Gå til innhold

Ting du som barnehageansatt irriterer deg over


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det snakk om ressurssterke mennesker som rett og slett ikke gidder å ta med klær til ungen, fordi bhg har lånetøy. Ikke de som forglemmer seg innimellom. 

Om disse menneskene får beskjed i samtale at det muligens venter en bekymringsmelding om de ikke skjerper seg, så skal du se de får fart i ræva. 

Vi måtte faktisk kutte ut lånetøy pga disse foreldrene. Noe som er fryktelig synd på vegne av de som glemmer seg innimellom 

Anonymkode: 1ac98...dcd

Så du mener at man skal skape redsel blant foreldrene istedenfor å kommunisere til de at de må gjøre noe med problemet?

Anonymkode: a05f8...cf1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det snakk om ressurssterke mennesker som rett og slett ikke gidder å ta med klær til ungen, fordi bhg har lånetøy. Ikke de som forglemmer seg innimellom. 

Om disse menneskene får beskjed i samtale at det muligens venter en bekymringsmelding om de ikke skjerper seg, så skal du se de får fart i ræva. 

Vi måtte faktisk kutte ut lånetøy pga disse foreldrene. Noe som er fryktelig synd på vegne av de som glemmer seg innimellom 

Anonymkode: 1ac98...dcd

Ikke hør på idealistene. Hvis ikke barnehagen krever noe som helst av foreldre så vil man få enda flere som glemmer og slumser. Det kan jeg skrive under på da jeg fikk barn på skolen og ble ringt en gang det manglet matpakke. Ungen hadde ikke spist hele dagen. Da skjerpet jeg meg og aldri mer har jeg glemt å sende med matpakka. 

Raushet, kommunikasjon og sy puter under armene er noe foreldre kan kose seg med i barnehagen. Når barna begynner på skolen ringer skolen eller Aks med en gang barnet mangler noe. 

Anonymkode: 89e32...e6b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener at man skal skape redsel blant foreldrene istedenfor å kommunisere til de at de må gjøre noe med problemet?

Anonymkode: a05f8...cf1

Tja, jeg regner da med at alle fornuftige mennesker tar opp problemet med foreldrene ørten ganger uten endring. 

Enkelte foreldre skjønner dessverre ikke viktigheten av å ha på votter når det er snø og minusgrader, eller hvorfor barna må ha solkrem for å beskytte huden når det er 30 grader og sol. Å sende bekymring til BV handler jo ikke om trusler, men om at enkelte foreldre rett og slett trenger kraftigere veiledning enn barnehagen klarer å gi. 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hør på idealistene. Hvis ikke barnehagen krever noe som helst av foreldre så vil man få enda flere som glemmer og slumser. Det kan jeg skrive under på da jeg fikk barn på skolen og ble ringt en gang det manglet matpakke. Ungen hadde ikke spist hele dagen. Da skjerpet jeg meg og aldri mer har jeg glemt å sende med matpakka. 

Raushet, kommunikasjon og sy puter under armene er noe foreldre kan kose seg med i barnehagen. Når barna begynner på skolen ringer skolen eller Aks med en gang barnet mangler noe. 

Anonymkode: 89e32...e6b

Raushet og kommunikasjon går helt fint det på normalt oppegående foreldre. 

Dessverre ser vi jo her i tråden av ressurssterk blir definert som "mye penger". Vel, det hjelper ikke en DRITT om foreldrene ikke klarer dekke de grunnleggende behovene til barna 

Anonymkode: 1ac98...dcd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir dere irritert når barn har "fancy" matpakke? For eksempel forskjellige bær, stekt egg, frukt og fiskekaker.

Anonymkode: 506fd...792

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir dere irritert når barn har "fancy" matpakke? For eksempel forskjellige bær, stekt egg, frukt og fiskekaker.

Anonymkode: 506fd...792

Nei

Anonymkode: 27755...38f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger. 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- foreldre som er mer opptatt av seg selv enn barnet. 

- Ikke henter innenfor åpningstid.

- Ikke har kontroll på byttetøy

- Ikke bryr seg med å ta med svømmetøy event. andre "spesielle" ting som de skal ha med litt sjeldnere.

- Ikke tar med alt tøy hver fredag slik at det kan bli vasket skikkelig på plassen til barna

- foreldre som lar barna ta med leker og lar oss si nei til barna fordi det ikke er lov

- foreldre som ikke klarer å hente barna sine uten å la barnet lage kaos eller at vedkommende kommer seg ut døren innenfor rimelig tid.

- foreldre som ikke gidd bry seg med å lese info

- omsorgssvikt

- foreldre som ikke merker klær og forventer at vi skal bruke arbeidsdagen på å lete etter en vott - ja de sender mail med beskrivelser av ting de har mistet osv. 

- foreldre som påstår at vi har mistet  barnas støvler, regntøy og dresser - holder det gående i ukesvis for så å oppdage at de har det hjemme likevel. I mellomtiden går barnet uten utetøy fordi "klærne er jo i barnehagen"

Heldigvis er det en overvekt av foreldre som gjør det de skal og bryr seg om barnets beste. 

Anonymkode: bc895...f6d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte denne:

- Foreldre som ringer eller mailer til barnehagen og klager på at barnet ikke får være først i køen....

Ja det skjer med enkelte foreldre. De forstår ikke at deres barn ikke alltid kan være først i alt......

Anonymkode: bc895...f6d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja ikke-vestlige foreldre. Det er mye fordommer ute å går dessverre og ettersom jeg har jobbet i bhg selv så har jeg sett det med egne øyne.

Anonymkode: a05f8...cf1

Jeg har jobbet veldig mange år i barnehage. Kan 100% helt ærlig si at jeg ikke har opplevd rasisme mot foreldre. Det er vel heller motsatt, uansett hudfarge/opprinnelse, at man gir for mye slack til alle foreldre. 

Anonymkode: bc895...f6d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Blir dere irritert når barn har "fancy" matpakke? For eksempel forskjellige bær, stekt egg, frukt og fiskekaker.

Anonymkode: 506fd...792

Snakk med de ansatte, noen barn bruker lang tid på maten fordi det er så mye spennende i nisten. 

Anonymkode: e1564...615

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

- foreldre som er mer opptatt av seg selv enn barnet. 

- Ikke henter innenfor åpningstid.

- Ikke har kontroll på byttetøy

- Ikke bryr seg med å ta med svømmetøy event. andre "spesielle" ting som de skal ha med litt sjeldnere.

- Ikke tar med alt tøy hver fredag slik at det kan bli vasket skikkelig på plassen til barna

- foreldre som lar barna ta med leker og lar oss si nei til barna fordi det ikke er lov

- foreldre som ikke klarer å hente barna sine uten å la barnet lage kaos eller at vedkommende kommer seg ut døren innenfor rimelig tid.

- foreldre som ikke gidd bry seg med å lese info

- omsorgssvikt

- foreldre som ikke merker klær og forventer at vi skal bruke arbeidsdagen på å lete etter en vott - ja de sender mail med beskrivelser av ting de har mistet osv. 

- foreldre som påstår at vi har mistet  barnas støvler, regntøy og dresser - holder det gående i ukesvis for så å oppdage at de har det hjemme likevel. I mellomtiden går barnet uten utetøy fordi "klærne er jo i barnehagen"

Heldigvis er det en overvekt av foreldre som gjør det de skal og bryr seg om barnets beste. 

Anonymkode: bc895...f6d

Syns ikke utetøy trenger å vaskes hver uke, da blir det vanvittig slitt også. 

Anonymkode: 577c9...dad

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når foreldre gjentatte ganger har fått beskjed om manglende klær, klær som ikke passer, likevel ikke kommer med mer. Når barnet deres alltid må ha låneklær selv om vi vet at foreldrene har god nok råd. Når foreldrene bruker en vogn som barnet ligger vondt i, som er for liten og ikke helt trygg, men nekter å bytte den ut. Når alt dette gjelder samme barnet, så blir jeg irritert som ansatt i barnehagen. Ikke har barnet ulltøy, ikke regntøy, ikke fleece. Barnets lue sklir opp av ørene og vottene er for små. Det syns godt alt det her og foreldrene har fått beskjed, men de bytter ikke ut noe. Ofte feil sko ift vær også. Foreldrene jobber ganske høyt oppe i sine bransjer. 

Anonymkode: 577c9...dad

Hvordan kan dere vite det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns ikke utetøy trenger å vaskes hver uke, da blir det vanvittig slitt også. 

Anonymkode: 577c9...dad

Noen unger ruller seg sånn i søla at uteklærne bør vaskes daglig 😜😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hva sier foreldrene når dere spør gang på gang etter riktige uteklær? De må da vel ta hintet til slutt? Ikle så trivelig for barnet å være ute i snøslaps uten votter, vel?? 😳

Anonymkode: 3e18f...121

Ofte går levering veldig kjapt, og de har det travelt med å komme seg ut. 
De sier ting som «dere har vel noe hun/han kan låne», eller mener de må være et sted i barnehagen eller veldig ofte «tar det med i morgen»

Anonymkode: dc2f6...6ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, C8H10N4O2 skrev:

Hvordan kan dere vite det?

Vet jo ikke,men ofte har foreldrene fine og dyre klær selv, fin bil osv. Og vi vet jo hva de fleste jobber med. 
Uavhengig av råd så må de jo utstyre ungene sine med klær som passer.. Trenger ikke være dyrt. 

Anonymkode: dc2f6...6ec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til alle dere som klager over foreldre som ikke har med nok/rent/tørt skift til barna: 

så er det faktisk lov å sende inn bekymringsmelding pga foreldrene ikke klarer å dekke barnets grunnleggende behov. 

Anonymkode: 1ac98...dcd

Ja,og det skjer også. 

Nå har barnevernet veldig mye å gjøre, og slike saker blir i veldig liten grad prioritert. 
 

Det gjør heller vårt samarbeid med foreldrene ofte veldig dårlig. Ser jo alle trådene her om foreldre som skriker opp om barnevern. 

Anonymkode: dc2f6...6ec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir dere irritert når barn har "fancy" matpakke? For eksempel forskjellige bær, stekt egg, frukt og fiskekaker.

Anonymkode: 506fd...792

Nei. 

Anonymkode: dc2f6...6ec

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet jo ikke,men ofte har foreldrene fine og dyre klær selv, fin bil osv. Og vi vet jo hva de fleste jobber med. 
Uavhengig av råd så må de jo utstyre ungene sine med klær som passer.. Trenger ikke være dyrt. 

Anonymkode: dc2f6...6ec

Jeg er helt enig i at ungene må ha det utstyret og klærne de trenger til en hverdag i barnehagen. Og det er dessverre ikke alle foreldre som er like flinke med hvordan de prioriterer.

Men hva slags jobb foreldrene har trenger ikke si noe om deres økonomiske situasjon. Noen kan ha utgifter til barnebidrag, eller betaler ned på gamle forbrukslån. Kanskje de har tapt mye på et boligsalg.

En fin bil kan ofte være nyere og sikrere enn en billigere en, noe mange vil prioritere i en familiebil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker en, gang et barn kasta opp i barnehagen, og ble selvfølgelig sendt hjem den dagen. Men hvem sto på døra tidlig dagen etter? Joda, de prøvde å levere ungen i barnehagen. De måtte snu i døra.

Endret av C8H10N4O2
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, C8H10N4O2 skrev:

Jeg er helt enig i at ungene må ha det utstyret og klærne de trenger til en hverdag i barnehagen. Og det er dessverre ikke alle foreldre som er like flinke med hvordan de prioriterer.

Men hva slags jobb foreldrene har trenger ikke si noe om deres økonomiske situasjon. Noen kan ha utgifter til barnebidrag, eller betaler ned på gamle forbrukslån. Kanskje de har tapt mye på et boligsalg.

En fin bil kan ofte være nyere og sikrere enn en billigere en, noe mange vil prioritere i en familiebil.

Jada,men poenget er uansett at de må utstyre ungene med det de trenger. 

Vi er ikke så veldig opptatt av hvem som har penger eller ikke. Skjønner det jeg skrev kunne misforstås. 

Anonymkode: dc2f6...6ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...