Gå til innhold

Panama-mysteriet. Der ligger bevisene på bildene...

Gjest MadameDeRosa

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Vinglass skrev:

Da jeg var inne på denne tråden i natt. Var det et kjempe skummelt bilde,  av den ene jenta. der det så ut en av jentene hadde på seg en maske? Ble dette bildet moderert bort? Jeg skvatt helt vanvittig da jeg så det i natt inne på tråden. 

Måtte gå ut av hele tråden i frykt for å miste nattesøvnen.

Tror bildet ligger her fremdeles, har du sett gjennom hele tråden?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Humbro

Men var det ikke i Panama den fullstendig sinnsyke sekten oppholdt seg? De son drepte og torturerte folk pga helt banale ting?( bare sånn for å gjøre synsingen vår komplett😅)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Humbro skrev:

Men var det ikke i Panama den fullstendig sinnsyke sekten oppholdt seg? De son drepte og torturerte folk pga helt banale ting?( bare sånn for å gjøre synsingen vår komplett😅)

Aner ikke. Men det har vært flere turister som har blitt drept i Panama både før og etter denne hendelsen.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man tar bilde med blits i svarte natta så blir man blendet, så og si umulig å se noe. Synes derfor det bilde med kvisten og rød plastpose er litt merkelig. Har de prøvd å lage noe i mørket for å så ta bilde av det for å se hvordan det ble? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at urfolk ikke kan stoles på. Oss Europeere er mer tolerante overfor dem enn de er for oss. Går egentlig også for Europeere versus Afrika, Asia, America osv.

Endret av LittleBabyNothing
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Vinglass skrev:

Da jeg var inne på denne tråden i natt. Var det et kjempe skummelt bilde,  av den ene jenta. der det så ut en av jentene hadde på seg en maske? Ble dette bildet moderert bort? Jeg skvatt helt vanvittig da jeg så det i natt inne på tråden. 

Måtte gå ut av hele tråden i frykt for å miste nattesøvnen.

Du må se på side 1-2-3, og ‘vis skjult innhold’. Husker ikke hvem som la det ut. 

Edit: Madame DeRosa har lagt ut bildene.

Endret av Krokodillen
Mer info
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humbro
8 minutter siden, Lin11 skrev:

Ja, var nettopp disse jeg tenkte på. Kan de ha vært Max uheldig og møtt på disse? 
Og nå vet ikke jeg i hvilken del av Panama de var, men hvis de var i jungelen som grenser til Colombia, så var de i uansett stor fare pga narkotikasmuglere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Tanuki skrev:

Hvis en av dem skadet seg, så prøvde den andre å kontakte hjelp. Det er umulig å vite hvordan folk handler når de får panikk. De var helt alene og stien var en dødsfelle i mørket.

Det er ikke sikkert de skjønte de ikke lenger var på den trygge delen av stien før det var for sent, eller de kanskje trodde at de kunne finne veien tilbake før det ble mørkt. 

Hvorfor ble det tastet inn feil pin over 77 ganger når man ikke trenger å taste pin koden for å ringe 911?

Hvorfor lå bhéne deres i sekken? Og hvorfor fant de mannlig DNA på dem?

Nesten alle av de 90 bildene som ble tatt på natten ble tatt samme natt. Dette var 8 dager etter at jentene ble savnet. Hvorfor skulle de plutselig begynne å bruke blitzen for å få lys denne natten? Det regnet den natten, og det siste bildet, av håret til Kris, viser at håret er helt tørt. Litt rart....

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, LittleBabyNothing skrev:

Vil bare si at urfolk ikke kan stoles på. Oss Europeere er mer tolerante overfor dem enn de er for oss. Går egentlig også for Europeere versus Afrika, Asia, America osv.

For en historieløs kommentar! Les deg opp på kolonitiden. Var europeere snille og søte under kolonitiden? Kanskje det er en grunn til at urfolk bærer nag og er skeptiske til folk som kommer inn til deres område den dag i dag?

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hinkelpinkel skrev:

Hvorfor ble det tastet inn feil pin over 77 ganger når man ikke trenger å taste pin koden for å ringe 911?

Hvorfor lå bhéne deres i sekken? Og hvorfor fant de mannlig DNA på dem?

Nesten alle av de 90 bildene som ble tatt på natten ble tatt samme natt. Dette var 8 dager etter at jentene ble savnet. Hvorfor skulle de plutselig begynne å bruke blitzen for å få lys denne natten? Det regnet den natten, og det siste bildet, av håret til Kris, viser at håret er helt tørt. Litt rart....

Kan jo være at Lisanne prøvde å komme inn på mobilen slik at hun kunne prøve å sende en melding eller evt. legge igjen en beskjed til de som forhåpentligvis fant mobilen etterhvert. Hennes egen mobil var som sagt tom for batteri.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MonicaM said:

Og hvorfor fant de mannlig DNA på dem?

hvor har du det fra?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Humbro skrev:

Jungelen i Panama er tett og farlig. Fatter ikke at de turde å dra inn dit alene. Hele historien kan være så banal at en av de ble bitt av en slange/edderkopp eller lignende, og ble liggende syk/død. Mørket faller på, og dyrene begynner å krype frem. Den oppegående av de benytter blitsen på å skremme dyr bort/se litt av terrenget, mens hun forsøker å ringe etter hjelp. 
De hadde kanskje ikke så mye vann og mat med seg heller, og med den varmen og fuktigheten som er der, vil jeg tro de fort ble dårlig bare av det. 
Så tenker jeg at ett eller flere rovdyr har tatt de. Ikke minst fordi penger, pass osv fremdeles var i sekken. Gull verd for mennesker i Panama, men null verdi for ville dyr.

Natt-bildene ble ikke tatt før 8 dager etter at jentene var forsvunnet, flere dager etter at de prøvde å ringe etter hjelp.

Sekken ble funnet14-timers gåtur fra der beinrestene deres ble funnet. Sekken var tørr og fin og damen som fant den var helt sikker på at den ikke hadde stått der dagen i forveien. Bhéne de hadde på seg da de gikk lå nedi sekken. Ingen dyr ville fått av dem og puttet de i sekken.

Endret av Hinkelpinkel
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Det er NULL bevis for at det slettede bildet ble slettet på en PC, det er kun en teori. Det kan ha blitt slettet av jentene selv da de knottet med kameraet i mørket. Etter bildet ble slettet fortsatte de å ta 90 til bilder. 

- BH ble funnet i sekken. BH i fuktig klima er noe herk, det kan godt være de tok av bh for å ligge bedre eller fordi det ble ubehagelig å gå rundt med våt bh.

- noen påstår hardnakket at de kan se omrisset av en kropp i noen av bildene tatt i mørket, og spekulerer om Kris falt ned en skrent og at Lisanne tok bildene for å merke der venninnen falt. Noe som ikke stemmer om man ser ordentlig på bildene, de er tatt nedenfra og opp, man ser det på måten vegetasjonen vokser, som indikerer at en eller begge jentene fant seg på bunnen av en ravine eller noe.

- det var flere bilder av hodet til Kris, blandt annent et med synlig blod, men familiene ønsket ikke at det ble lagt ut. Det kan se ut som kris tok bildene selv, for å se på skaden hun hadde pådratt seg. Noen mener at det ikke er klart om det er blod eller ikke, og er omdiskutert om bildet var et av flere som ble lekket.

Endret av Tanuki
feil info
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Tanuki skrev:

- Det er NULL bevis for at det slettede bildet ble slettet på en PC, det er kun en teori. Det kan ha blitt slettet av jentene selv da de knottet med kameraet i mørket. Etter bildet ble slettet fortsatte de å ta 90 til bilder. 

- BH ble funnet i sekken. BH i fuktig klima er noe herk, det kan godt være de tok av bh for å ligge bedre eller fordi det ble ubehagelig å gå rundt med våt bh.

- noen påstår hardnakket at de kan se omrisset av en kropp i noen av bildene tatt i mørket, og spekulerer om Kris falt ned en skrent og at Lisanne tok bildene for å merke der venninnen falt. Noe som ikke stemmer om man ser ordentlig på bildene, de er tatt nedenfra og opp, man ser det på måten vegetasjonen vokser, som indikerer at en eller begge jentene fant seg på bunnen av en ravine eller noe.

- det var flere bilder av bakhodet til Kris, blandt annent et med synlig blod, men familiene ønsket ikke at det ble lagt ut. Det kan se ut som kris tok bildene selv, for å se på skaden hun hadde pådratt seg.

Hvor er dette skrevet?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Hinkelpinkel said:

Koude Kaas bloggen.

"It is stated that as many as 34 different fingerprints were found; 13 on the backpack, 12 on the phones and the camera, as well as 6 different ones on the bra's. Researches could determine that two of the fingerprints were from two unknown women and that one DNA sample contained genetic material of two unknown persons, of which at least one is a male. "

det sier ikke mye, bare at flere folk hadde tilgang til sekken og det som var i. For min del tror jeg urbefolkingen fant sekken først og tok ut alt innholdet. Da politiet ble masete så fant de på at sekken ble funnet i risåkeren.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, 29_j said:

Det har jeg også tenkt på. Også så irriterende at det i artikkelen står at de har løst mysteriet. "Enden på visa var at de falt ned en skrent". Jeg tror noen har tatt bildene for å forvirre andre. At nød nr ble ringt men ikke foreldrene, er helt meningsløst. Og hvorfor ikke skrive ut på sosiale medier? Det ble først ringt det internasjonale nr 112, så 911. 

Hvorfor i alle dager skal man bruke batteri på å ringe hjem til Nederland når man er stuck i jungelen i Panama? Og tror du virkelig de hadde dekning til det, når de ikke en gang hadde god nok dekning til å komme gjennom på nødnummeret? Lite sannsynlig. Og skrive på sosiale medier? Forventer du wifi i den tetteste jungelen liksom? De hadde nok ikke Internett der, for å si det sånn

8 hours ago, The Kitten said:

Men hvorfor skulle de bry seg med å slette ett bilde? 

Kanskje det er politiet som har gjort det, kanskje det er en ape som har funnet kameraet og trykket på det, who knows

7 hours ago, Bix said:

Problemet med både et slikt bilde og funnet av gjenstandene deres er at det passer dårlig med "nattbildene" - for hvis meningen er å få dette til å se ut som en ulykke, så burde man kanskje finne sekken deres skadet og opprevet, og man tar ikke bilder av to lik med deres eget kamera etter en påstått ulykke - da skjønner alle at her er det noe som ikke stemmer.

Det gir i mine øyne mer mening hvis de var på flukt i jungelen fra noen som jaktet på dem, etter at de hadde klatrt å flykte til å begynne med.

Noe som kan ha vært et uhell sett fra en morders side, men også en del av spillet; har hørt om sadister som ser på jakten på offeret som en del av "leken". Dersom det er en slik person eller flere personer som står bak ugjerningen, kan det være lettere å forstå den manglende logikken i de andre funnene; vedkommende tror han eller de er uovervinnelig(e), og kan tillate seg å leke med politiet.

Av samme grunn som jeg har skrevet ovenfor - overmot og en eller flere mordere som tror de kan tillate seg alt. En vanlig kriminell vil flykte; en psykopat vil legge ut falske spor, ta kontakt med politiet ved å sende anonyme brev, og fryde seg - desto mer jeg tenker på denne saken, desto mer blir jeg overbevist om at det er en gal manns hjerne som står bak dette; dette er ikke "normale" spor.

Men sadister og psykopater som bor ute i jungelen for å jakte på forvillede turister? Eeeh. Da er det vel mer sannsynlig at de har blitt jakta på og tatt til fange av ville stammefolk eller noe. De er vel uansett de få som faktisk klarer å manøvrere seg gjennom en tett jungel i mørke. Nå vet jeg ikke hvor mange stammer som eventuelt bor i jungelen i Panama da jeg har primært har lest om stammer på Paupa New Guinea, men det er i hvert fall veldig vanlig mange andre steder i verden. Noen stammer er også kannibalistiske og/eller veldig aggressive.

6 hours ago, 29_j said:

Men da ville de jo sendt en SMS. Alt for å overleve. 

Får man sendt SMS om dekningen er så dårlig at man ikke en gang kommer gjennom på nødnummer? Tvilsomt

Endret av opprørsk
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, MonicaM said:

Hvor er dette skrevet?

det står i flere artikkler om saken, men må rette meg selv, det er et bildet som viser siden av hodet til kris, med det som ser ut som blod. det omdiskutert hvir hvidt det er blod eller ikke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...