Gå til innhold

Vegasus får en mini 💕


vegasus

Anbefalte innlegg

1 time siden, Noldi skrev:

Det er nesten så jeg kunne føle at roen senket seg over deg (og meg til og med😂😇) når jeg leste denne oppdateringen. Også veldig godt å høre at du har planene klare, trene kjernemuskulaturen, turer og redebygging, det høres nydelig ut❤️ Nyt denne tiden som er igjen❤️ Tiden flyr vel nå😁

Må innrømme at det gjorde den også 😅 

Tiden går ganske fort nå, ja. Så den skal nytes 🥰 Nå håper jeg du kommer etter snart! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

26+2 :babysmokk: 99 dager igjen til termin! 
 

Ohoi! Så flyr tiden plutselig! Det er mindre enn hundre dager igjen til termin, jeg er snart i tredje og siste trimester! 😱😬😅 

Vi har enda veldig lite på plass egentlig. Svigerfar skulle absolutt pusse opp barnerommet, men han har prioritert andre ting lenge nå. Så mannen tok en alvorsprat med han og plutselig var rommet nesten ferdig. Mangler et strøk maling, nytt gulv, lister og utforinger til nytt vindu bare. Og det meste av det blir gjort i helgen. Svigerfar hadde bare tenkt at rommet måtte bli ferdig til januar så han hadde god tid enda, men når han da ble minnet på alt som skal inn på det rommet i tillegg så fikk han opp farten da! 😋 

Jeg har kjørt rundt i varebil lenge nå, så den var på tide å oppgradere til en bil med litt flere seter nå. Så i går solgte jeg bilen, og nå er jeg uten bil i tre uker, da får vi ny bil. Første gang på 10 år jeg er uten egen bil faktisk! Her jeg bor går det nesten ikke kollektivt heller, så nå blir det mye tid til å pusle hjemme 😅 Kan låne bilen til mannen når han er hjemme da, men neste uke kan jeg ikke kjøre langt, da har han en vakt hvor han må være klar til å kjøre avgårde døgnet rundt hele uken. 

Nå begynner jeg endelig å få hentet meg ordentlig inn igjen også. Jeg var så utrolig mye mer sliten enn jeg forstod selv. Og nå som jeg faktisk kan roe ned og nyte graviditeten så nyter jeg det bare mer og mer også. Selv om jeg ikke helt liker alle begrensingene, så er det litt deilig også. 🥰 

 

Lillegutt har begynt å få døgnrytme, og han er mest aktiv om kvelden når jeg skal sove. Koselig avslutning på dagen synes jeg. 🥰 

Synes det er helt merkelig å tenke på at vi plutselig skal ha en baby i hus. Det går liksom mer og mer opp for meg, samtidig som det blir mer og mer surrealistisk. Det er jo faktisk etter graviditeten at eventyret starter! Men vi gleder oss til alle oppturene, nedturene, søvnløse netter og alt som følger med. 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en koselig oppdatering❤️ Deilig å få ting på plass da!☺️ Tiden kommer sikkert til å gå veldig fort en stund til nå! 😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner nesten ikke hvor ukene har blitt av engang, føles ut som 6 uker siden du var på prøver-siden😅😁 Men så veldig fint å høre at du nyter dagene mer nå!😍 Føre jeg kunne kjenne på de forrige innleggene hvor sliten du var, så var nok på høy tide å få hvile ja. Akkurat det å kunne begynne å innrede rommet til lillegutt, med møbler og klær og alt som følger med, det synes jeg høres så magisk ut😍 Håper du koser deg masse med det når rommet står klart😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

28+5 :babysmokk: 82 dager igjen til termin 

 

Wow! Tredje og siste trimester! Tiden går så fort, samtidig som den går så sakte. Jeg bruker stort sett dagene til litt og litt husarbeid hver dag, tur med hundene, og tv. Trener fremdeles yoga en gang i uken, og går til behandling hos osteopat for bekkenplager. Jeg prøver enda å finne den balansen mellom ro og aktivitet som er best for bekkenet. Det er så ikke enkelt, og jeg har derfor noen dager hvor jeg er avhengig av hvile og krykker fordi jeg har gjort for mye dagene i forkant. 😅 

Lillegutt er en aktiv liten krabat, men han er litt sjenert kanskje og vil ikke "hilse" på noen andre, så han kan ha den heftige karatetreninga inne i magen bare for å ligge heeeeelt i ro så fort noen prøver å kjenne han sparke. Liten luring det der altså. 😋

For hver dag som går blir vi litt mer klar for å møte sønnen vår. Vi gleder oss helt utrolig mye. 🥰❤️ 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

30+0 :babysmokk: 73 dager igjen! 
 

Nå er det bare 10 drøye uker igjen! Herlighet, tiden har bare rast avgårde denne gangen. Lillegutt er fortsatt aktiv, og mer fremtreden i bevegelsene nå. Han sparker stadi opp i ribbeina nå, så han begynner vel å planlegge hvordan han skal legge seg til 😋

Jeg lurer på om jeg kanskje har gått med en mild svangerskapsdepresjon en stund nå, og tenker å ta opp dette med jordmor på neste time. Jeg har vært skikkelig deprimert før, så jeg har økt risiko for depresjon i svangerskap/barsel. Og når jeg nådde en skikkelig bunn her om dagen så begynte jeg å tenke over det, og det gir på mange måter mening. Og det kan gjerne være hormonelt og helt normalt å ha det slik jeg har hatt det i flere uker nå, men jeg skylder barnet i magen den beste starten på livet, og da må jeg også åpne meg opp for helsepersonell så de vet at jeg kan ha økt risiko for fødselsdepresjon. 
Kan ikke si at mindre sosialt samvær og frykten for å føde alene pga korona gjør ting noe lettere akkurat.. 😶

I dag skal jeg på bassengtrening for gravide, har egentlig mest lyst til å bare melde avbud, men jeg vet at jeg har veldig godt av å dra på det så da skal jeg det. Og det kan jo også være den eneste bassengtreningen jeg får vært med på før det stenges igjen, så det er jo litt "nå eller aldri" føler jeg. 😅 

I går var vi på Ikea og fikk handlet inn sprinkelseng, garderobe og stellekommode til barnerommet. Så nå begynner det meste å falle på plass hvertfall 😊 



 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir like satt ut hver gang du kommer med oppdatering, det har gått såååååå fort!😍 Du gjør veldig lurt i å åpne deg for helsepersonell, det skader iallfall ikke å ha helsevesenet klare dersom en depresjon skulle utvikle seg mer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.11.2020 den 10.55, Noldi skrev:

Jeg blir like satt ut hver gang du kommer med oppdatering, det har gått såååååå fort!😍 Du gjør veldig lurt i å åpne deg for helsepersonell, det skader iallfall ikke å ha helsevesenet klare dersom en depresjon skulle utvikle seg mer. 

Ja! Tiden har gått overraskende fort egentlig 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

34+4 🤰 Høygravid! 
 

Vips, så var jeg høygravid gitt! 

Jeg har endelig klart å jobbe meg ut av depresjonen, og hverdagen er mye mer preget av glede. Jeg må smile når han ligger og hikker, sparker eller vrir seg inne i magen, det er så koselig 🥰 

Nå er det jaggu ikke lenge igjen! Maks halvannen mnd så er han her! 😱 

Mannen og jeg har sett alt av Jordmødrene på NRK og nå er vi godt i gang med Fødeavdelingen Dplay. De første episodene virket fødsel litt skremmende, men så gikk jeg heldigvis tilbake til å ikke være redd for fødsel igjen. Veldig greit å ha et lite inntrykk av hvor forskjellig fødsel faktisk er. Jeg føler meg bare mer og mer klar for å gå gjennom en fødsel nå. 😊 

Ellers koser jeg meg i førjulstiden med julemusikk, julefilmer og så regner jeg med at jeg får kommet i gang med julebaksten i løpet av uken. 🤩 
Huset er allerede ganske julepyntet, så det er en lun og god atmosfære her. Juletreet får vente til lillejulaften, det klarer jeg bare ikke å få meg til å sette opp noe tidligere, på samme måte som jeg ikke får meg til å velge plastikktre. Jeg bare må ha ekte tre, jeg må ha den deilige lukta, og det at det drysser litt er bare en del av sjarmen synes jeg. Jeg gleder meg allerede til å få det inn i hus 🎄🥰 

 

Ønsker dere en riktig fin adventstid 🌟💕 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud er det sant?! Høygravid?!😍🤩 Tiden flyr sånn når man tenker på alt som faktisk skjer. Snart er du mamma❤️ Nyyyt førjulstiden og den siste tiden som gravid, med alle spark og hikk som er igjen. Håper det blir en fin siste del uten plager❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du er høygravid! Tiden har virkelig gått unna ❤️ Før du vet ordet av det er du mamma 🤗 Nyt den siste tiden! 💞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noldi skrev (49 minutter siden):

Herregud er det sant?! Høygravid?!😍🤩 Tiden flyr sånn når man tenker på alt som faktisk skjer. Snart er du mamma❤️ Nyyyt førjulstiden og den siste tiden som gravid, med alle spark og hikk som er igjen. Håper det blir en fin siste del uten plager❤️

 

SUPERMIRI skrev (5 minutter siden):

Tenk at du er høygravid! Tiden har virkelig gått unna ❤️ Før du vet ordet av det er du mamma 🤗 Nyt den siste tiden! 💞

 

Jaaa, akkurat det jeg tenkte også! Bare «hææ høygravid allerede? Hvor ble tiden av?» 🙊  
 

Skal passe på å nyte den siste tiden, har en følelse av at den kommer til å bare fly av sted 😅💕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måtte bare se litt bakover i dagboken din, for det er bare så koselig! Tenk at det nå snart bare er en måneds tid til termin. Hvor har tiden blitt av? Den har virkelig gått så fort! ❤️  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (23 timer siden):

Jeg måtte bare se litt bakover i dagboken din, for det er bare så koselig! Tenk at det nå snart bare er en måneds tid til termin. Hvor har tiden blitt av? Den har virkelig gått så fort! ❤️  

36 dager igjen nå faktisk 😬😃

Tiden har gått kjempefort! Særlig etter første trimester! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Noldi skrev (På 27.12.2020 den 20.42):

Håper det går fint med deg og bebbis i denne siste innspurten av graviditeten😍

Alt står fint til med meg og lillegull. 🥰 

Var på (forhåpentligvis siste) kontroll hos jordmor i dag og alt var i skjønneste orden. Jeg begynner å bli litt utålmodig da, så nå skal alt av kjerringråd prøves ut fremover. Jeg skal vel klare å drøye i et par dager til, så vi kan komme over i 2021 iallfall. 😝 

Vi har redd opp sengen hans og gjort klart stellebordet. Fødebagen står ferdig pakket. Så nå er vi klare 🥰 Det blir en spennende tid fremover!! 

Håper alt er bra med deg og lille spire 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39+2 :babysmokk: 8 dager igjen til termin 

 

Nå går tiden sakte igjen. Veldig sakte. 🤪 

For noen dager siden hadde jeg modningsrier/maserier i 19 timer. De kom jevnere og jevnere, men tok seg aldri helt opp i styrke. Plutselig bare stoppet det. Og så hadde jeg mye murringer og var øm i korsryggen en liten stund etterpå. I tillegg fløy jeg på do flere ganger, så jeg hadde et ørlite håp om at fødsel i det minste nærmet seg, selv om jeg forstod at jeg ikke kom til å føde akkurat da. 
 

Nå har det gitt seg helt. Ingen murring, ingen ømhet i korsryggen, ingen maserier, er forstoppet igjen, har absolutt ingen tegn på at fødsel nærmer seg.

Jeg er faktisk i bedre form nå enn i hele graviditeten. Jeg går gode turer i skogen med hundene igjen, orker å lage middag igjen, gjør husarbeid når det er behov. Jeg gjør stort sett mer iløpet av en dag enn hva mannen gjør nå faktisk. 
 

Begynner å bli utålmodig nå, vil så gjerne få holde han i armene mine nå! Men jeg begynner å forberede meg på at jeg kommer til å gå overtid, da 70% av førstegangsfødene går over termin.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...