Gjest Ninakanin Skrevet 7. juli 2005 #41 Skrevet 7. juli 2005 selvfølgelig har de fått advarsler... hallo de har jo sagt det hele tiden at etter new york var det europa sin tur, og da london...
Gjest *kosejoker* Skrevet 7. juli 2005 #42 Skrevet 7. juli 2005 Oyy, hører du på radio el ser på tv (CNN)? Jeg sitter på kontoret og er spent på situasjonen, men får ikke inn noe av betydning på radioen!!! VG.no eller TV2-nettavisen har løpende oppdateringer. Stikk innom der!
Gjest lmari Skrevet 7. juli 2005 #43 Skrevet 7. juli 2005 Ubekreftede meldinger sier at det er 50 omkomne, veldig mange er hardt skadd i tillegg. Det kommer hele tiden meldinger om nye eksplosjoner, men det er altså ubekreftet og antagelig rykter. Det som faktisk er bekreftet er vel tre eksplosjoner på t-banen og en på en buss? Et rykte sa at London-politiet hadde advart den israelske ambassaden om angrep rett før det smalt, men dette skal være avvist av ambassaden selv. Jeg tviler sterkt på at Al-Qaida har tatt på seg skylden, de gjør jo aldri det...
Betcy Skrevet 7. juli 2005 #44 Skrevet 7. juli 2005 Hørte akkurat på nyhetene at en gruppe tilhørende Al-Qaida har tatt på seg skylden, og jeg tror det er ett tog og tre busser som er utsatt for angrep..
Tusenfryd Skrevet 7. juli 2005 #45 Skrevet 7. juli 2005 Det er en Al Qaida gruppe som kaller seg Al-Qaida Europa som har tatt på seg skylden. De snakker om to bekreftede døde men de regner med dte blir flere hundre. Kanal 24 har oppdateringer hele tiden.
Gjest *kosejoker* Skrevet 7. juli 2005 #46 Skrevet 7. juli 2005 Jeg har lest at det er totalt seks eksplosjoner? Men er det bare tre?
Gjest lmari Skrevet 7. juli 2005 #47 Skrevet 7. juli 2005 HOME SECRETARY STATEMENT – terrorist attack. First, on a tube train between Aldgate East and Liverpool Street; second, on a bus in Woburn Place; third, on a tube train between Russell Sq and Kings Cross and fourth on a tube train at Edgware Road station. As yet we do not know who or which organisations are responsible for these criminal and appalling acts. Ryktet sier også at det er skutt en selvmordsbomber, men dette er kun rykter, har ikke sett det bekreftet på noe nettsted.
Væren Skrevet 7. juli 2005 #48 Skrevet 7. juli 2005 Dette er så grusomt at jeg finner ikke ord! Jeg sier som andre: Hva er det som skjer i verden? :-( Jeg skjønner godt at Ninakanin har hode og kropp separert akkuart nå, det er ganske naturlig i en sånn situasjon og med slektninger som bor og jobber i byen. London er jo også ganske nær oss rent geografisk sett; vi skal f.eks. på jentetur med jobben om et par måneder. London er bare en 45 minutters flytur og en like lang togtur herfra. Det er ikke akkurat noe koselig å tenke på i dag. Alle relaterer slike ting til seg selv og sine - en hver er seg selv nærmest! Det er lov å føle fortvilelse og redsel i sånne øyeblikk! Det er fryktelig å registrere at terroren kryper nærmere på denne måten. Det har skjedd før og det vil skje igjen. Man kan bli skremt av mindre! En klem til alle som har noen av sine i London akkurat nå, håper dere får kontakt med venner og familie og at alle har det bra!
Gjest lmari Skrevet 7. juli 2005 #49 Skrevet 7. juli 2005 Britiske nettsteder opererer med sju eksplosjoner, men det bekreftede skal altså være fire. Tre på t-bane og en på buss.
Gjest *kosejoker* Skrevet 7. juli 2005 #50 Skrevet 7. juli 2005 Åja.. er det kjent om det er flere omkomne?
Gjest lmari Skrevet 7. juli 2005 #51 Skrevet 7. juli 2005 CNN melder at minst 10 er drept, og 150 er skadd. For en liten time siden ble det sagt at det fremdeles var mennesker igjen nede i t-banetunnelen ved KingsCross, men jeg vet ikke om det bare er ryker eller ikke.
Rio Skrevet 7. juli 2005 #52 Skrevet 7. juli 2005 Dette kom ikke akkurat som noe sjokk på meg i allefall. Jeg tenker bare at det er underlig at det ikke har skjedd før, men så har de vært gode på å avverge diverse situasjoner der borte også. Jeg syns også det er underlig at de ikke gikk grundigere til verks, når de først satte i gang. To døde (bekreftet), hva er det for noe da? Jeg har vært der massevis av ganger, og foreldrene skal dit om 3 uker, og de har venner som bor der. Jeg kan ikke si jeg er så bekymret. Sannsynligheten for at det verst tenkelige har skjedd, hva er den? Uansett, terror må man nesten bare forvente pr dags dato, så får man bare håpe man er et annet sted når det skjer, og leve når man kan. Sett også pris på å være et sivilisert oppegående menneske. http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/07/07/436818.html Den superduper hemmelige organisasjonen av Al-Qaida i Europa. Idioter hele gjengen, for å si det rett ut.
Gjest *kosejoker* Skrevet 7. juli 2005 #53 Skrevet 7. juli 2005 Skjønner hva du mener, men likevel er det lett å tenke det verste med en gang noe sånt skjer. Hvilken tåpelig gruppe er det her egentlig? Dagbladet sier Norge blir truet indirekte. Har vi noe å bekymre oss for? :klø:
Gjest Paradokset Skrevet 7. juli 2005 #54 Skrevet 7. juli 2005 Dette kom ikke akkurat som noe sjokk på meg i allefall. Jeg tenker bare at det er underlig at det ikke har skjedd før, men så har de vært gode på å avverge diverse situasjoner der borte også. Jeg syns også det er underlig at de ikke gikk grundigere til verks, når de først satte i gang. To døde (bekreftet), hva er det for noe da? Jeg har vært der massevis av ganger, og foreldrene skal dit om 3 uker, og de har venner som bor der. Jeg kan ikke si jeg er så bekymret. Sannsynligheten for at det verst tenkelige har skjedd, hva er den? Uansett, terror må man nesten bare forvente pr dags dato, så får man bare håpe man er et annet sted når det skjer, og leve når man kan. Sett også pris på å være et sivilisert oppegående menneske. http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/07/07/436818.html Den superduper hemmelige organisasjonen av Al-Qaida i Europa. Idioter hele gjengen, for å si det rett ut. Dessverre er de ikke idioter - noe denne aksjonen er et eksempel på. Dessuten tviler jeg på at det er de ansvarlige som har postet det innlegget fra "secret organization - aluminium-Qaida in Europe". Dessuten vil antallet døde sannsynligvis stige dramatisk, men det er sant som du sier at man ikke kan la frykten for terror styre våre liv...
Holly Hobbie Skrevet 7. juli 2005 #55 Skrevet 7. juli 2005 Dette er tragisk og skremmende. Jeg reiser til London minst en gang i mnd'en og bruker to av stasjonene som er rammet. Har kolleger i London som sitter noen hundre meter unna og ikke faar lov til aa gaa ut. Heldigvis har mannen min faatt kontakt med broren sin som jobber i omraadet. Jeg har egentlig ventet noe slikt...men det var en stund siden jeg hadde ofret Al Qaeda en tanke. Utspekulerte og onde alle sammen.
Gjest lmari Skrevet 7. juli 2005 #56 Skrevet 7. juli 2005 Mange nettsteder har meldt om eksplosjoner utover hele dagen, blant annet på Leicester Square. Det riktige skal visstnok være at det gikk av seks eller sju bomber ved ni-tiden, og så ingenting etter det. Politet skal ha hatt noen kontrollerte eksplosjoner.
Gjest gjest1 Skrevet 7. juli 2005 #57 Skrevet 7. juli 2005 Var i london for 3 år siden, da hadde de stengt tower bridge for det var fare for terrorangrep, så noen overraskelse kom det ikke som, selv om det er fælt det at disse terroristene må gjøre ting på denne måten at de faktisk tar livet av sivile (å ta livet av noen som helst er jo forkastelig) Satt å så på tv nå at russel square hadde blitt bombet og, det var der vi bodde på hotell.. utrolig guffent å tenke på.
Rio Skrevet 7. juli 2005 #58 Skrevet 7. juli 2005 Dessverre er de ikke idioter - noe denne aksjonen er et eksempel på. Dessuten tviler jeg på at det er de ansvarlige som har postet det innlegget fra "secret organization - aluminium-Qaida in Europe". Dessuten vil antallet døde sannsynligvis stige dramatisk, men det er sant som du sier at man ikke kan la frykten for terror styre våre liv... De er idioter i forstanden av hvordan de tenker, som ikke matcher de fleste av oss sin siviliserte tankegang. De er vanvittig smarte når det kommer til å utføre slike aksjoner, det er klart. Dødstallet stiger nok, 7 bomber kan gjøre mye skade. Jeg tror heller ikke disse uttalelsene er ekte, det kommer jo alltid slike i kjølvannet av aksjoner. Veldig "hemmelig" organisasjon når man kommer ut å gjør uttaleser, forsåvidt. Aluminium, står Al for det?
Gjest Valhalla Skrevet 7. juli 2005 #59 Skrevet 7. juli 2005 Noen planlegger mens de lever helt vanlige liv, andre viser helt åpenlyst hva de står for, flere av de gruppene i England. I Danmark samlet en ekstremistgruppe som er forbudt i midtøsten over 1000 mennesker. Vi vil se stadig mer av dette, når kommer det hit?
Gjest *kosejoker* Skrevet 7. juli 2005 #60 Skrevet 7. juli 2005 Hvilken lov kan de dømmes etter? finnes det noen lov som gjør at grupper ikke kan samles? Er litt skremmende å tenke på at de kan samles i full offentlighet, så lenge de "har et skalkeskjul".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå