Gå til innhold

Ting du som barnehageansatt irriterer deg over


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet nå er jo at vi foreldre ikke får gå inn i garderoben og hente ting der. Det vi får med er det som barnehagen har tatt med ut til henting. Forhåpentligvis får de et annet system etter hvert.

Anonymkode: 67e25...5cb

Skjønner. Håper dere får til en løsning som fungerer for alle 🙂

Anonymkode: 4a573...74a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer det hjem en våt bukse, så må en ny i sekken :) Vi sender hjem alt, og jeg lurer på hvor mange av foreldrene som vasker flaskene. Vi vasker de som barna har i bhg hver dag, men nå sendes alt hjem. Noen flasker kommer tilbake med litt vann i, og det var i dagen før :( 

Anonymkode: 41311...3ed

Gir mattilsynet dere lov å ha barnas vannflasker i bhg, med dere ansvarlig for vaskingen? Trodde det var regelverk på det🤨

Anonymkode: 75db5...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gir mattilsynet dere lov å ha barnas vannflasker i bhg, med dere ansvarlig for vaskingen? Trodde det var regelverk på det🤨

Anonymkode: 75db5...707

Det er lov så lenge de vaskes daglig og over en viss temperatur 

Mvh bhgansatt

Anonymkode: 1ac98...dcd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2020 den 21.29, AnonymBruker skrev:

Utrolig provoserende at det skal være slik! I vestkants-barnehagen jeg jobbet i så var det en gutt som alltid hadde for lite mat med seg, alltid lite klær på vinteren og omtrent aldri noe tøy i kurven sin men Gud forby om vi fikk snakke med foreldrene hans. Når det derimot var ei lita jente (av annen etnisk opprinnelse) som luktet litt pga maten hun hadde med seg så var styreren fort på med lupen.

Anonymkode: a05f8...cf1

Helt sykt!

Så ta kontakt med bv til disse rikingene da og se om de skjerper seg.. Alt annet meldes jo for oss normale mennesker. Alltid hatt alt på stell og passer på at barnet er varmt og nok uteklær,skift, nok mat og frukt osv. Og bli sur for noen lukter litt av maten sin er diskriminerende/rasistisk. Hjelpr meg..De er vel de flinkeste foreldrene og tenker jeg?

Anonymkode: 8513a...aa8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, C8H10N4O2 skrev:

Selvfølgelig er det viktig at ungene har utstyret de trenger, det har jeg jo poengtert. Det jeg i utgangspunktet reagerte på var utsagnet om at barnehagen tilsynelatende skulle ha innblikk i familiers privatøkonomi, på bakgrunn av det de ser, og hva de vet foreldrene jobber med. Jeg forsvarer ikke manglende barnehageklær.

Kverulant, alle forsto jo hva vedkommende mente.

Anonymkode: 0486a...089

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt sykt!

Så ta kontakt med bv til disse rikingene da og se om de skjerper seg.. Alt annet meldes jo for oss normale mennesker. Alltid hatt alt på stell og passer på at barnet er varmt og nok uteklær,skift, nok mat og frukt osv. Og bli sur for noen lukter litt av maten sin er diskriminerende/rasistisk. Hjelpr meg..De er vel de flinkeste foreldrene og tenker jeg?

Anonymkode: 8513a...aa8

Barnevernet reagerer sjeldnere på evt omsorgsvikt på beste vestkant enn når foreldrene bor på østkanten. Det er fakta.

Anonymkode: c9683...f2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet nå er jo at vi foreldre ikke får gå inn i garderoben og hente ting der. Det vi får med er det som barnehagen har tatt med ut til henting. Forhåpentligvis får de et annet system etter hvert.

Anonymkode: 67e25...5cb

Er det rart det er kommunikasjonsvansker blandt foreldreldre og barnehage? Jeg skal forklare deg hva du kan gjøre:

1. Snakk med de i barnehagen når du leverer fredags morgen.

2. Du sier noe lignende: "Jeg ønsker en oversikt over hva barnet mitt har, kan dere pakke ned alt av skifteklær, uteklær og sko innen jeg kommer å henter kl. 14.00".

Gjør dette hver gang du føler et behov for å sjekke hva barnet har. I min barnehage ønsker noen å ha med seg klær hver fredag, og noen ønsker en sjelden gang eller aldri da de har dobbelt opp. En annen ting er å ta med nye klær, hver gang noe er skittent. Får du hjem en skitten bukse, tar du med en rein dagen etterpå. Slik vet du at hun/han ikke går tom for klær.

Anonymkode: 1ba1f...d96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-De som melder ar barnet skal i barnehagen i ferietider, men som ikke dukker opp. Og de som leverer til tross for ar de har meldt om ferie. 
 

- de som leverer barna usmurt på solskinnsdager, enda barnehagen har sagt at barna skal komme smurt. Sier i det de går ut døren etter en 20 min lang levering: «mini har forresten ikke fått solkrem!» 

- de som tror at deres barn er det eneste barnet som går i barnehagen og ikke klarer å forstå at man noen ganger må ta avgjørelser basert på gruppen og ikke deres barn. 

Anonymkode: 1f5f4...35b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler ikke barnehagebarn er helt sammenlignbare gamle som ikke akkurat løper vekk, sklir ned på gulvet, kaster mat på gulvet, mister mat på gulvet, blir lei seg og begynner å grine, krangler/slåss med sidemannen, etc. 

Anonymkode: 5905a...73c

Har jobbet på demensavdeling med 10 stk med 3  pleiere på dag og 2 pleiere på natt, plenty som måtte mates, ha moset mat, mister mat på gulvet, blir leie seg og krangler med sidemannen. Ikke så helt ulikt nei.

Anonymkode: 55802...24e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har jobbet på demensavdeling med 10 stk med 3  pleiere på dag og 2 pleiere på natt, plenty som måtte mates, ha moset mat, mister mat på gulvet, blir leie seg og krangler med sidemannen. Ikke så helt ulikt nei.

Anonymkode: 55802...24e

Mao, akkurat samme som i bhg? 

Man er ikke bedre bemannet om det er det du tror 

Anonymkode: 1ac98...dcd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BethD

Foreldre som ikke henter til stengetid. 
nå i koronatider, at de ikke passer på at barna ikke leker med andre kohorter’s ting/barn. 
Umerkede klær, ikke riktige klær i forhold til årstiden. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir dere irritert når barn har "fancy" matpakke? For eksempel forskjellige bær, stekt egg, frukt og fiskekaker.

Anonymkode: 506fd...792

Nei, ikke så lenge barnet liker maten. Ganske ofte de har med svære matpakker med masse godt, så blir det altfor mye å forholde seg til og de spiser max 3 bær 😅  Men det er jo i beste mening 😊 

Anonymkode: 9c75e...b15

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har jobbet på demensavdeling med 10 stk med 3  pleiere på dag og 2 pleiere på natt, plenty som måtte mates, ha moset mat, mister mat på gulvet, blir leie seg og krangler med sidemannen. Ikke så helt ulikt nei.

Anonymkode: 55802...24e

Nei, men så er de også langt mindre mobile, som jo er en vesentlig forskjell. Men for all del, skjønner at det også er mye å passe på, men det er jo ikke akkurat relevant.

Anonymkode: 5905a...73c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BethD
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke så lenge barnet liker maten. Ganske ofte de har med svære matpakker med masse godt, så blir det altfor mye å forholde seg til og de spiser max 3 bær 😅  Men det er jo i beste mening 😊 

Anonymkode: 9c75e...b15

Sååå enig! Ofte har barna med seg altfor mye mat og kanskje mat de heller vil spise før skivene og da blir det krangling med barnet fordi det heller vil spise «desserten» før den næringsrike maten... det kjenner jeg på er litt slitsomt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BethD skrev:

Sååå enig! Ofte har barna med seg altfor mye mat og kanskje mat de heller vil spise før skivene og da blir det krangling med barnet fordi det heller vil spise «desserten» før den næringsrike maten... det kjenner jeg på er litt slitsomt. 

Da må jo dere snakke med foreldrene. 

Enten kan ikke barnet ha med "dessertmat" (ifølge dere eller foreldre? Usunn mat har i mine øyne ingenting i bhg å gjøre), eller så må barnet få lov av bhg til å spise maten i den rekkefølgen den vil. 

Ærlig talt - regner med du hadde blitt sur om noen dikterte at du ikke fikk spise eplebitene før brødskiva di.  

Å være nazi på rekkefølgen av mat fremmer ikke akkurat matglede 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men er det ikke greit at barnehagen hjelper 12-20 måneder gamle barn med å spise. Mange mestrer ikke dette selv i den alderen. Barnehagen skal jo ivareta alle barnas behov, og enkelte barn har behov for hjelp til mating når de er la oss si 13 måneder gamle. 
[...]

Jeg har stor respekt for ansatte, og barnet mitt har aldri manglet klær, utstyr, you name it. Men opplever at det er flere barnehageansatte som har «gjøre minst mulig holdninga». De forventer altfor mye av små barn på 12-17 måneder, de skal greie «alt» selv og det skal være minst mulig arbeid for dem. Heldigvis er ikke alle sånn, men noen. Og det gjør litt vondt som mamma å tenke på det. Selvsagt er målet at barnet skal spise selv osv. etterhvert, men alle greier ikke det når de er 15 måneder.
 

Anonymkode: fbb6f...313

Det er stor forskjell på hjelpe et 12 mnd barn med brødskiver eller grøt, og å tørke opp når 17 mnd gamle Jonas har med suppe på termos. 

Anonymkode: f9430...d3a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, BethD skrev:

Sååå enig! Ofte har barna med seg altfor mye mat og kanskje mat de heller vil spise før skivene og da blir det krangling med barnet fordi det heller vil spise «desserten» før den næringsrike maten... det kjenner jeg på er litt slitsomt. 

Vi pleier la barna få bestemme over matboksen sin selv, at om de vil spise yoghurten først så får de det. Skjønner jo at de vil ta det beste først 😅 Men om vi ser barnet kun spiser de to eplebitene og ikke noe mer om h*n får frukten først, så veileder vi og oppfordrer til å spise brød og. Men akkurat i år har vi hatt en sulten gjeng så de har spist bra uansett 😄

Anonymkode: 9c75e...b15

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BethD
3 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Da må jo dere snakke med foreldrene. 

Enten kan ikke barnet ha med "dessertmat" (ifølge dere eller foreldre? Usunn mat har i mine øyne ingenting i bhg å gjøre), eller så må barnet få lov av bhg til å spise maten i den rekkefølgen den vil. 

Ærlig talt - regner med du hadde blitt sur om noen dikterte at du ikke fikk spise eplebitene før brødskiva di.  

Å være nazi på rekkefølgen av mat fremmer ikke akkurat matglede 

Kommer jo an på barnet. Man har jo de som spiser alt og de som kun spiser det gode først... 🤷🏻‍♀️ Og så er mett.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par år siden jeg jobba i bhg, og enig i mye av det som er skrevet, selv om jeg som forelder nå sliter litt med å ha oversikt pga korona og at vi ikke har tilgang på hyllene og klærne som er i bhg. Heldigvis er de ansatte flinke og klar over dette, og henter gjerne det vi evt vil ha med hjem/sier pent ifra at hn mangler lue eller votter, på en forståelsesfull måte. 

Det som irriterte meg mest når jeg jobba der, var foreldrene som omtrent bare sneik seg mot porten, løfta barnet opp og ut, og tok det med seg uten et ord. Dette var gjengangere, hovedsaklig fedre, og vi måtte passe ekstra på disse barna, da de plutselig ble borte, altså henta. Var mange hjerter i halsen flere ganger når vi leita etter disse barna, og når vi ringte fordi vi ikke hadde fått med oss at de var gått, var de bare irritert for at vi ringte, ingen forståelse for at vi helst skulle ha kontroll på når de ble henta 🤦‍♀️

Anonymkode: 9c622...c9f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Da må jo dere snakke med foreldrene. 

Enten kan ikke barnet ha med "dessertmat" (ifølge dere eller foreldre? Usunn mat har i mine øyne ingenting i bhg å gjøre), eller så må barnet få lov av bhg til å spise maten i den rekkefølgen den vil. 

Ærlig talt - regner med du hadde blitt sur om noen dikterte at du ikke fikk spise eplebitene før brødskiva di.  

Å være nazi på rekkefølgen av mat fremmer ikke akkurat matglede 

Spiser barnet alt/det meste uansett rekkefølge er det selvfølgelig ikke noe problem. Spiser barnet fem rosiner eller to eplebåter og så er «mett» er det selvfølgelig et problem at barnet blir sultent igjen altfor tidlig. Eller tenker du at to eplebiter er en passende lunsj for barnet ditt?

Anonymkode: 5905a...73c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...