Gå til innhold

Vegasus får en mini 💕


vegasus

Anbefalte innlegg

Åå, så utrolig spennende at det nærmer seg termin med stormskritt!😁🙌🏼
Jeg forstår såå godt at du er utålmodig og synes tiden går sakte! Det synes jeg allerede nå, og jeg har 14 uker igjen!😆🙈

Godt å høre at du er i god form nå! Masse masse lykke til med siste innspurt og med fødsel!❤️Det blir utrolig spennende! Gleder du deg til fødsel eller?☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk at det er termin snart!! Jeg synes virkelig ikke det er lenge siden du postet at du var i sjokk over positiv test etter SA! 🥰 Godt å høre at du er i bedre form igjen også, må jo lade opp til siste innspurt si 😀 Masse masse lykke til, gode du ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopptimisten skrev (1 time siden):

Åå, så utrolig spennende at det nærmer seg termin med stormskritt!😁🙌🏼
Jeg forstår såå godt at du er utålmodig og synes tiden går sakte! Det synes jeg allerede nå, og jeg har 14 uker igjen!😆🙈

Godt å høre at du er i god form nå! Masse masse lykke til med siste innspurt og med fødsel!❤️Det blir utrolig spennende! Gleder du deg til fødsel eller?☺️

Haha, får håpe du føler tiden går litt fortere etterhvert!  🙈 Hvordan er formen? 
 

Jeg gleder meg til fødselen, heldigvis! Tror det blir en veldig stor opplevelse! Har bestemt meg for at jeg vil be om lystgass og badekar som smertelindring, og så skal jeg vurdere pudendalbedøvelse. Men epidural og spinalbedøvelse kan de holde langt unna meg, jeg er mye mer redd for nåler i ryggen enn jeg er for smerte. 😋  

Du har jo enda litt tid til å forberede deg på fødsel, men gleder du deg så langt? 😊

 

SUPERMIRI skrev (40 minutter siden):

Tenk at det er termin snart!! Jeg synes virkelig ikke det er lenge siden du postet at du var i sjokk over positiv test etter SA! 🥰 Godt å høre at du er i bedre form igjen også, må jo lade opp til siste innspurt si 😀 Masse masse lykke til, gode du ❤️ 

Tusen takk! ❤️
Helt enig, faktisk. Synes tiden har gått overraskende fort nå som jeg ser tilbake på det. 😊 

Veldig glad for at jeg får en så fin avslutning på svangerskapet, nå tenker jeg faktisk at vi kan kjøre på med nr 2 med en gang 🙈 Kan hende jeg revurderer det så fort ungen er ute da. 😅

Og så er jeg SÅ glad for at det endelig ser ut til å være din tur til å få en etterlengtet skatt også ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vegasus skrev (23 minutter siden):

Haha, får håpe du føler tiden går litt fortere etterhvert!  🙈 Hvordan er formen? 
 

Jeg gleder meg til fødselen, heldigvis! Tror det blir en veldig stor opplevelse! Har bestemt meg for at jeg vil be om lystgass og badekar som smertelindring, og så skal jeg vurdere pudendalbedøvelse. Men epidural og spinalbedøvelse kan de holde langt unna meg, jeg er mye mer redd for nåler i ryggen enn jeg er for smerte. 😋  

Du har jo enda litt tid til å forberede deg på fødsel, men gleder du deg så langt? 😊

 

Ja det håper jeg også!😅 Formen er ganske fin, har litt bekkensmerter etter å ha gått tur, og sliter mye med sure oppstøt men ellers bra👌🏼
Fint at du gleder deg til fødsel! Samme her, jeg bare gleder meg!☺️ Spennende at du tenker badekar og lystgass, for det er akkurat det samme som jeg har tenkt! Ønsker å holde meg unna epidural fordi jeg er redd for komplikasjoner og utfordringer pga den😅Blir spennende å høre hvordan det går for deg da! Håper du oppdaterer hvordan fødselen gikk☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopptimisten skrev (6 minutter siden):

Ja det håper jeg også!😅 Formen er ganske fin, har litt bekkensmerter etter å ha gått tur, og sliter mye med sure oppstøt men ellers bra👌🏼
Fint at du gleder deg til fødsel! Samme her, jeg bare gleder meg!☺️ Spennende at du tenker badekar og lystgass, for det er akkurat det samme som jeg har tenkt! Ønsker å holde meg unna epidural fordi jeg er redd for komplikasjoner og utfordringer pga den😅Blir spennende å høre hvordan det går for deg da! Håper du oppdaterer hvordan fødselen gikk☺️


Så fint å høre at formen din er fin 🥰 Har du prøvd gaviscon mot sure oppstøt? Fås reseptfritt på apoteket og kan trygt brukes av gravide. Hørt flere har hatt god effekt av den. Ellers kan du gjøre som meg og få resept på syredempende medisin fra legen. Ikke noe poeng i å gå med sure oppstøt når man ikke må 😋 Og det er helt ufarlig for baby! 

Så bra at du også gleder deg til fødselen! Jeg skal oppdatere her etter fødsel ja 😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vegasus skrev (Akkurat nå):


Så fint å høre at formen din er fin 🥰 Har du prøvd gaviscon mot sure oppstøt? Fås reseptfritt på apoteket og kan trygt brukes av gravide. Hørt flere har hatt god effekt av den. Ellers kan du gjøre som meg og få resept på syredempende medisin fra legen. Ikke noe poeng i å gå med sure oppstøt når man ikke må 😋 Og det er helt ufarlig for baby! 

Så bra at du også gleder deg til fødselen! Jeg skal oppdatere her etter fødsel ja 😃 

Jeg har prøvd novaluzid mot sure oppstøt bare, og det hjelper litt med en gang, men absolutt ingen langvarig effekt vil jeg si!😅 Skal prøve noe annet istedet da tenker jeg, så takk for tips☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke lenge igjen nå nei😍 Fikk nesten litt sommerfugler når jeg så det var oppdatering her, kunne jo vært en ny baby her nå😁❤️ Lykke til med innspurten og fødsel😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noldi skrev (10 minutter siden):

Ikke lenge igjen nå nei😍 Fikk nesten litt sommerfugler når jeg så det var oppdatering her, kunne jo vært en ny baby her nå😁❤️ Lykke til med innspurten og fødsel😍

Det kunne det vært, men dessverre ikke enda 😅 

Tusen takk! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39+6 

Vil oppdatere her så jeg har det til senere 😊 

I går ble jeg akutt løs i magen etter å ha måket snø. Har våknet to netter på rad nå med murringer i korsryggen. Våkner ca en gang i timen og må tisse eller snu meg om natten. I går kjentes det ut som jeg var i ferd med å bli forkjølet.
Og i dag kom frokosten i retur. Det resulterte i masse kynnere og bevegelse fra lillegutt. 
 

Håper noe av dette betyr at det skal skje noe snart. Litt frustrerende at alt kan være tegn på nært forestående fødsel, samtidig som ingenting trenger å bety noe som helst enda. 🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, jeg er så spent hver gang du poster nå!! 😂😍 Nå kan det virkelig skje når som helst!! Guri malla så spennendeeeee. 

Dette fikser du!!! 🤩❤️ Jeg sier det hver gang, men sier det igjen: Masse lykke til!!! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (På 12.1.2021 den 11.10):

Ååå, jeg er så spent hver gang du poster nå!! 😂😍 Nå kan det virkelig skje når som helst!! Guri malla så spennendeeeee. 

Dette fikser du!!! 🤩❤️ Jeg sier det hver gang, men sier det igjen: Masse lykke til!!! ❤️

Kan ikke skjønne det 😇😅 

Tusen takk 🥰🥰

——————————————————————————

Her kommer enda en "har-ikke-født-enda" oppdatering: 

 

40+0  :babysmokk:

Ingen fødsel enda. Men jeg er litt fascinert over hvor opp og ned formen kan være. 😅 

I går lå jeg rett ut nesten hele dagen, kastet opp flere ganger og var helt tom for energi. 
I natt har jeg sovet godt, våknet ca annenhver time for å tisse bare. I dag har jeg vært i kjempeform! Spist godt med mat, ingen tegn til kvalme eller dårlig mage. Har måkt snø igjen i dag og gått 2 turer med hundene, og skal snart ut på en tredje tur. 


Av ren nysgjerrighet prøvde jeg å kjenne på livmorhalsen i stad, men jeg klarte ikke å finne den, så da får jeg vente og se hva jordmor sier på fredag. Enten er den for langt bak eller så er den helt avflatet. Det er iallfall mykt og svampaktig inni der, og hodet er festet så det skal jo egentlig ligge langt nok ned til å presse livmorhalsen lenger ned. Men jeg har ikke nok erfaring med å kjenne inni der til å konkludere med noe selv. Så egentlig bare teit å kjenne etter 🤪 

 

Endret av vegasus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan føles det å bare vite at det kan skje når som helst nå?😍 får sommerfugler hver gang du poster noe nytt, så kan ikke forestille meg hvordan du føler det nå😍🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noldi skrev (På 14.1.2021 den 9.52):

Hvordan føles det å bare vite at det kan skje når som helst nå?😍 får sommerfugler hver gang du poster noe nytt, så kan ikke forestille meg hvordan du føler det nå😍🎉

Det er ganske spennende! Og litt beroligende på en måte, nå er jeg snart ferdig, uansett hvor mye over jeg skulle gå! 😊 

__________________________________________________

40+4 :babysmokk: 1 dag over termin 

 

Da er det ikke lenger noen nedtelling, nå er jeg på overtid. Jeg er dermed blant de 70% førstegangsfødende som går over termin. Og det er helt greit. Han kommer når han er klar. 🥰 

 

Formen er fortsatt fin, jeg har fortsatt bra med fostervann, fosterlyden er fin og jeg kjenner daglig godt med liv. Det er ingen grunn til bekymring, og det er deilig. Jeg har virkelig senket skuldrene, blodtrykket er nå på sitt laveste i svangerskapet. Enda så spennende det er at nå kan det skje når som helst! 😃 

Jeg lurer så veldig på om jeg vil få noe særlig modningstegn først, eller om det blir sånn "oi, nå føder jeg"-opplevelse. Kommer vannet til å gå først, eller starter det med rier? Med tanke på at bare 10-15% av fødsler starter med vannavgang så tror jeg nok at riene vil komme først, men det er likevel spennende synes jeg.

Mannen synes det er så frustrerende at man ikke får forvarsel et par dager i forveien, jeg derimot er veldig glad for å slippe nettopp det. Jeg vil heller være litt uforberedt enn å potensielt gå og grue meg eller bygge opp masse spenning et par dager i forveien. 🙈 

 

I går var termindagen. Vi benyttet det nydelige været til å gå tur i skogen med hundene. Det var så deilig å bare være ute og nyte solen ☀️ 
 

Håper dere alle har hatt en fin helg og ønsker dere en fin søndag 🥰 

 

2DB5A41B-D9D1-4D83-AF41-C6D24149EA8B.thumb.jpeg.34e19a9b964c1cca4310158d24e51ac3.jpeg
E3CACF84-7C32-4332-B809-15F46F50837E.thumb.jpeg.de76a4f4af177404ebe05429119cd4fa.jpeg

A5C73E8B-F638-4EC1-B1E6-1607B7705076.thumb.jpeg.8a845a246534419f148732126c8ad5f0.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå var jeg nesten sikker på at den lille hadde kommet 😂  Nå er jeg så spent på dine vegne, @vegasus ❤️  Det har virkelig vært så gøy og stas å få følge med på reisen din. Jeg blir nesten rørt bare av å skrive om det, haha! Håper du kommer til å titte innom litt i ny og ne etter at han kommer, selv om jeg forstår at du kommer til å være ganske så busy og at det ikke er å forvente. Du har vært såå god å ha her inne ❤️ 

Jeg gleder meg sååå til å høre om fødsel og hvordan opplevelsen blir! 

Er det forresten en labrador jeg ser der? Jeg har en svart labbe selv, og det er neimen ikke lett å se hva han er på bildene til tider 😂  Så herlig med vinter også da! 😄  

Sender deg en stooor klem og masse lykketil-ønskninger ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (11 minutter siden):

Nå var jeg nesten sikker på at den lille hadde kommet 😂  Nå er jeg så spent på dine vegne, @vegasus ❤️  Det har virkelig vært så gøy og stas å få følge med på reisen din. Jeg blir nesten rørt bare av å skrive om det, haha! Håper du kommer til å titte innom litt i ny og ne etter at han kommer, selv om jeg forstår at du kommer til å være ganske så busy og at det ikke er å forvente. Du har vært såå god å ha her inne ❤️ 

Jeg gleder meg sååå til å høre om fødsel og hvordan opplevelsen blir! 

Er det forresten en labrador jeg ser der? Jeg har en svart labbe selv, og det er neimen ikke lett å se hva han er på bildene til tider 😂  Så herlig med vinter også da! 😄  

Sender deg en stooor klem og masse lykketil-ønskninger ❤️ 

Åååå 😍 Så utrolig koselig melding, du er god du! 🥰❤️

Jeg kommer til å følge med på deg og et par andre her inne videre, så jeg forsvinner ikke. 😃 Og så kommer jeg til å oppdatere her en gang i blant tenker jeg. 😊 

Det er labrador du ser, ja. Jeg har to stykker 🥰 

FAB1461B-E2A8-4C45-BFFB-BF42C4E498B0.thumb.jpeg.f996127c7177faf79512607b368aee77.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vegasus skrev (7 minutter siden):

Jeg kommer til å følge med på deg og et par andre her inne videre, så jeg forsvinner ikke. 😃 Og så kommer jeg til å oppdatere her en gang i blant tenker jeg. 😊

Hurraaa😍 Nå ble jeg glad! :hoppendeglad:

Og så fine hunder du har ❤️ Labrador er virkelig en skjønn rase! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SUPERMIRI skrev (7 minutter siden):

Hurraaa😍 Nå ble jeg glad! :hoppendeglad:

Og så fine hunder du har ❤️ Labrador er virkelig en skjønn rase! 

Takk 🥰 Ja, flott rase! Skikkelig robuste hunder som kan brukes til omtrent alt! 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får altså så hjertebank når du poster her inne😂 Er like sikker hver gang på at NÅ har baby kommet😅 Godt å høre at du er komfortabel iallfall, og at alt står bra til med deg og baby. Ikke mange dagene igjen uansett nå❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noldi skrev (33 minutter siden):

Jeg får altså så hjertebank når du poster her inne😂 Er like sikker hver gang på at NÅ har baby kommet😅 Godt å høre at du er komfortabel iallfall, og at alt står bra til med deg og baby. Ikke mange dagene igjen uansett nå❤️

Haha, blir liksom litt ekstra morro å oppdatere her nå frem til han er født 😇😂

Ikke mange dagene igjen nå nei, kan skje absolutt når som helst nå. Men har en følelse av at det fortsatt er noen dager igjen 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine bilder og labrador er så kjekk rase 🤩 idyll liksom 🥰 

Plutselig er han her 💐

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...