Gå til innhold

Ting du som barnehageansatt irriterer deg over


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi. Jeg er nok hatet av de ansatte i minstens barnehage, utfra det dere skriver her. I høst klarte jeg å hente for sent hele fem ganger. Har sjeldent vært så kvalm og uutholdelig stresset på vei hjem fra jobb. Pga byggeplass på strekningen ble kjøretiden på normalt 20 minutter til alt fra halvtime-time. Jeg klarte en margin på 45 minutter, men kom for sent hvis det tok lenger tid... Og nei, jeg kunne ikke dra tidligere fra jobb. 

Jeg er veldig veldig klar over at bhg er stengt når den er stengt. Det var forferdelig å komme for sent mtp de ansatte som ventet på å gå, kanskje de skulle hentet selv et annet sted. Det er ganske krise. Det skal bare ikke skje.

Men tror dere ansatte at foreldre virkelig synes det er helt ok å hente for sent og kommer for sent for moro skyld? Skjønner jo at det er et irritasjonsmoment, men kan ikke forestille meg at det er fordi man ikke respekterer åpningstidene. Om ikke samvittigheten er der, så er det jo også sånn at det koster 250kr hver gang også... 

Anonymkode: 7e7af...3c0

I min kommune får man ikke bot ved forsent henting, men du hadde mistet plassen etter så mange forsenthentinger på så kort tid... 

Anonymkode: 9c75e...b15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et spørsmål - Jeg har meldt 5 uker fri for barnet mitt i sommer. Men jeg kan få til en uke ekstra hvis alt går som det skal på jobben min (tidsmessig på et prosjekt). Dette er umulig for meg å vite før 1-2 dager før, altså måtte jeg sette opp at barnet skal i bhg. 
Hvis jeg kan ta fri, er det ok ta fri den uken eller tenker dere jeg burde levere barnet uansett siden det er meldt på (gir så klart beskjed så snart jeg vet, men det blir nok rett før.)

Anonymkode: 67f0b...9bb

Bare si det som det er, at du har fått muligheten til litt ekstra ferie. Men gi beskjed, ikke bare hold ungen hjemme uten å si noe, det er det som er irritasjonsmomenter 😊

Anonymkode: 9c75e...b15

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt barn i barnehage i 1 år nå. han er 2 år. har aldri fått noe beskjed omat noe mangler. prøver å si at de må si ifra om noe mangler, men hører ingenting. blir mer stressa når jeg leser dette. regner med de sier ifra om det er noe som irriterer dem?! burde tatt opp på foreldremøte sist kanskje. at jeg ikke har peiling på hva jeg skal sende med av klær og utstyr 😂 hjemme er planen at litt for varmt er bedre enn litt for kaldt 😂🙈 så ser han har mindre klær ute i barnehagen en hjemme 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.5.2020 den 23.15, AnonymBruker skrev:

Jeg tror mye av irritasjonsmomentene kunne blitt fjernet dersom barnehagene var flinkere til å gi klare beskjeder. Det er mye klær de små skal ha, og det er ikke alltid så lett å vite hvor mange sett med bodyer, bukser, regntøy med og uten stoff man trenger. Jeg har savnet dette fra starten av når vår startet i barnehagen.Vi fikk et ark med en beskrivelse av noen klær som var kjekke å ha. Det er ikke godt nok. Det burde blitt laget en klar punktvis liste over hva slags klær barnet burde ha i de forskjellige årstidene, da hadde vi bare fulgt dem instruksene og mye av de problemene ville forduftet av seg selv.

En ting jeg også lurer litt på. Hvorfor er det slik at noen barnehager ordner all mat til barna, mens andre ikke gjør det? Er det ikke mye bedre om barnehagene ordner mat til barna? Da slipper man vertfall flere av hendelsene nevnt over her.

Skjønner dog det er kjipt når foreldre kommer etter stengetid. Da tenker jeg det er fullt lov å gi beskjed til foreldrene.

 

Anonymkode: 42544...9ba

Vi har sendt med detaljerte lister over hvilke klær og hvor mye de SKAL ha hver årstid. Det hjelper ikke!! Tenker uansett at har man barn bør man vite hvilke klær man trenger i barnehagen. Dere er da ikke helt hjelpeløse vel? 

Det er forskjellige grunner til dette med mat. Her måtte vi droppe matservering for i det hele tatt få det til å fungere. Det er mange barn, vi ansatte har rett på pause, så da en skulle ta pause og en skulle lage til mat ble det kaos på avdelingen. Det er ikke noe bra for verken barn eller ansatt. Dessverre har mange foreldre liten forståelse for at alt vi gjør er for en grunn! og det er ikke fordi vi er late, da har vi feil jobb. 

Anonymkode: c811c...101

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, the1andonly skrev:

jeg har hatt barn i barnehage i 1 år nå. han er 2 år. har aldri fått noe beskjed omat noe mangler. prøver å si at de må si ifra om noe mangler, men hører ingenting. blir mer stressa når jeg leser dette. regner med de sier ifra om det er noe som irriterer dem?! burde tatt opp på foreldremøte sist kanskje. at jeg ikke har peiling på hva jeg skal sende med av klær og utstyr 😂 hjemme er planen at litt for varmt er bedre enn litt for kaldt 😂🙈 så ser han har mindre klær ute i barnehagen en hjemme 😂

De ansatte gjør ikke jobben sin om de ikke sier fra om klær. Noen foreldre er kjempeflinke til dette med klær, du er sikkert en av de😃

Dere er med på å gi barna en fin dag i barnehagen:)

Anonymkode: c811c...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De ansatte gjør ikke jobben sin om de ikke sier fra om klær. Noen foreldre er kjempeflinke til dette med klær, du er sikkert en av de😃

Dere er med på å gi barna en fin dag i barnehagen:)

Anonymkode: c811c...101

prøver ihvertfall 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.5.2020 den 23.11):

- Barn som ikke har skifteklær og uteklær. Det er utrolig liten forståelse fra utenlandske foreldre angående klær. Men dette gjelder også ganske mange ressurssterke foreldre med høy lønn, ofte er det de barna som mangler mest. (Gjelder selvfølgelig ikke alle).

- Foreldre som har barna i barnehagen i juleferie og påskeferie når de selv har ferie. Trist når foreldre leverer 1 åringen i barnehagen mens de har besteforeldre, onkler og tanter, storesøsken og annen familie hjemme som er sammen.

- Hjemmeværende foreldre er ofte de som leverer 5 min før åpningstid og henter 5 min etter stengetid. 

- Foreldre som tror det er vår feil at barnehagen stengte og nå har reduserte åpningstider.

- Foreldre som skriver negativt om barnehageansatte her inne på kg. 

- Foreldre som smiler og sier de er fornøyd med barnehagen på foreldresammtaler og i hente og bringesituasjoner, men som går inn på kg og lager en tråd om det. F.eks. når noen lager en tråd om at barnehagen vil at barnet skal spise brødskive, altså hvorfor? Hva med å spørre de eneste som kan gi deg et fasitsvar, nemlig den personen som sa det?

- Foreldre som nekter å gi slipp i tilvenningsperioden. Barnet er trygg og fornøyd, mens mor skal sitte der dag ut og dag inn.

- Foreldre som ikke ønsker å hjelpe barnet deres, med å f.eks. henvise. Barn med tydelige spesielle behov får ikke den hjelpen de trenger for foreldrene nekter.

Og sist men ikke mist, noe vi møter på hos ganske mange. Foreldre som leverer syke barn i barnehage, det er helt normalt. Når vi ringer de, blir de sure. Barn med kraftig diaré eller oppkast "får tenner" eller "har spist noe", har ikke telling på hvor mange ganger vi fant paracet i bleia de årene jeg jobba på småbarn. Nå jobber jeg på storbarnsavd og der forklarer ungene selv at de har kastet opp hele natten, men det har de ikke lov til å si. Foreldrene nekter å hente barnet som har dårlig allmenntilstand fordi det ikke har feber. Og som noen skrev før meg, foreldre som kommer å sier at deres barn skal være inne på grunn av de er i dårlig form. Tror dere virkelig vi skal avlyse turen som er planlagt og som barna gleder seg til for å sitte inne med et halvsykt barn for du ikke kan passe på det hjemme? Eller forventer dere at barnet deres skal ha en voksen inne som passer på, og de andre 17 barna kun skal ha to voksne sammen med seg?

Anonymkode: 1ba1f...d96

Åii! Her kastet du en en diger stein i glasshuset du sitter i!

 

Det er alt for mange offentlige tråder som handler om å snakke dritt og latterliggjøre foreldre i barnehagen. Det må da virkelig gå utover tryggheten og tilliten foreldre har for barnehagene i det lange løp. Så utrolig uprofesjonelt! Det burde tas opp på et høyere nivå, hos forbudet til barnehageansatte eller noe, for å få økt fokus på denne sytingen som skjer på nettet.

Anonymkode: 2ca51...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...