de vinner i småkonkurranser hjem - uavhengig om de vinner hytta eller ikke? Tenker da på spabad, utepeis, utemøbler osv. som de vinner Anonymkode: 16b9f...391 1
Oida Skrevet 10. september 2020 #190 Skrevet 10. september 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes kanskje det var litt urettferdig at Mikkel fikk være med i dag. Han er kokk og konen hadde en periode hatt konditori, hvor han hadde vært med å hjelpe. Anonymkode: 14846...6a3 Hva med at hytten til far og sønn er en del større enn de andre tre. Noe som igjen betyr at de har en mye større jobb med bordkledning og maling av hytten. Litt urettferdig det også, eller? 3
*Emma* Skrevet 10. september 2020 #191 Skrevet 10. september 2020 3 minutter siden, Oida skrev: Hva med at hytten til far og sønn er en del større enn de andre tre. Noe som igjen betyr at de har en mye større jobb med bordkledning og maling av hytten. Litt urettferdig det også, eller? Det har de jo valgt selv. De var de første som fikk velge hytte ;) 5
Oida Skrevet 10. september 2020 #192 Skrevet 10. september 2020 4 minutter siden, *Emma* skrev: Det har de jo valgt selv. De var de første som fikk velge hytte Det er uvesentlig. Uansett hvilket par som hadde valgt den største hytten ville de fått en mye større jobb en konkurrentene. Jeg synes det er noe merkelig at det er såpass stor forskjell på størrelsen til disse hyttene all den tid de har like lang tid på å få ferdig oppdragene. 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #193 Skrevet 10. september 2020 6 minutter siden, Oida said: Det er uvesentlig. Uansett hvilket par som hadde valgt den største hytten ville de fått en mye større jobb en konkurrentene. Jeg synes det er noe merkelig at det er såpass stor forskjell på størrelsen til disse hyttene all den tid de har like lang tid på å få ferdig oppdragene. tja, akkurat med denne sesongen så er det ikke uvesentlig egentlig. De flinkeste og med mest erfaring fikk velge hytte først, og de tok den største, vel vitende om at det blir mer gulv, mer vegger, mer maling, mer alt. Hadde de blitt sittende igjen med den til slutt, derimot, så hadde klagingen vært på sin plass og vel så det. For hva hadde vel skjedd om den største hytta ble igjen til slutt i denne sesongen? Jo, Øyunn og Levi ville blitt sittende igjen med den. Paret med minst erfaring. Det hadde vært helt krise sånn som de sliter (selv om de begynner å få til ting nå da). Produksjonen legger jo opp til at her skal noen virkelig få utdelt rævva kort på hånden... Heldigvis var det Mikkel og Cornelius som valgte den, for det er de som har best forutsetning til å få det til når det blir så mye ekstra arbeid. Sånn sett var hyttene i fjor bedre, de var hvertfall helt like. Men gud så kjedelig hytteområde de i fjor fikk. Lyseren Strandpark har jo sjarm i alle fall. Anonymkode: 53d0d...0cd 7
Ariana807 Skrevet 10. september 2020 #194 Skrevet 10. september 2020 (endret) Ukens finale Spoiler Jeg hadde faktisk rett, og jeg unner dem denne seieren 😄 De er ikke favorittlaget mitt, men unner dem seieren 😊 De hadde noen små feil, men det hadde alle. Flott uteplass, er nok den jeg likte best av dem alle 😄 Endret 10. september 2020 av Ariana807
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #195 Skrevet 10. september 2020 17 minutter siden, Ariana807 said: Ukens finale Hide contents Jeg hadde faktisk rett, og jeg unner dem denne seieren 😄 De er ikke favorittlaget mitt, men unnder demme seieren 😊 De hadde noen små feil, men det hadde alle. Flott uteplass, er nok den jeg likte best av dem alle 😄 Spoiler Enig! Veldig moro for dem Håper J&J vinner noe snart, så kanskje de kan velge seg litt snekkerhjelp eller noe annet, da får de opp motivasjonen litt også tror jeg! Anonymkode: 53d0d...0cd 1
Oida Skrevet 10. september 2020 #196 Skrevet 10. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: tja, akkurat med denne sesongen så er det ikke uvesentlig egentlig. De flinkeste og med mest erfaring fikk velge hytte først, og de tok den største, vel vitende om at det blir mer gulv, mer vegger, mer maling, mer alt. Hadde de blitt sittende igjen med den til slutt, derimot, så hadde klagingen vært på sin plass og vel så det. For hva hadde vel skjedd om den største hytta ble igjen til slutt i denne sesongen? Jo, Øyunn og Levi ville blitt sittende igjen med den. Paret med minst erfaring. Det hadde vært helt krise sånn som de sliter (selv om de begynner å få til ting nå da). Produksjonen legger jo opp til at her skal noen virkelig få utdelt rævva kort på hånden... Heldigvis var det Mikkel og Cornelius som valgte den, for det er de som har best forutsetning til å få det til når det blir så mye ekstra arbeid. Sånn sett var hyttene i fjor bedre, de var hvertfall helt like. Men gud så kjedelig hytteområde de i fjor fikk. Lyseren Strandpark har jo sjarm i alle fall. Anonymkode: 53d0d...0cd Grunnen til at de fikk velge hytte først var vel at de vant en konkurranse, ikke at de er flinkest og har mest erfaring. Et annet moment er at om de er så mye flinkere og bedre, hvorfor har de da ikke vunnet flere ukesfinaler?
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #197 Skrevet 10. september 2020 Dagens vinnere var helt greit dømt. Uteplassen bikket nok det hele i sitt favør. Synes det er rart at Mikkel og Cornelius alltid virker å være nonchalant siste dagen før klokka ringer. Avslappet, sitter mye og koser seg, går rundt og subber, samt "hjelper" de andre deltagerne. Som om at dem har vunnet ukeskonkurransen allerede. Greit Cornelius skrudde i hopen den uteplassen på 2 timer, men likevel... dem er jo ikke helt ferdige selv! I dag manglet det mye maling. Dem hadde jo bare malt hytta 1 strøk, mens de andre hadde malt 2-3 strøk (grunning + 2 strøk). Attpåtil hadde malingen noen steder forsvunnet av veggen pga regn. Hvorfor tar dem ikke en kost og fikser det? Og hiver seg rundt på 2. strøket og får hytta mest mulig dekt før klokka ringer? Det handler jo om totalinntrykk. Det virker så rart... Dem er jo de desidert beste og raskeste snekkerne, men prioriterer avslapping og kos istedenfor å gjøre seg ferdige. Anonymkode: 601c3...6fb 13
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #198 Skrevet 10. september 2020 4 hours ago, Oida said: Grunnen til at de fikk velge hytte først var vel at de vant en konkurranse, ikke at de er flinkest og har mest erfaring. Et annet moment er at om de er så mye flinkere og bedre, hvorfor har de da ikke vunnet flere ukesfinaler? De er flinkest til å snekre, ikke til å style. De har tatt noen litt rare valg designmessig. Derfor har de ikke vunnet. Jeg har ikke sagt noe om at de vant muligheten til å velge hytte fordi de er flinkest. Bare at det er flaks at de valgte akkurat den, for det er de som har størst mulighet til å slå opp vegger og legge gulv på så store flater. De andre sliter jo, med mye mindre hytter. Anonymkode: 53d0d...0cd 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #199 Skrevet 10. september 2020 7 hours ago, Oida said: Hva med at hytten til far og sønn er en del større enn de andre tre. Noe som igjen betyr at de har en mye større jobb med bordkledning og maling av hytten. Litt urettferdig det også, eller? Hva har det med gårsdagens konkurranse å gjøre? Anonymkode: 14846...6a3 3
Oida Skrevet 10. september 2020 #200 Skrevet 10. september 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva har det med gårsdagens konkurranse å gjøre? Anonymkode: 14846...6a3 Ikke annet enn at om du synes det var litt urettferdig at kokken fikk delta i en konkurranse om å pynte en kake, så er det vel like urettferdig at kokken og sønn alltid har mer jobb med ukesoppdragene siden deres hytte er en del større? En annen moment er at det å pynte en kake er en overkommelig oppgave for de fleste kokk eller ei. Kokken deltok jo ikke i konkurransen hvor de lagde skalldyrsmørbrød og majones. Der ville han hatt en fordel. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå