Gå til innhold

Ting du som barnehageansatt irriterer deg over


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, jeg skjønte det og jeg forstår dere godt. Men jeg får dårlig samvittighet når jeg sender barnet i bhg i jul/påske fordi da må jo noen på jobb. Som sikkert helst skulle hatt fri. 

Anonymkode: 0dac6...c1a

Det irriterer jeg meg ikke over. Jeg er litt kjerringa mot strømmen, og jobber gjerne i jul/påske/høstferie osv, og tar heller fri andre tider på året. Hos oss får ansatte stort sett fri når de ønsker, så det er veldig sjelden irritasjon over akkurat det. 

Jeg synes heller det er trist på barnas vegne at de er i barnehagen om foreldrene har fri. Barna trenger også ferie og tid sammen med foreldrene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir helt nervøs over hva dere irriterer dere over? Enten er barna for lenge eller for kort tid i barnehagen, for mye eller lite mat osv.

Jeg har en på snart to år og er student så jeg har ofte mulighet til å gi han korte dager. Kjernetiden er fra 9.30 til 14 og jeg leverer aldri senere eller henter tidligere. Han sover også fra 12-14. Er dette noe dere vil irritere dere over da? Han han får for kort dag i bhg? 
 

Her om dagen la jeg også merke til at han hadde på seg en annen type bleie enn det vi har sendt med. Så jeg tok med en ny pakke dagen etter og da sa hun som tok i mot «så bra at du tok med bleier, han er helt tom skjønner du». Ja hvordan skal jeg vite det når ingen har sagt ifra og jeg leverer ungen og ingen har gitt beskjed? 

Anonymkode: da109...e4f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si noe jeg setter pris på i jobben min i barnehage. Det er de herlige barna vi får være sammen med hver dag. Vi får oppleve nye ord, opplevelser, latter og glede!  vi blir utrolig glad i barna deres ❤️ 
å få lov å jobbe med små barn er utrolig givende. 
vi lærer at barn er forskjellig, foreldre er forskjellig, familier er forskjellig. Vi lærer mye av å ha barn som kommer fra ulike kulturer. Alt handler om god kommunikasjon, toleranse, respekt. 
 

Anonymkode: 3afb6...f3c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Blir helt nervøs over hva dere irriterer dere over? Enten er barna for lenge eller for kort tid i barnehagen, for mye eller lite mat osv.

Jeg har en på snart to år og er student så jeg har ofte mulighet til å gi han korte dager. Kjernetiden er fra 9.30 til 14 og jeg leverer aldri senere eller henter tidligere. Han sover også fra 12-14. Er dette noe dere vil irritere dere over da? Han han får for kort dag i bhg? 
 

Her om dagen la jeg også merke til at han hadde på seg en annen type bleie enn det vi har sendt med. Så jeg tok med en ny pakke dagen etter og da sa hun som tok i mot «så bra at du tok med bleier, han er helt tom skjønner du». Ja hvordan skal jeg vite det når ingen har sagt ifra og jeg leverer ungen og ingen har gitt beskjed? 

Anonymkode: da109...e4f

Nei,fint med kort dag om du har mulighet. 
Jeg pleier å sjekke bleieskuffen selv jeg. Men de kan jo si i fra,ja. 

Anonymkode: dc2f6...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei,fint med kort dag om du har mulighet. 
Jeg pleier å sjekke bleieskuffen selv jeg. Men de kan jo si i fra,ja. 

Anonymkode: dc2f6...6ec

Ja, som sagt er det litt vanskelig og sjekke selv når man ikke får gå inn på barnehagens område. 

Anonymkode: da109...e4f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, som sagt er det litt vanskelig og sjekke selv når man ikke får gå inn på barnehagens område. 

Anonymkode: da109...e4f

Haha. Da så. Da må de si i fra .

Anonymkode: dc2f6...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi. Jeg er nok hatet av de ansatte i minstens barnehage, utfra det dere skriver her. I høst klarte jeg å hente for sent hele fem ganger. Har sjeldent vært så kvalm og uutholdelig stresset på vei hjem fra jobb. Pga byggeplass på strekningen ble kjøretiden på normalt 20 minutter til alt fra halvtime-time. Jeg klarte en margin på 45 minutter, men kom for sent hvis det tok lenger tid... Og nei, jeg kunne ikke dra tidligere fra jobb. 

Jeg er veldig veldig klar over at bhg er stengt når den er stengt. Det var forferdelig å komme for sent mtp de ansatte som ventet på å gå, kanskje de skulle hentet selv et annet sted. Det er ganske krise. Det skal bare ikke skje.

Men tror dere ansatte at foreldre virkelig synes det er helt ok å hente for sent og kommer for sent for moro skyld? Skjønner jo at det er et irritasjonsmoment, men kan ikke forestille meg at det er fordi man ikke respekterer åpningstidene. Om ikke samvittigheten er der, så er det jo også sånn at det koster 250kr hver gang også... 

Anonymkode: 7e7af...3c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi. Jeg er nok hatet av de ansatte i minstens barnehage, utfra det dere skriver her. I høst klarte jeg å hente for sent hele fem ganger. Har sjeldent vært så kvalm og uutholdelig stresset på vei hjem fra jobb. Pga byggeplass på strekningen ble kjøretiden på normalt 20 minutter til alt fra halvtime-time. Jeg klarte en margin på 45 minutter, men kom for sent hvis det tok lenger tid... Og nei, jeg kunne ikke dra tidligere fra jobb. 

Jeg er veldig veldig klar over at bhg er stengt når den er stengt. Det var forferdelig å komme for sent mtp de ansatte som ventet på å gå, kanskje de skulle hentet selv et annet sted. Det er ganske krise. Det skal bare ikke skje.

Men tror dere ansatte at foreldre virkelig synes det er helt ok å hente for sent og kommer for sent for moro skyld? Skjønner jo at det er et irritasjonsmoment, men kan ikke forestille meg at det er fordi man ikke respekterer åpningstidene. Om ikke samvittigheten er der, så er det jo også sånn at det koster 250kr hver gang også... 

Anonymkode: 7e7af...3c0

Det at du ikke klarer å komme tidsnok til barnehagen er ikke de ansattes problem! Da får du be noen andre hente barnet ditt!! Har ikke noe å si grunn.. kommer du sent så kommer du sent. Spiller ingen rolle for den voksne som er igjen overtid om det var med vilje eller ikke.

og ja jeg tror faktisk det er foreldre som ikke respekterer åpningstidene. Som kommer for sent gang på gang. Eller som henter akkurat til stengetid slik at de er ute av lokalet for sent. Hvis man ikke har tid til å hente barnet sitt kan man skaffe en barnevakt eller ha noen andre i familien til å gjøre det. Utrolig respektløst. 
 

heldigvis har vår barnehage bot på 300kr per barn per 5 minutt forsinket. Så det blir ganske dyrt hvertfall hvis du har flere

Anonymkode: bbbe6...e65

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål - Jeg har meldt 5 uker fri for barnet mitt i sommer. Men jeg kan få til en uke ekstra hvis alt går som det skal på jobben min (tidsmessig på et prosjekt). Dette er umulig for meg å vite før 1-2 dager før, altså måtte jeg sette opp at barnet skal i bhg. 
Hvis jeg kan ta fri, er det ok ta fri den uken eller tenker dere jeg burde levere barnet uansett siden det er meldt på (gir så klart beskjed så snart jeg vet, men det blir nok rett før.)

Anonymkode: 67f0b...9bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det at du ikke klarer å komme tidsnok til barnehagen er ikke de ansattes problem! Da får du be noen andre hente barnet ditt!! Har ikke noe å si grunn.. kommer du sent så kommer du sent. Spiller ingen rolle for den voksne som er igjen overtid om det var med vilje eller ikke.

og ja jeg tror faktisk det er foreldre som ikke respekterer åpningstidene. Som kommer for sent gang på gang. Eller som henter akkurat til stengetid slik at de er ute av lokalet for sent. Hvis man ikke har tid til å hente barnet sitt kan man skaffe en barnevakt eller ha noen andre i familien til å gjøre det. Utrolig respektløst. 
 

heldigvis har vår barnehage bot på 300kr per barn per 5 minutt forsinket. Så det blir ganske dyrt hvertfall hvis du har flere

Anonymkode: bbbe6...e65

Jøss, du virker veldig empatisk og forståelsesfull.

Anonymkode: a05f8...cf1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det at du ikke klarer å komme tidsnok til barnehagen er ikke de ansattes problem! Da får du be noen andre hente barnet ditt!! Har ikke noe å si grunn.. kommer du sent så kommer du sent. Spiller ingen rolle for den voksne som er igjen overtid om det var med vilje eller ikke.

og ja jeg tror faktisk det er foreldre som ikke respekterer åpningstidene. Som kommer for sent gang på gang. Eller som henter akkurat til stengetid slik at de er ute av lokalet for sent. Hvis man ikke har tid til å hente barnet sitt kan man skaffe en barnevakt eller ha noen andre i familien til å gjøre det. Utrolig respektløst. 
 

heldigvis har vår barnehage bot på 300kr per barn per 5 minutt forsinket. Så det blir ganske dyrt hvertfall hvis du har flere

Anonymkode: bbbe6...e65

Jeg er helt enig i at man skal respektere åpningstiden, men det må jo gå ann å vise litt skjønn. Om det er en ulykke på motorveien, og alle besteforeldre/andre som kan hente barnet også må kjøre den motorveien for å komme frem, så er det faktisk ikke så mye man får gjort med det. At det er skikkelig dritt er jeg enig i, men foreldre er også bare mennesker og vi kan ikke trylle.

Anonymkode: 67f0b...9bb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jøss, du virker veldig empatisk og forståelsesfull.

Anonymkode: a05f8...cf1

Så de ansatte skal forstå at dere kan komme for sent men dere kan ikke forstå at det er stengetid? 
tenk om alle foreldre hadde hatt samme problem som deg. Skulle alle barna være overtid i barnehagen da? Og det er greit fordi man må ha sympati ovenfor foreldrene? En dag er det den ene, neste er det en annen. Det er ikke greit uansett grunn. Hvis du vet at det hver dag er risiko for å komme for sent bør du gjøre noe med problemet. Jobbe kortere eller skaffe noen som kan hente barnet.

synes ikke de ansatte skal ha noe sympati. Det er en jobb, du er kunde og skal forholde deg til åpningstider. Du går ikke inn i butikken ti min etter at det er stengt og krever å handle fordi du satt i kø. 

Anonymkode: bbbe6...e65

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig i at man skal respektere åpningstiden, men det må jo gå ann å vise litt skjønn. Om det er en ulykke på motorveien, og alle besteforeldre/andre som kan hente barnet også må kjøre den motorveien for å komme frem, så er det faktisk ikke så mye man får gjort med det. At det er skikkelig dritt er jeg enig i, men foreldre er også bare mennesker og vi kan ikke trylle.

Anonymkode: 67f0b...9bb

Ja en gang i blandt er greit. Vedkommende sa 5 ganger, fordi det er noe veiarbeid i området. Ergo: du vet at det er veiarbeid, du vet at det vil ta lenger tid hjem. Ikke noe uforventet som skjer på veien. Slutt tidligere eller skaff noen andre! 

Anonymkode: bbbe6...e65

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det at du ikke klarer å komme tidsnok til barnehagen er ikke de ansattes problem! Da får du be noen andre hente barnet ditt!! Har ikke noe å si grunn.. kommer du sent så kommer du sent. Spiller ingen rolle for den voksne som er igjen overtid om det var med vilje eller ikke.

og ja jeg tror faktisk det er foreldre som ikke respekterer åpningstidene. Som kommer for sent gang på gang. Eller som henter akkurat til stengetid slik at de er ute av lokalet for sent. Hvis man ikke har tid til å hente barnet sitt kan man skaffe en barnevakt eller ha noen andre i familien til å gjøre det. Utrolig respektløst. 
 

heldigvis har vår barnehage bot på 300kr per barn per 5 minutt forsinket. Så det blir ganske dyrt hvertfall hvis du har flere

Anonymkode: bbbe6...e65

Det var min post der. 

Joda, er enig med deg. Det er forelderens ansvar. Bare reagerer på hvordan det legges frem som noe folk ville gjort fordi de ikke respekterte de ansatte. Det blir vel litt feil å ta det så personlig og dømme nord og ned. 

Jeg har f.eks. ingen som kunne hentet og kunne ikke planlegge for å dra over en time tidligere enn ellers, fordi det plutselig tok mye lenger tid akkurat i dag. Stort sett kom jeg frem 20 minutter før stengetid, men de gangene det gikk galt, så visste jeg jo ikke at det ville skje akkurat den dagen. Usikkerheten rundt dette gjorde imidlertidig at jeg var stresset og kvalm hver eneste dag i et halvt år. Selv om jeg forstår at det faktum ikke har noen som helst virkning på din oppfattelse av saken. 

 

Anonymkode: 7e7af...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var min post der. 

Joda, er enig med deg. Det er forelderens ansvar. Bare reagerer på hvordan det legges frem som noe folk ville gjort fordi de ikke respekterte de ansatte. Det blir vel litt feil å ta det så personlig og dømme nord og ned. 

Jeg har f.eks. ingen som kunne hentet og kunne ikke planlegge for å dra over en time tidligere enn ellers, fordi det plutselig tok mye lenger tid akkurat i dag. Stort sett kom jeg frem 20 minutter før stengetid, men de gangene det gikk galt, så visste jeg jo ikke at det ville skje akkurat den dagen. Usikkerheten rundt dette gjorde imidlertidig at jeg var stresset og kvalm hver eneste dag i et halvt år. Selv om jeg forstår at det faktum ikke har noen som helst virkning på din oppfattelse av saken. 

 

Anonymkode: 7e7af...3c0

Ja det er synd at du ikke har noen som kan hjelpe til og det er uforutsigbart, men likevel er det på en måte ingen unnskyldning. Skjønner at det er dritt for deg, men barnehageansatte har igså barn å hente og må hjem. Det at du iommer litt over tiden kan gjøre at den ansatte må hente sitt barn langt over stengetid. Bare et eksempel. Jeg oppfatter det og har opplevd mange ganger at foreldre tar seg tid og kommer sent gang på gang og går gjerne en tur innom butikken og sånt fordi det vet at vi ikke kan gjøre noe med det. Vi kan ikke stikke fra barnet. Så noen tror det er greit. 

Anonymkode: bbbe6...e65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er synd at du ikke har noen som kan hjelpe til og det er uforutsigbart, men likevel er det på en måte ingen unnskyldning. Skjønner at det er dritt for deg, men barnehageansatte har igså barn å hente og må hjem. Det at du iommer litt over tiden kan gjøre at den ansatte må hente sitt barn langt over stengetid. Bare et eksempel. Jeg oppfatter det og har opplevd mange ganger at foreldre tar seg tid og kommer sent gang på gang og går gjerne en tur innom butikken og sånt fordi det vet at vi ikke kan gjøre noe med det. Vi kan ikke stikke fra barnet. Så noen tror det er greit. 

Anonymkode: bbbe6...e65

Jeg sier heller ikke at det er en unnskyldning :), at da er det greit liksom. Det tror jeg kommer frem i posten min. Det at det går utover den ansatte er jo det som gjør det ille. 

Det var bare negativt, for alle parter. 

Anonymkode: 7e7af...3c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke barn engang (bare tante til 6 stk i alle forskjellig alder) og alt dere lister er ganske så logisk vil jeg si. Både tøy og mat gjelder da ett hvert menneske, ikke bare barn. Det å lære de å respektere tiden til andre (stengetider). Barna lærer bare på den harde måten da senere i livet. Nei, jeg skjønner virkelig ikke hvor vanskelig det kan være å bare være obs på barnets behov ? Men man ser jo alltid noen rundt seg som er altfor opptatt av å få barn enn å ha barn og de slir igjennom fingrene dems. Blir rett og slett trist av tanken da jeg selv var ett av disse barna.

 

Jeg vokste opp med en mild form for omsorgssvikt. altfor lite kjærlighet og tid med mindre foreldre, de var for opptatt av andre ting, som seg selv. Fikk vel meg som et håp om at ting skulle bli bedre i forholdet. Anbefaler ingen dette. Barnehagen var min trygge havn, der så de meg.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2020 den 20.51, AnonymBruker skrev:

Når foreldre gjentatte ganger har fått beskjed om manglende klær, klær som ikke passer, likevel ikke kommer med mer. Når barnet deres alltid må ha låneklær selv om vi vet at foreldrene har god nok råd. Når foreldrene bruker en vogn som barnet ligger vondt i, som er for liten og ikke helt trygg, men nekter å bytte den ut. Når alt dette gjelder samme barnet, så blir jeg irritert som ansatt i barnehagen. Ikke har barnet ulltøy, ikke regntøy, ikke fleece. Barnets lue sklir opp av ørene og vottene er for små. Det syns godt alt det her og foreldrene har fått beskjed, men de bytter ikke ut noe. Ofte feil sko ift vær også. Foreldrene jobber ganske høyt oppe i sine bransjer. 

Anonymkode: 577c9...dad

Det du beskriver er omsorgssvikt. Bhg plikter å melde. 

Anonymkode: 47eaf...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig i at man skal respektere åpningstiden, men det må jo gå ann å vise litt skjønn. Om det er en ulykke på motorveien, og alle besteforeldre/andre som kan hente barnet også må kjøre den motorveien for å komme frem, så er det faktisk ikke så mye man får gjort med det. At det er skikkelig dritt er jeg enig i, men foreldre er også bare mennesker og vi kan ikke trylle.

Anonymkode: 67f0b...9bb

Det er forskjell på det og det å komme for sent 5 ganger som den ene skriver over her

Anonymkode: 27755...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et spørsmål - Jeg har meldt 5 uker fri for barnet mitt i sommer. Men jeg kan få til en uke ekstra hvis alt går som det skal på jobben min (tidsmessig på et prosjekt). Dette er umulig for meg å vite før 1-2 dager før, altså måtte jeg sette opp at barnet skal i bhg. 
Hvis jeg kan ta fri, er det ok ta fri den uken eller tenker dere jeg burde levere barnet uansett siden det er meldt på (gir så klart beskjed så snart jeg vet, men det blir nok rett før.)

Anonymkode: 67f0b...9bb

Nei, det er bare å ta fri sier jeg

Anonymkode: 27755...38f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...