Gå til innhold

Vegasus får en mini 💕


vegasus

Anbefalte innlegg

Så spennende 🥰 Med min første så hadde jeg absolutt ingen tegn i forkant, vannet gikk spontant på termindatoen. Jeg fødte andremann nå for 10 uker siden, han kom 1 uke over termin. I forkant hadde jeg sterke kynnere, så gikk slimproppen, så tegnblødning, så kom uregelmessige rier, så gikk vannet, og til slutt fødselsrier - jeg kunne nok krysset av alle punkter på den typiske "10 tegn på at du snart skal føde" 😂😂 Masse lykke til med fødsel, og ikke minst tiden etter ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neutral90 skrev (På 17.1.2021 den 18.28):

Så fine bilder og labrador er så kjekk rase 🤩 idyll liksom 🥰 

Plutselig er han her 💐

Takk 😊 Ja, det er kjekk rase! 
 

Tenker på deg og håper sånn for deg 💕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snurk skrev (På 17.1.2021 den 22.53):

Så spennende 🥰 Med min første så hadde jeg absolutt ingen tegn i forkant, vannet gikk spontant på termindatoen. Jeg fødte andremann nå for 10 uker siden, han kom 1 uke over termin. I forkant hadde jeg sterke kynnere, så gikk slimproppen, så tegnblødning, så kom uregelmessige rier, så gikk vannet, og til slutt fødselsrier - jeg kunne nok krysset av alle punkter på den typiske "10 tegn på at du snart skal føde" 😂😂 Masse lykke til med fødsel, og ikke minst tiden etter ❤

 Det var to veldig forskjellige opplevelser du har hatt da! 😃 Jeg merker jeg blir litt ekstra utålmodig fordi det ikke er noen som helst tegn til at det skjer noen ting, så det hjelper litt å lese at du ikke hadde noen tegn i forkant med førstemann 😊 

Nå er jeg på dag 3 over termin, og dagene går bare saktere og saaaaktere, men likevel så vil jeg helst ikke settes i gang 😅 

Tusen takk og gratulerer så mye med babyen 🥰❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41+0 :babysmokk: 4 dager over tiden 

 

Vært på første overtidskontroll i dag. Alt så bra ut med baby heldigvis. :) 

Jeg har knapt en cm åpning og er ikke moden. Nå er jeg så sliten og lei, så kjenner jeg ble skikkelig motløs av den beskjeden der.. så da var det greit å få strippet denne gangen så det kanskje kan skje noe før ny kontroll på fredag. Og jeg som var så naiv at jeg lot meg selv håpe at det kanskje kunne nærme seg noe nå... :sur:😫

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at alt er bra med baby ❤️ Meeen, kjedelig at det ikke virker som det nærmer seg noe enda 😩 Skjønner at du begynner å bli lei, nå må jo lillegutt komme snart 💙 

Jeg tipper det blir lørdag! Bare for å gjøre det hele enda liiitt mer spennende! 😂

Klem 🤑

(Haha, jeg beklager det siste tegnet der. Sitter på mobilen, og jeg får ikke fjernet den! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (På 20.1.2021 den 16.47):

Så godt å høre at alt er bra med baby ❤️ Meeen, kjedelig at det ikke virker som det nærmer seg noe enda 😩 Skjønner at du begynner å bli lei, nå må jo lillegutt komme snart 💙 

Jeg tipper det blir lørdag! Bare for å gjøre det hele enda liiitt mer spennende! 😂

Klem 🤑

(Haha, jeg beklager det siste tegnet der. Sitter på mobilen, og jeg får ikke fjernet den! 😂


Ble strippet igjen i dag, så kanskje han kommer i morgen 😜 

Fikk beskjed om at jeg blir satt igang tirsdag eller onsdag hvis jeg ikke føder før det. Lenger enn det vil de ikke la meg gå slik jeg forstod det 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æææ, spennende!!! Tenk at innen torsdag (vet ikke om det kan ta lenger tid jeg)  så har du hvertfall gutten din på plass ❤️💙 Masse lykke til! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt kom til verden på morgen den 24.01, 8 dager på overtid. 4235 g og 53 cm lang 🥰 

Alt er bra med han og meg. Skriver om fødselen litt senere. 😊 Nå skal jeg bare nyte 🥰🥰🥰

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med lillegutt!! 💙💙💙 Også bomma jeg med en dag a gitt! Så bra at alt er bra med deg og gutten deres. Gleder meg til å høre historien. Sender deg en goood klem ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer sååååå mye!😍😍 Selvom jeg visste at det måtte skje en av disse dagene måtte jeg fortsatt måpe over å lese at han endelig er her❤️ Håper dere får en super start på livet som foreldre❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (7 timer siden):

Gratulerer så mye med lillegutt!! 💙💙💙 Også bomma jeg med en dag a gitt! Så bra at alt er bra med deg og gutten deres. Gleder meg til å høre historien. Sender deg en goood klem ❤️

 

Neutral90 skrev (6 timer siden):

Gratulerer 😍❤️ 

 

Hopptimisten skrev (5 timer siden):

Gratulerer så mye❤️👶🏻

 

Noldi skrev (2 timer siden):

Gratulerer sååååå mye!😍😍 Selvom jeg visste at det måtte skje en av disse dagene måtte jeg fortsatt måpe over å lese at han endelig er her❤️ Håper dere får en super start på livet som foreldre❤️


Tusen takk ❤️❤️❤️ Det føles helt uvirkelig enda! Han er veldig rolig og fin, og pappaen er heeelt fantastisk og fikk farsfølesen med en eneste gang! 😍 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fødselen 😊

Vi dro ut en tur med hundene på lørdag ettermiddag. Jeg hadde vondt i bekkenet og orket ikke å gå langt, så vi gikk til et jorde og kastet litt ball med hundene. 
Så kom vi hjem, og jeg begynte å kjenne på litt murringer. Rundt kl 17 begynte jeg å kjenne på det jeg var sikker på at var rier. Da kom riene med 10-15 minutter mellom. 
Rundt kl 21 ringte vi føden, da var det 8-9 minutter mellom riene, og vi fikk beskjed om å ringe igjen når det var 5-6 minutter mellom. Midnatt ringte vi igjen og fikk beskjed om å reise hjemmefra da vi har ca en time reisevei. 
Det var meldt opphold, hvertfall sist jeg sjekket, men vi kjørte i skikkelig snøvær. Mannen var sånn passe frustrert da det snødde så tett at vi måtte ligge langt under fartsgrensen pga dårlig sikt og slapseføre. 🙈 

Kl 01 var vi fremme på føden. Jeg hadde da 4-5 minutter mellom riene, og ble raskt undersøkt av jordmor. 
Jeg hadde bare 1-2 cm åpning, men fikk likevel tildelt fødestue og mannen kunne komme inn med én gang. 
Jeg satt meg i badekaret, og sammen med lystgass så lindret det godt til å begynne med, men etterhvert som riene kom tettere og de ble kraftigere så måtte jeg bare opp og gå. 
Like etter kl 03 var jeg ute av badekaret, og jeg hadde 5 cm åpning og kraftige rier med 2-3 minutter mellom. 
Jeg klarte å puste og bevege meg gjennom riene en god stund, men etterhvert ble jeg så sliten og riene så kraftige at lystgassen og senga ble mine beste venner. 
Videre utover i fødselen er en tåke for meg. Jeg husker bare enkelte glimt herfra. Har ikke peiling på tid, men det føles som at det har gått en evighet og at han aldri vil komme ut. 
Jeg tror klokken var rundt 0630 når trykketrangen meldte seg. Jeg trykket i ca en time, og klarte å presse på meg både blodutredelse og blåmerker. Jeg fikk aldri helt full åpning, han hadde ikke tid til det, så jordmor gjorde en fantastisk jobb med å massere der nede. Kl 0735 var han ute, og det var mange følelser i sving når han ble lagt på brystet mitt. Jeg var overveldet, lykkelig, utslitt, og det hele føltes så surrealistisk. Alt jeg ville var å ta vare på det lille nurket som lå på brystet mitt, og sove. 
Jeg slapp unna med en liten innvendig rift og en liten rift i en kjønnsleppe som de betegnet mer som et skrubbsår. 
 

Alt i alt så fikk jeg den fødselen jeg hadde ønsket meg. Den var sånn passe lang, og uten komplikasjoner. Jeg brukte badekar og lystgass som smertelindring. 
 

Det jeg skulle gjort annerledes er at jeg skulle fått i meg mye mere mat før og under fødselen, og jeg skulle hatt mer og annen mat i fødebagen. Da hadde jeg hatt mer energi til å jobbe med gjennom riene. Og så skulle jeg drukket mere saft, fremfor å helle i meg masse vann. 
 

Hvis det var én ting jeg skulle ønske jeg visste før fødselen, så er det hvor forbanna dritt det er å puste seg gjennom en ri med sjokolade i munnen. Neste gang skal jeg ha med masse smoothies og energidrikker i fødebagen, og bananer. Altså ting som gir rask energi og som er lett å svelge unna. 😅 

 

Jeg sitter igjen i ettertid med en positiv opplevelse av fødselen etter å ha fått fordøyd det litt. Det er det sykeste og råeste jeg har opplevd noen sinne! Det kan ikke sammenlignes med noen ting, det er bare helt rått!  

 

Jeg er også veldig fornøyd med både føden og barsel på sykehuset. Vi spurte tidlig om muligheten til å få bli på barsel en dag ekstra, og det fikk vi. Den ene dagen ekstra var helt gull verdt i forhold til amming og mestringsfølelse rundt det. I tillegg har hjemmebesøk av jordmor vært med på å løse det siste av utfordringer vi hadde med ammingen, og nå går ammingen fint! 🥰
 

Iver er nå en uke gammel! 💙
Han spiser godt, og vi har jobbet en del med å få et godt sugetak så jeg ikke blir så alt for sår. Foreløpig har vi hatt aller mest nytte av tilbakelent ammestilling, det er en drøm for nakke, skuldre, rygg og for brystknoppene. 🤩 Det virker også som at han får litt mindre luft i magen av denne stillingen, så det er jo bare et pluss i så fall! 😊 

Søvn har det blitt litt lite av, jeg sliter veldig med å sove på dagtid, og Iver er aller mest aktiv på natten. Liggende amming og samsoving har vært redningen, da roer han seg nok til at jeg får noen timer på øyet iløpet av natten. 😊 
 

Endret av vegasus
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette var en veldig fin fødselshistorie, kjære @vegasus ❤️  Høres ut som du gjorde en fantastisk jobb under hele fødselen!

Så fint navn den lille har fått, Iver er heldig som har fått deg som mamma. Tenk at dere nå er en liten familie 💙  Jeg er litt nysgjerrig, men hvordan reagerte hundene? 😃  Har de tatt det fint? 

Sender deg en stooor klem ❤️  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (34 minutter siden):

Dette var en veldig fin fødselshistorie, kjære @vegasus ❤️  Høres ut som du gjorde en fantastisk jobb under hele fødselen!

Så fint navn den lille har fått, Iver er heldig som har fått deg som mamma. Tenk at dere nå er en liten familie 💙  Jeg er litt nysgjerrig, men hvordan reagerte hundene? 😃  Har de tatt det fint? 

Sender deg en stooor klem ❤️  

Hundene har tatt det veldig bra. Det virker som de tar det som en selvfølge at han er en del av flokken. De er borte og lukter og logrer litt og så går de og legger seg igjen. 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye 🥰 hørtes ut som en god fødselsopplevelse, men jeg måtte le litt til det du skriver om sjokolade og rier 😂 hadde også med sjokolade første gangen, andre gangen ble det druesukker og nøtter. Så fint at alt går bra med ammingen, vil bare si at det er ganske normalt å bli sår de første ukene uten at man nødvendigvis har feil sugetak, det tar litt tid før man blir herdet og da tåler man det meste 😄👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snurk skrev (17 timer siden):

Gratulerer så mye 🥰 hørtes ut som en god fødselsopplevelse, men jeg måtte le litt til det du skriver om sjokolade og rier 😂 hadde også med sjokolade første gangen, andre gangen ble det druesukker og nøtter. Så fint at alt går bra med ammingen, vil bare si at det er ganske normalt å bli sår de første ukene uten at man nødvendigvis har feil sugetak, det tar litt tid før man blir herdet og da tåler man det meste 😄👍 

Tusen takk 🥰 
Haha, du har samme erfaringen med sjokolade skjønner jeg 😂 

Man blir nok litt sår uansett ja, men for meg gikk det veldig fort over når vi fikk til ammingen bedre. Kan jo være en kombinasjon av bedre sugetak og at niplene ble litt mer herdet da 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...