Gå til innhold

Dere som skal ned i vekt - hva spiste dere i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Havrestykke med lett Jordbærsyltetøy. 

Spaghetti med sopp, brokkoli og ostesaus. 

Anonymkode: a4b22...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frokost: 1 grov brødskive med ost og grønt + 2.5dl naturell yoghurt.

Middag: Søtpotetlasagne med linser

Kveld: 2 speltlomper med litt kylling, lettost, løk,salat og paprika. Litt jordbær og blåbær på siden. 

Ekstra: en "ultra lite" (øl. 0.5liter) 

 

Anonymkode: d4e58...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 knekkebrød med kaviar og egg

En smoothie med banan, mandelmelk og peanøttsmør

Ristorante pizza pollo og en boks cola

2 knekkebrød med kaviar og egg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 multivitamin 

2 omega 3 tabletter 

250 gr hjertesalat

80 gr paprika

2 små avokado (200 gr)

100 gr mager kesam blandet med 50 gr chili aioli

-90 gr kyllingfilet 

1 rett i koppen kakao

6 riskaker

70 gr sjokoladeproteinpulver

250 gr tomat

1 liten banan 

135 gr spekeskinke 

1

40 gr havregryn til havregrøt

(Sånn ca) 

 

 

Dette gav til sammen 1900 kcal, som gir 400 kcal i underskudd til meg. Slik at jeg gikk ned 60 gram i kroppsvekt i dag. 

Går på diett slik at jeg går ned ca 500 gr (1/2 kg) pr uke. Samtidig som jeg bygger muskler med vektløfting. Dette gir kroppen god energi, sammen med alle mikronæringsstoffene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2020 den 21.12, AnonymBruker skrev:

Frokost: Havregrøt kokt på vann med en halv banan og kanel

Lunsj: 2grove skiver med leverpostei

Middag: 4 stk fiskepinner og 2 stk kokt potet- 1/2 mango til dessert

kvelds: 2 skiver med syltetøy og en gulrot, pluss en Friskis 

Normalt er lunsjen knekkebrød og middagen min er sunnere men jeg spiste middag hos en annen en etter 4,5 t fjelltur så det får gå for i dag

Anonymkode: 27a2d...c0c

Må si jeg er imponert over hvor lite du og flere her spiser. Det er ikke ironisk eller tull, men mener det. Jeg spiser langt mer enn dette, men er ikke overvektig. Sulten hele tiden, så hadde jeg skulle spist så lite, hadde jeg sultet i hjel 😅

Anonymkode: 03e0a...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Torsdag: 

Brunch: Iskaffe og en brødskive

middag: fylte paprika, salat og hvitløksbrød 

kvelds: skolebrød, melk og kaffe 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vinglepetra

Onsdag: 

Sen frokost: 2 brødskiver med smør, ost. Iskaffe 

middag hos svigers: kylling i leirgryte, stekte grønnsaker, fløtegratinerte poteter. Fløteis til dessert. 
 

kvelds: nøtter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag: (Jobbet nattevakt, så det er litt forskrudd matplan 😅)

Frokost:

2 rugsprø med litt snøfrisk og tine kremost. Litt melk å drikke.

Middag:

2 pk YumYum nudler (ikke det sunneste, men var tom for laks 😅).

Lunch:

2 stk rugsprø med litt snøfrisk og tine kremost.

Mellommåltid:

Q yoghurt mousse Blåbær

Kvelds:

1 stk knekkebrød, ala type «fuglefrø»/hjemmelaga, men en porsjonsboks (22g) makrell i tomat, og et glass melk.

Total kcal mendge: for lite til å skrive her 😅 Fikk også inn 10000 skritt i løpet av arbeidsdagen, så jeg er godt fornøyd med dagen 😄 

Har tidligere i uken hatt 2 stk laksestykker med litt pasta ved siden av til middag, men ellers de samme knekkebrøene. Er ikke på en knekkebrød diett eller noe, men veldig glad i knekkebrød fremfor mykt brød 😅

I dag derimot, da skal jeg ha stekt ris og sataymarinert kylling til middag 😍 endelig er det fredag! Har også noe Dream Choco Deligth klar i fryseren 🙌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 knekkebrød med egg og kaviar

pizza Ristorante og en Cola

Lollipop på boks

En kanelbolle fra IKEA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag: 

Frokost : Monster energidrikk

Lunsj: hjemmelaget knekkebrød med leverpostei og rødbet 

Mellom : Monster energidrikk

Middag : 2 porsjoner Bulgursalat: paprika i tre forskjellige farger, Bulgur, løk, kikerter, bønner, cherrytomater, Fetaost.

 

 

Anonymkode: a4b22...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns mange her som skal ned i vekt spiser sinnsykt usunt. Energi drikk til lunch og kanelbolle til kvelds og pizza og cola til middag og sånt.... ja, spiser man små nok posjoner så funker jo det, men dere blir jo underernærte. Gunnen til at man vil ned i vekt er jo for utseendes og/eller helsa sin skyld? Man ser hverken frisk ut eller får god helse av sånn kost, man kan bli tynn og skrøplig og slapp,.men thats it. Får helt mark i magen av å lese det dere skriver. 

Anonymkode: 45fcd...e1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ legger til at jeg har en kollega som har gått ned en del i vekt, og hun har valgt en sånn kaffe diet, hun drikker bare sånn kaffe shake greier til alle måltider. Hun har gått ned ja, men hun var mye flottere da hun hadde noen kilo ekstra. Hun har mistet all glød og ser slapp og dvask ut. Rumpa har blitt borte og armene er tynne, men de dingler. Hun er bare 28 år. Trener ikke, bare drikker kaffe drit. Ikke gjør sånn med dere selv. 

Anonymkode: 45fcd...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns mange her som skal ned i vekt spiser sinnsykt usunt. Energi drikk til lunch og kanelbolle til kvelds og pizza og cola til middag og sånt.... ja, spiser man små nok posjoner så funker jo det, men dere blir jo underernærte. Gunnen til at man vil ned i vekt er jo for utseendes og/eller helsa sin skyld? Man ser hverken frisk ut eller får god helse av sånn kost, man kan bli tynn og skrøplig og slapp,.men thats it. Får helt mark i magen av å lese det dere skriver. 

Anonymkode: 45fcd...e1d

En kanelbolle er virkelig ikke det verste. Jeg syns brus flere ganger i uka er verre, selv drikker jeg et glass eller to i helga om jeg får lyst på (kanskje annenhver helg). Men så handler det om å kunne leve mens man går ned i vekt, og å ikke bli fanatisk :) jeg koser meg med godteri nå i helgen, begrenser bare mengdene. Kan fint finne på å ha pizza til middag også, hjemmelagd med masse sunt på. 

Jeg syns du er ganske dømmende, er det jeg skal frem til. Du vet ikke hvem av oss som trener og holder oss i bevegelse, så å anta at alle er som kollegaen din blir litt feil :)

Anonymkode: 0bab7...e42

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

En kanelbolle er virkelig ikke det verste. Jeg syns brus flere ganger i uka er verre, selv drikker jeg et glass eller to i helga om jeg får lyst på (kanskje annenhver helg). Men så handler det om å kunne leve mens man går ned i vekt, og å ikke bli fanatisk :) jeg koser meg med godteri nå i helgen, begrenser bare mengdene. Kan fint finne på å ha pizza til middag også, hjemmelagd med masse sunt på. 

Jeg syns du er ganske dømmende, er det jeg skal frem til. Du vet ikke hvem av oss som trener og holder oss i bevegelse, så å anta at alle er som kollegaen din blir litt feil :)

Anonymkode: 0bab7...e42

Nei det er ikke dømmende. Man blir underernert av å leve på kanelboller, cola, energidrikk og pizza. Tro det eller ei. Selvfølgelig skal man kose seg i helgene, men virker som at flere har dette til hverdagskost. Kanelbolle er ikke det værste? Eeh, jo? Det er hvetemel, smør, sukker og kanel. Ingen næring i det heletatt for en som skal slanke seg. 

Anonymkode: 45fcd...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke dømmende. Man blir underernert av å leve på kanelboller, cola, energidrikk og pizza. Tro det eller ei. Selvfølgelig skal man kose seg i helgene, men virker som at flere har dette til hverdagskost. Kanelbolle er ikke det værste? Eeh, jo? Det er hvetemel, smør, sukker og kanel. Ingen næring i det heletatt for en som skal slanke seg. 

Anonymkode: 45fcd...e1d

Men hvor får du fra at man lever av det? Du gikk inn på denne tråden her i helga 😊

Anonymkode: a4b22...abf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns mange her som skal ned i vekt spiser sinnsykt usunt. Energi drikk til lunch og kanelbolle til kvelds og pizza og cola til middag og sånt.... ja, spiser man små nok posjoner så funker jo det, men dere blir jo underernærte. Gunnen til at man vil ned i vekt er jo for utseendes og/eller helsa sin skyld? 

Anonymkode: 45fcd...e1d

Veldig enig med deg, mye "planløs slanking her" 😏

Anonymkode: c8bcd...0d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke dømmende. Man blir underernert av å leve på kanelboller, cola, energidrikk og pizza. Tro det eller ei. Selvfølgelig skal man kose seg i helgene, men virker som at flere har dette til hverdagskost. Kanelbolle er ikke det værste? Eeh, jo? Det er hvetemel, smør, sukker og kanel. Ingen næring i det heletatt for en som skal slanke seg. 

Anonymkode: 45fcd...e1d

Har du lest at noen som helst her lever på kanelboller, cola, energidrikk og pizza? :) Det er flere ulike innlegg over flere ulike dager, og alle har en ting til felles- de spiser mer enn bare de fire tingene. Jeg har lest kanelbolle her én gang, og det var vel det innlegget du refererte til. Du påstår noe som ikke er tilfellet for noen her inne i denne tråden, du må gjerne sitere et innlegg hvor noen kun har spist de tingene på en dag. 

Anonymkode: 0bab7...e42

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2020 den 0.23, Mayoo skrev:

2 knekkebrød med kaviar og egg

Laksefilet, ris og grønnsaker

Vannmelon

Dugg bringebærsorbet 

2 knekkebrød med kaviar og egg

 

På 15.7.2020 den 12.26, Mayoo skrev:

3 knekkebrød med kaviar og egg 

Laks med ris og grønnsaker

Dugg bringebærsorbet

Bananbrød

2 knekkebrød med egg og kaviar

 

På 16.7.2020 den 12.32, Mayoo skrev:

2 knekkebrød med kaviar og egg

Kyllingwok med ris 

Vannmelon 

2 knekkebrød med kaviar og egg

 

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns mange her som skal ned i vekt spiser sinnsykt usunt. Energi drikk til lunch og kanelbolle til kvelds og pizza og cola til middag og sånt.... ja, spiser man små nok posjoner så funker jo det, men dere blir jo underernærte. Gunnen til at man vil ned i vekt er jo for utseendes og/eller helsa sin skyld? Man ser hverken frisk ut eller får god helse av sånn kost, man kan bli tynn og skrøplig og slapp,.men thats it. Får helt mark i magen av å lese det dere skriver. 

Anonymkode: 45fcd...e1d

Regner med det delvis var meg du siktet til med tanke på at jeg var så frekk og trykket i meg en 92 grams kanelbolle fra IKEA på fredag. Derfor siterer jeg hva jeg spiste dagene før, slik at du ikke mister nattesøvnen din, siden du er så opptatt av min helse. Som du kanskje ser var kanelbollen et unntak. Jeg kan også forsikre deg om at jeg låg under mine planlagte 1700 kcal den dagen jeg spiste en kanelbolle.

Ja, jeg spiser kanelboller, det hender at jeg drikker brus (med sukker til og med), og i dag spiste jeg faktisk hele 15 biter smågodt. 

Jeg får helt mark i magen av å lese slike hersketeknikker som du driver på med. Hvorfor prøver du å trykke meg ned fordi jeg spiste en kanelbolle? 
Kjenner faktisk faktisk at jeg blir oppgitt, fordi du treffer, fordi jeg nå sitter her med dårlig samvittighet for at jeg spiste en kanelbolle og drakk en boks med brus i går. Og det til tross for at jeg hadde trent crossfit og gått lang tur i regnet.

Og det er din feil din. 

Endret av Mayoo
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mayoo skrev:

 

 

 

Regner med det delvis var meg du siktet til med tanke på at jeg var så frekk og trykket i meg en 92 grams kanelbolle fra IKEA på fredag. Derfor siterer jeg hva jeg spiste dagene før, slik at du ikke mister nattesøvnen din, siden du er så opptatt av min helse. Som du kanskje ser var kanelbollen et unntak. Jeg kan også forsikre deg om at jeg låg under mine planlagte 1700 kcal den dagen jeg spiste en kanelbolle.

Ja, jeg spiser kanelboller, det hender at jeg drikker brus (med sukker til og med), og i dag spiste jeg faktisk hele 15 biter smågodt. 

Jeg får helt mark i magen av å lese slike hersketeknikker som du driver på med. Hvorfor prøver du å trykke meg ned fordi jeg spiste en kanelbolle? 
Kjenner faktisk faktisk at jeg blir oppgitt, fordi du treffer, fordi jeg nå sitter her med dårlig samvittighet for at jeg spiste en kanelbolle og drakk en boks med brus i går. Og det til tross for at jeg hadde trent crossfit og gått lang tur i regnet.

Og det er din feil din. 

Det er ikke det at du spiste en kanelbolle og drakk brus, det er det at det så ut som at du erstattet det med vanlig mat. 

Jeg også spiser godteri, kanelboller og brus, men det ersatter jeg ikke med vanlig mat. Da driter jeg bare i å slanke meg akkurat den dagen. Jeg pleier ikke å tenke på slanking på lørdager. 

Anonymkode: 45fcd...e1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...