Gå til innhold

Vegasus får en mini 💕


vegasus

Anbefalte innlegg

Ble så skuffet når jeg skulle spise middag i dag. Vi grillet laks, scampi og kylling. Og så hadde vi krema grønnsaker til. Og det smakte kjempegodt! Det var virkelig godt liksom! Men for hver eneste bit jeg tok så kjente jeg kvalmen vokse. Så jeg klarte å smake på alt, og spise tre-fire biter til, før jeg måtte gi meg. 🥴 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7+0 👶 

Ny uke, og over halvveis i første trimester 🥳 Har de siste dagene hatt veldig dårlig matlyst, mye kvalme og vært mye sulten. Kvalmen blir litt bedre når jeg spiser, men utfordringen er at jeg kan stå og brekke meg mens jeg smører meg et knekkebrød 🙈 Har heldigvis sluppet å kaste opp noe enda, og håper jeg slipper det hele veien. 

Til frokost i dag ble det noe så enkelt som yoghurt og jordbær. Det fungerte veldig greit. Så tror kanskje det kan komme til å gå med en del jordbær i sommer 😋 

Og jeg som ikke er noe glad i kullsyre drikker nå plutselig Farris. Det har jeg aldri klart å drikke før. 🙈 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, vegasus skrev:

7+0 👶 

Ny uke, og over halvveis i første trimester 🥳 Har de siste dagene hatt veldig dårlig matlyst, mye kvalme og vært mye sulten. Kvalmen blir litt bedre når jeg spiser, men utfordringen er at jeg kan stå og brekke meg mens jeg smører meg et knekkebrød 🙈 Har heldigvis sluppet å kaste opp noe enda, og håper jeg slipper det hele veien. 

Til frokost i dag ble det noe så enkelt som yoghurt og jordbær. Det fungerte veldig greit. Så tror kanskje det kan komme til å gå med en del jordbær i sommer 😋 

Og jeg som ikke er noe glad i kullsyre drikker nå plutselig Farris. Det har jeg aldri klart å drikke før. 🙈 

 

Hurra for 7 uker ❤️ Tiden går så fort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, SUPERMIRI skrev:

Hurra for 7 uker ❤️ Tiden går så fort! 


Takk! ❤️
Ja, denne gangen synes jeg også det. 😊 Sist synes jeg tiden gikk så ufattelig tregt. 🙈 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+0 🥳

Alltid deilig å gå inn i ny uke! 
Kvalmen kommer og går veldig i bølger, kan være helt fin i formen for så å plutselig bli kjempekvalm. Foreløpig tenker jeg bare det er positivt at kvalmen er her, samtidig som det er veldig deilig å få jevnlige pauser fra den. 😊 

Jeg har ny TUL i uke 13/14 for å sjekke neseben, nakkefold og kjønn, men jeg er litt usikker på om jeg klarer å vente så lenge eller om jeg ryker på en TUL til snart 🙈😜 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, vegasus skrev:

8+0 🥳

Alltid deilig å gå inn i ny uke! 
Kvalmen kommer og går veldig i bølger, kan være helt fin i formen for så å plutselig bli kjempekvalm. Foreløpig tenker jeg bare det er positivt at kvalmen er her, samtidig som det er veldig deilig å få jevnlige pauser fra den. 😊 

Jeg har ny TUL i uke 13/14 for å sjekke neseben, nakkefold og kjønn, men jeg er litt usikker på om jeg klarer å vente så lenge eller om jeg ryker på en TUL til snart 🙈😜 

Yaay, koselig med oppdatering❤️ La oss feire 8 uker🥳 Hipp hipp! 

Hehe, greier du å holde deg i 5 uker da trooo? 😇 Uansett, så blir det jo kjempespennende! Nesten så ikke jeg greier å vente heller, som følger, så spørs om du ikke må ryke på en snart altså 😜 Neida. Joda. 

Klem til deg 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.6.2020 den 13.49, SUPERMIRI skrev:

Yaay, koselig med oppdatering❤️ La oss feire 8 uker🥳 Hipp hipp! 

Hehe, greier du å holde deg i 5 uker da trooo? 😇 Uansett, så blir det jo kjempespennende! Nesten så ikke jeg greier å vente heller, som følger, så spørs om du ikke må ryke på en snart altså 😜 Neida. Joda. 

Klem til deg 😘

Hihi 😁 Det er ganske sprøtt hvor spennende det faktisk er når man følger andres reise så lenge gjennom forum. 😋 Men kjenner jeg meg selv rett så ryker jeg på en TUL til før uke 13/14. Synes 5 uker er veeeeldig lenge å vente 🙈 Og så går tiden bittelitt fortere i dagene etter TUL føles det som. 😊 

Jeg skal ringe til helsestasjonen i morgen og bestille time hos jordmor. 😊 

:klem:

Endret av vegasus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, vegasus skrev:

Hihi 😁 Det er ganske sprøtt hvor spennende det faktisk er når man følger andres reise så lenge gjennom forum. 😋 Men kjenner jeg meg selv rett så ryker jeg på en TUL til før uke 13/14. Synes 5 uker er veeeeldig lenge å vente 🙈 Og så går tiden bittelitt fortere i dagene etter TUL føles det som. 😊 

Jeg skal ringe til helsestasjonen i morgen og bestille time hos jordmor. 😊 

:klem:

Hehe ja, jeg synes det er veldig gøy! Man føler på en måte man blir litt kjent også, hvis du skjønner? 😅 Føles ut som jeg følger med ei venninne, på en måte. Skikkelig koselig! 💗

Wii, gleder meg til å høre når du får time osv 😄  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, SUPERMIRI skrev:

Hehe ja, jeg synes det er veldig gøy! Man føler på en måte man blir litt kjent også, hvis du skjønner? 😅 Føles ut som jeg følger med ei venninne, på en måte. Skikkelig koselig! 💗

Wii, gleder meg til å høre når du får time osv 😄  

Ja, jeg er helt enig! Men man danner jo en form for vennskap her, så det blir jo som å følge ei venninne, sånn egentlig 🥰💕 

Skal holde deg oppdatert jeg 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+2 

I dag har jeg fått ringt helsestasjonen, og fikk time hos jordmor allerede tirsdag neste uke 😊 
Skal bli godt å prate med og bli kjent med jordmoren 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+3 👶

I dag sliter jeg med kvalme. Nesten så jeg ikke holder ut på jobb. Men nå har jeg kommet meg gjennom halve dagen, så da klarer jeg nok den andre halvdelen også. 
Har holdt på å kaste opp flere ganger, bare såvidt klart å holde igjen. 🥴
Det hjelper ikke med mat, og det blir verre ved bevegelse (jobben min består av mye bevegelse). 😔
I tillegg har jeg sure oppstøt i dag, noe som helt sikkert er med på å forverre kvalmen. Klarte selvfølgelig glemme å ta Nexium i dag tidlig. 🙄 

Jeg må også tisse heeele tiden! Og kjenner det stadig stikker ned i lysken. I tillegg så liker jeg plutselig ting jeg ikke har vært noe særlig glad i før, og takler ikke steinbit/torsk/sei eller kaffe som jeg vanligvis synes er veldig godt! 
Begynner å bli litt glemsk også nå.. 
Så akkurat nå føler jeg meg veldig gravid, og det er jo en god ting da 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, vegasus skrev:

8+3 👶

I dag sliter jeg med kvalme. Nesten så jeg ikke holder ut på jobb. Men nå har jeg kommet meg gjennom halve dagen, så da klarer jeg nok den andre halvdelen også. 
Har holdt på å kaste opp flere ganger, bare såvidt klart å holde igjen. 🥴
Det hjelper ikke med mat, og det blir verre ved bevegelse (jobben min består av mye bevegelse). 😔
I tillegg har jeg sure oppstøt i dag, noe som helt sikkert er med på å forverre kvalmen. Klarte selvfølgelig glemme å ta Nexium i dag tidlig. 🙄 

Jeg må også tisse heeele tiden! Og kjenner det stadig stikker ned i lysken. I tillegg så liker jeg plutselig ting jeg ikke har vært noe særlig glad i før, og takler ikke steinbit/torsk/sei eller kaffe som jeg vanligvis synes er veldig godt! 
Begynner å bli litt glemsk også nå.. 
Så akkurat nå føler jeg meg veldig gravid, og det er jo en god ting da 🥰 

Hurra for symptomer😍 Hehe! 

Neida, men kjipt å kjenne på slik konstant kvalme hele tiden. Det er ikkenoe ålreit! Håper den roer seg ned etterhvert. 

Blir spennende med time hos jordmor neste uke da. Så godt du fikk time fort 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+0 🥳 Bare 3 uker igjen til 12+0 🥳 

Nå har vi fortalt Mamma om graviditeten. Hun ble så glad, og gleder seg utrolig mye til å bli mormor. 🥰 

Jeg har bestilt meg en doppler, burde sikkert bare slappe av og tenke at det går bra, men det er jo så koselig å høre den hjertelyden! Jeg regner ikke med å finne den helt enda, men jeg kommer nok til å lete når jeg får den, og finner jeg lyd da så er det bare et pluss 😋 

Koser meg på hytta i finvær i helgen, hundene er så fornøyd som får være med på stranda og bade og leke i vannet. Det setter de stor pris på når det er 28 grader i skyggen og stekende sol! 😊 

 

Håper du som leser her har en fin helg 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, vegasus skrev:

9+0 🥳 Bare 3 uker igjen til 12+0 🥳 

Nå har vi fortalt Mamma om graviditeten. Hun ble så glad, og gleder seg utrolig mye til å bli mormor. 🥰 

Jeg har bestilt meg en doppler, burde sikkert bare slappe av og tenke at det går bra, men det er jo så koselig å høre den hjertelyden! Jeg regner ikke med å finne den helt enda, men jeg kommer nok til å lete når jeg får den, og finner jeg lyd da så er det bare et pluss 😋 

Koser meg på hytta i finvær i helgen, hundene er så fornøyd som får være med på stranda og bade og leke i vannet. Det setter de stor pris på når det er 28 grader i skyggen og stekende sol! 😊 

 

Håper du som leser her har en fin helg 🥰

Så koselig at du har fortalt det til mammaen din ❤️ Det er så stas! 

Godt å høre at du ellers har det fint, og at du bare nyter graviditeteten 🌼💛

Blir spennende med jordmortime til uka. 

Ha en fin kveld 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, vegasus skrev:

9+0 🥳 Bare 3 uker igjen til 12+0 🥳 

Nå har vi fortalt Mamma om graviditeten. Hun ble så glad, og gleder seg utrolig mye til å bli mormor. 🥰 

Jeg har bestilt meg en doppler, burde sikkert bare slappe av og tenke at det går bra, men det er jo så koselig å høre den hjertelyden! Jeg regner ikke med å finne den helt enda, men jeg kommer nok til å lete når jeg får den, og finner jeg lyd da så er det bare et pluss 😋 

Koser meg på hytta i finvær i helgen, hundene er så fornøyd som får være med på stranda og bade og leke i vannet. Det setter de stor pris på når det er 28 grader i skyggen og stekende sol! 😊 

 

Håper du som leser her har en fin helg 🥰

Så koselig å ha delt nyheten 💖

Jeg prøvde hjemmedopler i uke 12 uten at jeg fant den - hadde morkake foran, så kan sikkert være en grunn det :) Prøvde derfor ikke igjen før uke 16 og da fant jeg den. Men har vært god å ha gjennom svangerskapet 😁

Håper du har en fin helg du og 🌞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, SUPERMIRI skrev:

Så koselig at du har fortalt det til mammaen din ❤️ Det er så stas! 

Godt å høre at du ellers har det fint, og at du bare nyter graviditeteten 🌼💛

Blir spennende med jordmortime til uka. 

Ha en fin kveld 🥰

Ja, det var utrolig koselig. 🥰 Hun gleder seg innmari til å bli mormor ❤️ 
 

Blir veldig spennende med jordmortime ja. I dag har jeg vært nesten symptomfri, så litt bekymret i dag, men sånn vil det vel være i perioder uansett 😊 

Håper alt er bra med deg 🥰
 

4 timer siden, J1994 skrev:

Så koselig å ha delt nyheten 💖

Jeg prøvde hjemmedopler i uke 12 uten at jeg fant den - hadde morkake foran, så kan sikkert være en grunn det :) Prøvde derfor ikke igjen før uke 16 og da fant jeg den. Men har vært god å ha gjennom svangerskapet 😁

Håper du har en fin helg du og 🌞

Ja! Endelig kan vi begynne å prate om det liksom 😃 

Hva slags doppler har du? 😊 

Det var nok lurt å vente da ja, i stedet for å lete flere ganger i mellomtiden og bekymre seg unødig. 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, vegasus skrev:

Ja, det var utrolig koselig. 🥰 Hun gleder seg innmari til å bli mormor ❤️ 
 

Blir veldig spennende med jordmortime ja. I dag har jeg vært nesten symptomfri, så litt bekymret i dag, men sånn vil det vel være i perioder uansett 😊 

Håper alt er bra med deg 🥰
 

Ja! Endelig kan vi begynne å prate om det liksom 😃 

Hva slags doppler har du? 😊 

Det var nok lurt å vente da ja, i stedet for å lete flere ganger i mellomtiden og bekymre seg unødig. 😊 

Jeg bestilte fra Babyplan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, J1994 skrev:

Jeg bestilte fra Babyplan :)

Det har jeg gjort også :) Men jeg bestilte Sonoline og ikke Babyplan sin. Den ligger klar og venter på å bli hentet nå, så gleder meg til å hente den i morgen 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+3 👶

Fått hentet dopplern. Og testet. Og JEG FANT HJERTELYDEN 😭❤️❤️❤️ 
Man hører veldig tydelig forskjell på sin egen puls og den raske søte hjertelyden til baby. ❤️ 
Det var kjempevanskelig å finne hjertet, og om jeg bare skled en liten millimeter med doppleren så var lyden borte. Så hvis du leser dette og tenker å prøve å finne hjertelyd tidlig - det er mange faktorer som spiller inn, og det er kjempevanskelig å finne lyden. 😊

Jeg er helt forelsket, og synes dopplern er verdt hver eneste krone allerede 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at du fant hjertelyden, @vegasus 😁 Den er så god og betryggende å ha! Skal dere ha noen ul før OUL eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...