vegasus Skrevet 13. august 2020 Forfatter #101 Del Skrevet 13. august 2020 Gravidoppdatering; ⭐Gravid: 17+5 ⭐Termin: 19.01.2021 ⭐Dager til termin: 159 ⭐ Prosent fullført: 43,8% ⭐Graviduke: 18 ⭐Gravidmåned: 5 ⭐Trimester: 2 ⭐ Neste ul: 17.08 ⭐ Kjønn: Gutt 💙 ⭐ Neste time hos JM/Lege: Husker ikke 🙈 ⭐Symptomer: Bekkenløsning, tåler varmen dårligere enn normalt, følsom, må opp og tisse 1-2 ganger om natta. Litt murringer en gang i blant. Glemsk. ⭐Humør: Godt humør stort sett 😊 ⭐Cravings: Ikke supercravings, men har måtte dra i butikken et par ganger nå kun for å kjøpe grøt. Risengrynsgrøt, byggrynsgrøt, havregrøt, semulegrøt og rømmegrøt med kanel og sukker på. 🤤 ⭐ Vekt: +7 kg 😬 ⭐ Utstyr: Ikke handlet inn noe utstyr enda ⭐Medisiner/vitamintilskudd: Multivitamin, Omega-3 og Nexium ⭐Milepæler fremover: - Komme til 2 trimester ✅ - Kjenne første bevegelse/spark (17+2)✅ - OUL 18+2 (17.08) - Uke 20+0 - Uke 23, dersom noe skal skje vil de forsøke å redde lille - 50% sjanse for å overleve (24+0) - 80% sjande for å overleve (25+0) - 100 dager til termin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillowtalk Skrevet 15. august 2020 #102 Del Skrevet 15. august 2020 Gøy å lese din gravidoppdatering😍 Håper det går bra på jobb med bekkenplagene🤞🏼 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegasus Skrevet 16. august 2020 Forfatter #103 Del Skrevet 16. august 2020 18+1 🥰 Nå er baby like stor som en mango. Jeg kjenner bevegelse innimellom, men ingen rutine på det enda. 😊 Jeg kom meg gjennom arbeidsuka så vidt det var. En kombinasjon av bekkenplager og å jobbe ute i denne varmen tok helt knekken på meg, så natt til lørdag sov jeg i 12 timer, og helgen har blitt brukt mest til å hente meg inn igjen. Men i dag har jeg faktisk hatt en del overskudd, så har fått unnagjort en del husarbeid! 😊 Til uken nå skal jeg bare jobbe i fire dager siden jeg har OUL i morgen 😃 Så da kommer jeg meg helt sikkert gjennom en uke til. Og så får jeg bare vurdere fortløpende hvordan det fungerer for meg å være på jobb. I dag har jeg bestilt vogn 🤩🎊 Det ble en Emmaljunga NXT90 Olive Green 2021 med outdoor understell 🤩 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 16. august 2020 #104 Del Skrevet 16. august 2020 Ååå, dette er så stas!! ❤️ Håper jobbingen går fint til uka. Samtidig håper jeg du lytter godt til kroppen! Stor klem til deg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegasus Skrevet 17. august 2020 Forfatter #105 Del Skrevet 17. august 2020 12 timer siden, SUPERMIRI skrev: Ååå, dette er så stas!! ❤️ Håper jobbingen går fint til uka. Samtidig håper jeg du lytter godt til kroppen! Stor klem til deg Lytter til kroppen hele tiden, går det ikke så går det ikke. Jeg noe mye viktigere å ta hensyn til nå 🥰 Ultralyd om 2,5 time, kjenner det kiler i magen nå! 😬 Glemte å legge ved bilde av vogna jeg bestilte i går, så legger det ved her 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegasus Skrevet 17. august 2020 Forfatter #106 Del Skrevet 17. august 2020 Da var OUL overstått, jeg har fått termin 16.01.2021 og fikk bekreftet at vi venter en gutt 🥰 Men viktigst av alt er at alt så helt normalt ut, han ser frisk og fin ut! 😃❤️ Det betyr at nå er jeg plutselig 18+5, helt greit, det er ikke store forskjellen akkurat 😊 Mannen fikk dessverre ikke være med, så han deltok på facetime, og det fungerte helt ok det 😊 Vi fikk dessverre ingen spesielt gode bilder da gutten vår ikke ville vise seg frem så mye i dag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 18. august 2020 #107 Del Skrevet 18. august 2020 Så stas🥰 Så fint at alt står bra til ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegasus Skrevet 23. august 2020 Forfatter #108 Del Skrevet 23. august 2020 19+4 💙 Den siste uken har egentlig vært veldig fin. Bekkenet har vært mye bedre, så jeg håper det har fått stabilisere seg litt nå. Hvis det fortsetter sånn så klarer jeg å stå i full jobb en god stund til, så det satser jeg på. Jeg har skeiet ut litt for mye med kostholdet fordi jeg har vært mye sliten og hatt lite matlyst, og da altså spist litt for mye godteri. Selv om jeg spiser mye frukt og bær så kommer det gjerne et skikkelig sug etter sjokolade. Nå har jeg gravd og funnet frem en masse gode oppskrifter på hjemmelaget, sunnere godteri som jeg tenker er fint til lørdager. Og så skal jeg bare ikke ha noe i hus ellers, slik at jeg ikke får spist det heller. Så nå gjenstår det bare å gjennomføre disse tiltakene da! Endelig er båndtvangen over også, så det passer jo ekstra fint at bekkenet er bedre nå. Det blir nok en del skogsturer fremover, da får jeg hvilt hodet mer og kroppen har veldig godt av å gå mer i ulendt terreng igjen. Jeg bare håper at jeg slipper å bli invadert av hjortelusfluer. Hvis jeg klarer å holde meg på stiene så burde det jo gå fint. Jeg bruker vanligvis å gå utenom stiene for da kommer jeg til så mange nye fine plasser og får stort sett være helt i fred, med unntak av fra hjortelusflua da.. Jeg kjenner at jeg gleder meg til sønnen vår kan være med på turer i skogen og på fjellet. Jeg gleder meg til å lære han å bruke kniv på en trygg måte, samle god ved og tenne bål. Jeg gleder meg til å se han bruke fantasien for å gjøre naturen om til en lekeplass. Jeg gleder meg til å lære han å respektere og nyte naturen, bruke den og ta vare på den. Jeg håper jeg kan lære han verdien i å være i takt med naturen. Vi kommer til å være mye ute, og så håper jeg han vil sette pris på det. Jeg gleder meg til å ta han med på alt mulig rart, alt fra museer til fornøyelsesparker til konserter og teater. Jeg gleder meg til hans første tårer, til hans første smil. Jeg gleder meg så inderlig til han kommer, og alle årene vi har foran oss. Jeg er snart halvveis nå, og på en måte klarer jeg nesten ikke vente til han kommer. Samtidig gjenstår det en del før vi er klare for hans ankomst, så det er jo litt deilig å vite at det er ca 20 uker igjen. 😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 23. august 2020 #109 Del Skrevet 23. august 2020 ÅÅÅ, jeg kjente jeg virkelig ble emosjonell når jeg leste "sønnen vår" 😭💛 Herregud, tenk på det! Du er 20 uker på vei! Tenk alle disse fantastiske minnene dere skal få sammen. Også så fint å få en mamma og pappa som liker naturen så godt! Så bra at bekkenet har stabilisert seg mer. Hjemmelaget godteri er spennende da, du må gjerne dele oppskrift her inne om du skulle finne noe godt 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegasus Skrevet 23. august 2020 Forfatter #110 Del Skrevet 23. august 2020 18 minutter siden, SUPERMIRI skrev: ÅÅÅ, jeg kjente jeg virkelig ble emosjonell når jeg leste "sønnen vår" 😭💛 Herregud, tenk på det! Du er 20 uker på vei! Tenk alle disse fantastiske minnene dere skal få sammen. Også så fint å få en mamma og pappa som liker naturen så godt! Så bra at bekkenet har stabilisert seg mer. Hjemmelaget godteri er spennende da, du må gjerne dele oppskrift her inne om du skulle finne noe godt 😄 Ja, det er helt utrolig hvor fort tiden egentlig har gått. Rart å tenke på at jeg er bare noen dager unna halvveis allerede altså! Har faktisk tatt litt tid for meg før det har føltes naturlig å si sønnen vår. Eller bare barnet vårt. Det føles fremdeles ganske surrealistisk at vi skal bli foreldre. At noen skal kalle meg for mamma! Hvis sønnen vår etterhvert ikke liker å være ute, så skal det hvertfall ikke skyldes at vi ikke liker å være ute. 😅 Jeg kan anbefale denne oppskriften hvis man synes snickers er godt: https://iform.nu/sunne-oppskrifter/sunne-snacks/snicky-snack Det er en oppskrift jeg har laget flere ganger før, den er veldig god og har vært veldig populær når jeg har hatt med på jobb. 😊 Nå er jeg bare sååå glad for at det endelig er din tur også. 🤩 Når omtrent får du termin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 23. august 2020 #111 Del Skrevet 23. august 2020 10 minutter siden, vegasus skrev: Jeg kan anbefale denne oppskriften hvis man synes snickers er godt: https://iform.nu/sunne-oppskrifter/sunne-snacks/snicky-snack Det er en oppskrift jeg har laget flere ganger før, den er veldig god og har vært veldig populær når jeg har hatt med på jobb. 😊 Nå er jeg bare sååå glad for at det endelig er din tur også. 🤩 Når omtrent får du termin? Uuu, nice, da skal jeg teste ut den 🤩 Åå, så koselig at du er det ❤️ Veldig glad for å følge etter! Håper bare at alt kommer til å gå braa. Termin blir ca 8.mai 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegasus Skrevet 23. august 2020 Forfatter #112 Del Skrevet 23. august 2020 1 minutt siden, SUPERMIRI skrev: Uuu, nice, da skal jeg teste ut den 🤩 Åå, så koselig at du er det ❤️ Veldig glad for å følge etter! Håper bare at alt kommer til å gå braa. Termin blir ca 8.mai 😍 Hvordan er magefølelsen din denne gangen? Håper du klarer å slappe av og nyte, selv om det er naturlig å være bekymret også. Begynnelsen av mai må jo være ypperlig da! Slippe å gå høygravid midt på sommeren. 😊 Og så er jeg mai-barn selv, og har alltid vært veldig fornøyd med det. Perfekt å få vinterting til jul og sommerting til bursdag 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 23. august 2020 #113 Del Skrevet 23. august 2020 17 minutter siden, vegasus skrev: Hvordan er magefølelsen din denne gangen? Håper du klarer å slappe av og nyte, selv om det er naturlig å være bekymret også. Begynnelsen av mai må jo være ypperlig da! Slippe å gå høygravid midt på sommeren. 😊 Og så er jeg mai-barn selv, og har alltid vært veldig fornøyd med det. Perfekt å få vinterting til jul og sommerting til bursdag 😁 Jeg har forsåvidt en god magefølelse, men må innrømme at jeg ikke greier å la være å bekymre meg. Jeg tenker på dette nesten hele tiden. Jeg vil så gjerne at dette skal gå veien. Jeg ser selvfølgelig positivt på at jeg har såpass sterke tester allerede, 11 dpo. Sist fikk jeg aldri så tydelige tester. De var bare svake og synlige. Noe som irriterer meg litt nå, er at jeg ikke aner hvor sensitiv clearblue kryss-testen er? Det står absolutt ingen steder 😂 Om jeg får 2-3 på digital om en uke, så blir jeg nok enda litt roligere ❤️ Jeg tror en Mai-baby kan være helt perfekt på alle måter. Det er godt å lese at du selv har syntes godt om å være født i den måneden 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 23. august 2020 #114 Del Skrevet 23. august 2020 Åå så spennende, tenk nå er du snart halvveis😮 Shit, det har gått så fort!😱 Virkelig så fint at du ble gravid rett etter SA, og at denne holder løpet ut! Unner deg virkelig det❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegasus Skrevet 23. august 2020 Forfatter #115 Del Skrevet 23. august 2020 2 minutter siden, SUPERMIRI skrev: Jeg har forsåvidt en god magefølelse, men må innrømme at jeg ikke greier å la være å bekymre meg. Jeg tenker på dette nesten hele tiden. Jeg vil så gjerne at dette skal gå veien. Jeg ser selvfølgelig positivt på at jeg har såpass sterke tester allerede, 11 dpo. Sist fikk jeg aldri så tydelige tester. De var bare svake og synlige. Noe som irriterer meg litt nå, er at jeg ikke aner hvor sensitiv clearblue kryss-testen er? Det står absolutt ingen steder 😂 Om jeg får 2-3 på digital om en uke, så blir jeg nok enda litt roligere ❤️ Jeg tror en Mai-baby kan være helt perfekt på alle måter. Det er godt å lese at du selv har syntes godt om å være født i den måneden 😄 Den skal være på 25, er det som står på "spørsmål og svar" på instruksjonsarket hvertfall 😊 En god magefølelse er et godt tegn da! Jeg har hatt god magefølelse denne gangen selv, i motsetning til de to gangene det har gått galt. Men altoppslukende, det er det! Og at du vil bekymre deg litt ekstra mye nå i starten er helt normalt tenker jeg, men det blir bedre 😊 Og testene dine ser kjempefine ut ja! 🤩 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegasus Skrevet 23. august 2020 Forfatter #116 Del Skrevet 23. august 2020 1 minutt siden, Hopptimisten skrev: Åå så spennende, tenk nå er du snart halvveis😮 Shit, det har gått så fort!😱 Virkelig så fint at du ble gravid rett etter SA, og at denne holder løpet ut! Unner deg virkelig det❤️ Ja, det er helt utrolig hvor fort det har gått! Håper så inderlig at din spire sitter hele veien nå da! Hvordan går det med deg? 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 23. august 2020 #117 Del Skrevet 23. august 2020 Akkurat nå, vegasus skrev: Ja, det er helt utrolig hvor fort det har gått! Håper så inderlig at din spire sitter hele veien nå da! Hvordan går det med deg? 🥰 Takk, det håper jeg også!🥰 Det går ganske fint egentlig, er mye mer kvalm og svimmel denne gangen så håper det er et godt tegn! Også fikk jeg 3+ på clearblue 5+1 denne gangen, i motsetning til 6+0 sist!🙌🏼 Det er litt skummelt, men drister meg til å si at jeg har en enda bedre følelse denne gangen!😍🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegasus Skrevet 23. august 2020 Forfatter #118 Del Skrevet 23. august 2020 6 minutter siden, Hopptimisten skrev: Takk, det håper jeg også!🥰 Det går ganske fint egentlig, er mye mer kvalm og svimmel denne gangen så håper det er et godt tegn! Også fikk jeg 3+ på clearblue 5+1 denne gangen, i motsetning til 6+0 sist!🙌🏼 Det er litt skummelt, men drister meg til å si at jeg har en enda bedre følelse denne gangen!😍🤞🏼 Så godt å høre! 🤩 Denne gangen skal det bare gå veien for deg altså! Hvor langt er du nå igjen? 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 23. august 2020 #119 Del Skrevet 23. august 2020 2 minutter siden, vegasus skrev: Så godt å høre! 🤩 Denne gangen skal det bare gå veien for deg altså! Hvor langt er du nå igjen? 🥰 Er 6+6 nå😅🥰 So far so good! Synes faktisk på en måte det har gått litt fort fra jeg fikk positiv test til nå, som begynner å nærme seg 4 uker siden! Håper det fortsetter sånn!😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegasus Skrevet 23. august 2020 Forfatter #120 Del Skrevet 23. august 2020 5 minutter siden, Hopptimisten skrev: Er 6+6 nå😅🥰 So far so good! Synes faktisk på en måte det har gått litt fort fra jeg fikk positiv test til nå, som begynner å nærme seg 4 uker siden! Håper det fortsetter sånn!😅 Så deilig at tiden har gått fort til nå! Gleder meg til å følge deg videre fremover! 🤩 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå