Gå til innhold

Hvordan greier folk å bli over 100kg?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da tenker jeg ikke på de som har sykdommer som gjør at de blir tjukke, eller menn med mye muskler på 100kg. Men kvinner med 100kg fett! Hvordan greier de det? Jeg spiser mye mat, litt godteri flere ganger i uka og koser meg med det jeg vil, men jeg trener 4-5 ganger i uka, ligger stabilt på underkant av 60kg. De som blir over 100kg, spiser de flere kg godteri og bare burger og kebab da eller og null aktivitet?? Skjønner ikke hvordan det går an å bli 100kg med normalt kosthold og aktivitet

Anonymkode: 926dd...a8c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det først nå du oppdager at alle i verden ikke er like som deg selv? At du har det på en måte, gjør ikke at alle har det på samme måte - vi er forskjellige, og det er fint.

En annen ting som raskt kommer i tankene er at alder spiller en stor rolle.

Hvis du faktisk er ute etter forklaring på hvordan man kan gå opp i vekt, så henger det sammen med kalorier inn, og kalorier forbrukt å gjøre, sånn meget forenklet.

Anonymkode: 229c2...d44

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor mange tråder skal dere lage om dette før dere blir fornøyde med svarene dere får?

Anonymkode: dc109...205

TS. Har ikke sett en sånn tråd men...

Anonymkode: 926dd...a8c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tråd som er laget for å røre i potta. 
Du er vel ikke så potte tett i skallen at du ikke skjønner hvordan folk legger på seg, eller at du ikke skjønner at hver eneste kropp har en del individuelle forskjeller? At folk har sine problemer? Det er så respektløst og lite forståelsesfullt. 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det først nå du oppdager at alle i verden ikke er like som deg selv? At du har det på en måte, gjør ikke at alle har det på samme måte - vi er forskjellige, og det er fint.

En annen ting som raskt kommer i tankene er at alder spiller en stor rolle.

Hvis du faktisk er ute etter forklaring på hvordan man kan gå opp i vekt, så henger det sammen med kalorier inn, og kalorier forbrukt å gjøre, sånn meget forenklet.

Anonymkode: 229c2...d44

TS. Ja såklart vi er forskjellige! Skjønner jo at ikke alle passer til å være kjempe tynne, men 100kg er jo fedme og direkte farlig..

Anonymkode: 926dd...a8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS. Ja såklart vi er forskjellige! Skjønner jo at ikke alle passer til å være kjempe tynne, men 100kg er jo fedme og direkte farlig..

Anonymkode: 926dd...a8c

Ja, det er fedme, men nå er det jo faktisk forskjell på en dame på 185 og 100 kg og en på 160 og 100 kg.

Anonymkode: 71bcf...83f

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvorfor man skal shame de som er store på denne måten. 


Og er ikke så vanskelig. Om du fortsetter å spise som du gjør, kanskje litt mer og helt slutter å trene og i tillegg har en stillesittende jobb så er sannsynligheten ganske stor for at du også legger på deg. Etterhvert som man blir tyngre begrenser dette gjerne aktivitet enda mer som gjør at man også legger på seg mer. I tillegg til at mange har emosjonelle problemer, ikke alle bryr seg om at de er større enn normalen, folk har sykdommer og andre ting og stri med som påvirker. 

Anonymkode: 24f0e...51b

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 25, veier 100kg blank og bruker medium i klær hos cubus/HM/younameit. Trener på senter ca en gang annenhver uke. Går mye turer, men ja. Er hverken slank eller tjukk, men helt midt i mellom. Ingen sykdommer, kun alltid hatt høy vekt. Skjønner ikke hva du prøver å si er gærent med vekta mi? Jeg veier faktisk mer enn kjæresten min, som forøvrig ser overvektig ut, mens jeg til sammenligning ikke ser overvektig ut. Jeg har veid med hos lege også, som så sjokkert på meg og utbrøt «er du faktisk HUNDRE kilo?!». Noen av oss er faktisk bare tunge uten grunn

dessuten spiser jeg ikke kjøtt eller noe junk food. Vokst opp som vegetarianer, tar vitaminer hver eneste dag, og er nok sunnere enn enhvermansen, likevel veier jeg 100kg. 
 

blir så oppgitt over sånne her innlegg.

Anonymkode: 2687e...a3d

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ts formulerte seg på en noe uheldig måte. Men jeg må tilstå at jeg har lurt litt på det selv. Hva spiser de? Kan noen gi meg et eksempel? Jeg er bare nysgjerrig. De tykke på jobb spiser ofte salat. Mens jeg applauderer tiltaket, man trenger jo ikke mer enn en halv hjernecelle for å forstå at de spiser noe annet etterpå.

 

Anonymkode: cfa23...91c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart man ikke blir overvektig av et normalt kosthold. For å legge på seg så må man ligge i et energioverskudd. Og det finnes evig mange årsaker til at man kan ligge i et energioverskudd og legge på seg mye. Jeg tror du ville hatt nytte av å tenke litt over at folk er veldig ulike og har ulike forutsetninger her i livet. Bare fordi noe er sånn og sånn for deg med ditt liv og dine forutsetninger så betyr det ikke at det er slik for andre. Nyttig med et liiitt større perspektiv 😅

Anonymkode: b2666...eb5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke SÅ vanskelig å bli 100 kg. La oss si at du er 70 kg når du er 20 år, legg på deg 1 kg i året i 30 år og vips så er du 100 kg. Et kg i året er ikke mye, det er så lite at man nesten ikke merker det selv. For mange er det slik, kiloene kommer snikende, og man er så vant med å se seg selv at man kanskje heller ikke legger merke til hvor ille det er. Med økende alder synker jo forbrenningen også. 

 

 

Anonymkode: 933c6...78e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg er 25, veier 100kg blank og bruker medium i klær hos cubus/HM/younameit. Trener på senter ca en gang annenhver uke. Går mye turer, men ja. Er hverken slank eller tjukk, men helt midt i mellom. Ingen sykdommer, kun alltid hatt høy vekt. Skjønner ikke hva du prøver å si er gærent med vekta mi? Jeg veier faktisk mer enn kjæresten min, som forøvrig ser overvektig ut, mens jeg til sammenligning ikke ser overvektig ut. Jeg har veid med hos lege også, som så sjokkert på meg og utbrøt «er du faktisk HUNDRE kilo?!». Noen av oss er faktisk bare tunge uten grunn

dessuten spiser jeg ikke kjøtt eller noe junk food. Vokst opp som vegetarianer, tar vitaminer hver eneste dag, og er nok sunnere enn enhvermansen, likevel veier jeg 100kg. 
 

blir så oppgitt over sånne her innlegg.

Anonymkode: 2687e...a3d

Da gjelder denne tråden selvfølgelig ikke deg, hvis du bare er en stor, tung dame som ikke er overvektig.

Anonymkode: cfa23...91c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da tenker jeg ikke på de som har sykdommer som gjør at de blir tjukke, eller menn med mye muskler på 100kg. Men kvinner med 100kg fett! Hvordan greier de det? Jeg spiser mye mat, litt godteri flere ganger i uka og koser meg med det jeg vil, men jeg trener 4-5 ganger i uka, ligger stabilt på underkant av 60kg. De som blir over 100kg, spiser de flere kg godteri og bare burger og kebab da eller og null aktivitet?? Skjønner ikke hvordan det går an å bli 100kg med normalt kosthold og aktivitet

Anonymkode: 926dd...a8c

Og jeg skjønner ikke folk som er tynne som sier de ikke klarer å legge på seg, for det er ekstremt lett å legge på seg, bare jeg ser på en is, så smeller det på 0,5kg med en gang :vetikke:

Anonymkode: 5fbd7...4c1

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

TS. Ja såklart vi er forskjellige! Skjønner jo at ikke alle passer til å være kjempe tynne, men 100kg er jo fedme og direkte farlig..

Anonymkode: 926dd...a8c

For noen er det vesentlig mer farlig å være slanke og lekre enn feite og stygge. At du ikke skjønner det, er ditt problem.

Anonymkode: a57ee...cb4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er en mann på 120kg, jeg kan gå opp 10kg på en uke om jeg slipper meg løs. Har en enorm apetitt og søtsug. Kan lett spise en hel kebabpizza alene, eller to grandiosa og smågodt til 100kr etterpå.

Det tynnaser ikke helt fatter er hvordan det er å alltid ha lyst på noe godt, jeg føler at jeg alltid må stå på bremsepedalen og gi meg med å spise selvom jeg ikke er så mett som jeg ønsker å spise meg.  Om jeg bare slipper opp litt raser kiloene på i kjempefart,

Anonymkode: 55cb0...bb3

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

#4 igjen her. Du veier selv i underkant av 60kg. Da håper jeg du er max 140 høy da? Jeg er nesten 180cm høy, så helt normal høy jente på min alder. Kjenner flere både høyere enn meg og ca samme høyde som meg, og jeg har vel ikke en eneste bekjent som kan veie under 70-75kg. Jeg trente også masse før, innenfor en sport, så jeg har nok en del muskler og, men ikke så mye nå lenger, selv om jeg har tatt vare på noe av det.
 

hva ønsket du å oppnå her egentlig?

Anonymkode: 2687e...a3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ts formulerte seg på en noe uheldig måte. Men jeg må tilstå at jeg har lurt litt på det selv. Hva spiser de? Kan noen gi meg et eksempel? Jeg er bare nysgjerrig. De tykke på jobb spiser ofte salat. Mens jeg applauderer tiltaket, man trenger jo ikke mer enn en halv hjernecelle for å forstå at de spiser noe annet etterpå.

 

Anonymkode: cfa23...91c

TS. Ja er akkurat det jeg mener!

Anonymkode: 926dd...a8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da tenker jeg ikke på de som har sykdommer som gjør at de blir tjukke, eller menn med mye muskler på 100kg. Men kvinner med 100kg fett! Hvordan greier de det? Jeg spiser mye mat, litt godteri flere ganger i uka og koser meg med det jeg vil, men jeg trener 4-5 ganger i uka, ligger stabilt på underkant av 60kg. De som blir over 100kg, spiser de flere kg godteri og bare burger og kebab da eller og null aktivitet?? Skjønner ikke hvordan det går an å bli 100kg med normalt kosthold og aktivitet

Anonymkode: 926dd...a8c

Flott for deg 

Husk at alle er ikke dverger selv om du er det.

Bmi 26, vekt over 100

Anonymkode: 9c3d4...18f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da tenker jeg ikke på de som har sykdommer som gjør at de blir tjukke, eller menn med mye muskler på 100kg. Men kvinner med 100kg fett! Hvordan greier de det? Jeg spiser mye mat, litt godteri flere ganger i uka og koser meg med det jeg vil, men jeg trener 4-5 ganger i uka, ligger stabilt på underkant av 60kg. De som blir over 100kg, spiser de flere kg godteri og bare burger og kebab da eller og null aktivitet?? Skjønner ikke hvordan det går an å bli 100kg med normalt kosthold og aktivitet

Anonymkode: 926dd...a8c

1. Skal godt gjøres at et menneske har 100 kg fett på kroppen, ref at du skriver "kvinner med 100 kg fett"
2. Det er ikke noe poeng å forklare deg hvorfor mennesker kan bli over 100 kg, mitt inntrykk er at intelligensen din er såpass lav at du ikke vil skjønne det uansett

Anonymkode: af85b...a50

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...