Gå til innhold

Hvordan greier folk å bli over 100kg?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Frokost: 3 knekkebrød Wasa Husmann med leverpostei eller smøreost. Ca. 0,5 liter vann

Lunsj: 2 skiver med grovbrød med lett-syltetøy. Vann og svart kaffe

Mellommåltid: 1 banan eller 1 knekkebrød

Middag: 1 laksestykke 125 g, 1 porsj ris og grønnsaker, som regel brokkoliblanding og 1 ss sursøt saus. Eller 1 kyllingfilet og samme tilbehør. Eller en vegetarburger, Hoff sin, med søtpotet fries og grønnsaker, eller fiskegrateng med potetmos og grønnsaker. 

Kvelds/mellommåltid: en skyr eller yoghurt. Noen ganger et glass melk. 

I helgene blir det ofte pizza, taco, indisk o.l. Pluss en del sjokolade, kanskje is og chips. 

Anonymkode: 5c220...5a3

Er du 100kg?

Anonymkode: 926dd...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange hårsåre folk her 😛 

Anonymkode: ce0e8...569

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er tråden for meg! Jeg er nå 110 kilo, og har gått opp 60 kilo på nesten fem år. Jeg har gjort dette ved å spise rundt 700-1000 kalorier ekstra primært i form av en stor plate sjokolade hver eneste dag. Frokost og lunsj er alltid rimelig karbolavt, kjøtt/egg + grønnsaker. Spiser veldig sjelden brød, pasta, nudler osv. Middagsfavoritten er wok med masse grønnsaker eller usukret hjemmelaget marinert biff med masse grønnsaker + litt krydder, soyasaus og litt oystersauce. 

Jeg har hund så går turer 3-4 ganger per dag i sammenlagt rundt 3 timer. Har en fysisk jobb, drar på lengre turer, fjellturer, sykkelturer osv når jeg har tid til det. 

Syns det med helserisiko, ødelegge brusk pga overvekt osv, men jeg gir jo tydelig f når jeg holder på slik. Har forøvrig gått ned rundt 150 kilo sammenlagt ila mine 34 år, så det at jeg har noen tykke år innimellom er blitt normen. 

Blitt litt tyngre nå og gå opp lange brakke bakker osv, så ligger i kortene med vektnedgang snart. Men ærlig talt så stresser jeg ikke fordi jeg har vært/er diagnosert med flere spiseforstyrrelser som er tilfellet med ca ALLE som er sykelig tykk eller tynn. 

Anonymkode: 85b9b...d1c

Skal sies at jeg har PCOS, så det har nok litt av skylden til at jeg holder bedre på vekten enn andre med mitt aktivitetsnivå.

"

Why is it hard for PCOS to lose weight?
The hormonal imbalances, insulin resistance, and inflammation related to this condition make it difficult for women with PCOS to shed weight.Feb 25, 2019"

Anonymkode: 85b9b...d1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er du 100kg?

Anonymkode: 926dd...a8c

Ja. 

Anonymkode: 5c220...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. 

Anonymkode: 5c220...5a3

Hm. Rart

Anonymkode: 926dd...a8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS. Jeg er 162 så er ikke dverg, og har også bmi på 22,5 som er midt på normalvekt. Bare lurer på hva de spiser egentlig. Hvis de faktisk spiser normalt sunt og trener, og likevel veier 100kg skjønner jeg at det ikke er noe å gjøre med. Men ser mange som umulig kan spise normalt sunt. Det jeg synes er trist er at overvekt er den nye normalen!

Anonymkode: 926dd...a8c

Jeg tror det er porsjonsstørrelsen som er den største forskjellen. At folk som legger på seg gradvis spiser mer og mer, og dermed kreves det mer mat for å bli mett (magesekken tøyes). 

Anonymkode: ae176...9d6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hm. Rart

Anonymkode: 926dd...a8c

OK.

Anonymkode: 5c220...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke 100 kg, har vært det tidligere. Er 90 kilo nå, er 180 så er ikke veldig tykk, men større enn jeg er komfortabel med. 

For min del spiser jeg stort sett sunt; knekkebrød, fisk, grønnsaker osv. Men sliter med overspising, når jeg ikke har det bra hjelper det å stappe innpå potetgull og sjokolade. Der og da. Det hjelper jo ikke over tid. Det skjer absolutt ikke hver dag, men nok til at jeg sliter med vekta. Jeg har et anstrengt forhold til mat. Vil tro det er flere som meg.

Anonymkode: 5ae87...c20

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

TS. Har heller ikke sagt at de er late/uintelligente, det er dine ord. jeg lurer på hvordan man greier å bli så tung, ikke noe mer.

Anonymkode: 926dd...a8c

Derfor jeg hadde med: hva enn du måtte tenke. Sier ikke at du nødvendigvis tror akkurat de tingene, men tonen i spørsmålet ditt antydet at det lå noen tanker der. Og disse meningene er dessverre veldig vanlige. Når du sier at du lurer på hvordan noen greier å bli så tung så er det i seg selv en ganske ladet setning. Vi kan for øvrig være enige i at det er ille at overvekt statistisk nå er den nye normalen, og da er det klart at det er noe i matmiljøet vårt som ikke er som det bør være.

Endret av Kajo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da gjelder denne tråden selvfølgelig ikke deg, hvis du bare er en stor, tung dame som ikke er overvektig.

Anonymkode: cfa23...91c

?? Man er jo overvektig åkke som. Ikke sikkert hun har så mye av det farlige magefettet da, men helt flat mage når man veier 100 kg som kvinne er nok tilnærmet umulig.

Anonymkode: 4b6e7...319

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du 100kg?

Anonymkode: 926dd...a8c

110 kilo. 170 cm

Anonymkode: f54ce...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk opp 30 kg da jeg var gravid pga at jeg utviklet insulinresistens og endte opp på 100kg. Jeg visste nøyaktig hvor mye kalorier jeg fikk i meg og det burde være fysisk umulig å gå opp så mye jeg gjorde.. kort fortalt overreagerer kroppen min på sukker så jeg går mye raskere opp i vekt enn andre.  Feks inntok jeg 1500 kalorier i 4 uker og var i ketose.  Gikk ned 1 kg . Startet  behandling  og gikk ned 7 på samme tid.  

Tror dette kan være årsaken hos endel.  

Anonymkode: ea87d...46e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier ikke 100 kg, men kunne lett blitt det hvis jeg ikke passet på. Kan typ legge på meg 3-4 kg på en uke hvis jeg feks spiser det samme som samboeren min som er lang og tynn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må innrømme at jeg har også lurt på hvordan en normal dag med hva en overvektig person spiser ? 😅🙈 

selv har jeg bmi på 20 og spiser på en vanlig dag 

frokost: havregrøt og en kaffe latte 

lunsj: 2 skiver og vann

middag: feks 2 poteter , en laksefilét og grønnsaker 

kvelds: 1 rundstykke 

 

trener ikke for tiden

Anonymkode: 7e0c0...51f

Oi. Det var lite

Anonymkode: bd858...04a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gikk opp 30 kg da jeg var gravid pga at jeg utviklet insulinresistens og endte opp på 100kg. Jeg visste nøyaktig hvor mye kalorier jeg fikk i meg og det burde være fysisk umulig å gå opp så mye jeg gjorde.. kort fortalt overreagerer kroppen min på sukker så jeg går mye raskere opp i vekt enn andre.  Feks inntok jeg 1500 kalorier i 4 uker og var i ketose.  Gikk ned 1 kg . Startet  behandling  og gikk ned 7 på samme tid.  

Tror dette kan være årsaken hos endel.  

Anonymkode: ea87d...46e

TS. Ja, og jeg mener selvfølgelig ikke folk med sykdommer som deg.

Anonymkode: 926dd...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er meg med mine 98,3 kg (nesten 100) 

Jeg har alltid hatt ganske kraftige bein og en stor rompe. Ble kaldt for J-Lo fra slutten av barneskolen og oppover 😛

Har også lagt på meg litt ekstra, men det er fordi jeg ikke har fokusert på å ta vare på meg selv.

Jeg og min mor er sånn ca like i cm mål rundt omkring på kroppen, enda hun veier 15 kg mindre enn meg.

DB47C2E2-A659-414A-8555-06145093491B.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da tenker jeg ikke på de som har sykdommer som gjør at de blir tjukke, eller menn med mye muskler på 100kg. Men kvinner med 100kg fett! Hvordan greier de det? Jeg spiser mye mat, litt godteri flere ganger i uka og koser meg med det jeg vil, men jeg trener 4-5 ganger i uka, ligger stabilt på underkant av 60kg. De som blir over 100kg, spiser de flere kg godteri og bare burger og kebab da eller og null aktivitet?? Skjønner ikke hvordan det går an å bli 100kg med normalt kosthold og aktivitet

Anonymkode: 926dd...a8c

Kjenner ingen feite jeg som ikke har noe underliggende sykdom som bidrar til vekta og jeg kjenner en del.

Eneste gangen jeg har vært relativt normalvektig var når jeg brukte p-piller, da raste jeg ned i vekt til tross for at jeg hadde mitt normale SUNNE kosthold med innslag av sjokolade. :P Etter svangerskapet så føyk jeg opp igjen til "normalvekta" som jeg omtrent har hatt hele livet fra jeg var 12.

Prøvde å gå ned i vekt som 16 åring, da var det kaloritelling og relativt røff trening gikk ikke ned et gram, så ga jeg opp men gikk ikke opp i vekt, har alltid endt opp på det magiske tallet, og der står jeg. Hadde jeg visst der og da at jeg hadde PCOS så hadde jeg nok begynt på p-pillen da.

Men er nå fornøyd med livet som relativt feit. :) 

Anonymkode: 0e716...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulleruska
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da tenker jeg ikke på de som har sykdommer som gjør at de blir tjukke, eller menn med mye muskler på 100kg. Men kvinner med 100kg fett! Hvordan greier de det? Jeg spiser mye mat, litt godteri flere ganger i uka og koser meg med det jeg vil, men jeg trener 4-5 ganger i uka, ligger stabilt på underkant av 60kg. De som blir over 100kg, spiser de flere kg godteri og bare burger og kebab da eller og null aktivitet?? Skjønner ikke hvordan det går an å bli 100kg med normalt kosthold og aktivitet

Anonymkode: 926dd...a8c

TS, du er en idiot. Det er sånne som deg med dine holdninger og tanker som gjør at jeg føler meg mindreverdig. Ta deg en bolle og tenk deg om ti ganger før du publiserer flere slike innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Haimlich skrev:

Dette er meg med mine 98,3 kg (nesten 100) 

Jeg har alltid hatt ganske kraftige bein og en stor rompe. Ble kaldt for J-Lo fra slutten av barneskolen og oppover 😛

Har også lagt på meg litt ekstra, men det er fordi jeg ikke har fokusert på å ta vare på meg selv.

Jeg og min mor er sånn ca like i cm mål rundt omkring på kroppen, enda hun veier 15 kg mindre enn meg.

DB47C2E2-A659-414A-8555-06145093491B.jpeg

Mener du selv at du ikke ser ut som du veier det du gjør?

Anonymkode: 59430...f5d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mener du selv at du ikke ser ut som du veier det du gjør?

Anonymkode: 59430...f5d

?

Jeg mener ikke selv jeg ser ut som en av de på My 600 lb Life, nei. Jeg synes ikke jeg ser så innmari tjukk ut. Er ganske fornøyd med meg selv, og trenger ingen andre til å få meg til å føle meg værre.

poenget mitt var at, dette er meg, sånn ser jeg ut. Og min mor er sånn ca det samme, enda hun veier 15 kg mindre. Vi er forskjellige

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...