Gå til innhold

Vegasus får en mini 💕


vegasus

Anbefalte innlegg

56 minutter siden, J1994 skrev:

Så godt å høre at du fant hjertelyden, @vegasus 😁 Den er så god og betryggende å ha! Skal dere ha noen ul før OUL eller? :)

Veldig god og betryggende 🥰
Skal ha en TUL i uke 13-14 en gang for å sjekke at alt ser bra ut og for å se etter kjønn 😊 

Hvis det er noe som gjør at baby ikke er levedyktig vil jeg heller finne det ut da enn å vente helt til uke 18-20. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, vegasus skrev:

9+3 👶

Fått hentet dopplern. Og testet. Og JEG FANT HJERTELYDEN 😭❤️❤️❤️ 
Man hører veldig tydelig forskjell på sin egen puls og den raske søte hjertelyden til baby. ❤️ 
Det var kjempevanskelig å finne hjertet, og om jeg bare skled en liten millimeter med doppleren så var lyden borte. Så hvis du leser dette og tenker å prøve å finne hjertelyd tidlig - det er mange faktorer som spiller inn, og det er kjempevanskelig å finne lyden. 😊

Jeg er helt forelsket, og synes dopplern er verdt hver eneste krone allerede 😍

Hurra for hjertelyd og at du fant den! ❤️ Må være en helt spesiell følelse! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, SUPERMIRI skrev:

Hurra for hjertelyd og at du fant den! ❤️ Må være en helt spesiell følelse! 

Det er en helt spesiell følelse ja ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+0 ! 👶

Nå er det tosifret, og jeg er snart forbi de verste ukene! Formen er grei egentlig, så lenge jeg spiser jevnlig og sover nok. 😊 

Vi har nå fortalt nyheten til mamma, og til mannen sin pappa. I dag forteller vi det til svigermor, og i morgen forteller vi det til min far 🥰 

For hver gang man sier det høyt, så blir det litt mere virkelig! Jeg har fremdeles en god følelse denne gangen, selv om ting fortsatt kan skje! 😊 

Endret av vegasus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, vegasus skrev:

10+0 ! 👶

Nå er det tosifret, og jeg er snart forbi de verste ukene! Formen er grei egentlig, så lenge jeg spiser jevnlig og sover nok. 😊 

Vi har nå fortalt nyheten til mamma, og til mannen sin pappa. I dag forteller vi det til svigermor, og i morgen forteller vi det til min far 🥰 

For hver gang man sier det høyt, så blir det litt mere virkelig! Jeg har fremdeles en god følelse denne gangen, selv ting fortsatt kan skje! 😊 

Åå, så hyggelig når man begynner å dele nyheten ❤️ Godt å vite at det fremdeles står bra til! Stor klem 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+0 og fosteret er nå på størrelse med en plomme 🥰 

 

En uke igjen av de mest kritiske ukene. Jeg hørte hjertelyden igjen i går. Den er mye enklere å finne nå, nå trenger jeg nesten ikke lete. Jeg er forsiktig med å bruke doppleren for mye, den ligger stort sett i en pappeske i et skap. Men veldig deilig å kunne få bekreftet at det hvertfall er liv
Neste TUL er ikke før 20. juli, jeg hadde nok ikke klart å vente så lenge hvis jeg ikke hadde hatt doppleren. Selvom jeg vet at hjertelyden ikke nødvendigvis betyr at alt er bra, så betyr det som sagt at det hvertfall er liv. Og foreløpig så holder det for meg. 😊 

Jeg er så heldig at jeg har fått bekkenleddsmerter allerede. Formiddagen går fint, så begynner jeg å kjenne det på ettermiddagen og så blir det mye verre utover kvelden. I går ettermiddag/kveld var det så innmari vondt å gå, og sitte, at jeg visste ikke helt hvor jeg skulle gjøre av meg. 
Så nå prøver jeg å få gjort noen grep. Hver morgen/formiddag tenker jeg å ta knipeøvelser og bekkenløft. Og så skal jeg bestille meg time hos fysioterapeut, og melde meg på gravidyoga. 
Jeg nekter å la bekkenleddsmertene bli noe verre hvertfall!

Så nå har mannen fått streng beskjed om at støvsuging og bæring av tunge handleposer faller under hans ansvar gjennom hele svangerskapet, og at han generelt må regne med å ta hovedandelen husarbeid. Og det hadde han forståelse for. Tror det hjelper en del at moren hans vet jeg er gravid, og at hun også vet jeg har fått plager. Hun er veldig flink til å fortelle han hvor vondt det kan være, hvor sliten man blir av å være gravid, og hvor viktig det er at han avlaster meg. Svigermor er god å ha altså. Siden hun går og minner han på disse tingene så slipper jeg å føle at jeg maser. 😊 
 

Nå nyter jeg en rolig morgen sammen med hundene. Håper dere som leser har en finfin helg 🥰

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig med god mann og god svigermor 😍 

Før du vet ordet av det er du i andre trimester :)

Hvilken doppler har du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Neutral90 skrev:

Så herlig med god mann og god svigermor 😍 

Før du vet ordet av det er du i andre trimester :)

Hvilken doppler har du? 

Ja, jeg er heldig 🥰 Og siden svigermor leier hybel hos oss så er det veldig god hjelp i henne om dagen 😊 

Jeg har sonoline fetal doppler 😊 Bestilte fra babyplan. Den er dyr, men for meg er den verdt pengene. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg andre trimester🙏😁 ift bekkenplager så fikk jeg plutselig utfordringer med bekken fra rundt uke 11 til 13 ca, så forsvant det helt. Låste seg, værket, og ble veldig sliten av å gå, særlig på harde gulv. Jordmor sa det var vanlig å få litt vondt i den tiden før det forsvant, pga opphoping av hormoner. Får håpe det forsvinner på deg og😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at alt står tilsynelatende bra til med babyen i magen ❤️ 

Så vondt at du har begynt å få bekkenplager. Håper det blir bedre etter du begynner med litt øvelser og fysio. Uansett så er det godt at du har svigermor og mann i nærheten som er til god hjelp. 

Stor klem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, bondekone skrev:

Nå nærmer det seg andre trimester🙏😁 ift bekkenplager så fikk jeg plutselig utfordringer med bekken fra rundt uke 11 til 13 ca, så forsvant det helt. Låste seg, værket, og ble veldig sliten av å gå, særlig på harde gulv. Jordmor sa det var vanlig å få litt vondt i den tiden før det forsvant, pga opphoping av hormoner. Får håpe det forsvinner på deg og😉

Åh! Takk for at du delte den erfaringen! Håper det gjelder meg også 🙏 Men kjenner uansett at jeg blir litt mindre stresset nå 😃 

Er det fra 13+0 eller fra 14+0 andre trimester begynner? 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, SUPERMIRI skrev:

Så godt å høre at alt står tilsynelatende bra til med babyen i magen ❤️ 

Så vondt at du har begynt å få bekkenplager. Håper det blir bedre etter du begynner med litt øvelser og fysio. Uansett så er det godt at du har svigermor og mann i nærheten som er til god hjelp. 

Stor klem 

Ja 🥰 Håper jeg får det slik som Bondekone skrev, at det bare varer et par uker før det forsvinner igjen 😁 Krysser alt for at det gjelder meg også 😁

Klem :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, vegasus skrev:

Åh! Takk for at du delte den erfaringen! Håper det gjelder meg også 🙏 Men kjenner uansett at jeg blir litt mindre stresset nå 😃 

Er det fra 13+0 eller fra 14+0 andre trimester begynner? 😊

Så bra😁 tror det er litt ulikt hvordan folk regner. Fikk forskjellig i ulike apper jeg værtfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.6.2020 den 22.44, bondekone skrev:

Så bra😁 tror det er litt ulikt hvordan folk regner. Fikk forskjellig i ulike apper jeg værtfall...

Det er nok det. 🤔 Utifra disse to så tenker jeg at jeg vil si 2. trimester fra 13+0 😊

Jeg tenker hvertfall at Store Medisinske Leksikon må være ganske grei å forholde seg til? 😋

85F79394-2852-4152-B709-EF0A79476047.thumb.png.f66690a8cdaffb1bea00611345fafef7.png

EF836404-156E-4F97-A0DC-2F8AEB00048D.thumb.png.3c126ff078f40cc38a56712e81952901.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt. Tror helsenorge appen sa det samme, så jeg forholdt meg og til den. Det er jo og den appen jordmødre og leger anbefslerr, sp tenker den er korrekt😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+5 👶 

Synes tiden går rimelig sakte nå denne uken. Antakeligvis fordi jeg er kjempetrøtt, og sliter med bekkenet. 
Jeg kjeder meg fordi jeg ikke orker å gjøre noe særlig, siden det stort sett er ubehagelig eller vondt å gå. Så nå har jeg blitt sykemeldt 40% frem til ferien om to uker. Skal jobbe annenhver dag for å se om det hjelper med en hviledag mellom, siden jobben min innebærer å gå veldig mye. 
 

Ellers er jeg kjempeglad for at jeg valgte å kjøpe bbhugme gravidpute, den er utrolig god å ha når jeg skal sove, har brukt den to netter nå og sover vesentlig bedre. 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenk at du er 12 uker snart! Virkelig, hvor blir det av tiden? Det går jo så fort! 😄 Håper bekkenplagene roer seg ned snart, og at du kommer til å nyte den kommende ferien ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+0! 👶 Fosteret er nå er på størrelse med en fersken! 

 

Ny milepæl er nådd!! Nå er det jo snart så det går an å senke skuldrene litt mer 😊 

Jeg kjenner faktisk en kul nederst på magen som ikke har vært der før, kjenner den litt bedre for hver dag som går nå 🥰 Gleder meg til det begynner å synes for andre også, i stedet for bare oppblåsthet 🙈 

Jeg har også fått matlysten mer og mer tilbake, og kjenner jeg begynner å få litt mer energi igjen, så det er utrolig deilig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Neutral90 skrev:

Hurra for 12! :hoppendeglad:


Jaaa!! Måtte bruke doppleren igjen i går, bare for å sjekke, og fant en nydelig hjertelyd igjen. 😍 Jeg tør ikke bruke den mer enn bare et par minutter av gangen, og ca 1-2 ganger i uken. Er så redd for å varme opp fostervannet, selvom jeg tror man må bruke den ganske lenge for å kunne gjøre det. 😋 Man blir fort litt overbeskyttende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...