AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #141 Del Skrevet 14. juli 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei. Skatt er noe som varierer veldig fra person til person og man bør alltid se på brutto. Differansen mellom ung uføre 100 % og minstesats 100 % er for såvidt 3.579 kr i måneden og ikke 4.000 kr. Anonymkode: 1267c...163 Det er hva man faktisk får utbetalt som er relevant. Det er det en har å leve av. Anonymkode: d4fa2...b0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #142 Del Skrevet 14. juli 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke glem å trekke fra skatt. Hadde man sluppet skatt, hadde det ikke vært like ille. Så lave inntekter burde ikke vært skattet for. Ufør eller ikke. Anonymkode: d4fa2...b0c Men det trekkes vel skatt av vanlig minsteufør også, så differansen blir lik om du har lik gjeld og formue. 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, man får ikke 4000 mer, pga skatten. Dere må se på netto for å få et bedre bilde. Brutto blir helt feil. Anonymkode: d4fa2...b0c Da må vi jo se på netto for minsteufør også. Jeg får 16000 kr utbetalt , men jeg har gjeld på huslån. Må ha hjelp fra kjæresten for å klare meg. Hadde jeg vært alene om alt , måtte jeg ha solgt leiligheten min. Man bør uansett se på brutto selvsagt siden sksttrekk er forskjellig ut i fra hva du har i gjeld og formue Anonymkode: 72f37...f01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #143 Del Skrevet 14. juli 2020 På 13.7.2020 den 17.38, AnonymBruker skrev: Ung uføre ligger på 18 500 kr. syntes dere dette er for høyt, for lavt eller passe? begrunn gjerne svaret. Anonymkode: 5ffec...879 Jeg har full uføre og får 18 973( minste sats) før skatt, etter skatt er det 13 470. Jeg får langt mindre nå,enn da jeg hadde AAP. Regnestykket går bare ikke opp for min del. Syns den bør økes absolutt. Har både lån og barn i barnehage, etter at lån, husleie og barnehage er betalt sitter jeg igjen med ca 3600 kr Anonymkode: 35139...202 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #144 Del Skrevet 14. juli 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har full uføre og får 18 973( minste sats) før skatt, etter skatt er det 13 470. Jeg får langt mindre nå,enn da jeg hadde AAP. Regnestykket går bare ikke opp for min del. Syns den bør økes absolutt. Har både lån og barn i barnehage, etter at lån, husleie og barnehage er betalt sitter jeg igjen med ca 3600 kr Anonymkode: 35139...202 Da er du samboer Anonymkode: 72f37...f01 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 14. juli 2020 #145 Del Skrevet 14. juli 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: En med Asperger eller annen psykisk utviklingshemming kan ikke bli frisk.... det er mye innen for kategorien psykisk syk Anonymkode: e06f8...83d Du høres jaggu meg ikke helt god ut selv. Les deg opp på Asperger. Du har åpenbart ikke peiling. Godt for deg p gjemme seg bak å være anonym når du kommer med slike utsagn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #146 Del Skrevet 14. juli 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er du samboer Anonymkode: 72f37...f01 Ja. Hva er poenget ditt? Jeg syns ikke det er riktig at samboer må betale for å være sammen med meg. Jeg vil selfølgelig kunne betale for meg selv. Syns ikke det er greit å spørre etter penger, det er rett å slett nedverdigende! Anonymkode: 35139...202 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #147 Del Skrevet 14. juli 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Hva er poenget ditt? Jeg syns ikke det er riktig at samboer må betale for å være sammen med meg. Jeg vil selfølgelig kunne betale for meg selv. Syns ikke det er greit å spørre etter penger, det er rett å slett nedverdigende! Anonymkode: 35139...202 Ja det er jeg enig i , bare stadfestet at du da er samboer, siden du får mindre enn enslige uføretrygd på minstesats-. Anonymkode: 72f37...f01 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fragaria Skrevet 14. juli 2020 #148 Del Skrevet 14. juli 2020 Så lenge man ikke bor i dyre storbyer så er trygden stor nok til å kunne få tak over hodet og mat på bordet. Man blir ekskludert fra å kunne delta i samfunnet på lik linje med de som arbeider fullt, men hva er alternativet? Bo på gata? Finne mat i søpla? Sett i forhold til mange andre i verden er de fattigste i norge ganske godt bemidlet. Men levestandarden i norge er generelt høy, så her i landet vil en trygdet skille seg ut. Så kan en da ta diskusjonen om trygden burde være så høy at man blir likestilt, eller er det nok at man klarer seg, til tross for at man ikke kan forsørge seg selv. Hvor mye er samfunnets ansvar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fragaria Skrevet 14. juli 2020 #149 Del Skrevet 14. juli 2020 23 minutter siden, AnonymBruker said: Ja. Hva er poenget ditt? Jeg syns ikke det er riktig at samboer må betale for å være sammen med meg. Jeg vil selfølgelig kunne betale for meg selv. Syns ikke det er greit å spørre etter penger, det er rett å slett nedverdigende! Anonymkode: 35139...202 Enig! På den annen side så er det dyrere å være singel, de skulle kalt det singeltillegg i stedet for å redusere for par. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #150 Del Skrevet 14. juli 2020 34 minutter siden, Fragaria skrev: Så lenge man ikke bor i dyre storbyer så er trygden stor nok til å kunne få tak over hodet og mat på bordet. Man blir ekskludert fra å kunne delta i samfunnet på lik linje med de som arbeider fullt, men hva er alternativet? Bo på gata? Finne mat i søpla? Sett i forhold til mange andre i verden er de fattigste i norge ganske godt bemidlet. Men levestandarden i norge er generelt høy, så her i landet vil en trygdet skille seg ut. Så kan en da ta diskusjonen om trygden burde være så høy at man blir likestilt, eller er det nok at man klarer seg, til tross for at man ikke kan forsørge seg selv. Hvor mye er samfunnets ansvar? Jeg må spørre mannen om vi kan flytte på bygda så jeg har råd? Han må si opp jobben sin, ellers må vi flytte hver for oss. Han får ny jobb i bygda muligens, og må gå ned i lønn fordi han ikke kan jobbe innen det han er utdannet til. Det gir bedre trygghet økonomisk? Barna må si farvel til vennene sine og slekt så mamma har råd å bo. Er det rettferdighet? Anonymkode: 35139...202 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #151 Del Skrevet 14. juli 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg må spørre mannen om vi kan flytte på bygda så jeg har råd? Han må si opp jobben sin, ellers må vi flytte hver for oss. Han får ny jobb i bygda muligens, og må gå ned i lønn fordi han ikke kan jobbe innen det han er utdannet til. Det gir bedre trygghet økonomisk? Barna må si farvel til vennene sine og slekt så mamma har råd å bo. Er det rettferdighet? Anonymkode: 35139...202 Er det rettferdig at staten skal øse ut penger til det stadiet at folk blir fornøyd? Anonymkode: e6ff0...8fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #152 Del Skrevet 14. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har full uføre og får 18 973( minste sats) før skatt, etter skatt er det 13 470. Jeg får langt mindre nå,enn da jeg hadde AAP. Regnestykket går bare ikke opp for min del. Syns den bør økes absolutt. Har både lån og barn i barnehage, etter at lån, husleie og barnehage er betalt sitter jeg igjen med ca 3600 kr Anonymkode: 35139...202 Jepp. Men det er ikke riktig at staten skal betale for at du har valgt å ha barn og lån. Anonymkode: e6ff0...8fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #153 Del Skrevet 14. juli 2020 Dagens dummeste spørsmål...nesten som å spørre om folk ønsker å tjene mer! Alle vil vel ha mer, men folk som ikke yter,men fortsatt skal ha 18 k, de bør ikke klage! Anonymkode: d1485...02b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #154 Del Skrevet 14. juli 2020 Masse billig sunn mat i butikkene og ellers kan uføre spare mye på reiser kultur klær frisør osv. Anonymkode: 3e9cf...304 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #155 Del Skrevet 14. juli 2020 De kunne ha gitt samme trygd til alle. Helt horribelt at noen skal få ung uføre tillegg når vi andre har slitt oss gjennom den ene og andre jobben i et håp om å holde ut i ordinær jobb og så skal vi tape økonomisk på det valget. Anonymkode: 91418...77b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #156 Del Skrevet 14. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: De kunne ha gitt samme trygd til alle. Helt horribelt at noen skal få ung uføre tillegg når vi andre har slitt oss gjennom den ene og andre jobben i et håp om å holde ut i ordinær jobb og så skal vi tape økonomisk på det valget. Anonymkode: 91418...77b Dere som har vært i ordinær jobb . vil jo få mer i uføre enn unge uføre . Anonymkode: 3e9cf...304 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #157 Del Skrevet 14. juli 2020 Jeg synes det er passe når man bare er en pers. man klarer seg hele mnd, og det er de viktigste. Anonymkode: 718fc...0bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 14. juli 2020 #158 Del Skrevet 14. juli 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: De kunne ha gitt samme trygd til alle. Helt horribelt at noen skal få ung uføre tillegg når vi andre har slitt oss gjennom den ene og andre jobben i et håp om å holde ut i ordinær jobb og så skal vi tape økonomisk på det valget. Anonymkode: 91418...77b Sånn er det å være student også. Om man har nedsatt funksjonsevne så kan man søke om et ekstrastipend på ca. 3600kr i måneden, men da kan man ikke ha noe jobb ved siden av studiene. Så om man klarer å jobbe litt og f.eks., tjene 1000kr per måned så mister man ekstrastipendet, og da taper man egentlig penger på å jobbe. Det er ikke sånn det burde være. Man burde ikke bli straffet for å jobbe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #159 Del Skrevet 15. juli 2020 Under halvparten av norges innbyggere er bidragsytere til velferdstaten. ( Google om du vil) Anonymkode: ae13a...cdf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #160 Del Skrevet 15. juli 2020 På 13.7.2020 den 18.07, AnonymBruker skrev: De som ikke kan forsørge barn, burde ikke få barn. Å tenke at staten tar regninga er toppen av grådig berettigelse. Anonymkode: c9809...669 Ikke kan forsørge? Har man blitt syk etter å ha fått barn skal man bare kvitte seg med barna? Er du syk i hodet ditt? Herlighet, skjerp deg! ALLE kan bli syke og trenge ufør, inkludert DEG! Folk skal kutte ut drømmer og et liv de syntes er verdig pga at de er uføre? Skal alle sitte i en mørk kjellerleilighet og råtne? Anonymkode: 4297f...b51 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå